Huhtikuun huokailut 2011

Moikka! Täällähän on vipinää! Kivaa!

Meidän taloudessa kamppaillaan edelleen sen onnettoman kaivoveden kanssa. On laskettu hanasta koko päivä.Pesety liikaa pyykkejä ... ja niitä ISOJA vaatteita sekä myöskin mattoja tosi pitkillä reiluvetisillä ohjelmilla. Vesipumppu huutaa viiden minsan välein, että toivottavasti se ei poksahda... Niin. Kahvit keitetään ämpäri vedestä. Joka taas on haettu naapurin kunnallisesta vedestä. Vaikeeta arkee.

Hm.. mitähän te puhuitte? Joku vie minun ajatukset kun tulee ilta.. Oisko nukkumatti?

KOKOLUOKAN naiset. Mulla on aina ollu semmonen käsitys että mä olen mahtava! 168 cm... Tai mun kaverit on jostain syystä olleet aina "pieniä", juuri sillä tavalla, että tiedän mitä Sanna tarkoittaa sanoessaa kun tuntee olevansa "amatsooni"!!! Hm. Ja varsinkin, jos joku mies on mua pienempi... hihiii... siinä karisee urospuolen uskottavuus ja auktoriteetti! Olen siis myös tyranni! ?!? Ei, vaan miehellä pitää olla kokoa! Vaikka tosiaan sen vaatteet valloittaakin koko pyykkitelineen ja kolme koneellista siihen, kun mun ja Venlan vie kaksi.

KURAHOUSUT on nyt pakko saada. Tänään en viittiny viedä tyttöä ulos ollenkaan, etten joudu kieltään sitä TOSIKIVOJA kuraleikkejä. Eilen annoin neidin mesoa ittensä kaulaa myöten märäksi kuralammikossa. Sinne lensi hanskat ja kivaa oli. Niin kivaa, että jouduin riisumaan koko lapsen puoli alasti ennen sisälle tuloa! Olen niitä äitejä jotka sallivat sotkuleikit, mutta helpommalla pääsee, jos pukee ne kura vermeet. Huonena siis suunta jonnekin, missä niitä saa SUPER HALVALLA. Ei ole pakko olla viimeisin malli. Taidan suunnata LK:n kirppuun. Josko parilla eurolla, semmoset pellonreunaan kelpaavat.

Jaaha. Sitten saunaan. Ihan aikuisten kesken. Yksi kappale vierailevia isoja veljiä kuuntelee pikkusiskon unta! Tämän myötä: hyvää yötä!






 
Iltaa!

Kohta kyllä varmaankin taas mun vaatteet on ne, jotka vallottaa koneet ja telineet, jos aion taas lihoa sen 25kg tässäkin raskaudessa. :) Musta oli ihanaa olla ISO ja koitin pitää raskauskiloista kiinni, kun oli niin mukavaa olla kerrankin pyöreä! :) Harmi vaan ne lähti aika nopeesti.
Harmiksi raskausaikana pituutta ei tuu lisää kilojen tahtiin, koska musta ois hauskaa joskus kokea olevansa myös piiiitkä. Korkkareita omistan tasan kolmet, joista yhdet on arkikäytössä.
Niissäkin korkoa hurjat 4cm ainakin ;) että ei pääse pituudella kehumaan.

Dementia iski nyt muhunkin.. Josta tuli mieleen, että ne vähäsetki muistamiskyvyn rippeet on tuo uusi pikkusintti taas vienyt. Pitää kahvinkeittimet ja hellat varmistaa kolmeen kertaan, etten oo jättänyt päälle. Puurot kyllä jää kuivumaan pöydänpintaan kiinni, kun ei vaan muista siivota.. Lasken tavaran käsistäni jonnekin, ja kohta koko perheen voimilla sitä etsitään, kun rouvalla on harva pää.
Ja tää loputon nälkä!!! Moni ruoka kuitenkin yököttää, ja raa'an lihan tai Ellin jäähtyneen purkkiruoan näkeminen vie ruokahalun mennessään. Kuitenkin nälkä jää..
Nyt ekaa kertaa varmaan kahteen vuoteen ostettiin normaalia sokeripitosta valion jogurttia, että saan taltutettua jo hiipivän yökötyksen äkkiä pois.

Jogurtille...
 
Maarinen, täällä kans läträämiseen ja sotkemiseenkin kannustava äiti _o/
Tosin ilman kuravermeitä saa sotkea vaan nyt pienenä, kun ei vielä tajua eroa tavis- ja kuravaatteiden kohdalla. Isompana sitten ainoa ehto lätäkköläträilyyn on kuravaatteet, jotta ei tarvii taistella jääräpään kanssa siitä, että "Miks sillon kerrankin sai ja nyt ei saa??". Rakastan lätäköitä myös itse, joten aivan takuuvarmasti niissä tulen ipanan seuraksi pomppimaan, kunhan saan vielä hankittua pitkävartiset saappaat itellekin! Mulla on myös sellanen kurahousut + sadetakki, niin ei haittaa omienkaan vaatteiden kastuminen ;)

Jaa teillä on siellä maalla noin mukavia kuravellisuihkuja, aiku kuulostaa nautinnolliselta! Mut sähän voisit alkaa myydä tota palvelua näille kiireisille uratädeille täällä etelässä; mutakylpy vie aikaa, mutta aina on aikaa mutasuihkuun! Rentouttavan hetken päätteeksi kotitekoista pullaa! (Jep, mulle provikat!)

Retulla on ihana asenne raskauteen ja niihin kiloihin! :) Mä kyllä tykkäsin siitä, että kroppa sai uudenlaista muotoa, mutta niitä kiloja en kaivannut :P Eikä niitä onneks kyllä tullutkaan ku se joku 6kg, mutta masu oli niiiiin kauniin mallinen ja täytti vaatteet kauniisti! Kerrankin löysi oikein nätisti istuvia vaatteita, eikä aina niitä, jotka on tarkoitettu meille Isoille Tytöille, eli tarkottaa siis telttaa, joka ei istu yhtään mistään...

Mä sain sen ihanan uuden taaperon Nallepuvun just äsken kotiovelle toimitettuna! Iiiiih! Se on aiiiiivan ihana! Ja vielä Laura Ashleyn, merkistä ei ollut mitään mainintaa huutiksessa! Aww! Lopullinen hinta oli 3e, mutta annoin 4e, kun pyyteettömästi toivat sen siis ihan kotiovelle saakka, kun olivat tuossa parin kilsan päässä autolla käymässä. Symppaan, ja superhyvät arvostelut annoin toki myös. Nyt ei tarvii haikailla vauvaa, kun voi laittaa taaperonkin Nallepukuun! <3 Koitan ehtiä kuvailla jossain välissä ipanan ja uuden puvun, se on oikeesti vaan niiin söpö, toivottavasti myös pojan päällä ;)

Nyt täällä tuoksuu yrtti-juustoleipä. Päätin kokeilla uutta reseptiä leipäkoneen kirjasesta, tuoksu on huumaava, mutta vielä vissiin puolisen tuntia ainakin (en oo kattonu leipäkoneen aikanäyttöä) joutuu odottamaan, ennenku saan upottaa hampaani tuohon herkkuun. Slurps!
 
Moi!

Jep! Tänne vaan bussillinen akkoja. Meidän kotoinen spa-mutasuihku! Tänään sais suun makeaksi suklaakakkua. Tai tiikerikakun rippeet. Joku ikuinen  laihdutuskuurilainen leipoi jälleen.

LÄHETYKSEN kehitysavun kirppis on jees! Ja meidän mamma tanssii iltapäivällä lapsensa kanssa lätäkössä. Eipä tarvinnu kauan kolikoita kourassa lämmittää, kun ostopäätös oli tehty ja omistettiin "uudet" kuravermeet! Keltaise kurahanskat RUKKA-merkkiä :) Keltainen sadetakki, myöskin RUKKAA ja liilat kurahaalarit (miltälie vuodelta, ei merkkin merkkiä). Koko läjä tasan 2,50€! Sanompa, että kannatti ajaa vieraseen kaupunkiin "shoppailemaan"!

NALLEHAALARI!!!!!!!!!!! Oi, niimpä s se olikin ihana! Meillähän oli oikeen joulukuisten nalle-kerho! Täytyykin jonain päivänä kaivaa SE puku esiin ja ommella sinne sisään mollamaija. En tosiaankaan aio antaa sitä haalaria kiertoon... Meidän pikkuinen, kokoa 52 cm... uiuijui,

Ihanasti Retu kirjoitat raskaudesta! Voi, että! Tulee TAAS itelle semmonen olo, että pitäskö sitä sittenki. Ja niin, kerro, kerro KAIKKI! Hengessä ollaan mukana! Taitaa teidän vauva ollaki jo viides tän aktiiviasen porukan tulokkaita? (halis, ammpu, tuiks, bunni...)

No niin, minäpä siirryn päiväkahville.
 
P-E-R-J-A-N-T-A-I-T-A!

Hurjalta kuulostaa Maarisen vesikaivon tilanne, mutta onneksi saatte puhdasta juomavettä. Ja taputukset hyville kuravermeostoksille. Itse kävin hakemassa meidän neidille kurahaalarit Kontista, 2 eurolla. Rukkasetkin taisin sieltä ostaa. Ja Rukkaa tais olla nämäkin... Meillä tosin tytöllä on hoidossa joskus alesta hamstratut rukkaset, jotka ei päästä vettä läpi, joten kurarukkasia ei ilmeisesti ole ollut edes tarvetta. Mutta muillekin tiedoksi, että kannattaa käydä katsomassa kuravaatteita kirpparilta tms., koska niitä tulee vain vähän käytettyä ja kirpparilta löytyy uudenveroisia murto-osa hinnalla uusiin verrattuna.

Maiskis Maarisen kakuille! Kyllä maistuisi nyt reilu pala suklaakakkua kera aamukahvin. Minä olen käyttänyt nyt tuolla uudessa osoitteessa leivinuunin tarkkaan hyödyksi. Tälläkin viikolla, kun mies lämmitti uunia vähän rutakammin, niin tein uunissa ruuat koko viikoksi ja paistoin ISON pitoleivän. Voi että oli hyvää! Jotain kakkua pitäis kyllä vielä saada...

Hiippailen hakemaan kahvia. Sitä kakkuahan ei nyt kyllä ole...
 
No hyvää perjantai päivää!

Meillä kihaharatukkaisella pikku blondilla on kuumetta ja syömälakko. Jusattinsa! Viime yö miehen kanssa väisteltiin tuo teröviä nyrkkejä ja kantapäitä. Sitä vasta aamulla koittelemaan, että kuumettahan tuolla. Hitto! Sitte mies sanoo, että tolla naapurin ukolla, joka alvariinsa täällä pörrää, on ollu penskat KOKO viikon kipeenä, että oisko se tuonu taudin tullessaan.... Että eipä siinä sitten mitään. Paska nakki. Ollaan lähössä vielä viikonlopuksi Hesaan, että onpa kiva kipeän lapsen kanssa kortteerata vieraissa nurkissa. Mies tekee keikkaa ja minä siis hoitelen tyttöä.Olin ajatellu niitä Jumbo-ja Myyrmanni reissuja, mutta ei sitten. (otan koneen, mun sosiaalisen kontaktin pito välineen, mukaan...)

Höh. HENNASIN leivinuunin leivät ja sapuskat pisti taas huomion nälkään... Että jääkapin kautta...
 
Toinen yritys kirjoittaa tänne tänään, eka yritys jäi siihen, kun Benji päätti painaa hienoa on-off-nappia... 

Arvatkaas: tänään on mun vika päivä parikymppisenä! Aaaaaaaargh! Oon yrittänyt keksiä hohdokasta tekemistä tälle vikalle päivälle ennen virstanpylväsjuhlia, ja lista näyttää tällaiselta: pyörähdys suurlähetystöllä äänestämässä, kauppareissu, siivousta... Hmm. Mitä mieltä olette? ;)

Oijoi, pikku-Venlalle paranemisia! 

Sanna, tuliko hyvää leipää? Saiskos reseptin? :) Ja minkäslainen on Hennasin pitoleipä?

Ja voi että, Retu, onnea (en muista onnitelleeni aiemmin, anteeksi jos toistan itseäni!), sielläkin toinen tirriäinen matkassa. :)

Mitähän juttua tuolla edellisellä sivulla olikaan..

Ainakin se, että Ampun tytteli oli saanut jäädä kotiin, huraa! emoticon

Huuh, tosiaan, mun pitäis oikeesti siivota täällä hiukkasen, huomenna kun on tosiaan kestittäviä tulossa.. En millään viittis. :D Hei, mitäs hyvää helppoa ruokaa vois tarjota n. 12 vieraalle? Onko pari pellillistä pitsaa ihan pöljä idea? Ja sitten jotain salaatteja? Nyt ideoita kehiin!! (Miten niin viime tingassa...? ;D )  


 
Tulin just tentistä. Huh, tuli taas rutistettua aivojen joka mutkasta tieto paperille. Ihan kutti olo!

Voi Venlaa! Meillä neiti sai hoidossa jonkin sortin yskän ja vieläkin köhii. Toivottavasti menee ohi ilman lääkärikäyntiä. Paranemista sinne Hämeeseen!

Ailimelle paljon onnea pyöreistä vuosista!!! emoticon  emoticon

Varsinainen pitoleipä on sellainen taikinajuuresta tehty sekaleipä, jota paistetaan melko kauan - luulisin. Minun "pitoleipä" valmistui ilman juurta, mutta kohotin pitkään ja useaan otteeseen. Paistoaika oli melko pitkä, joten kuoresta tuli rapsakka ja leivästä hyvin säilyvä.

Jos ruokavieraita olis nyt tulossa, niin saattaisin tarjota: ruokaisia salaatteja (pasta/peruna/riisi/ohra/couscous), leipää (patonki/sämpylä/foccaccia/maalaisleipä), keittoa (kasvis-juusto/minestrone) ja jotain ihanaa makeaa. Hrrrr! Pitsa kuulostaa hyvältä! Muuten keiton voi hyvin tarjota mukeista! Säästyy lautasia...
 
Huokaus, täältä missä kadut täyttyy askelista ja valot palaa pihalla yötä päivää!

 Kerrostalon kolmas kerros ja kuun sirppi näyttää siroa valoa tähän "laina-kodin" keittiöön. Sämpylää tässä puputan ja limsalla sitä alas huuhdon. Venla nukkuu ja yskii hiukan. Kuume taisi jo laskea... Seinän läpi kantautuu naapureiden vaimeaa ääntä. Tämmöstäkö se kaupungin elämä oli? Hassu fiilis.

Venlalla on ollu hiukan ihmettelemistä, kun olohuoneen sohvalta näkee NIIN paljon. Junat viuhuu ohi ja lentokoneet. Autoja tuntuu olevan jokapaikassa ja kaikki alhaalla talutettavat koirat saa tuon hihkumaan! Ihana maalais-likka! Ja maalais-likan maalais-vanhemmat. Kyllä sitä ihminen oikeesti muuttuu puolessatoista vuodessa, kun elinympäristö vaihtuu. Ei päältäpäin niinkään, vaan tuolta sisuksista. Enkä nyt osaa sanattomana selittää.

ONNEA onnea! Ailime! Huomisen päivän päivän sankari! Kysytään sitte huomena, että miltä nyt tuntuu!?! Sehän on naisen ikä, se kolmekymmentä! En kyllä yhtään muista minkä ikäistä väkeä meidän porukka on, mutta sen tiedän kyselemättä, että meikäläisen mittariin teillä on jokunen vuosi... Että AILIME, juhlii ikääntymistä ihan rauhassa, meillä nelikymppisilläkin on vielä elämää :) !

Hennas, sun menu suunnitelmat osuu... Nyt just ois tän sämpylän (kaupan leipä) kanssa maistunut joku ihana juusto-tai tomaattikeitto!!!! Tai mehevä salaatti...täyteläisiä juustoja ja paksunahkaisia suuria oliiveja.. lasillinen puolikuivaa valkoviiniä.. Laita sinne joku pito-palvelu pystyyn, niin tullaan kesällä lounastamaan! nim.hyvällä ruoalla ei leikitä! Se on totista hommaa!

dodiii.. oidko mun oltava viksu ja mentävä nukkumaan? Kerrankin ihmisten aikaan. Saattahan tuo tyttönen kaikesta reippaudesta huolimatta herätä yöllä itkeskelemään.

 
Iltaa!

Rakkaalle kaimalleni ihanaa synttäriä huomiselle! Älä tästä päivästä murehdi, vituiks menee kuitenkin ;) Tosin mua nauratti sun fb:ssä saamat ehdotukset, hihih!
Meinasitko tehdä ihan sellasta oikeesti ruokaruokaa vai istumisnaposteltavaa? Jos teet jotain, mikä vaatii joka tapauksessa lautaset+ottimet, niin tee kylkeen uunijuureksia ja uunitomaatit on kans ihan <3 Uunitomaatit siis ihan vaan näin; tomaatit puoliks, leikkuupinta ylöspäin vuokaan. Vähän öljyä ja valkosipulinkynsiä päälle, ite saatan laittaa myös herbamarea/ muuta yrttisuolaa. Ja sit uuniin! Uunista ku tulee ulos, niin basilikaa päälle ja hetkeks folio päälle. Jos nää saa tarjoiltua lämpimänä, niin mozzarellahittuset/siivut on myös ihan supernom! Toki mozzarella sopii myös kylmenneenä...
Ja vihersalaatti pastalla ja tonnikalalla on myös ihanaa, mutta söitköhän sä kalaa? Tai vihersalaatti couscousilla, kuten Hennas ehdotti.
Tää ei ehkä oo mahdollinen saatavilla olevien ainesten takia, mutta ehdotanpa "vastaisuuden varalle" vähän eksotiikkaa puunkenkälandialaisten naposteluun; graavilohta, tuorejuustoa ja kasvisliemellä kostutettuihin hapankorppuihin rullalle käärittyinä. Mm!
Mut ei se pitsakaan tosiaan pahalta kuulosta, se ainakin maistuu kaikille yleensä :)
Oh, mulla alko täällä nyt kuola valua... Onneks uunitomaatteja on varattu meidän huomiselle päivälliselle ;)

Yrtti-juustoleipä oli ihan jees, etenki tuoreeltaan! Tänäänkin se kyllä maistui, mutta juustosta oli tullut mun makuun liian voimakkaasti maistuvaa... Mä en siis oo juustoihmisiä niinkään ;) Mä laitan ton reseptin vaik tonne reseptipinoon, niin löytyy sieltä sit! Laitan samalla vaik linkin, mistä saa netistä ladattua ton mun konemallin ohjekirjan, siinä on vinopino ihania reseptejä messissä!

Maarinen, meidänkään Nallehaalaria ei saa antaa yhtään kenellekään, ei edes pakon eessä! Muista voin luopua, mutta se ihana ihana ihana muistorikas ensihaalari... Siinä talvipakkasilla äitin Nallevauva tuotiin sairaalasta kotiin, kylmä oli kuin mikä, mutta vauva oli ihan vietävän ihana! Samaisessa haalarissa pääsi poika ensimmäiselle ulkoilureissulle 2 vkon ikäisenä, kun sattui vähän leudompi päivä pakkasjakson keskelle ja kierrettiin yhdessä meidän kotitalo. Naapurit varmasti kattelivat, että nyt se hullu tyttö on seonnut lopullisesti, kuskaa tuolla jotain pehmolelua ja supisee sen korvaan, että Äiti suojelee! Iiih <3
Toivottavasti se teidän Nallehaalarista uloskasvanut kaunotar voi pian paremmin! Suukkoja Venlalle toivoo Joona!

Ja vaikka juuri pääsin sanomasta, etten oo juustoihminen, niin silti mun perjantaiherkkuni on juustoa! Suolakeksejä ja Violan pippurijuustoa, mmm :) Apina unilla ja ukon laskin iltalomille, joku keikka oli stadissa, jota meni kattomaan. Eli vietän illan laatuseurassa, itseni kanssa!
 
Ok. Meen viemään JOONAN pusun VENLALLE! Ja kömmin nyt viimein peiton alle itsekin!

Ja huomena teen retken R-kioskille! Kävellen! Ha ha haaa!!!! Matkaa vissiin 50 metriä.. Mitenköhän sukkelasti pitsatilaus tulis ovelle? Pitäskö sitäkin huomenissa kokeilla! Kaupunkilais elämää... ha ha aha! Minähän villiinnyn ja alan viihtyä.

Hyvää yötä!
 
Maarinen, harvoinpa ne pitsat alle puoleen tuntiin tulee, ja jos lauantaina lounasaikaan tilaat, niin on sen verran monta (muuta) krapulaista tilaajaa, että saattaapi venyä... Parhaimmillaan oon meinaa ite venannu jonku s*tnan pari timmaa!! Kävellen ku ois vaivautunu sen huimat 500m suuntaansa menemään, niin ois saanu vartissa :D Mut ei, ei tullu mieleen se sillon niissä oloissa.

Pitäsköhän sitä itekin kavuta peiton alle? Tai nojoooooo, jos totta puhutaan, niin täällä mä jo oon, mut niinku vois laittaa koneen kii ja käydä treffeille Nukku-Masan kaa?
 
ONNEA AILIME, sitten TÄMÄN päivän johdosta! Miltä nyt tuntuu?

MEILLÄ: ei tilattu pitsaa! R-kiskan kiersin ympäri ja kävelyllä tuolla ostarilla. Keinun ihmettä pihamaalla ja sitä liukumäki häkkyrää hämmästeltiin. Venla poloinen yskinyt tänään ihan hirveästi. Päiväunetkin piti kahteen otteeseen nukuttaa. Ensin vartti unta ja sitten kiivasta yskimistä puoli tuntia.  Uudet unilaulut ja hyssyttelyt ja parin tunnin unet.

Nyttekin kuuluu tuolla yöunien yskimiset olla meneillään. Vähän kurjaa! Ja eikä tässä vielä kaikki. Hänellä kun on ollut koko ajan kadehdittavan virheetön iho, niin eikös se paskavesi ole vissiin tehnyt tehtävänsä. Rassukalla on semmosta outoa ryyhelöä vatsassa. On päässy yöllä raapimaan ja ne on ihan rupiset veri-näppylät. Semmoinen kämmenen kokoinen läiskä.
Vi'''uttaa! Ja vasemman käden kyynärtaipeessa pikkuinen alkava kolikko-ihottuma. Selvä allerginen ärsytys-reaktio.

Silleen. Tästä peiton alle oottelemaan isäntää keikalta  tänne "hotellille" ja huomena OMAAN kotiin!
 
Ihanaa huomenta rakkaat äiti-ihmiset!

Espoossa paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta, kello on 11 sunnuntaiaamuna ja tämä pieni yksivuotiaan kruunaama lapsiperhe on aamupalalla!

Joona meni jo kasin jälkeen illalla unille, on tietääkseni nukkunut ihan hyvin koko yön. Isi oli kuulemma joskus ennen kuutta antanut maitoa, ja mä heräsin seiskalta älämölöön ja kävin antamassa maitoa, kun en tiennyt isin jo antaneen. Ipana jäi unilleen hyvillä mielin, ja mä kömmin kanssa takas peiton alle. Mies oli hereillä ja siinä vähän hempeiltiin, ja otettiin riski kokeilla ihan vähän pidemmällekin pääsyä, koska Joona kuului ainoastaan soittelevan soittorasiaansa ja hymisevän. Kyllähän se sitten ilmoittaisi, koska olisi "aika täys" ja hän haluaisi nousta sängystään. Siellä se on omassa huoneessaan ja sängyssään leikkinyt, äiti ja isi kodin toisella laidalla herkistellyt ja pian on ilmeisesti uni vienyt meidän koko poppoo, koska seuraava havainto on kymmeneltä itkuhälyttimestä kuuluneeseen kujeiluun! :O Että vissiin ipanaa vähän väsytti eilinen, kun yöunet jäi johonkin 10h:n ja päikkäreitäkin veti vaan vajaan tunnin ja oltiin touhottamassa ympäri kylää koko päivä. Lähes täydellinen startti sunnuntaiaamuun siis! Katotaan miten reisille loppupäivä sitten menee, kun rytmit on näin komeasti sekotettu taas :)

Maariselle ja Venluskalle sinne tsemppejä päivään ja hyvää kotimatkaa :) Toivottavasti pikkuneidin täydellinen hipiä paranee koitoksistaan pian! Niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin, niin Joonan taannoinen pilkkutauti tuntui musta ihan hirveän julmalta, koska tuolla ei oo koskaan ollut edes mitään hormoninäppyjä - että kauhulla odotan sitten vesirokon hommaamista ja niiden pilkkujen raapimista, onneks toi on poika, niin arvetkin on kai vaan katu-uskottavia ;)

Ihanaa päivää jokakotiin! Mä saan nauttia sunnuntai-iltapäivästä 3-6 vuotiaiden kanssa, kun meen taas pitkästä aikaa (viimeks joulun alla käynyt) ohjaamaan meidän perhesukellusryhmiä. Tänään palautetaan mieliin pelastusliivien käyttö ja puljataan niiden kanssa altaassa!
 
moi kaikille.

Ompas sannan perhe nukkunut pitkään, meillä likat herätti jo vähän 7 jälkeen eikä sitten Roosa meinannu millään jaksaa olla ulkona enää 11-12 mutt pakko pitää rytmistä kiinni. Meillä on usein heränny tytöt noin aikasin kun aurinko paistanut, sälekaihtimet on kiinni mutta pitäs vielä saada verhot mutta se kestää kun ei ole mitään verhotankojakaan hommattu vielä. Listojakin osa puuttuu ja mies tehnyt viikonlopun vauhdilla kuistia, ollu vähän hankalaa kulkea tästä ulos ja takas sisälle eilen ja tänään kun ovi on  ainakin70cm korkeella kun otti ne kasatut lavat pois, lupas kyllä saada tänään kuntoon ainakin kuistin lattian. Meillä on ollu kurahousut ja kurarukkaset ahkerassa käytössä, pakko vaan pitää kun yksikin vesilätäkkö tai kuravelliä ja sinne menee molemmat, on se aika homma kahden kanssa sitten riisua ja putsailla niitä, tulispa äkkiä kesä... Meillä vielä aika homma kun loput lumet sulaa pitää tilata multaa ja istuttaa nurmikko ja sitten miettiä kukkia ja muuta. kasvimaata varten ostanut siemeniä jo porkkanaa, hernettä, tilliä yms. ruohosipulin ja mansikan siemenet laitoin jo sisällä ruukkuun kasvamaan. on siitä kyllä vuosia kun viimeksi puutarhahommia tehnyt, kiva sitäkin päästä tekemään :)

Mä oon nyt torstaista asti laskenut painonvartijoiden pisteitä, kyllästynyt näihin kiloihin ja peilikuvaani muutenkin. imetän kyllä vielä jonkun verran mutt ei kai se taaperon kohalla niin paljo haittaa ei sentäs mikään raju kuuri ole. Tosin viimeks kun yritin ennen tokaa raskautta tuli heikotuskohtauksia tästä, nyt ei mitään ole vielä. ainut vaan silti pitäny vähä rajottaa syömisiä vaikka kaikkee tekis vaan mieli.

tarvii mennä nyt antamaan lapsosille ruokaa, kumma että nukkui vaan reilun tunnin kumpikin vaikka niin aikasin heräs, toivottavasti jaksavat illalla... moikka
 
Moikka moi!

Missäs kaikki taas ovat?

Maarisella kuulostaa olleen "muistelointi"reissu. ;-) Kyllä se on nykyään niin ihmeellistä, kun käy kerrostalossa asuvien tuttujen luona. Tulee juuri tuollainen "tällaistako se oli" -olo. Äkkiä sitä ihminen unohtaa. Itsekin asuin sellaiset kymmenen vuotta kerrostalossa, joten kokemusta siitäkin on... Nyt jännitän pihamaan sulamista ja eilen leikkasin uusilla, miehen ostamilla (!!!) oksasaksilla omenapuusta jäniksen syömät oksien päät pois. Niin paljon oli lunta, että edes 1,5 m verkkoaita ei pitänyt jäniksiä poissa puiden kimpusta! 

Ja jos tuo Maarisen heitto pitopalvelusta oli tänne päin suunnattu, niin totean vaan, että jos voitan lotossa miljoonia, niin voisin vaikka toteuttaakin tuon ajatuksen. Mies haaveilee vähän väliä omasta "pubista", jossa oli tarjolla pubievästä brittityyliin. Tuskin olisi kovinkaan kauan pystyssä täällä meidän seudulla. Toisaalta sen verran taivaanrannanmaalareita täällä ollaan, että päivittäin vaihtuu se mistä haaveillaan...

Pitänee jatkaa töitä, kun eihän täällä viitsi yksinkään tarinoida...
 
On taas näemmä ollut aurinkoinen viikonloppu torpassa jos toisessakin, kun palsta on ihan hiljainen ;) Eli Hennas, luotetaan siihen, että ei me tällä(kään) viikolla jouduta täällä kaksin turinoimaan :)

Brittityylinen pubi, ihan perheille lounastamiseen ja illalla kylän aikuisille kokoontumiseen jne. ois ihana. Mä myös rakastan sellaisia, mutta eipä niitä enää kovinkaan oo... Kalliosta saattais muutama löytyä, muualla en muista törmänneenikään. Kalliossa oli ennen yks, jossa käytiin usein perheen kanssa skideinä, mutta nyt sen tilalla on joku tyhmä kinkkilä :'(

Taku, ei meillä useinkaan enää ihan noin myöhään nukuta, eli pois kateus :) Kyllä täälläkin ipana osaa aamulla herätä jo seiskan aikaan - ja niinä aamuina äiti on iiiiihan töttöröö, kun mä en edelleenkään osaa mennä ihmisten aikaan unille. Viime viikko oli kyllä omituinen, koska lauantaita lukuunottamatta Joona heräs aina vasta joskus ysiltä! Vastapainona näille myöhäisille aamuille on sitten jouduttu taistelemaan illalla nukkumaanmenon kanssa... Joona ei oo aiemmin juurikaan "nukuttamista" vaatinut, mutta nyt on saatu istua sen huoneessa 30-60min oottelemassa, että uni vie. Eihän se nyt tosiaan maailman hirvein juttu oo, kun ei Joona kaipaa mitään silittelyä/laulelua/muuta rauhoittelua, vaan ainoastaan sen, että joku on siellä istumassa. Kaipa nääkin liittyy taas tohon uuden ja jännän elämänvaiheen kuvioihin! Ja toisaalta, itelleki se on ihan kiva hetki relata hetki, makoilla ipanan huoneen lattialla jättimäisen hai-pehmon päällä ja ajatella omiaan :)

Tsemppiä Taku myös pisteiden laskuun! Ja kurakamojen kanssa pelleilyyn, etenkin kun teillä niitä puettavia ja riisuttavia on kaksi touhukasta siellä. Pian se kesä on jo täällä!

Meillä kävivät just äsken siivoomassa pihan hiekoitushiekoista ja asfaltti on paikoin ihan kuivaa, vaikka ei aurinkokaan paista. Eilen oli ihan superlämmin päivä ja lunta on sulanut ihan hillittömät määrät, jee! Enää oikeastaan lunta on vain siellä, mistä sitä ei oo kolattu pois, tai mihin sitä on kulkuväyliltä kärrätty. Harmi vaan, että meidän leikkipiha on edelleen ihan lumen vallassa, joskin keinumaan jo pääsee, kun se on kertaalleen ketjut kiepautettu tangon yli. Ulkoleluostoksille tässä ois mentävä! Mummo oli ostanut Joonalle sellasen kolmipyörän, missä on pieni turvavyö ja sitten se työntötanko, niin pääsee poitsu senkin selkään - ja koska jalatkin yltää hienosti polkimille, niin ehkä se vielä kässää polkemisenkin! Vaan kypärää ei vielä oo, ja se on kyllä hankittava eka; ihan vaan jo senkin takia, että niin paljon tossa pyörii noita vanhempia lapsia, joilla ilahduttavasti on aina kypärät päässä, joten Joona oppikoon tavoille myös heti.
 
Heipsistä teille kaikille!

Juttujanne käyn usein lukemassa, mutta itse olen poistunut häiriköimästä, tai ehkä mä nyt pikkuhiljaa palaan.. emoticon

Kävin täällä silloin taannoin avutumassa meidän itkuisesta arjesta. Itkut on itketty, kun viimein saimme lääkkeen refluksiin.

Eka lääke ei juurikaan auttanut, toka auttoi niin, että pahimmat piikit itkukohtauksista loppuivat. Sehän ei meille vielä riittänyt ja saimme sitten vielä yhden lääkkeen, jota varten piti käydä EKG:ssä ja vielä toiseen otteeseen, kun lääkettä oli annettu viikon verran.

Nyt siis elämä on aika ihanaa, meillä on vauva joka ei itke 24/7. emoticon

Ei varmaan pitäis olla katkera, mutta kyllä must siltä tuntuu, että meidän vauva-aika pilattiin, kun ei kukaan voinut antaa mitään lääkettä kokeiluun. Joka kerta vaan sanottiin, että tulkaa takaisin, jos itkut jatkuu ja mehän mentiin.. eiku tyhjin käsin takas kotiin! Joka kerta me sanotiin, että tämä ei ole normaalia ja koliikin piikkiin, jos edes kehtaatte laittaa.. emoticon

Miten tuo pikkuneiti onkaan kärsinyt ja ihan turhaan, kun siihen on koko ajan ollut olemassa lääke.

No se siitä valituksesta!

Joku tuskaili kuravaatteiden kanssa.. Niin myös minä, kunnes totesin, että kiitti mulle riittää ja ostin Reima Tec puvun ja hanskat, ne ovat täysin vedenpitävät!!! Suosittelen!! Onhan nuo kalliit, mutta ehdottomasti joka sentin arvoiset. Toivon, että puvusta vielä on jotain jäljellä, kun se pojalle pieneksi jää, niin saisi siskokin siitä vielä nauttia. Ei tarvii kun kostella pyyhkäistä, niin puhdasta on.

Hyvää kevättä jokaiseen kotiin! emoticon
 
Tervetuloa Riikka vaan takas pulisemaan, hiljastahan täällä nykyään on, joten me päivittäinpölöttäjät ollaan ilosia kaikista "ekstra"viesteistäkin ;)

Tosi hienoa, että saitte lääkkeet! Ja kurjaa tosiaan, että vasta nyt, kun aiemminkin olisi ollut mahdollista! Voi teitä, vaan toivottavasti nyt saa koko perhe nauttia taas elämästään, kevätkin nupuillaan ja kaikkea :)
 
Hello!

Riikka, onpa kiva kun vihdoin saitte oikean avun tytölle!!!!! On kyllä rasittavaa kun kesti näin kauan, sitä luottaa ammattilaisten sanaan ja heikko siellä on käydä vaatimaan jotakin kun ei osaa ja tiedä. Nauttikaa elostanne!! (Meidänkin likka oli 3 päivää osastolla ensin valopatjalla mitä suositellaan siinä vaiheessa kun valohoitoa tarvii enää ihan vähän! Jos olis osannu niin olisin vaatinu päästä niiden isojen lamppujen päälle jo heti alkuunsa ja olis päästy kotia paljon aiemmin ja olis monet itkut jääny väliin... Mutta mene ja tiedä näitä ennenku jälkikäteen. Toki teidän tilanne paljon kurjempi ja pidempi! Ja pääasia, että nyt on terveemmät plikat siellä ja täällä :)

Mulla piti olla tänään shoppailupäivä, vaan soittipa putkimies heti kahdeksan jälkeen aamulla miehelle, että ei pääse uuteen kotiin sisälle... Niinpä mies hurautti tontille ja minä jäin näiden pikkumonsterien kanssa kotia. Pian mies tulee ja sitten ajattelin vielä karauttaa keskustaan!! Kahvit jossakin ihan YKSIN ja sitten PAKKO löytää jotakin vermettä päälle. Nytkin mulla on valkoinen imetystoppi ja äitiyscollegehousut jalassa. PUUH! Ristiäisiinkään ei viitsisi näissä mennä, joten mars keskustaan. Mies saa kokeilla elämää näiden kahden kanssa, voin kertoa ettei ei aina meinaa sujua... Tytär on vieläkin yöpuvussa tuossa doomoo seatissaan (toki täysin tyytyväinen oloonsa), isoveikalla sentään on vaihdettu vaatteet. Mutta molemmat on puhtaissa vaipoissa ja vatsat täynnä joten on täällä jotakin ehditty. On tämä melkoista touhua...... Harjoitellaan harjoitellaan! :)

 
Takaisin
Top