Huhtikuun huhuilut

Iona kylläpä oli sinulla tilanne siellä lentokentällä! Huh, varmaan hermostutti ja suututti. Eikä tuollaisessa tilanteessa se normaali äiti-reaktio taida auttaa, pahentaisi vain tilannetta. Tarkoitan että vihastuisin ihan todella säikähdyksestä. Loppu hyvin ja kaikki hyvin[:)] Eiköhän se heruminen helpotu vielä yöaikaankin, pidetään peukkuja.

Mitähän tautia lie, maha mölisee, hiukan päätä juilii, väsyttää, mutta ruoka maistuu enkä ole yrjönnyt. Jokunen päivä sitten tuntui illalla mahassa samalta, tuli tuossa mieleen, mutta ei iskenyt kunnolla silloinkaan.
Nyt kuppi teetä, kun pojukin heräsi. Olipa erikoinen huutosessio ennen nukahtamista ja se kesti ja kesti. Annoin jo särkylääkettäkin ikeniään hinkkasi nyrkit punaisina ja sekin tuntui sattuvan, mutta silti vielä meni tunti ennen nukahtamista. Ei niin mikään kelvannut eikä ollut hyvä. Lopulta tunti päättäneen että nyt riittää ja imi tissin ja nukahti siihen.

iloista pääsiäisen aikaa kaikille!
 
Vau-addikti täällä taas, hei!

Lähdettiin makuuhuoneesta evakkoon tänne olohuoneeseen pojan kanssa pari tuntia sitten, kun papalla tuntuu olevan pikkuinen krapula tuolla. Antaa sen nyt rauhassa nukkua, jospa se iltapäivällä jo jaksais Benjinkin kanssa vähän touhuta. Hissukseen se oli kyllä yöllä osannut kotiin tulla, en oo kuullut mitään.

Benjamin kiljahtelee riemusta tuolla pehmomatollaan lattialla, siirtelee innoissaan lelukaartaan, ja järsii sitä aina välillä. [:D] Kiva, kun jaksaa vähän aikaa leikkiä yksikseenkin, saa äiti juoda aamukahvit rauhassa, ja kirjoitella tännekin.

Sori Sanna, kirja voitti sitten sen mun vikan eilisen viestin jälkeen. Tai siis pakotin itseni laittamaan läppärin pois päältä ja lukemaan sitä kirjaa edes sen pari sivua.

O-ou, Pranalle pikaisia paranemisia, mahataudit on kyllä inhottavia!

Joo, Iona, se Rooibos tosiaan! Mä juon sitä kanssa joka päivä, en uskalla jättää sitä pois! [:D] No, onneks se on niin hyvää, että juon sitä mielelläni.

Sinttu: Onneks pääsette nyt lääkäriin! Mä pidän peukkua, että saisitte jotain troppeja helpottamaan pikkuisen oloa!

Amppu: juu, isohan tuo meidänkin poju tosiaan on, varsinkin tuon Connorin rinnalla. [:D] Mutta silti niin reipas, äidin oma rakas pieni poika. <3 Ja hei, onnea painon tippumisesta!! Muista kuitenkin, että pääsiäisenä saa syödä niin paljon herkkuja kuin haluaa! Hihi, tai ainakin mä aion tehdä niin!

Elegia: onneksi sait viime yön nukuttua kunnolla! Hienoa, että sun mieskin hoitelee poikaa öisin. [:)]

Nyt lisää kahvia, ja niitä suklaamunia!

Hyyää pääsiäistä kaikille! (Mun mummo sanoo aina hyyää, on Karjalasta kotoisin)
 
Hoksasko kukaan että Kiira-neiti oli uusimmassa vauvalehdessä? =)
 
Aprillipiloja en tehnyt vaikka mielessä kävi kyllä se facebookissa statukseen; oon raskaana!! [:D]
 
 
Mukavaa pääsiäistä kaikille täältä lapista pääsiäislomilta!
 
Hellouta!

Rinkku: Vauva-lehti on vielä kelmuissa (kiireinen mamma täällä;), mutta täytyypä bongata Kiira sieltä heti, kun kääreet saadaan auki. Hauskaa, että joku "tuttu" on päässyt oikein lehden sivuille paistattelemaan. :)

Mun piti tulla vain ihan pikaisesti hehkuttamaan tänne, kun mies on harrastustensa parissa, että Aleksi kääntyi tänään ihan ekaa kertaa selältä mahalle. Ikää poikasella on 12 viikkoa ja 1 päivä. <3 Kylläpä niitä vatsalihastreenejä tulikin tehtyä, joten onhan se kiva, että harjoittelu vihdoinkin palkittiin nappisuorituksella! Täällä on yksi todella ylpeä äiti!

SannaKoo: Sun pikku piparit oli niin herkullisia! Mieskin sai (tovin kinuttuaan) maistaa muutaman pienen suupalan ja senkin mielestä ne oli tosi hyviä. :)'

Oikein rauhallista pääsiäistä!
 
Hyvää pääsiäistä mammat!

Me ollaan Kuopiossa mummoloimassa niin vähän huonosti oon päässy lueskelemaan. Paljon asiaa. Tällä hetkellä taitaa nuo syömingit puhuttaa eniten, niitä on kiva lukea ja saada vinkkejä sitten kun aloitellaan. Ollaan nyt vettä juotu nokkamukista muutaman kerran ja se ainaskin hyvin onnistuu[:D] Tsemppiä kaikille ruokailuihin!

Ai Kiirulainen oli nyt Vauva-lehdessä, hih[:D] Lähetin sen sinne sillon pari kuukautta sitten...Ei olla ite vielä nähtykkään kun ollaan täällä reissun päällä.

Toivotaan että Veera on jo parempi ja ei mitään ikäviä RS-viruksia olis! Voimia sinne!

Meillä alko pääsiäinen hyvin kun miehellä oli peli, niin sai vastustajan polven kylkeensä pallontavoittelutilanteessa ja tuloksena 2 katkennutta kylkiluuta...[:@] Nyt ei sitten oikein voi Kiiraakaan nostella.

En taas muista että oonko jo toivottanu tervetulleeksi uudet eli tervetuloa joukkoon mahtavaan![:D]
 
Noniih... käytiin sitte lääkärissä...
Tulos: RS-virus ja korvatulehdus.... Arvatkaapa vaan kuka marssii alkuviikosta terveysasemalle vähän huutamaan. Ai ei muka tarvii lääkärille mennä. just!!! voi jumalauta (anteeks) että ottaa kupoliin [:@][:@][:@]
....mutta siis.... tollasta on sitten Veeralla. RS-virukseen ei oo lääkettä. lepoa, nestettä ja hellää hoivaa. korvaan saatiin jotain puuduttavia tippoja joita voi tarvittaessa antaa. on kuulemma nyt siinä tilassa että ei särje. haetaan siis tipat vasta jos niitä tarvii. Lastenklinikalle saatiin lähete varmuden vuoks. Jos sattuu niin ikävästi että menee hengitys tosi vaikeeks eikä suostu enää syömään. Päästään sitten suoraan sisään. Korvien kanssa mennään kuukauden päästä jälkitarkastukseen. Tässä välissä näytetään niitä neuvolassa kun sinne nyt ollaan kuitenkin menossa rokotusten takia.. Nyt sitten vaan odotellaan että olo helpottuu. Ja alle 4kk ei kuulemma kuume nouse yli 37 asteen.. enpä tienny totakaan. eli turhaan oon pitkin öitä ja päiviä mittaria kainaloon änkeny ja saanu Veeran raivon partaalle. eipä siis tarvii enää mittailla...
Nyt taas takas pientä hoivaamaan. on niin surkeen näkönen ja silmätkin melkeen kyynelissä. Mut mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille. yrittäkää pysyä terveenä. Ja Pranametrikin yrittää selvitä siellä ilman rajumpaa masutautia.. moooi!
 
Päivää!

Ooooh, onko meidän palstalla pikkujulkkis! Täytyy siis käydä Halipossun saatua kääreet auki vähän sieltä vakoilemassa Kiiraa! :)

Ja että Aleksi on sitten päässyt kääntyilijöiden maailmaan! Vau, huippu juttu! Naapurintädin vuoro olla kade (ja tökkiä Joonaa, että seki tajuis ;)) Onneks meilläkin tänään otettiin taas iso edistysaskel kun naperolle maittoi sose! Tiiä sitten, et onko syöttäjässä vikaa, kun käskin miehen syöttöpuuhiin, kun siltä sillon bataatti-harjoittelussakin se sujui. Nyt sekotin kotitekoista porkkana sosetta Piltin porkkana-peruna mössöön ja hyvin näytti uppoovan! Sanoinkin jo miehelle, et ne saa nyt Jontun kanssa harjotella koko pääsiäisen tota syömistä yhessä, jotta se sit ehkä söis munki kanssa. Ja jos ei syö, niin alan roudaamaan apinan aina Vantaalle miehen koululle ruoka-aikaan, että saa syöttää lapsensa ja jatkaa sit opintojaan :D
Lisäks sain vihdoin tutkittua kaikki tsiljoona kuvaa, mitä Joonasta on tässä kuluneiden kuukausien aikana otettu. Niitä on PALJON! Mutta silti en löytänyt mitään kivaa ristiäiskuvien joukosta, että olis saanut ne kiitoskortit vihdoin tilattua... Joten kun ei sopivaa kuvaa löytynyt, niin alettiin lavastushommiin; vedettiin Joonalle juhlavaatteet päälle ja otettiin kuvia :D Voitte kuvitella, että pikkumiehestä tää ei ollut yhtään kiva juttu...

Sairasteleville isoille ja pienille taas paljon paranemishaleja! Kuis muuten Veeran kävi? Saitteko minkä diagnoosin lääkäristä? Pranemetrin tilanne taas sai mut ajattelemaan, että eihän vaan nyt sitten oo vaan seuraava joulupaketti tilauksessa?
(ja Saparon miehelle erityisterkut, että kannattaa tosiaan antaa niiden kylkiluiden kans parantua kunnolla, ennenku alkaa vauvaa heijailemaan sen kummemmin!)

Amppu, älä turhaan pojan kokoa noloile! Tän ikäisistähän kun on paha sanoa, että mikä se "oikea koko" nyt sit muka on! Liikunnallisten vanhempien lapsena se varmasti saa hyvät eväät elämään ja kun alkaa liikkua, niin se massa-aines muuttuu nopeasti lihakseksi. Ite oon ainakin paljon ilosempi (ja huomaan Joonankin olevan), ku on vihdoin päässyt sieltä nollakäyrän alapuolelta plussalle! Jaksaa ihan eri tavalla touhuta, nukkua ja olla iloinenkin! Ja jeet sun raskauskilojen tippumiselle! <3

Elegia, hahaa, oon kans miettinyt, että aprillipäivä tai karkauspäivä ois just loistavuutta mennä naimisiin! Ainoo vaan, et mä kyl ehkä haluan syys- tai talvihäät... (tai kesä, mut en kyllä kevät!) Ja kuten eilen kirjoitin, niin eihän me naimisiin tässä olla menossakaan :D
Ihanaa myös, että sait nukkua! Ja kukat ja suklaa on aika hyvä korvaus menetetystä ravintolaillallisesta, kunhan sen saa (lähi)tulevaisuudessa kuitenkin ;)

Jaah, täytyy sit vissiin leipoa Halipossulle ja miehelleen lisää keksejä, kerran maistuivat! Niitä tulee aina niin paljon, että itekseni en saa syötyä! Viimeks tosin Halipossu sai vikat 3, kun sisko oli niitä mukanaan vienyt ja miehellekin maistuneet :D Leipominen on kivaa, mutta ei tässä rantakuntoon tällä vuossadalla päästä, jos ite söisin kaiken! (ja jaettu ilo on paras ilo!)

Täällä tuvassa on taas rakkautta, tosin henkisessä muodossa! Sain miehen jopa houkuteltua kävelylle, ja se jopa suostui vaunuja työntelemään! (joskus oon tainnu kertoa, että se ei suostu niitä lykkimään jostain syystä :D) Ja nyt se ihanuus valmistelee tuolla pihvejä päivälliseksi ja laittelee maustevoita pottujen seuraksi. Joona nukkuu, ja minä nautin teidän virtuaaliseurasta! Puuttuu ne pääsiäismunat (muuta namia kyllä olis kaapissa, mut hassua kyllä, ettei tee ees mieli!), kun en jaksanut Prismaan lähteä torstaina ryysikseen etsimään... Elättelen toivoa, että niitä sieltä vielä pääsiäisen jälkeenkin löytyis ;)

EDIT: Oh, sinttu ehtikin kuulumiset päivittelemään. Voi Veeraa! Jaksamista pienelle, täällä pidän sormia ja varpaita ristissä, ettei teidän tartteis lähetettä käyttää!! Ja tosiaan, noi arvauskeskukset kyllä saa usein raivonpartaalle, etenkin noiden pienten potilaiden kanssa, kun ne ei osaa ite sanoa, et mihin koskee ja millä tavalla.
Auttaiskohan myös makuuhuoneen ilmankosteutus illalla nukkumaan mennessä? Jos suihkit vaikka suihkepullosta vähän vettä patteriin, tai ihan suoraan ilmaan? Kunhan ei vaan limat keuhkonpohjalle jäis pienellä :'(
 
Kävin kurkistamassa tuonne joulukuisten 2010 -ketjuun, jonne moni teistä oli jo kirjoitellutkin. Tuli aika monta kyyneltä tirautettua, aaaah niin haikeaa! Ja toisaalta ihanaa!

Teinpäs just salaattia ja paistoin kanaa mukaan, semmonen 560g (piti ihan kaivaa roskiksesta tarkistukseen!) paketti fileitä. Ajattelin, että siitähän sitten saa huomenna vielä lounaan mut ei. Kaikki meni. Ja siis vaan itelleni. Ja onneks löyty vielä korvapuustia jälkiruoaks... Kaks meni niitäkin. Kalliiks tulee tää imettäminen kun on pohjaton ruokahalu! [:)]
 
Hei vaan mun rakas netti perheeni! Anteeksi,että olen laiminlyönyt teidän suloista seuraanne.

Tuntuu olevan kaikenlaisia tauteja vähän joka puolella. KOPUTTAA puuta, paksua tuvan pöytää. Kuulin että esikoiseni, joka on LASTENHOITAJA, oli saanu oksutaudin kesken työpäivän päiväkodissa. Hui kamala! En halua Venlalle nyt tähän pätkään mitää tauteja, kun just yhestä keljusta selvittiin! Siispä meille ei tule pääsiäisen viettoon KETÄÄN!! Outoa. Vaan olihan täällä taas koleme edellistä viikonlpppua sitä sakkia ihan riittävästi. Alkaa jotenkin väsyttää tämmönen "hollituvan" emäntänä olo!

Mitäs sitten... hm.... No niiin, täällä kun maalla ollaan ja siinä "huvitoimikunnassa" vielä vahingossa, niin pitihän sitä osallistua. Kylätalolla oli aamusella myyjäiset ja mehän sinne puuhattiin asioita. Meni valmisteluissa pitkälle yön puolelle parina iltana, mutta oli hitsin kivaa!!!! Arvatkaa, kuka leipoi kaheksan kuorutettua suklaakakkua*???? Lisäks kaivoin vanhan nukentekijän tittelin itsestäni esiin ja aloin taikomaan IHANIA akkkoja! (paan yhestä ihanaisesta noidasta kuvan tuonne galleriaan) Ja Venla-neiti oli koko myyjäisten ajan mukana eikä ollu moksiskaan. kotona sitten oli ehkä hieman moksis...jälestäpäin!

Vaan, suloista on tämä kevään vauhdikas eteneminen! Kohta pääsee pongaamaan leskenlehtiä ja krookuksia ja metsätähtiä! Istuttiin ukon kanssa tänään nuotiolla makkaranpaistossa naama kohti aurinkoa. Kuulosti ihanalle lintujen kepeä liverrys metässä ja sulamispurojen lirinä pitkin kuravellin vallassa lilluvaa pihaa! Venla nukkui siinä mun sylissä päivä unia, kaiken nuotiosvun ja äänien keskellä tyytyväisenä!

* TERVETULOA sitten uudet tyypit! Hauskaa, että tänne löysitte tekin!

* ja tuo UUSI joulukuu nostattaa kyllä tunteita!

* Isäntä on "salaa" maistattanut myös omppua, kurkkua, banaania.... kermavaahtoa sormenpäästä ja sokerin muruja munkkipossusta! hitsin hitsi! Vaikka vaan murunen, jolla ei varmasti ole mitään merkitystä, niin siltikin!!!! Nooh, katotaan miten liukkaasti ne oikeat eväät uppoaa, sitten joskus hamaassa tulevaisuudessa. Olis mukava päästä tällä tissi-evästyksellä vielä jokunen viikko! Nyt alkaa jo meinaan pelottamaan, että mitäs sitten kun tissi-aika on lopullisesti takana!!!!

Nälkähän se tuli, joten jääkaapille se on mentävä. Hyviä öitä!
 
Sintulle, Veeralle ja Pranalle tsempityksiä sairastelujen keskelle. Se on jotenkin kauheea katsoa, kun pikkuinen on sairas ja vähän keinoja helpottaa tämän oloa. Muistan, kun sielä sairaalassa yö oltiin kolkossa huoneessa, missä oli iso rautainen pinnasänky Jussilla. Eipä mamman silmään tahtonut uni tulla suuresta huolesta ja sitten sielä oikein alkasi ajatukset vellomaan mitä kaikkea voi ollakkaan ja tapahtua, niin johan kyyneleitä sai poskiltaan pyyhkiä. Puhaltelen pikaisia paranemisia eritoten pikku Veeralle ja ettei tarvitse saamaanne lähetettä käyttää. Toivottavasti Pranan vatsa on palautunut myöskin normaaliksi.

Aivan uskomaton ilma tänään ollut. Lämmin ja aurinkoa ja sitä purojen solinaa. Pajunkissat on saatu koristeltua neidin kanssa, että pääsee trullittelemaan huomenna naapureihin. Täälä kun tuo ajankohta on vasta nyt ja olen joutunut hakemaan jo uuden satsin munia, kun jostain syystä ne on kadonneet jonnekkin[:)].

Tuo on niin totta tuo Ionan mainitsema pohjaton nälkä. Joko sitä on tullut jatkuvalla mässäilyllä venytettyä tuo mahalaukku tai sitten imetys pistää syömään hevosen lailla. Mulla kun nuo maitomäärätkään rinnasta ei ole kovin mainittavia, tai enhän mä sitä mitattua ole saanut, silti nälkää piisaa. Korviketta menee päivittäin n. 600 ml. Neuvolassa sanoi lapsen ravinnonsaannin olevan n. viidennes painosta, eli jos 6 kg bebe niin ruokamäärä olisi siis n. 1200ml. Eiköhän tuokin ole yksilöllistä, mutta jotain viitettä antavaa ehkä kuitenkin.

Miia77, melkoinen työvoitto, kun sait noin hienosti imetyksen toimimaan. Aivan huikeeta.

Nyt hyvät Pääsiäiset kaikille ja hyviä, pitkiä unia!
 
Pikamorjestus täältä!

Mikähän vatsapöpö onkaan vai liittyykö sittenkin tähän kierukkaan? Toisaalta samankaltaisia olotiloja kuin toissakesäinen hormoonirengas aiheutti= raskausoireita! Mutta eipä tänne mitään joulupakettia ole tulossa, vaikka SannaKOo sitä jo povaili[:D] Olo tulee ja menee, tämä mahapöpö-mikä-lie. Nyt jo helpottanut. Juonut ja syönyt olen. Jos joku tietää entuudestaan näistä kierukoista jotain niin kiitollisena otetaan faktaa vastaan. Lääkäriltä nimittäin ei tullut mitään muuta kuin että ota buranaa vaikka juuri olin kertonut ettei minulle se burana sovi.. (kiitti muuten SK reseptistä)

Sinttu ja Veera paranemista! Toivon minäkin todella ettei tarcvitse lähetettä käyttää ja antaisin itsekin palautetta tk:een. Äidin huoli on otettava todesta! J******a! Vaikka ohjeet eivät kummempia olisikaan olleet, niin lähete on tärkeä tässä tapauksessa.

Ai, ei alle nelikuisen lämpö nouse edes yli 37? No taas tuli opittua jotain uutta[8|]

Maarinen minäkin olen miettinyt, että mikä tässä syömisessä on, että itse en halunnut mitään antaa. Ja taisin tajuta, minä haluan pitää Valon vauvana! Kun hän alkaa syömään niin seuraavaksi muuttaa jo pois kotoa eikä ikinä tule enää syliin jne.. oikein ajatukset laukkaa. Siksi imetys on kivaa, kun saa pitää pientä lähellä ja sylitellä.

Eilisen perunanmaistelun tuloksena oli ele, jonka Vee oppi ihan itse. Illalla ennen nukkumaan menoa alkoi hänellä tulla jo nälkä ja huitoi käsillään isin sylissä. Ilmehti ja ölisi ja lopulta tuijotti silmiin ja alkoi maiskuttaa suutaan! Anna jotain! Höpisi ja maiskutteli kuin janoinen torilla; onks tiatoo? Kun isiltä ei mitåän irronnut, käänsi pään minuun päin ja jatkoi samaa maiskuttelua. Ja me nauroimme sydämen kyllyydestä[:D] Niin suloista ja taitaa olla että jätkä itse tahtoo jo muutakin kuin tissiä. Kelpaahan se vielä, mutta päivittäin saa nyt maistiaisia. Ja menee hämmästyttävän hyvin alas. Kuin olisi koko ikänsä noin syönyt lusikan kärjestä. Arvatkaa onko kiva syödä omalta lautaselta kun toinen tapittaa suu auki odottaen sattumia?

Jee Joonalle, kyllä se suu vain tottuu tähänkin syömistapaan! Ja huvittava ajatus tuli päähän, kuinkas paljon on kokoeroa ristiäisten aikaisella Joonalla ja lavastekuviin päässeellä?[:D]
 
Moikka!

Ah, pitikin eilen jo sanoa, mutta unohdin! Sinttu, vauvalla siis ei voi nousta ruumiinlämpö yli 37c?? :O Hassua, koska mä oon kuvitellut, että vauvan normaali ruumiinlämpö on jo yli sen... Joonalta oon ainakin (rektaalista) mitannut 37.5c, ja aatellut, ettei se oo sillon ollu ees kipee? :O Mutta tietysti kainalosta mitattunahan se on aina matalampi se lämpö...

Iona, en muista, olitko sä sillon kahvilla, mutta kerran toin imettäville äideille sellasia ilmaisia postikortteja, missä oli teksti "Lypsävä lehmä ei täyty" :D Eli syö syö vaan! Kyllä ne kalorit siinä imettäessä kuluu :) ja kanasalaattihan on vielä täynnä hyviä aineksia. Mutta onhan se toki aika äijä-annos, kun yli puol kiloa "lihaa" vetää, että ymmärrän "ihmetyksesi" ^^

maarisen noita-akka oli kyllä upea! Siis ihan itse noita vääntelet? Vau, ei näillä nakkisormilla! :) Ehkä meidän kesäjuhliin on lisättävä ohjelmanumeroksi tollanne käsityöpaja, mä voin vetää vauvoille maalausta syömäturvallisin värein, niin opetatko sä meitä sit tekee nukkeja? ;)
Ja kurkku se tuntuu Joonallekin maistuvan, oon monesti antanut sen lipoa mun leipäni päältä kurkkua. Tosin mahaan asti niitä en oo päästänyt, vaan ihan vaan saanut maistella. Ja hih, noista sokereista tuli mieleen, kun yks päivä heitin läppää jollekin, että nythän sitä just vois syöttää vauvalle sokeria, kun ei oo vielä hampaita, niin ei tuu reikiä ;) Mutta silti taidan kyllä pitää kiinni siitä, että Joonan ei tarvii päästä makeiden makuun. Tuskaa tulee olemaan kieltää mummoilta ja isomummoilta, että ei saa pojalle namejakaan ostaa vielä AINAKAAN vuoteen. Kesällä voidaan tehdä itse vaikka hedelmäsoseesta "jäätelöitä", jos tajuaa olla kateellinen muille jätskinsyöjille.

Prana, jos sulla on aiemminkin tullut hormoniehkäisystä samoja oireita, niin eiköhän se syyttävä sormi sinne päin sitten osoita! Ja tuon buranan määräämisen näkisin enemmänkin liittyvän siihen kipuun, mikä sen asentamisesta voi seurata... En kyllä valitettavasti osaa sanoa, mulla on kerran ollut kierukkaresepti taskussa, mutta ikinä en sitä hakenut tai käynyt asentamassa.
Ja ihan Valo, on tainnut selkeesti tajuta, että hei, tää tällanen hassu tunne merkkaa nyt sitä, että tänne suuhun pitäis saada jotain! Hih, maiskuttelija <3 Eikä toi Joona onneks oo siis kasvanut kuin ehkä kolmisen senttiä ristiäisistä, että ei ne nyt NIIIIIN pienet ne vaatteet olleet ;)
 
Elegia kuulostaa ihan hormoniailahtelulta [;)] kai me naiset olemme alttiita oikkuilulle.. Mutta eiköhän se heilahdus toiseenkin suuntaan nopeasti tapahdu. Ja voi sitä isompaa pikkupoikaa, ressukka. Niin ikävä tauti!

Valo vetelee kolmatta tuntia päikkäreitä ulkona, kyllä vaihtelee paljon nuo unien määrät. Ei vuorokauden sisällä, mutta jaksojen mitat.

SannaKoo joo kipuun se buranaa ehdotti, mutta se olikin ainoa mitä koko härvelistä sanoi. Olin jo aikaisemmin sanonut ettei se burana käy ja hän tuumasi että ei panadolista ole apua. No onhan, jos ei ole tottunut syömään lääkkeitä!

Jäin muuten ihmettelemään ihan tota että vauvan lämpö ei voisi olla yli 37, koska joka paikassa sanotaan, että jopa 38 voi olla normaalia, jos on puettu turhan lämpimästi. Että 38-39 ei ole hälyyttävä lämpö lapsella, sitä ei välttämättä tarvitse lääkitäkään vielä ellei muuta syytä ole ja vauva ei tunnu tuskaiselta.

Maarisen noitaa on käytävä katsomassa.

Omppupiirakka uunissa ja kasvisnyytit odottavat uuniin pääsemistä. Seuraksi maustetut lohkoperunat (juustokuminaa, chiliä, yrttisuolaa..)kuolaa*

Tiihuli samaa nälkää on minullakin. Koko ajan voisi jotain nakertaa. En tiedä onko yhtälönä just tuo mahan venyminen ja imetys ja tottumus ja...[;)]

Nyt kurkkimaan uuniin sitä Amerikkalaista omppupiirakkaa, slurp!
 
Huhuu huhtikuun kunniaksi täältäkin!! Sormet syyhyää päästä kirjoittelemaan ja kommentoimaan juttuja pitkän tauon jälkeen. Nyt en kuitenkaan ehdi sen pidempiä kuin nopeasti moikkaamaan, toivottavasti vielä pääsiäispyhien aikana sitten enemmän.
 
Sen verran vain nopeasti, että Suomi-reissu oli mahtava ja parhaina tuliaisina irtokarkkien lisäksi ovat Ipanapa-levyt, löytyi Cittarin alekorista 10 egee kaks kappaletta ja ostettiin sitten sekä 1 että 2 ja vielä liikenne- ja iltalaulut. Ihan loistavaa musiikkia tällaiselle rokkidiggarille, jonka on vaikea leukapielten kiristymättä kuunnella mitään lastenlauluja. No, jotkut unilaulut on ihan kauniita ja Orava-laulu on Ollin suosikki (se kuusen oksalla tms, tais olla Ailimen Benjinkin suosikkeja). Niin mut siis Ipanapat on oikeesti hyviä ja hauskoja biisejä jota aikuinenkin jaksaa kuunnella. Eikä tietenkään minään loukkauksena lastenlauluista pitäville, makunsa kullakin [:)]
 
Jahas mut nyt täytyy mennä. Tai no pikaisesti vielä Ollin 3 kk- + yks viikko -mitat: 67 senttiä ja vähän reilut 8000 grammaa eli Amppu aika pötkylä on tää meidänkin kaveri, ymmärrän noi tuntemukset ku ympäristö huomauttelee koosta ja siihen liittyen esim. syömistiheydestä, argh. Ja tuli muuten lääkäriltä ehdoton suositus vielä jatkaa täysimetyksellä ku hyvin sujuu. Mut taidetaan kyllä pian mekin jo kiinteitä maistella, kiva ollu lukee teidän kokemuksia niistä.
 
Mut siis nyt heipat vaan ja pääsiäisen jatkoja kaikille!!! Lisää myöhemmin!
 
Iltaa!

Jälleen laittelin kivagalleriaan apinan-nassua, kun toi syöminen nyt sitten onkin ilmeisesti tosi kivaa! Suostuu syömään äitinkin syöttämänä, eli ei tarvii roudaa sitä isille kouluun syötettäväks ;) Vika tais siis olla mun liian rakeisessa/väärän makuisessa luomuruoassani, eineksiä tää lapsi mupeltaa mielellään! Illalla annoin omasta päärynä-mango-purkistani sille pari lusikallista, ja se oli vielä parempaa ku toi peruna-porkkana! Mutta hedelmäsoseet saa nyt vielä jäädä, yritän päästä eroon noista kaupan kasvissoseistakin, että suostuis syömään ihan kotiruokaa tuokin poika.
Amppu, meillä kiukku tuli perunanmaistelun jälkeen, porkkanaan kun vaihdettiin, niin ei oo ollu niin pahoja. Ja nyt toi peruna-porkkana ei oo aiheuttanut sen kummempaa... Edelleen saattaa saada sellasen raivarin, mut se näyttää liittyvän eniten ikeniin (ensin kaluaa mitä tahansa käteensä saa), ja iltapäivän pitkien päikkäreiden lähestymiseen. Ja vatsaankaan ei tunnu pahasti vaikuttavan, yks päivä näytti vaippaan tullut satsi vähän tiiviimmältä, mutta vähemmällä ähinällä toi sen saa vaippaan väännettyä ku pelkkää maitoa syödessä... Silloin pakers puol tuntia, nyt tulee parilla ponnistuksella... (ounou, puhunko mä nyt ihan oikeesti taas tällasista?! :D)
Mutta teidän osaltahan se porkkana tosiaan saattaa kiukun syynä olla, että ehkä parempi kokeilla sen sivuuttamista vielä!

Adoptio... niin, ite oon kans aatellut monesti, että se vois olla yks elämäntehtäväni, sitten kun biologinen lapsiluku on täynnä. Adoptoidun lapsen on helpoin ottaa oma paikkansa perheen nuorimpana! Mies ei tästä oikein vaan innostu, että taitaa jäädä se sitten... Toinen mitä oon tullut ajatelleeks ihan ammatillisellakin taustalla, että vois jonain päivänä olla ihanaa perustaa perhekoti tai toimia sijaisperheenä, kouluikäisille tai vanhemmille, ei ihan lapsille.

Elegia, mökkihöperyys tosiaan saattaa hiipiä hiljalleen ja yhtäkkiä vaan muuttaa sun mielialaa! Vaikka lapset ja perhe olis kuinka ihana ja kaikki olis tosi hyvin, niin itse ainakin tarviin myös välillä olla itsekäs, ja viettää myös "omaa elämää". Kuten täällä monesti todettukin, niin huolehtimalla omasta hyvinvoinnistaan jaksaa taas kannatella sitä perhettäkin :) Toivottavasti huominen näyttelyreissu olis sulle hyvä alku, ja muistat sen jälkeenkin ottaa taas sitä omaa aikaa perheen ulkopuolelta (vaikka se nyt vielä alkuun tarkottais sitä, että joskus se Eemeli on otettava matkaan sinne ihmisten ilmoille).

Pranametri, mä oon kans aina ihmetellyt, että moni sanoo ibuprofeenin olevan ainoa toimiva särkylääke, että parasetamolit on lasten nappeja eikä auta mihkään... Mulla on tuolla 500mg parasetamolia omana ensisijaisena lääkkeenä, kun niistä ei tuu niin paha pöhnä ku ibbareista, ja ihan hyvin on mulla toiminut! Ehkä nykypäivänä on niin moni käyttänyt hieman liikaa noita käsikauppatavaralääkkeitäkin (osa näistä henkilöistä tosin kyllä syystä, mutta yhtä kaikki) ja niillä kroppa ei enää taltukaan niin helpolla.

Kivaa, kun Mariannakin kävi "näyttäytymässä", ehkä kuullaan teidän reissukuulumisia ja muuta taas piakkoin! :) Ja on teilläkin tosiaan pitkä jässikkä!
 
Terveisiä ravintolasta!

Käytiin miehen kanssa tänään tapastelemassa tuolla keskustassa: oltiin treffeillä. Benjamin oli turvallisesti kotona isovanhenpiensa kanssa. Ei oltu kuin 3 tuntia vaan liikenteessä, mutta olipas taas mukavaa päästä ulkoilemaan, ja vielä miehen kanssa! Syötiin napamme melkein ratkeamispisteisiin, ja haistaan varmaan ihan julmetusti valkosipulille. Nami! Benji oli kuulemma ollut kiltti, ja oli just laitettu sänkyyn nukkumaan kun me tultiin miehen kanssa kotiin.

Sinttu: voi hyvänen aika! Onneks pääsitte sitten sinne yksityiselle! Toinen pieni siellä ihan kipeenä... Pikaisia paranemisia sinne teille! Mäkin kyllä ihmettelen tuota, että alle 4-kuisella ei lämpö nousis yli 37 asteen. Benjiltäkin olen kerran mittaillut 38.2, sen jälkeen kun se sai sen ekan rokotesarjan. Ja myöhemminkin olen mittaillut yli 37... Mutta siis pyllystä kylläkin.

Voi, mä en sitten näe meidän julkkis-vauvaa, eli Kiiraa... Pitänee pyytää äitiä hankkimaan mulle se Vauva-lehti. [:D]

maarinen se oli mageen noidan askarrellut! Siinäpä muuten oiva harrastus! Harkintalistalle... Mä näin muuten sinusta unta tuossa pari yötä sitten! Ihan yhtä roiseja oli jutut unessa kuin täällä palstallakin. [;)] Naama ei vaan vissiin ollut ihan sama, mutta pakkohan se oli keksiä, kun en tiedä miltä oikeasti näytät. Hihi.

Pranis, pitää myöntää, että mulla on vähän samat fiilarit täällä, että haluisin pitää Benjiä vielä vauvana, enkä millään haluis aloittaa kiinteitä vielä. Toisaalta, mä luulen, ettei meillä vielä muutenkaan kiinteitä aloiteta, kun tuo lapsi tuntuu "ihan" hyvin kasvavan maidollakin.

Jaahas, Mariannalta tuli musavinkkejä, ei muuta kun googlettamaan. Vaikka kyllä mulle menee ne lastenlaulutkin. [:)] Tänään muistui mieleeni juuri sellainen ikivihreä kuin "Vaarilla on saari". Kuvittelin muistavani sanat tosi hyvin siihen saakka, kunnes aloin laulamaan, että "oravalla kolme suurta munaa on..." [:D] Se tais olla sittenkin se harakka, jolla oli pesä siinä suuressa honkapuussa... Mä taidan olla vaan itsekin niin rakastunut oraviin, että tungen niitä Benjin iloksi joka lauluun. [;)]

Amppu: Jännää kuulla teidän ruokaharjoituksista! En olis itse osannut varmaan edes aavistella, että vauvan huono tuuli vois johtua just esim. siitä ruuasta. Kai sitä tässä itsekin viisastuu, sitten joskus kun me ne maistelut aloitellaan.

Elegialle paljon hyviä uusia tuulia! Toivottavasti tulee parempi mieli huomisen jälkeen!

Vielä vähän nameja napaan, ja jos sitten vaikka pari sivua sitä kirjaa lukisin, kun kerran Benjikin nukkuu jo yöuniaan tuolla. [:)]

ps. nyt en yhtään osaa ajatella, onko se "isovanhenpiensa", vai "isovanhempiensa"? Taitaa muuten olla tuo jälkimmäinen? Mun pitää päästä jollekin suomen kielen virkistyskurssille. Tai mikä tuokaan sana nyt sitten oikeasti olisi. Refresher course.
 
Sunnuntaita...
Täällä vielä hengissä... Veera nukkui onneks yön hyvin. kaks kolmen tunnun pätkää ja sitten vielä mun kainalossa puoltoista tuntia. ja hengityskin kulki koko yön ilman suurempia ongelmia. joskohan se pahin olis takana päin.
Eilen oli illasta kyllä jo aika pirteenä. jakso jopa hymyillä ja jutellakin hetken ennen iltapuuhia ja pesuja. ja maitokin maistui [;)] Mutta on se kyllä rankkaa katsoa vierestä kun oma rakas pieni tyttönen sairastaa. sitä tekis ihan mitä vaan että sais sen kaiken kivun ja inhotuksen itelleen ja olis toinen terve. huoh... mutta onneks jäi se lähete tosiaan käyttämättä ja ollaan ihan kotona saatu rauhassa sairastaa. eilenkin kun tuli vettä koko päivän niin käytiin kolmesti ulkona pikku lenkeillä. tuntu että se raikas sadeilma teki hyvää, molemmille!

tosta kuumeesta, tai yleisesti vauvan ruumiinlämmöstä en menis mäkään vannomaan. mut siis se lekuri vaan tokas että ei näin pienillä lämpö nouse yli sen 37.n?!?! Veeralla ei tosiaan noussu, oliko sitten vaan sattuman kauppaa. ja toi oli tosiaan se kainalomittaus mitä meillä harrastettiin. mäkin oon kyllä aina luullu että vauvojen normaali lämpö olis korkeempi kuin se 37. tiiä häntä sitten.. varmaan yksilöllistä toikin. onhan munkin normilämpö 35 ja risat. mutta pääasia kuitenkin että kuumeelta vältyttiin. vaikka yleensähän se kuume kuitenkin nopeammin pöpön taltuttaa kuin että jos ei nouse ollenkaan.

Vau mikä noita!!! osaisinpa mäkin... [&o]

on muuten taas niin harmaata niin harmaata!!! semmonen sumu että hyvä jos vastapäisen talon näkee.ja matkaa ehkä se max 50 metriä. missäs se aurinko ja plus 14 on mitä muistaakseni ainakin iltiksen sääsivuilla pääsiäiseks luvattiin?!?! eipä oo näkyny.

Tänään oli sitten mummi (mun äiti) ja mummin mies tulossa meille syömään. lupasin kolmen aikaan tehdä sapuskat kun ovat meitä niin paljon tässä viime aikoina autelleet kaiken näköisissä jutuissa. ja syöpötelty ollaan sielläkin suunnassa enemmän kuin tarpeeks. nyt sitten meidän vuoro. eilen tein jo ihan pääsiäisen kunniaks rahkapiirakan kahvin kanssa. tuli kyllä niiiiin hyvän näköistä että tiukkaa teki pitää näpit erossa siitä. ei ihan viitti semmosta närpityn näköistä piirakkaa pöytään laittaa [;)] mutta tänään sitä herkkua sitten saa. luvassa olis myös porsaan-noisetteja aurajuusto-viherpippurikastikkeella, jotain pottuja (en oo vielä päättänyt missä muodossa), rakuunaporkkanoita ja jälkkäriks meinasin vielä suklaamoussen täräyttää. ja aineksia olis vielä parin cosmopolitanin tekoon. joskos äipän kanssa parit drinksut ottais. äijät ei kuitenkaan tommosten päälle ymmärrä. keppanaa niille suoraan tölkistä [:)] ja olishan tuolla sit vielä vähän punkkuakin ruuan kanssa. joskos sitä lasillisen maistais. ei enempää. Veeran hoito on kuitenkin mulla [;)]

Nyt sitten pikaista siivousta ja pöytäliinan silitystä... ja aamusauna!! aah.
Mukavaa päivää kaikille!!! [:)][:)][:)]
 
Heips!

Mun on ihan pakko kipaista kysymään Ampulta, että minkä kokoinen teidän poika oli syntyessään? Yritin etsiä tuolta mutta ei osunut silmään...toki jos et ole halunnutkaan laittaa kyseistä lukemaa tiskiin (tai sitten mulla on vaan huonot silmät [:D]..)...minua muuten vain kiinnostaisi, kun meidän pojat huitelee niin samoissa lukemissa [;)]

Kyllä täällä on ranteet koetuksella, ja pakko mennä nyt sitten jo lääkäriin, kun ei oikea käsi enää tahdo toimia. Ranne "lukkiutuu" aika usein ja naksuu, ja on särkyinen (ei auta Voltaren)...hampaiden ja hiusten harjaus on tuskaista puuhaa...ja välillä pitää nostella poikaa pinnasängystä hampaat irvessä...ei kiva!

Meillä tuota maissivelliä annetaan iltapainotteisesti (illalla, yöllä ja vielä aamusta). Yöksi usein enemmän velliä kuin maitoa (n.40ml maitoa +60ml velliä)...

Kiinnosti nuo porkkanakommentit, kun meilläkin tuntunut olevan ihmeellistä kiukkua ja vääntelyä, ja on syöty kaupan peruna-porkkana-maissisosetta. Olen myös jokaisesta pikkunäpystä heti huolissani, mutta kaipa tuo vauvan iho reagoi muihinkin asioihin kuin vain ruoka-aineisiin [;)]

Nyt on kuitenkin oltu taas hyväntuulisia eilenkin, niin ehkä tuo parin päivän kiukuttelu oli jotakin muuta kuten väsymystä. Täällä taistellaan niin mahdottomasti ihan viimeiseen asti unta vastaan vaikka ollaan yliväsyneitä. Aina se uni lopulta vie mennessään, mutta äiti saa tehdä töitä senkin eteen ihan tosissaan, ja tiedän jo nyt, että jos tuo kanniskelu/sylissänukutusmeininki jatkuu, niin pulassa ollaan. On jo nyt iso poika ja kasvaa koko ajan, joten ei kovin hyvää tee kipeille ranteille tai selälle. Minkäs teet kun toinen on niin vauva vielä, ja nukahtaa parhaiten (itkemättä) syliin, mutta heilutellen ja keinutellen ja toisinaan jopa tepastellen...

Nyt pitänee poistua kun pikkukaveri tuntuu taas välttelevän päiväunia [;)]...hui hirvitys! Hetkeksi kun keskittyy kirjoittamaan ja kuvittelee pienokaisen leikkivän tyytyväisenä puuhamatollaan (siinä se iloisena jokelsi) ja kun taas katsoo niin tämäpä ei ole enää lainkaan puuhamatolla vaan on ..pyörinyt?!...pois sieltä pehmeältä ja jalat hakkaa/potkii siinä kovemmalla matolla, ja äiti on aivan hämmästynyt! Nytkö se alkaa tuo liikkuminen?!
Ja voi...pieni "verenpurkauma"/hankautuma takaraivolla, kun matto on hiertänyt (ja tuo ei ollut kuin tosiaan ihan pieni hetki) [:(]...äiti ei taida enää kirjoitella koneella (ainakaan jos pikkuinen ei nuku)!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille [:)]
 
Sunnuntaita :)

SannaKoo: Mä olen kanssa moneen otteeseen miettinyt, että voitais alkaa sijaisperheeksi, mutta mies ei ole ollut siitä lainkaan innostunut. Onhan tässä vielä vuosia aikaa... Mä kyllä haluan kanssa ensin biologiset lapset maailmaan ja sitten asiaa vois harkita, jos sais vielä miehen pään käännettyä.

Hauskaa, että Ailime oli päässyt miehensä kanssa kuhertelemaan lapsivapaille treffeille.

Olipa helpottavaa lukea, että Sintun Veeralla alkaa tauti olla nujerrettu ja olo on jo helpottunut! Täällä ollaan oltu kovasti hengessä mukana, vaikken olekaan palstalle kovin aktiivisesti kirjoitellut.

Mariannakin oli päässyt täältä hankien keskeltä takaisin kotiin. Varmasti virkistävää käydä koto-Suomessa ihmettelemässä talvea ja morjestamassa sukulaisia ja ystäviä. "Matkakertomusta" odotellessa... :)

Maarinen oli näpertänyt hienon (mutta mulle ehkä vähän pelottavan;) noita-akan. Mä kannatan sitä SannaKoon ehdottamaa askartelupajaa! :)

Meillä maistettiin tänään ensimäisen kerran bataattia! :) Aprikoin pitkään, että aloitanko bataatilla vai potulla ja päätös syntyi lopulta siitä, kun yksi sukulaisnainen (jolla on 2 lasta) sanoi, että peruna sulaa huonosti vatsassa. Niin sitten päädyin bataattiin ja tänään eka kerta meni sillä Sannan kokeilemalla pullo-sose-pullo -tavalla. Hämmästyksen seurauksena Aleksilta pääsi pari kertaa itku. Ihan vaan muutaman kerran annoin hitusen batattia, että poikanen sai makua. Edes yhtä teelusikallista en antanut. Antaa pojan totutella rauhassa. Nyt kiireellä suihkuun, kun pitää rientää Aleksin serkulle kylään...
 
Huomenta!

Ruoan maistelemista aloitteleville sellanen vinkki, minkä ite tajusin tossa vasta eilen hedelmäsoseen kanssa... Lusikka voi olla vähän pelottava, mut jos haluaa vaan totuttaa siihen makuun, eikä oo niin väliä et sitä mahaan asti menis, niin kokeilkaapa tätä; tökkää oman sormen sinne soseeseen ja sitten vauvan suuhun. Saa vauva rauhassa makustella ja ihmetellä uutta, eikä tarvii sen lusikan kanssa sählätä. :) Meillähän (Halipossu) ei toi pullosta vellitutin kanssa juominen onnistunut, kun ne porkkanan palaset tukki sen tutin... Mutta sinttu oli juurikin sen bataatin kanssa onnistunut pullosta antamaan :) Mutta jeet, että Aleksikin on päässyt ruoan makuun kiinni, hiljaa hyvä tosiaan tulee! (ja tämän sanon nyt jo kokemuksen kuulto äänessäni ;))

TAPAKSIA! Ailime se on sitten päässyt treffeille! Oooh! Ihanaa! <3 (ja joo, vanhempi - vanhempiensa - vanhemmille, viimeisestä taivutuksesta sen parhaiten saa makusteltua, että siinä on M eikä N :))

Ihana kuulla, että Veera voi jo paremmin! Ja tonne pk-seutulaisiin olit käynyt kirjoittamassa, niin ymmärretään kyllä hyvin, että tiistain miitti voi olla turhan aikainen. Saa pikkuinen rauhassa parantua, niin on sitten kivempaa kohdata meidän remujengi :D
(ja omnomnom toi sintun sunnuntaimenu!! Etenkin suklaamusse... oooh, slurps.)

Ninoska nyt äkkiä sinne lekuriin! Ei se Jonne siitä ainakaan kevyemmäks tuu, ja ne ranteet rasittuu päivä päivältä enempi! Ei tuu sitten mitään tulehduksia ja tulppia, silloin ei ainaskaan enää kannella kevyempääkään vauvaa! Vaikka se Jonne siellä nyt ilmeisesti jo pyöriikin (JJJJJEEEEEEE, HYVÄ JONNE!), niin kaipaa se silti äidin syliä ja kantamista vielä aika pitkään ;)

Jahjah... vieläköhän oli jotain asiaa? Noh, mitä varmemmin palaan myöhemmin ;)

EDIT: Hei mitä te kaikki tyypit muka teette, ku tääl ei oo ketään leikkikavereita, apina nukkuu, mies lähti käymään kaverinsa kanssa kahvilla ja ruoka on uunissa?
 
Takaisin
Top