Huhtikuun höpinät

Muutto hoidettu suurin pirtein kokonaan alta ja jalat sekä selkä huutaa hoosiannaa. Nyt illalla on tuntunut tulevan harkkareita selvästi enemmän ja pari niistä on ollut oudon kiristäviä. Tuleeko teillä muilla kiristystä harkkareitten kanssa?

Tulee kiristystä, mulla ei ees liity mitenkään rasitukseen vaan tulee levossakin välillä etenki aamusin kun on rakko täynnä :eek:
 
Tulee kiristystä, mulla ei ees liity mitenkään rasitukseen vaan tulee levossakin välillä etenki aamusin kun on rakko täynnä :eek:

Oho! :eek: mitä ovat neuvolassa sanoneet? Mulla ei yleensä tule kuin noita kivuttomia supistuksia, mutta nyt taas selvästi oli joku outo lisätuntemus supistuksessa mukana.
 
Kyllä ne harkkarit kiristää ja täysi rakko pahentaa asiaa... ihan normaalia siis:wink
 
Just niiku Äippä x5 sanokii ni oli neuvola lääkäri samaa mieltä, ei nähnyt aiheelliseks tehä ees sisätutkimusta (mikä vähän harmitti ku oishan se omaa mieltä rauhottanut) ja sano vielä että jos on ennestään lapsia ni kohtu on yleensä supistelu herkempi :)
 
Mua ei ole ikinä harkkarit kiristänyt - einedes esikoisen aikana, kun niitö tuli päivässä useampi kymmenen. Toki tuntuneet tympeiltä tehden hieman tukalan olon, mutta esim eilinen oli sellaista kipeämpää kiristystä. Niin ne harkkaritkin on vain erilaiset jokaisella :eek:
 
Olenko jotenkin epänormaali,kun ei mulla oo mitään supistuksia tullut? :joyful: tai sit näin ensi kertalaisena en tiiä mitä ne on.
 
Terhie, jotkut tosiaan selviää täysin ilman harkkareita. Ystävä odotti koko odotusajan harjoitussupistuksia, mutta koki lopulta vain synnytyssupistukset. Eli voi olla myös noin :)
 
Täällä myös muutto kovassa käynnissä. Kuormaa pitkin viikkoa.. huomaa suppareiden kans kun menee ylirasituksen puolelle. Välistä pakko maata ja jalkoja ylös.
 
Olenko jotenkin epänormaali,kun ei mulla oo mitään supistuksia tullut? :joyful: tai sit näin ensi kertalaisena en tiiä mitä ne on.

Ei ole epänormaalia mullakaan oo vielä ollut minkään näköstä tai en ainakaan oo mitenkään noteerannut :D kyllä sä tulet vielä huomaamaan mitä supistus on:wink
 
Olenko jotenkin epänormaali,kun ei mulla oo mitään supistuksia tullut? :joyful: tai sit näin ensi kertalaisena en tiiä mitä ne on.

Mulla ei ykkösen aikana ollu näitä harkkareita mutta nyt kakkosta odotellessa stressi ja rasitus laukaisevat kireän vatsan, ei yleensä satu mutta tuntuu epämiellyttävältä, pitää hieroa vatsaa että helpottaisi. Ei voi olla huomaamatta :)
 
Mä en muistanut käydä noita lidlin äitiys vaatteita käydä katsoo :/ höh tulisikohan vielä uudestaan myyntiin jossain vaiheessa.

Täälläkään ei oo harjoitus supistuksia näkynyt tai en oo ainakaan huomannut niitä.
 
Voi oikeesti olla, että harkkareita ei ees huomaa, vaikka niitä tulis. Esikoisen kohdalla en tajunnut harkkareista mitään ennen kun ihan lopulla aloin tuntea ne. Mut neuvolan täti kyllä masua velloessa sanoi, että ei saa tunnusteltua lapsen asentoa kun supistelee niin. Itse en siis tätä mitenkään huomannut muutakun mahaa koskiessa että oli kova. Nyt oon muutaman bongannut, mutta varmaan vaan sen takia, että tiedän miltä niiden kuuluu tuntua.
 
Täällä sama että ekassa raskaudessa harkkareita hirveästi ollut, ihan viime metreillä. Nyt taas jo muutaman viikon ollut, iltaa kohden enenevissä määrin aina ja useita päivässä.
 
Juuri puhuin neuvolassa harkkareista, sanoivat että ekassa harvemmin niitä on, seuraavissa raskauksissa helpommin varsinkin kun lepo jää usein vähemmälle vanhempia lapsia paimentaessa. Normisettiä siis :)
 
Mullakin menee masu pinkeeksi heti jos vähänkin liikkuu enemmän. Mutta neuvolassa sanoivat, että näillä viikoilla ihan perussettiä kun kohtu kasvaa. Huolissaan kannattaa olla vasta jos se maha on pinkee myös levossa, mutta jos rauhottuu kun esim itse istahtaa alas niin ihan ok. Ja tietty jos kipuja ei ole vaan pelkästään epämiellyttävä olo. Minusta se on ainakin vain epämiellyttävän tuntuista kun töissäkin jotain tekee ja mahaa kiristää ja puristaa :D

Toisen jälkeen koin myös jälkisupistukset kuukauden ajan ja ne oli musta huomattavan paljon epämiellyttävät tai oikeastaan kipeitä kuin nää harkkarit. Mulla supisti mahaa joka kerta kun imetti ekan kuukauden ajan. Se ei ollu kivaa :sad001
 
Mulla oli myös toisen jälkeen voimakkaita jälkisupistuksia imetyksen aikana. En edes tiennyt, että tollaisia on ja et ne on niin kipeitä. Ihan puskista tuli. Kuulemma uudelleen synnyttäjien vaiva enemmänkin.
 
Mä en tuntenut ekan raskauden kohdalla harkkareita eikä myöskään tän raskauden kohdalla oo moisia tuntemuksia ollut. Viime raskaudessa olin ihan loppumetreillä neuvolassa ja kuunneltiin sykkeitä kun neuvolatäti kokeili vatsaa ja totesi, että "heeei sullahan supistaa". Mä olin ihan, että aijaa, mistä sä sen tunnet? :grin Eka kipeä supistus oli sitten 3h ennenkun vauva oli maailmassa, että toivottavasti samoilla linjoilla mennään tälläkin kertaa.
 
Takaisin
Top