Huhtikuun höpinät

Mimmu

Satasella mukana keskusteluissa
Tajusin maaliskuun höpinöihin kirjottaessa että kukkausihan on jo vaihtunut. Ni alotetaanpa uus ketju :)
 
Täälä oli tänään neuvolalääkäri. Kaikki oli niinkun pitääkin. Oli todella mukava lääkäri.

Me ollaan kahen viikon päästä lähössä viikoks kreetalle niin siitä kyselin. Kehotti vaan syömisten kanssa olemaan tosi varovainen muuten ei kuulema mitään erityistä huomioitavaa oo. Vähän jännittää lähteä raskaana reissuun mutta ei kai siinä oo mitään sen ihmeellisempää
 
Mimmu ihanaa reissua:) hyvä että lääkärissä kaikki kivasti!
Mulla ois 16 päivä... oma hoitaja kaitsee katrasta sen aikaa että pääsen käymään lekurilla:) hiukan parempi palvelu kun Espoossa :p
 
Ihanaa reissua! :) Onko teillä neuvoloissa aina otettu hemoglobiini? Entä missä kohtaa ollut neuvolalääkäri? Meillä ei oo edes puhuttu kummastakaan ja kaks kertaa ollaan käyty. Jonku toisen verenkuvan ottavat viikoilla 24-28, samalla kun on sokerirasitus ja muuta koetta
 
Nt-ultran jälkeen kätilö naureskeli että kohta se äidin mieli taas keksii jotain huolehdittavaa, mutta oon ollu aika huoleton kun olen tuntenut liikkeet jo useamman viikon. Tänään sitten havahduin ettei koko päivänä ole tuntunut mitään ja aloin jo miettiä että neuvolaankaan ei viikonloppuna pääse sydänääniä kuuntelemaan. Miehellekin avauduin ahdistuneena.

No, siellähän se myllää kun vähän jaksoi pysähtyä kuuntelemaan. Se äidin mieli, huhhuh... :)

Ja vastauksena edelliseen, yleensä on otettu hemoglobiini, tosin nyt on ollu vaan yksi neuvola ja yksi lääkäri jossa ei otettu. Lääkäri oli viikolla 16 ja toisen kerran vikalla kolmanneksella.
 
Meillä ei mitään neuvolalääkäriä, tai vasta rv 36tienoilla neuvolalääkärin ultra eli synnytystapa arvio. Nyt ollut: 1. Neuvola - nt ultra - 2. Neuvola - (tulossa) ru ultra - 3. Neuvola rv 23 tienoille varattu ja jos kaikki ok eli radi mittauksissa ei ylityksiä yms niin neuvolalääkärin synnytystapa arvio ja sitten erikseen jossain vaiheessa tutustuminen synnytys sairaalaan. Lukasinkin äsken nopeasti että suositus 2 lkri aikaan rv 10-18 ja rv 36 tienoilla. Ennen ensimmäistä neuvolaa olikin lääkärin ultra niin kai mulla tuli se jo silloin.
 
Mulla on neuvola lääkäri rv 17(tai jotain sinne päin), hemppaa ei vävy joka kerta katota ellei sit pyydä... isommilla viikoilla sit tarkkailevat sitäkin:wink
Haluisin muistuttaa noista liikkeistä että varsinaista liike laskentaa ei vielä näillä viikoilla suositella ha pikkusella on edelleen hyvin tilaa piiloutua että jos ei joka päivä liikkeitä tunne niin ei kannata hirveille kierroksille nousta:wink mä en vieläkään tunne yhtään mitään:sad001 vaikka tämä siis miljoonas raskaus ja viikkoja 15+3:p
 
Mulla on hemoglobiini otettu vaan niissä verikokeissa missä kävin rv10. Neuvolassa sano viimeeks et katotaan ehkä ens kerralla kun on aika eli rv23.

Ja noita lääkäreitä on meillä päin ainakin kaks, tässä vähän ennen puoltaväliä ja sitten sielä loppupuolella on toinen vielä.
 
Meillä on kaksi lääkäriä, mulla oli nyt viikolla 19 ja toinen 36. Tässä ekassa katottiin se joku kohdun napukka ja et paikat on kiinni. Äippäviis, kyllä sullakin ultrataan, katotaan syke ja lapsiveden määrä, mun kaveri kävi siellä lekurissa.
 
Meillä on kaksi lääkäriä, mulla oli nyt viikolla 19 ja toinen 36. Tässä ekassa katottiin se joku kohdun napukka ja et paikat on kiinni. Äippäviis, kyllä sullakin ultrataan, katotaan syke ja lapsiveden määrä, mun kaveri kävi siellä lekurissa.

JEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!! Aivan mahtavaa:D
 
Mulla ensiviikolla neuvolalääkäri, eli mitä mä haluan kyseiseltä tapahtumalta? Tiedon missä kohtaa istukka on? Kauan se istukka saattaa vielä liikkua vai onko jo paikoillaan?
 
Mulla ensiviikolla neuvolalääkäri, eli mitä mä haluan kyseiseltä tapahtumalta? Tiedon missä kohtaa istukka on? Kauan se istukka saattaa vielä liikkua vai onko jo paikoillaan?
Kyllä mulle sanottiin istukan paikka jo niskaturvotus ultrassa. Lääkäri tekee alatutkimuksen ja sit ultraa nopeesti et kattoo sykkeen ja veden määrän. Näin ainakin täällä maalla, sipoossa:grin
 
Mullakin istukka katsottiin nt ultrassa :) kyllähän se istukka saattaa liikkua kun kohtukasvaa(istukkakin kasvaa siinä samalla) mutta jotenkin epäilen että ei niin radikaalisti että se täysin tosta etuseinästä pois siirtyisi:/
 
Ei meillä pienessä Tampereen kaupungissa vaan lääkäri mitään ultrannut, jutteli, teki sisätutkimuksen ja kuunteli sykkeet. Istukasta saa varmuuden rakenneultrassa, alussa se liikkuu enemmän.
 
Ei meilläkään täälä Helsingissä oo ultrattu lääkärikäynneillä. Esikoista odottaessa ultrattiin kerran neuvolassa peruskäynnillä loppuvaiheessa.
 
Ei mullakaan ultrattu, tosin meiän sivuneuvolassa ei ees oo ultralaitetta. Mut sykkeet kuunteli ja teki sisätutkimuksen. Plus palpoi mahan päältä.
 
Täälläkään ei neuvolassa ultra. Ensimmäinen lääkärineuvola oli 16+5 ja toinen sitten joskus myöhemmin. Tosin oon yhden ylimääräisen käynnin tehnyt neuvolalääkärillä näiden kipujen vuoksi.. Nyt on neuvolat n. 4 vkon välein. Ei katsota joka kerta hemoglobiinia, varsinkaan jos se on ollut aiemmin hyvä (mulla oli yli 150 viimeksi).
 
Täälä oli tänään neuvolalääkäri. Kaikki oli niinkun pitääkin. Oli todella mukava lääkäri.

Me ollaan kahen viikon päästä lähössä viikoks kreetalle niin siitä kyselin. Kehotti vaan syömisten kanssa olemaan tosi varovainen muuten ei kuulema mitään erityistä huomioitavaa oo. Vähän jännittää lähteä raskaana reissuun mutta ei kai siinä oo mitään sen ihmeellisempää
Hyvää ja nautinnollista reissua!
Kuinka tarkkaan ajattelit miettiä syömiset? Meillä kanssa Kreikan reissu ensi kuun lopulla.
 
Hyvää ja nautinnollista reissua!
Kuinka tarkkaan ajattelit miettiä syömiset? Meillä kanssa Kreikan reissu ensi kuun lopulla.

Kanaa vältän kun se ei uppoa tällä hetkellä joten se jää ainakin pois ja mies on suositellut sen pois jättämistä reissussa. Mies on miettinyt onko salaattien syöminen miten turvallista kun ei tiedä miten hyvin pesty.. Varmaan vähän tarkempaan tulee mietittyä syömisiä mut vielä en tiedä miten tarkkaan..
 
Takaisin
Top