Huhtikuun höpinät :)

Täällä on maitoa tullut viikolta 25 alkaen, usein siis yöllä.. Viimeksikin alkoi ajoissa, mut ei ihan näin aikasin..
Pitäis varmaan kans ruveta laittaan kotia sen näköiseksi, että tänne on vauva taas tulossa ja hankkia tarvikkeita. Melkein kaikki tietysti löytyykin esikon jäljiltä, mut vaippoja yms. pitäis hankkia. Pinnasänkykin tarvisi tyhjentää, tällä hetkellä toiminut hyvänä säilytyspaikkana erinäisille tavaroille :wink Vaatteet tarvitsisi kartoittaa, että mitä nyt on jo ostettuna, kun aina oon ostanut kun jotain kivaa oon löytänyt. Mut en kylläkään mitään uutta, vain kirppislöytöjä. Sieltä on jopa löytynyt jotain omaa silmää miellyttäviä tyttöjen vaatteita. Vaikka vieläkin katse hakeutuu aina niihin "poikapöytiin" :)
 
Enpä ollu kuullukkaan Liberolaukusta, aika kiva juttu. Saaks tommosen siis automaattisesti just esim. Kättäriltä?
 
Mursutartar, Libero-laukun saa tosiaan synnäriltä, siinä on jotain Libero-näytteitä.

Mullahan maitohanat aukesi jo naurettavan aikaisin, jostain varmaan 16 viikolta on herunut. Yöpaidassa just huomaan välillä tahran ja välillä se herahtamisen oikein tuntee. Sama juttu oli kakkosen kanssa, mutta ei kyllä ennakoinut synnytystä.
 
Mullakin olis tarkotus tänään ostella kaikkea tollasta pientä mukaan kauppareissulla. Puhdistuspyyhkeitä, sinkkiä, saippuaa, nenäfriida ym pientä:) Sitten onkin enää ne pari isointa hommaamatta, nimittäin turvakaukalo ja sitteri. Ja itkuhälytin sekä vaipat! ei meilläkään täällä oikein siltä näytä että vauva olisi tulossa taloon, ellei sitten avaa kaappeja. vaatteet on järjestetty pestyinä lipastoon ja kaikki muu vauvaroju on sullottu varastoon odottamaan:D pitäisikö se pinnasänky kohtapuoliin kasata..?

Mulla on tullut maitoa viikosta 19 asti! välillä tulee oikeen kunnolla ja saa käyttää liivinsuojuksia. Mun mielestä tosi inhottavaa kun tuntuu että kaikki yövaatteet ja rintsikat on täynnä sellasia maitoläiskiä :rolleyes:

Joko olette miettinyt mitä sairaalakassiin lykkäätte? mulla ei oo mitään hajua mitä sinne OIKEASTI tarvitsee ottaa mukaan..
 
Voi onneksi täällä ei ole vielä hanat auki :D se kun ei ollut kivaa silloinkaan kun niitä tarvitsi kun lappuja sai koko ajan olla vaihtamassa :Heartred tuo kassi muakin mietityttää kun viimeksi siellä oli kaikkea turhaa....että varmaan siis pakkaan vain hyg.välineet ja kamera...sit kotiin jätän kassin jonka mies saa sit tuoda mukanaan, jossa kotiintulovaatteet mulle ja mansikalle.
 
Mä aion kanssa suosia sairaalakassin suhteen less is more -taktiikkaa. Viimeksi tarvitsin tasan kameraa, puhelinta ja peseytymistarvikkeita (niistä matkakoot). Pari lukematonta lehteä voi olla ihan kiva, viimeksi otin kirjan, mutta en jaksanut kuitenkaan siihen keskittyä. Ah, ja imetysliivit ja liivinsuojat on tosi tärkeät! Muuten käytin sairaalan vaatteita, niitä kamalia verkkoalushousuja myöten. En halua raahata kotiin mitään veristä/hikistä pesuun. Mulla kun synnytysmuotona on sektio, niin tiedän että mitään evästä en edes tarvitse pitkittyneen synnytyksen varalle ja ekana päivänä en juuri saa nesteitä kummosempia syödä. Joten mies ehtii tuoda suklaata myöhemmin, jos sille on tarvis :). Ja laitan kotona turvakaukaloon valmiiksi mun ja vauvan kotiintulovaatteet, joten mies saa sitten tuotua koko paketin kotiinlähtöpäivänä.
 
Olenko jotenkin outo, mut mun mielestä ne sairaalan verkkohousut oli niiiiiiiin hyvät päällä!!! :D
Se löllö vatsanahka pysyi hyvin ruodussaan siellä pöksyjen sisällä, eikä housut kiristäneet mistään suunnasta:D

Taisin varastaa viimeks yhdet kotiinkin x)

Sairaalakassiin en kans aio ottaa muuta ku kameran, kännyn ja laturin ja ne kaikkein tärkeimmät eli Imetysliivit ja suojat, joita viime kerralla ei ollut, ku tulikin pikanen lähtö enkä ollut sellasia ostanu vielä! Ja voi itku ku teki kipeetä niillä ylitäysillä dolly partoneilla yrittää olla ilman liivejä :sad001

Isi saa sitten tuoda kaukalossa tosiaan omat ja vauvan kotiinlähtö vaatteet :) Hygieniavermeet tietty kans, aion nauttia ku saan käydä siellä rauhassa suihkussa :P
 
Neeuska, mustakin ne verkkoalkkarit on loistavat :). Jättisiteet ei mahtuisi muihin ja menee tosiaan tarpeeksi paljon mahan yli, että sektiohaavakin saa olla rauhassa (ja hei, se haava saa samalla hyvin ilmaa!). Esikoisen jälkeen nappasin parit kotiin mukaan, kun tajusin ettei mulla ole kotona yksiäkään alkkareita, jotka ei jäisi juuri ikävästi haavan kohdalle. Ekana kotipäivänä sitten tein täsmäiskun Lindexiin ostamaan kasan mahan yli meneviä alkkareita :).

Selkä on tänään taas parempi, joten toivon että selviän vielä nämä viimeiset viisi viikkoa töissä :).
 
Mäkin yhdyn edellisiin verkkopöksytykkääjiin :) ja tosta lukemisesta..mulla oli kans mukana kirja ja totesin sen kyllä huonoksi..tai tarpeettomaksi :) mulla juimii tou iskias tosi pahasti ja vaan sapettaa ihan hurjasti,onneksi paistaa arska ees!
 
Sektion jälkeen ne verkkoalkkarit on kyl parhaimmat mitä voi jalassa olla :D niitä jättisiteitä myös peukutan :D en oo vielä varma tehdäänkö mulle sektio tälläkin kertaa, mutta ite jäin kaipailemaan oman kassini sisällöstä sellasia kosteus-/kasvopyyhkeitä. Siitä sängystä kun ei noin vaan nousta sittenkään kun siihen saa luvan. Pillimehuja aion tälläkin kertaa kasata kassiin... Viimeks mulla ei ollu vauvaakaan siinä, kun se oli teholla niin täyttelin vauvakirjaa ja sudokuja/kryptoja. Pääosin kyllä yritin nukkua ja tosiaan sitä väsymystä oli. Kohokohdat oli ne kun sai ruokaa tai mies tuli käymään.
Liivinsuojia todellakin runsaasti mukaan, maito kun lähti nouseen niin sen tuloo ei pystyny mitenkää estää. Osaako joku muuten sanoo millä merkillä niissä on nännin kolo valmiina? Tykkäsin sellasista ja muistelin, että ne ois ollu ainun, mutta ostin niitä just eikä niissä kyl ollu sellasia. Liberoita en ostais kans enää, mun mielestä ne oli huonot.
 
Mulla on myös alkanut tulla tahroja yöpaidan etumukseen ja tänään aamulla taisi herahtaa ensimmäistä kertaa kunnolla hereillä ollessakin. En kyllä osannut odottaa tuota maidon tiputtelua näin ajoissa, luulin että se alkaa joskus ennen synnytystä vasta.

Tänään on kyllä ollut raskauden vaivaisin päivä, sen siitä saa kun innostuu liikaa pihahommista. Onneksi silti kevät näyttää vihdoin olevan voiton puolella. :)
 
Naskamaska kirjautumatta.

Täällä suht. Hyvissä voimissa. :) sokereissa tsemppausta, kummasti kun viikkoja enemmän niin arvotkin helposti nousseet.
Kova tsemppi, kuitenkin enää 13vkoa ja mieluummin jätän insuliinit pistämättä. :) Kaikki vaavin parhaaksi tietty. :)

Noh kummasti tsempatessa paino tippunut ja arvot kondiksessa. Liiallinen herkkupylly tuloo oltua. Miten se himo voikin olla niin kova? :D
Itse kuitenkin oon lopettanut yli 4 vuotta sitten kerrasta tupakoinnin ja laihduttanut 10kiloa joten kyllä mä nyt
yhden herkuttelun lopetan.. :D Nyt toki musta saa kauheen mässäilijä kuvan mutta aika vahva 2.tyypin diabetes sukurasite taustalla joten paljon pyörii nää jutut mielessä. Projekti kun pitäisi olla elämän mittainen. :)

Ihanaa on kyllä kun oon paremmi jaksanut lasten kanssa ja päässyt vähän liikkumaankin enemmän. Ehkä se lepo sopivassa suhteessa auttaa.. :) Pitäisi kans ostella loputkin valmiiksi kun ei ikinä näistä vaaveista tiedä. :) tosin loput on sellaisia perus ruokakauppatavaroita jotka mieskin voi napata.

Aurinko antaa kyllä kummasti voimaa ja ihanaa kun pian pärjää vähillä vaatteilla. :) Toivottavasti!
 
Naskamaska kirjautumatta.

Täällä suht. Hyvissä voimissa. :) sokereissa tsemppausta, kummasti kun viikkoja enemmän niin arvotkin helposti nousseet.
Kova tsemppi, kuitenkin enää 13vkoa ja mieluummin jätän insuliinit pistämättä. :) Kaikki vaavin parhaaksi tietty. :)

Noh kummasti tsempatessa paino tippunut ja arvot kondiksessa. Liiallinen herkkupylly tuloo oltua. Miten se himo voikin olla niin kova? :D
Itse kuitenkin oon lopettanut yli 4 vuotta sitten kerrasta tupakoinnin ja laihduttanut 10kiloa joten kyllä mä nyt
yhden herkuttelun lopetan.. :D Nyt toki musta saa kauheen mässäilijä kuvan mutta aika vahva 2.tyypin diabetes sukurasite taustalla joten paljon pyörii nää jutut mielessä. Projekti kun pitäisi olla elämän mittainen. :)

Ihanaa on kyllä kun oon paremmi jaksanut lasten kanssa ja päässyt vähän liikkumaankin enemmän. Ehkä se lepo sopivassa suhteessa auttaa.. :) Pitäisi kans ostella loputkin valmiiksi kun ei ikinä näistä vaaveista tiedä. :) tosin loput on sellaisia perus ruokakauppatavaroita jotka mieskin voi napata.

Aurinko antaa kyllä kummasti voimaa ja ihanaa kun pian pärjää vähillä vaatteilla. :) Toivottavasti!
 
Niin ja maitoa kan tirissyt tulemaan tuolta 25 viikolta. Samoihin aikoihin kuin aikaisemmissakin raskauksissa. :)
 
Minulla ei ole ollut edelleenkään supisteluja, vuotoja, kipuja tai muutakaan vaivaa - mitä nyt välillä kova pelko persiissä. Täällä osastolla makailen edelleen, koska vauvan vointia tarkkaillaan tiheästi. Mitään akuutisti hälyttävää ei ole vieläkään ilmennyt. Virtaukset näyttävät välillä hieman huonoilta mutta eivät liian huonoilta kuitenkaan. Torstaina on ilmeisesti seuraava painoarvioultra ja mahdollisesti myös uusi lapsivesipunktio. Pari yötä olen saanut tämän viikon aikana olla kotonakin, kun olen palannut ennen aamuysiä taas käyrättäväksi. Mieli alkaa olla jo aika pirteä, koska nyt on päästy sentään jo viikolle 32. Hauskaa vappua kaikille!
 
Klementiini, kiva kun jaksat käydä päivittämässä tilannettasi! Mä jännään ihan hurjana että koska sieltä tulee vauvauutisia :). Toivottavasti ei vielä pariin viikkoon. Ja todellakin, hyvillä viikoilla olet jo!

Täällä tänään rv 30 ja olen siitä kovin iloinen. Perjantaina meillä seuraava kasvukontrolliultra ja toivotaan että kaikki olisi yhä hyvin ja neiti olisi jaksanut kasvaa.
 
mohomaha, ne taitaa olla Natusanin liivinsuojat missä on se kolo valmiina! :)

Klementiinille tsempit,ei ole henkisesti kovinkaan helppoa maata sairaalassa kun itse tuntee olonsa terveeksi....
Noh vauvan paras on tärkeintä kuitenkin :Heartred
 
Itseni tuntien, mulla on kaikki pelit ja rensselit ollut valmiina jo kuukausia ennen synnytystä , paitsi se sairaalakassi :D lupaan laittaa sen kuntoon kesäkuun alussa. luotan teihin kokeneempiin ja pakkaan vain välttämättömät. Mä olen jotenkin pyrkinyt olemaan kohtuu tyyni koko raskauden ajan, hormoneista huolimatta aika viilipytty (< tässä ongelmana se että mietin liikaa yksin asioita). No äsken lähti vähän lapasesta ja huomasin stemmailevani pojan "kotiinlähtö vaatteita" :D kai se sitten oli mun tapa nauttia tästä vihdoin ja viimein, tiedä häntä.

Meijeritoimintaa ei ole havaittavissa.

Klementiinille jaksamisia!

Peeäs. Näillä näkymin mun lapsi kotiutuu sammakoksi puettuna. Voi hyvänen aika.
 
Takaisin
Top