Helmikuun Höpinät

Onnittelut Pöppiäiselle pikkukaverista!

Nyt alkoi mammaloma, aikas mukavaa. Olikin jo kypsä & tukala olo töissä iltapäivää istuskellessa. Nyt voi lukee rauhassa lehteä aamuisin ja ottaa päivätorkut jos siltä tuntuu vauvan vaatteiden pesun lomassa. Aika luksusta :) Ajattelin varata kosmetologin ja kampaajan parin viikon päähän jos ei sitten vähään aikaan pääse ...

Olin yhteydessä kätilöön vauvan liikkeistä kun ne on askarruttaneet ja sain tietooni seuraavaa; koskee siis raskausviikkoa 35. Tiedoksi teille jos joku miettii:
- Tila vähenee, koska vauva kasvaa n. 200g / viikko. Vauva nojailee kohtuun, tämä saattaa tuntua "liikkeiden vähenemisenä" koska tilaa ei ole enää niin paljon
- Potkimisen sijaan toiminta muuttuu möyrimiseksi / kyljen kääntämiseksi
- Kunhan jossain vaiheessa päivää on aktiivisempi osuus (10 liikettä / tunti) niin ei pitäisi olla syytä huoleen
- Vauva kasvaa kovasti ja väsyy, joten myös nukkuu paljon päiväsaikaan kun äiti on liikkeellä
- Jonain päivänä voi olla enemmän aktiviteettia ja sitten seuraavana taas levätään
=> Jos haluaa vauvan hereille niin juo tuoremehua ja menee selälleen/kyljelleen ja tökkii peppuun

Ihanaa viikonloppua!
 
Pöppiäinen: isosti onnea "nyytistä" emoticon  nyt saat ihastella, tuoksutella ja kuunnella sitä pientä tuhisiaa! OIH!
Vähän käyp kateex ;D

Pakko olla välillä ahkerana... tuntuu että koirista ja tuosta kissasta lähtee niin vimmatusti karvaa ettei imurin kanssa perässä pysy! emoticon

Tänään oli neuvola... neuvolan tätiä nauratti kun mun masu oli ihan ihmeen muotoinen mitatessa, neiti taas hieman möyri! :D
Laskeutunut oli, mut ei vieläkään kiinnittynyt. Saas nähä milloin... nyttekin supistelee kun tässä istun ja kirjottelen...
Nin ja nauratti tätsyä sekin mun mahassa näkyy tosi tumma tuo linea negra eli se raskaus viiva... se alkaa ylhäältä suorana mut navan jälkeen vaihtaa hassusti linjaa, siin on sellanen hassu mutka xD mulla on joka tenavasta ollut tosi tumma viiva vatsassa.

Hassua kun toiset valittelee kylmyyttä ja itellä on ihan sopiva olotila... heti kun menee alle kympin niin alkaa olla taas hiki. On noista pakkasista joku "hyöty" ainakin raskaana oleville... mites te muut, ootteko palelleet? Tänään oli reilu -30 aamulla! :)
 
Onneksi olkoon Pöppiäinen!! Kylläpä oli ihana uutinen! :D

Täällä jo moni tuskailee ja odottaa h-hetkeä!

Mekin käytiin tänään synnärillä kun kivut oli jo niin kovat koko viime yön ja päivällä uudestaan, mutta oikeastaan mitään ei ollut tapahtunut... Se siitä nopeasta synnytyksestä. Saattaa olla, että mun häntäluu on pikkusen edessä, mikä hankaloittaa koko prosessia. Se varmaan aiheuttaa nuo älyttömät alaselkäkivut, joita oli myös esikon syntyessä. Ehkäpä alatiesynnytys jää vain haaveeksi minun kohdallani. Tylsää....

No joo, alkaa kuitenkin olemaan voimat jo aivan loppu noiden supistusten ja valvomisien kanssa, että aivan sama miten vauva tähän maailmaan tulee. Oon nimittäin niin väsynyt, että aina kun supistaa, mä vaan tärisen ja palelen. Huokaus! No, kyllä tämä päättyy aikanaan.

Jaksamisia kaikille! :D
 
Kovasti onnea Pöppiäiselle nyytistä! :)

Nannasu: Miulle ei ole tosiaan raskausarpia tullut, mutta tuo raskausviiva erottuu kyllä miullakin. :D Miulla se on tosin ihan viivasuora, täsmällinenhän sitä olla pitää. ;) Ja noista pakkasista ja palelemisista, niin kyllä minua ainakin paleltaa. Sisällä nyt ei niinkään, onneksi meillä patterit toimii nyt hyvin. Alkutalvesta oli sisällä vain jotain 17 astetta lämmintä, jos nyt olisi yhtä kylmä sisällä, niin varmasti hytisisin. Mutta nykyoloissa sisällä tarkenee hyvin. Pihalla sitten ei. Olen kyllä aina ollut varsin palelevaista sorttia, ja palelen kyllä nytkin, ei ole hirveästi aiempaa enempää hikoiluttanut. Mutta sen olen huomannut, että sentään ääreisverenkierto toimii hitusen aiempaa paremmin. Sormet ja varpaat pysyvät vähän paremmin lämpiminä ulkosalla. Muuten ei kyllä näillä pakkasilla meinaa tareta ulkona, täälläkin oli tänään aamulla pitkään yli 30 astetta pakkasta.

Käytiin tänään vähän ostoksilla ja kyläiltiin samalla veljieni luona. Saatiin ostettua lipasto, nyt saa sitten pestyä vauvan vaatteita ja laitettua ne lipaston laatikoihin, kun on niillekin tilaa. Saa raivata tavarat pois äitiyspakkauslaatikostakin. :D Ensi viikolla pitäisi sitten käydä hommaamassa turvakaukalo ja jotain pienempiä tavaroita ehkä vielä. Jokohan sitten alkaisi olla vauvan tavarat valmiina. Mitä nyt vaippoja saa ommella vielä reilusti, mutta siivousurakka saadaan ehkä viikonlopun aikana päätökseen, niin sitten ehtii hyvin ompelemaan.

Kyllä vaan pisti väsyttämään tuo tämän päivän reissu. Ei sitä ihan entiseen malliin enää jaksa, pakko se on viimeistään nyt myöntää.

Painoasiaan, josta on nyt myös ollut puhetta. Itselläni on tullut painoa nyt n. 7 kiloa, rv 36+1 tänään. Eihän tuo paljoa ole, mutta vähän silti itseä hirvittää. Ajattelinkin etukäteen, että voi se painonnousu olla itselle aika kova paikka, kun yleensä olen niin tarkka siitä, ettei paino lähde nousemaan. Sentään olen aika lunkisti osannut asiaan tähän mennessä suhtautua, mutta sitten kun paino nousi uudelle kymmenelle, niin se alkoi vähän häiritä. Yritän nyt kuitenkin suhtautua asiaan siten, että sitä tulee, jos on tullakseen, ja kyllä siitä eroon pääsee. Kun ei tuota painoa ole muualle kertynyt kuin mahaan.

Hyvää viikonloppua mammat!
 
Pöppiäiselle onnittelut ensimmäisestä maalisvauvasta !! :) 
ihana kuulla, että niin ne vaan sieltä alkaa syntyä. :)

täälä ainaki raskaana ollessa on ollu lämmin. :D yöllä ei juuri peittoa tarvi. muuten oon ollu yleensä semmonenki palelija. :D 

Katruskainen; tänks vinkeistä !! :D 
tuo on kyllä alkuviikosta hieman mietityttäny, mutta nyt niitä liikkeitä taas tulee entiseen malliin. :) onhan se selvää, että tuo tila tuola alkaa vähentyä. ja huomaa kyllä liikkeistäki, että ne ei oo enää semmosia potkimisia, enemmänki möyrimistä. 

Nannasu: täälä kans tuo linea negra mikä menee ihan koko mahan pituudelta, niin vaihtaa linjaa navan jälkeen.. :D ihan vintturassa. tai mitä sitä enää näkyy noiden arpien alta. :/ 
oli kamala kattoa joulukuun puolessa välissä otettua kuvaa masusta ku oli vain pari arpea ja ku nyt kattoo niin se on täynnä. :/ onneks ne on tuola navan alla niin etten ite niitä näe ku peilin kautta .. 

picsu; tsemppiä sinne loppu viikoille. toivotaan, ettei kovin kauaa enää sun tarvis "kärsiä" ..
nyt kyllä alkaa itelläki olemaan semmonen olo, että sais jo pian riittää. olo on niinku raskaana olevalla .. 

onneks oma kulta jaksaa tsempata, että hyvin oon jaksanu. :) 

huomenna ollaanki sitte virallisesti äippälomalaisia. :) 
hyvää viikonloppua maalismammoille ja masuille. :)) 
 
Moiks vaan maalismasut!

Tää on niin epäreilua!!! Mulle iski sitten hirveä räkätauti, nokka vuotaa silmät vuotaa ja kuumetta! Nyt ku vielä pitäis synnyttämään lähteä, eikä tilannetta auta se että 3-vuotiaalla tytölläni on sama tilanne, että tässä pitää vielä jaksaa sairasta lasta hoitaa kun miehen on pakko töihin mennä emoticon  Niin että jos tässä nyt lähtö tulee ja hengissä selviän niin ansaitsen jonkin sortin palkinnon!

Riinaa: Itse ostin sellaisen crosstrainerin anttilasta; en ole vielä saanut koottua enkä varmaan kokoakkaan vaan mieheni. Samoista syistö ostin, tuskin tulee niin paljon ulkona reippailtua ennen kesää ainakaan.

Painosta Itselläni tullut 13kg, toivon todellakin että lähtisi ainakin se viisi pois heti suoraan, niinkuin viimeksi. Tuon lopun kyllä saan poies suht nopeasti "koputtaa puuta" ainakin edellisessä raskaudessa jossa lihoin 20kg, laihduin vuodessa 20 ja vielä 5kg päälle emoticon

Että tällaista tällä kertaa.. Ukon kanssakin vain tullut tapeltua, johtuen hormoneista ja flunssasta. Joskus vaan tuntuu ettei ne TAJUA!!!! kuulostaako tutulta?
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]

 
Shani: otan osaa ranteista... mä heräsin viimeyönä kahen maissa hirveisiin sormien nivelkipuihin ja puutumiseen! Sanoin siitä eilen neuvolassa, noi ranne ja muut nivel kivut johtuvat samasta hormonista joka avaa lantiota synnytystä varten... eikä sille siis voi mitään. Kivut loppuu kyllä kun synnytys on ohi. Joten siihen saakka koitetaan kestää! :/

Painosta... mulla on nyt siis tasan 20kg tullu. Molemmista aiemmista mulla jäi sairaalaan heti se 10kg ja loput lähti vuodessa. Tosin nyt mulla on aikaa VAAN n.4kk saada paino pois ennen häitä, kun se puku on jo ostettuna! :D Ja kyllähän se lähtee! Joten älkää te muutkaan huoliko siitä painosta, imettäminen ittessään vastaa jo tunnin juoksulenkkiä, joten kalorit kyllä saa kyytiä!

Nyt pitää laittaa töpinää töppösiin jotta saadaan tuo remppa loppuun ennen vauvan syntymää. Viel ois vähän hommaa, joten lähen tästä maalaamaan sun muuta... Hyvää vk-loppua kaikille!
 
Shusmita: No eihän ne aina tajua mutta sitten onneksi joskus löytyy yhteys :) Musta tuntuu että hormonit, hitaus, väsymys jne. tekee itestäkin vähän erilaisen että kai se on toisellekkin sopeutumista uuteen tilanteeseen ja ei ole tossa edessä sitä mahaa joka pakottaa sopeutumaan. Mä oon koittanu asennoitua niin että se kyllä koittaa ymmärtää mutta ei ehkä täysin voi. Nytkin kun sanoin että väsyttää niin menee kaverinsa kanssa illalla syömään. Toisaalta hyvä ette menee nyt kun voi mutta toisaalta ois voinu valita että hengailis vaan mun seurana vaikka musta ehkä hirveesti edes seuraa olisi ....  Suurempi shokki tulee sitten kun vauva on syntynyt myös miehelle, koska ei ole tottunut siihen että on vähän sidotumpi, väsyneempi ym. ja tämä tapahtuu vähitellen kuitenkin naiselle - miehelle yli yön.

Tsemppiä itse kullekkin!
 
Heippatirallaa!

Onnea ihanista vauvauutisista! Ja jännityststä ilmassa kun yhdellä jos toisellakin tuntuu päivät vähenevän.

Joku jutteli crosstrainerin ostamista, mulla on sellanen täällä kotona, mutta tunnustettakoon etten ihan hirveesti ole sitä käyttänyt kun on tää koira minkä kanssa kävellä. Mutta nyt paukkupakkasilla oon sillä vähän huiskinut ja toivottavasti jaksaisin sitten synnytyksen jälkeen harjotella. meillä on sellanen missä on ohjelmoituna valmiita harjoitusohjelmia ja ne on kyllä osoittatunut hyväksi.

Täälläkin turvottaa sormia ja kasvoja ja etenkin jalkoja. Enemmän ja vähemmän siitä riippuen missä asennossa kaveri mahassa on. Välillä tuntuu ettei aineenvaihdunta toimi yhtään ja sitten taas se vilkastuu. 

Käytiin maanantaina synnytystapa arviossa, ja kaikki siellä oli kunnossa. Alakautta saa tulla ja painoksi arvioitiin tällähetkellä 2600g, kuulemma ihan sopivasti. Paikat oli kiinni, ja ainoastaan vähän pehmennyt, no eipä noita supistuksiakaan ole kuulunut yhtään.

Kolme viikkoa laskettuun aikaan, ja vähän jo jännittää meneekö paljonkin yli kun ei mitään tapahdu. Harjotussupparitkin on laantuneet töiden lopettamisen jälkeen. Toisaalta meillä on kämppä hävityksen vallassa kun haukattiin ehkä vähän liian iso pala tässä pikku rempassa, ja tuntuu että aika loppuu keskenemoticon...No jospa tänään olis taas hyvä päivä niin jaksais punnertaa tätä loppusiivousta ja järjestelyä. 

Hyviä vointeja!!
 
Ainiin... juu kuulostaa tutulta Shusmita! Ei ne vaan tajua!! Tiedä millä sanoilla sanoisi että enää kolme viikkoa jäljellä, kolme viikkoa... Ja tsemppiä flunssataistoon, täällä alkaa jo hellittämään. 
 
Myö käytiin lopultakin tänään tutustumassa sairaalaan. Tai no, lähinnä kuuntelemassa kahden tunnin luento synnytyksestä ja erilaisista kivunlievitysmahdollisuuksista ja synnytysasennoista, sairaalaan käytänteistä yms. Ei edes käyty osaston ovilla kääntymässä, joten ihan satavarma en kyllä ole, että sitten hetken koittaessa kerralla löydetään oikeaan osoitteeseen. :D No, saipa tuolta sentään jotain tietoa kuitenkin, mutta mie kun aina haluaisin saada niin selkeät ohjeet, etten vaan voi mennä vikaan, ni se vähän jäi kismittämään. Vaikka eiköhän sieltä aina joku löydy, jolta kysäistä, jos sattuu jostain kulmasta kääntymään väärään suuntaan. ;)

Käväistiin tuossa sitten avokin kanssa sen jälkeen syömässä Rossossa. Tuhlattiin jouluna saatu lahjakortti. Oli kyllä mukava käydä kahdestaan ravintolassa, kun eipä varmaan sitten ihan hetkeen päästä. Ja mie oon siitä puhunut syksystä lähtien. Nyt on kyllä sitten maha niin täynnä, ettei kovin kummoisia viitsi nyt tehdäkään. Aamulla alettiin järjestää olkkarin huonekaluja uuteen järjestykseen, ja pitänee sitä edes vähän vielä tänään jatkaa, niin saisi joskus lipaston sitten kasattua suunnilleen paikoilleen. :) Ja voisi ehkä telkkariakin sitten katsoa illalla kutakuinkin järkevältä paikalta.
 

Kellitys mukavalta kuulostaa tuo teidän Rossossa käynti! Meillekin semmoinen tekisi hyvää, jos vain ehtisi joskus ihan vaan kahdestaan. :)

Täällä myös räkätauti iskeny esikoiseen ja minuun.... Niisk, niisk, köh! Just kun ajattelin, ettei vaikeammaksi olo voisi mennä, niin tässä sitä ny ollaan!!!

Meillä kun synnytys ei ole lähtenyt etenenään (mitä vähän odotettiin sen sisätutkimuksen tuloksena), keskustellaan maanantaina lääkärin kanssa jatkosta. Käynnistetäänkö synnytys melko pian vai leikataanko sittenkin. Vauva ei luultavammin pääse kunnolla laskeutumaan, kun se mun häntäluun yläosa (melko keskellä lantiota) on edessä. Eli supistusten pitäisi laskea vauvaakin alaspäin, mutta mulla vaan ne sattuu ihan vietävästi kun samalla tuntuu että räjähdän.
Vauva on alkanut kyllä ihan selvästi väsymään niihin supistuksiin, kun ei ala liikuskelemaan voimakkaasti tuoremehun juonninkaan jälkeen.
Ja sen puoleen, en minäkään enää parhaissa voimissa ole että vakavasti puhuen jaksaisin vielä kolme viikkoa tätä samaa. Saa ny nähdä miten kaikki menee...

Ja on se kyllä ihme, miten tässä vaiheessa kun odotusta on niin vähän jäljellä, sitä itse on ihan älyttömän malttamaton ja aika tuntuu ihan liian pitkältä!! Vaikka itselläkin enää reilu kolme viikkoa laskettuun, niin aika tuntuu siitä huolimatta mahdottoman pitkältä!! emoticon Se on varmaan nää hormonit, että myös mieli alkais olla kypsä tähän olotilaan ja että synnytys alkaisi tuntua kaikista jännityksistä ja peloista huolimatta helpotukselta. Mutta on tää silti NIIN ärsyttävää odottelua!

Päivän valitusvirsi on nyt tehty. Pian taas lisää.
Koitetaan silti jaksaa! Kohta on kaikilla ihanat nyytit sylissä ja raskausaika tuntuu joltain todella kaukaiselta asialta! emoticon
 
Heippa, 

Onnittelut jo vauvan kanaloon saaneille.

Miekin olen lueskellut mutta en ole paljon ehtinyt kirjoitteleen tänne.

Itsellä alkais äippäloma maanantaina sit  varmaan vois olla aikaa kirjoitella useammin. Kotona varmaan hommaa riittää jos tän flunsan sais ensin kuriin. Ens viikolla pitäis olla synnytyssuunittelu lääkärin kanssa. Jos sit olis hieman viisaampi miten edetään. Hankinnat on jätetty tekemättä ennen kuin loma alkaa joten niissäkin lieneen ajanvietettä. Masussa on kovasti möyritty ja herätelty yöllä.  Onnellisesti olen selvinnyt tähän asti vaikka minulla on todettu väljäselkä. Toivotaan loppuun asti näin menevän.

Ulkona on tosiaan hieman liian kylmä ja eihän nuo takitkaan enää hyvn päälle mahdu että vois alle laittaa tarpeeksi lämmintä.

Mukavaa viikonloppua!
 
Ensimmäisenä onnittelut jo jakautuneille :)

Mä olen tullut nyt viimesen viikon sisään todella kärsimättömäksi tälle odotukselle. Jotenkin raastaa se, kun koko ajan pitää olla valmiudessa onko tänään SE päivä.

Myöskin mitä ilmeisemmin täällä lähestytään nopealla tahdilla itse synnytystä, ehkä senkin takia tuntuu raastavalta odottaa. Varsinkin eilen ja tänään olen kokenut järkyttäviä kipupiikkejä alavatsan sekä alaselän alueella. Vieläkään en voi sanoa näiden varmasti olevan supistuksia, mutta aika varmasti niiden veikkaan niitä olevan. Mieskin jo eilen illalla oli sitä mieltä että pitäisikö synnärille soittaa ja tiedustella kun niin tuskaselta näytin. Täytyy kyllä myöntää, että tuskaselta tuntuikin.

Toisaalta tuntemukset olivat kuitenkin sitä luokkaa ettei oma järkeni sanonut olevan vielä tarvetta. Kivut kun hellittävät levossa, vaikkakin pelkästään tuolilta nouseminen on työn ja tuskan takana. Nauraminen myöskin on "kiellettyä" koska en pysty yhtään jännittämään vatsalihaksia, tai en ainakaan niin etteikö se tekisi todella kipeetä.

Tuntemuksina on myös paineen tunne lantiossa ja varsinkin alaselän alueella sekä viime yönä kun heräsin ja vaihdoin asentoa tuli mulle todella huono olo. Mietinkin jo joudunko kohta syöksymään vessaan, mutta taisikin uni viedä voiton kun nukahdin ennen kuin todellinen tarve sinkoamiselle tuli.

Tälläsen listan löysin, kun supistuksista kuuklettelin (http://www.helistin.fi/?page=8611333&id=5926676) :

Tiedät odottaa synnytyksen alkavan, jos sinulla on jokin seuraavista oireista:

  1. Hiljalleen voimistuvia supistuksia, jotka esiintyvät noin 10 minuutin välein tai useammin tunnin aikana.
  2. Säännöllistä kireyttä tai särkyä alaselässä tai vatsassa
  3. Painetta lantiossa tai emättimessä.
  4. Kuukautiskipuihin verrattavissa olevia kramppeja
  5. Verenvuotoa
  6. Nestevuotoa
  7. Oireita, kuten pahoinvointia, oksentelua tai ripulia

Näistä mulla nyt siis ilmenisi numerot 2, 3, 7 ja ehkä 4. Ja nämä oireet ovat siis alkaneet eilen ja jatkuneet tänään. Näiden lisäksi vauvan liikkeet tuntuvat todella selvästi ja tekevät todella kipeetä.. melkeen jopa toivon välillä että herraneiti rauhottuisi :)

ps. rv 38+1
 
hamasu: kiitos tsempistä, sitä tarvitaan! emoticon  enköhän vielä tän flunssan joskus selätä

Hassua ajatella että viimeistään kuukauden päästä jo nyytti on sylissä, kun kuulun näihin alkukuun odottajiin... Kuukausi! siis se on lyhyt aika ja ei edes välttämättä tarvi sitä 43vko olla raskaana emoticon  Onko ihmiset miettineet päivämääriä mitkä olis kivoja, milloin ois enemmän kuin mukavaa että vauveli syntyis?

Itselle tuo 3.3 olis iha kiva. eka lapsi on syntyny toisen kuun 3.päivä, naimisiin on menty toisen kuukauden 3.päivä, sisko on syntynyt yhden kuun kolmantena päivänä emoticon  Toisaalta yli huomenna ois 22.02.2011 jotenki kuulostaa helpolta ja osuvalta emoticon  Riittäähän noita.. Noh, nyt kuitenkin kuppi kuumaa ja yritän keskittyä ensin vain tähän paranemiseen ja sitten mietin synnytysjuttuja..
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]
 
Shusmita; täälä on itellä ainaki iskostunu jotenki tuo 2.4. takaraivoon, että kuvittelen sen koko ajan olevan tuleva syntymäpäivä !! :D sillon olis viikkoja 41+0, mutta "omien laskujen mukaan" 40+2. itellähän oli vähä pidempi kierto ku tuo 28vrk .. 
mutta joo, tuo 2.4. on jotenki niin "varma", että sitä jotenki odottaa enemmän ku laskettua aikaa joka on 26.3 .. :) 

noista sairaalaan tutustumisista .. täälä meidän kaupungissa ne tehdään niinki nykyaikasesti ku internetissä !! siis voitteko kuvitella, netissä pyörii video missä näytetään mihin pitää tulla ja yhtä synnytyssalia on kuvattu .. 
itse paikan päällä tehty kierros olis huomattavasti mukavempi, mutta näin täälä. 

picsu; tsemppiä sinne viimesiin viikkoihin, toivottavasti se vauva sieltä pian tulee, keinolla millä hyvänsä. :) 

uutta viikkoa taas aloitellessa ... :)) 
 
Täällä on nyt vähän vaikea saada iloa tästä odotuksesta nyt. Kaikki hyvin kyllä miulla ja vauvalla, olossa ei juuri moitteen sijaa, mutta isän syksyllä diagnosoitu syöpä tuntuukin sitten vievän yhden rakkaan ihmisen elämästämme paljon aikaisemmin, kuin kukaan oli kuvitellut. Huominen neuvola on siirrettävä ensi viikolle ja nyt tosiaan ollaan sitten kotipaikkakunnalla. Isä ei ehkä näe edes ensi viikkoa. Tuntuu niin typerältä ajatellakaan mitään shoppailuja nyt, mutta pakkohan sitä on vauvaa varten hankkia loputkin tavarat valmiiksi. Olisi vaan niin toivonut, että oma lapsi olisi saanut tuntea ukkinsa äitinsäkin puolelta. Itse en saanut tuntea kumpaakaan isoisää, kuolivat molemmat ennen syntymääni. Kyllä tämä elämä osaa joskus potkia päähän ja harvinaisen huonoon aikaan vieläpä.
 
Kellitys:  Osanottoni, vaikken tiedä onko sopivaa sanoa niin vielä emoticon  elämä ja kuolema kulkevat käsi kädessä. sinä joudut tuntemaan tämän kyllä vähän liian kirjaimellisesti. Voimia!
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]

 
Kellitys: Olen pahoillani, tilanne johon olet joutunut on varmasti yksi kamalammista. Voin vain kuvitella tuntemuksiasi enkä voi kuin toivottaa jaksamista, kaikesta huolimatta.

Viikonlopun aikana kerkesin muualtakin kyselemään näitä mun vaivoja, ja olen tullut siihen tulokseen että ovat niitä kuuluisia liitoskipuja. Täytyy kyllä myöntää, etten koskaan tullut ajatelleeksi että raskauteen voisi liittyä jotain muutakin näin kamalaa kipua kuin synnytys. Jotenkin tyhmänä luulin et vasta synnytys sattuu oikeesti paljon, mut täytyy sanoo et koen tälläkin hetkellä itseni todella kipeäksi. Kuten jo aiemmin totesin nauramisen olevan kiellettyjen listalla, on siellä samalla listalla nyt sitten myös aivastelut ja yskimiset.. Nämäkin kummatkin aiheuttaa vatsalihasten jännittämistä ja tekee todella kipeetä, ihan kun joku repisi lihaksia, liitoksia yms. paljain käsin kahtia.

Onneksi kuitenkin nukkuminen on vielä suhteellisen helppoa. Siitä sentään täytyy iloita.

Shusmita kyseli niitä päiviä milloin haluis et vauva syntyy vai oliko se toisinpäin.. Nooh, oli miten oli :) Mulla on läjä näitä päiviä kun haluisin että ei syntyisi: 24.2. 26.2. ja 28.2. on nyt jo tuttujen tai lähisukulaisten synttäreitä ja sit 8.3. en tahtois ihan vaan siks et se on naistenpäivä. Mä en edes tiedä miks en haluis lapseni syntyvän naistenpäivänä, en vaan tahtois :)

La on siis 4.3. et on kuitenkin aika todennäköstä että herraneiti valitsee jonkun noista "vääristä" päivistä.
 
Takaisin
Top