Helmikuun höpinät

Avea80, mulla on tuota samaa unettomuus-ongelmaa.
Uni siis sinänsä maistuu, että olen iltaisin tosi väsynyt ja menen ajoissa nukkumaan, ja nukun n. 7-9 tunnin yöunia. Mutta heräilen yöllä jos hiukankin jotain ääniä kuuluu! Vähintään kerran yössä herään vessaan, mutta välillä montakin kertaa. Nyt kun mies ja mä nukutaan enimmäkseen eri sängyissä, niin nukun vähän paremmin enkä herää toisen liikkeisiin tai kuorsaukseen. Välillä olen nyt heräillyt myös masutyypin liikehdintään... uni on siis tosi herkässä!
 
Ainiin, unohdin eilen;
oltiin miehen ja hänen tyttäriensä kanssa laskettelemassa pari päivää. Tai siis minä makasin mökkimme porealtaassa :wink Laskettelureissulta kotiinpaluumatkalla käytiin myös kylpylässä. Ja hah, siinä kävi sellainen hauska juttu, että onneksi tajusin mökillä sovittaa bikineitäni, sillä eihän ne yläosat mahtuneet mulle, ei millään :eek: Tissit pursusi niin paljon yli, että oli kyllä kauhean näköistä :rolleyes: Joten piti sitten ennen kylpylää käväistä kauppakeskuksessa bikineitä metsästämässä. Ei ollutkaan niin helppoa kuin luulin; joka kaupassa ei ollut bikineitä ollenkaan kun ei ole kesäkausi. Ja joissain oli muutamat onnettomat, joissa oli aina joku vika; ei kaaritukia, tai kauheettomat toppaukset tms. Onneksi Seppälästä löytyi kaarituelliset, toppauksettomat bikinit. Nekin oli ehkä 1 kuppikoon liian pienet, mutta kun isompia ei enää ollut... Mulla siis normaalisti ollut B70-75, nyt ostin C80 ja olisi varmaan saanut olla se D80... o_O Outoa.
 
Martuti: mulla on jo muutenkin isot rinnat ja en tavallisista kaupoista saa liivejä. Ainakaan sellasia millaiset haluaisin. No lindexillä on niit erikoiskokoja ja niistä suurimmat 80DD:t on sopinu just just kupeista (ympärys sais olla 75 mut sit ei enään kuppi mahdu). No nyt kun rinnat on sit kasvanu.. ja reilusti.. niin en löydä liivejä mistään (en kyllä kovin oo hakenukaan). Changessa on isoja kokoja ja kävin koittaan siellä muutamia liivejä. Kun 75I:kään ei mahtunu niin luovutin koska mun hermot ei oo oikeen koskaan kestäny rintsikka ostoksia.. saati sitten nyt. Reilusti pienillä liiveillä sit mennään :sad001
 
Mymmeli86, en ole osannut ajatellakaan että liiveissä ei koot riittäisi, onpa tosi kurja homma sulle :sad001
Sokoksellakin myydään kahta merkkiä, joissa on erikoiskokoisia kuppeja; Freya ja toisen merkin nimeä en muista... niistä löytyy pieniä ympärysmittoja mutta suuria kuppikokoja (vissiin K-kuppiin saakka, lähtien ympärysmitasta 65). Kannattaa käydä kurkkaamassa! Ainakin valtaosassa Sokoksista pitäisi olla ammattitaitoiset myyjät, jotka ovat liiviasiantuntijoita ja oikeasti auttavat. Mä sain valtavan avun aikanaan kun häitä varten etsin korsettia.

Mulla on vielä 6 vuotta sitten ollut enemmänkin ongelmana se, että pieniä kuppikokoja ei tahtonut löytyä... silloin mulla oli vielä A-kuppi ja ympärysmitta 65, mutta eipä sellaisia silloin kauheasti myyty, lähti yleensä B-kupista ylöspäin. Nyt kun meidän teinille rintsikoita katsellaan, niin löytyy niitä pienempiäkin ympärysmittoja ja kuppeja kyllä, jopa AA-kuppia.

Ei mulla siis sinänsä ole ongelmaa, ihan "normi"mitoissa nyt mennään jos on D80, mutta tuntuu vain hassulta että muutamassa kuukaudessa on kuppikoko kasvanut kahdella; syksyllä käytin vielä B75. En ole siis nyt vielä saanut kiloja raskauden aikana minnekään ylimääräisiin paikkoihin muuten...Ja outoa, että tosiaan niistä bikinien yläosista ei Seppälästä eikä juuri mistään löytynyt C-kuppia isompaa o_O Sokoksella tiedän että olisi isompiakin kokoja myös bikineistä, mutta siihen hätään ei Sokosta ollut lähellä.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä myös yksi, jonka ei tarvi perusvaatekauppojen rintsikkaosastoa edes katsoa. Kuppikoko on nyt (ja oli ennen raskauttakin) 85F, että jollekkin "nyt isot koot DD-asti!"-mainoksille saan vaan nauraa. Ihme kyllä, viime kesäksi ostetut bikinit (olisko ollu Seppälästä tms) oli silti jopa hieman löysät yläosasta! Eli saattais ehkä mennä tänä kesänäkin. Suuri ihme että niin isoa biksua löytyi tuollaisesta liikkeestä.
Rintsikoita oon löytänyt ihan Prismasta sekä Changesta.
 
Täällä kanssa yks jolla on isot rinnat, ennen raskautta oli lindexin 80DD just ja just sopivat ja nyt sitte ne kyllä saa päälle mutta jos on löysä paita nii huomaa kuinka tursuaa niistä yli :grin cubus muuten myy kanssa isoja kokoja ja halvalla, oliskohan ollu F-kokoon asti ja ite oon ainaki tykänny.. Nyt siis käytössä 80E-F riippuen tietysti mallista. :)
 
Mä kävin toissa kesää varten ostamassa stockalta bikinit ja mullakin siis isot rinnat. Toivon, että ne samat menee tänä kesänä ja keväällä kun ollaan lähössä reissuun! Elloksella myös myynnissä isoja kokoja, mutta silloin melkein pitää seoma koko tietää, jos lähtee tilailemaan.
 
Täällä kans tuskaillaan tissien kaa :) Ennen esikoista meni E, mutta kappas vaan kun tepastelin vähän ennen tätä raskautta Changeen niin lyötiin J80 tiskiin, kääääk!! Mistähän sitä sais jotain hyviä imetysliivejä näille lolloille?? Ihan tuskastuttaa, kun ei olis aina mitään sataamiljoonaa laittaa liiveihin :/
 
Rintsikkaostoksille pitäs lähtä joo, mut se on niin tympiää hommaa. 75D ollu, mut nyt kuppi ei enää riitä.Mies huomas tietenki heti, että tissit lähti kasvuun. Minä halusin uskoa/toivoa etteivät kasvas..
 
Ensiodottajille vielä tiedoksi, että kunhan se maito nousee synnytyksen jälkeen, niin siinä vielä viimenen "kasvupyrähdys" rinnoille.. itse kävin esikon kohalla hakemassa ekat imetysliivit vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen.. olin kotona sen päivän pari ilman mitään..
 
Äh, mä kyllä ajattelin josko silti yhdet imetysliivit kävisi etukäteen hakemassa... kun kaipa niitäkin useammat tarvii, ostaa sitten synnytyksen jälkeen muut, kun tietää todellisen koon. Saisi edes synnärillä ja ensihätään jotkut imetysliivit. Vai onko ihan turhaa ostaa yksiäkään etukäteen...?
 
Mulla kävi viime raskaudessa niin ettei odotusaikana tissit kasvanu juur yhtään, omilla alkuperäisillä menin synnärille asti. Ja parit imetysliivit ostin valmiiks, ne mitkä oli abaut suoraan oma koko oli ihan sopiva, ne mitkä ostin kokoo isommat niin oli sit aina isot. Normisti siis käytän toppauksella, pushupilla , ja imetysliivit kun on ilman näitä ominaisuuksia niin ehkä siksi näin, joustavammat jne....? Imetysaikana kyl silleen huomas kasvun et sovituskopissa kerran ei menny yks paita tissien kohdalta kiinni (ja yleensä tissien kohta jääny "tyhjäks")
Nyt tissit kasvanu miltei alusta heti, omat ei tod istu päälle. Tursuu ja ahistaa. Ja mulla siis yleensä ollu 70-75 B-C, nyt en tiiä mikä olis jos sais aikaseks mentyä ostoksille. Imetysliivit tais olla kyl viimeks 80B(ne sopivimmat), Kappahl:ista ostin.
 
Suosittelen ottamaan synnärille jo hyvät imetysliivit mukaan. Harmitti viimeks kovasti, kun en tajunnut ottaa mukaan. Tällä kertaa pakkaan ekana.
 
Joo, no ehkä mä ne yhdet ostan jo etukäteen, ja loput sitten synnytyksen jälkeen kun todellinen koko paljastuu :p
 
No nyt tuli sitten se ensimmäinen uni keskenmenosta >.< Minulla tulee aika herkästi huolenaiheet ja ahdistukset uniin ja siellä ne tietysti kehittyvät ihan infernaalisiin mittoihin kuten unilla on tapana... tätä ennen yleinen aihe oli, että mies jättää minut ja palaa exänsä luo (vaikka olen myös unessa raskaana). Ja ne unet on hyvin todentuntuisia, herään aina tosi ahdistuneena. Samoin tänään aamuyöstä, unessa minulta meni lapsivedet ja ultrassa kätilö sanoi ettei täällä enää mitään ole + aikaisemmin samassa unessa lemmikkini olivat kuolleet. Oikein koko hoito sitten samaan uneen ja nyt onkin sitten hyvin pirteä aamu >.< No, onneks pääsee sentään koiranpentuja tänään katsomaan.
 
Kyllä mäkin kävin viimeksi loppuraskaudessa katsomassa imetysliivejä, mutta mulla oli sitä tahtia kasvanu rinnat, ettäen uskaltanu ostaa niitä etukäteen, kun ei viittiny sit suoraan pieniä ostaa. Nyt kävin itseasiassa bebesissä ostamassa yhdet liivit, joissa ei ole kaaritukia (painoivat todella ikävästi) ja niissä on joustoa muutenkin jolloin niiden pitäisi mennä myös synnytyksen jälkeen. Ja ovat siis imetysliivit. Tsemppiä vaan kaikille liivien etsintään, on se vaan turhauttavaa puuhaa.. :D
 
Mulla kasvoi ekan raskauden aikaan tissit monen monta kuppia. Ostin erikoisliikkeestä kalliilla yhdetkin liivit, jotka mahtuivat ehkä muutaman viikon päälle. Suosittelen siis jo raskausaikana noita joustavia imetysliivejä, vaikka ne tietysti vähän typeriltä tuntuvatkin ensi alkuun, jos on tottunut napakoihin kaarituellisiin. Esim. mulla meni raskauden loppuvaiheessa koko 70F ja noissa joustavissa Bravadoissa koko on S. Pitäiskin tilata parit liivit lisää, alkaa nuo olemassa olevat olla jo vähän kulahtaneita.
 
Ihan ehottomasti miun mielestä kannattaa imetysliivit olla synnärille mukana! Miulla ei ekan aikaan mitään järisyttävää muutosta tisseissä käyny mut liivit oli jo osastolla korvaamattomat kun maito vihdoin kävi nousemaan. Olin hädin tuskin 75A nyt sit ennen tätä raskautta, niin nyt sit turvottaa "jo" 75C. Innolla siis odottaen mihin menee... Identiteettikriisiä vaan pukkaa:smiley-angelic006 Hyvin tyytyväinen oikeasti pienitissinen kun on ollu:grin

Käytiin rakenneultrassa, kirjotan tuonne ultrakuulumisiin ja muutenkin enemmän kun pääsen pöytäkoneelle. Tää läppäri antaa kirjaimen viiteen sekuntiin... HOOH.
 
Martuti: kiitos tiedosta. Täytyy käydä kattomassa sieltä Sokokselta :)

Oon miettiny myös vaihtoehtoo et ostais jo imetysliivit niin niis ois sitä varaa venyä. Toivon vaan todella ettei nää rinnat enään kasvais yhtään. Ei tosiaan oo siihen tarvetta :)
 
Nyt on ilmeisesti iskenyt se keski-raskauden energiapuuska, keksin että haluan laittaa keittiön uusiks!
Tänään siis ainakin huonekalujen siirtelyä ja ehkä tapettikaupoilla kiertelyä, mies kiittää :cool01
 
Takaisin
Top