Helmikuun höpöttelyt

osanottoni myös minulta rozie.

minulla myös ensiviikolla kampaaja aika ja jalkahoito :) ihanaa saada uudet hiukset ja jalat on muuten kiva käydä hoidattamassa... ei tuo mies tykkää minun jalkoja hieroskella :) 

tännä iski ihan kaamee väsymyksen tunne ja että nukuttas mukavasti, menin pojun kans pitkälleen, laitoin rentoutus musiikkia soimaan, pikku horroksessa kävin mutten suinkaan nukahtanut.. mulla on nyt viikon verran tuntunut rytmihäiriön kaltaisin sydämen tykytyksiä ja nyt kun lepäsin niin tykytti edelleen vaikka olin pitkällään. 

mulla vasta jälkitarkastus on maaliskuun alussa, mutta olen kyllä jo jumpannut normaalisti kun synnytyksestä aikaa 1,5kk ja olo on terve, mitä nyt väsynyt hieman. Ostettiin ps3:n active 2 jumppa peli, on muuten tehokas... :) ja mun huonolla motivaatiollaki onnistuu jumppaaminen.. :)

Minä en osaa niitä lantion pohjalihaksia treenata.. oon yrittäny kahta eri tapaa.. jännitän noita lihaksia mitkä on tuossa lantioluitten välissä ihan alavatsalla, tuntuu vähän tuolla syvemmälläki se liike, muttei siinä kyllä emätin oikeen liikahda mihinkään saatika jos pidätän virtsa suihkua niin ei mulla se lihas jännity millään lailla.  vaikeeta :) ja sitten se liike miten pidätän suihkun tai pierun niin ei kyllä tunnu missään lihaksessa että väsyis.. :) ei mulla taida olla koko lantion pohjaa ollenkaan...  siks varmaan ponnistus vaihe oli niin lyhyt niinku tuolla oli maininta jossai.. mutta toisen asteen syvä repeämä tuli :) ei kyllä siltä lääkäriltä viiti kysyä kun se on mies ja en halua että se sorkkii mun alapäätä yhtään enempää mitä on pakko.

joku ehkäisy kait se olis otettava... pillereitä en muista syödä ja iho ei varmana kestä sitä laastaria. kortsusta tulee mulle allerginen reaktio ja hiiva, tosin en ole kyllä kokeillut toisenlaista kortsua herkälle iholle... mut en muutenkaan tykkää.. sattuuko se kierukan laitto? mutta en haluais niin pysyvää ratkasua... ehkä ne pillerit sitten.. minipillerit nyt kun imetän ... :(

me lähetään joko tänä iltana yötä vasten ajamaan jyväskylään tai huomen aamuna.. mies aiko tehä niin että poju jää mummolaan hoitoon ja me lähetään hotelliin yöksi ja käydään yö elämässä kattomassa ja mies aiko tarjota :) VOITTEKO KUVITELLA!!! se mikä tilanne meillä oli sillon mun raskauden aikana, lensi balsami purkit ym. ja synnytyksen jälkeen toisellakin viikolla olin vielä ihan hirvee haukuin miehen joka päivä vaikka miksikä ja inhosin sitä yli kaiken, niin nyt se vie mua hotelliin yöksi, enkä olis ikinä uskonu mitään tuommosta tapahtuvaksi... tosin en kyllä vieläkään luota mieheen ihan täysin enkä kyllä nää siinä vieläkään paljon mitään, mutta tällä menolla ehkä jotain pikku hiljaa taas...

itsessä olen kyllä huomannut kans että olen rauhoittunut, en syty niin herkästi, mutta pahotan mieleni kyllä entistä herkemmin. Ja jos poikaa jotenki vitsillä kutsutaan joksiki esim. possuks tai olioksi niin loukkaannun siitä kyllä... sille täytyy sanoa vain että se on ihana ja rakas.. niin ku se onki.. varmaan ensimmäiset sanat jotka se oppii on että äiti rakastaa sinua ja sinä olet ihana! <3 hoen sille noita varmaan koko aika... ja yks on se että "minä raa raa raa, minä kas kas kas, minä raa, minä kas minä tan tan tan, minä sii sii sii, minä nuu nuu nuu, minä sii, minä nuu, minä siinua" oon oppinu tuon äidiltä. :) 

oho tulipa tekstiä...
 
lucky87: ehkä voisit kokeilla lantionpohjanlihasten treenaukseen jumppakuulia? Ei siis "geishakuulia" jotka on narulla kii toisissaan vaan niitä jumppaan tarkoitettuja, erikokoisia joita pidellään sisällä lantionpohjalihaksia supistamalla. Mulla on sellaset jotka jääneet harmillisen vähälle käytölle. Tulenpa kaivamaan ne huomenna komerosta taas kerran.  - tietysti jos ei oo mitn ongelmia ko. lihasten suhteen niin tarvinneeko sit reenaillakaan sen enempää ;-)

Ehkäisy pohdituttaa jo vaikka jälkitarkastus vasta maaliskuun lopussa. Toinen lapsi kyllä kiinnostaisi... mutta ei ihan vielä :) Kumit kelpaisi kyllä miehelle ainakin vähäksi aikaa, mutta en tiedä kelpaako ne MULLE. Tunnelman tappajia! Onkohan sitten minipillerit todennäköisin vaihtoehto...

Olen kyllä vihannut hormonaalista ehkäisyä, mutta se perustuu yhdistelmäpilsuihin jotka aiheutti aikoinaan mulle migreeniä, mielialan vaihteluita, kuivuutta, jne jne jne mukavaa. Ja yhdistelmäpillereitä ei ilmeisesti sais käyttää ollenkaan imetyksen aikana. (ei myöskään tuota ehkäisyrengasta) Jolloin ainoat käyttökelpoiset pillerit olisi minipillerit. Korjatkaa jos oon väärässä. Hormonikierukka ehkä kiinnostaisi kans mutta tosiaan jos toinen lapsi tulisi teon alle suht pian, niin ei haluaisi kierukkaa kuitenkaan ihan lyhyeksi aikaa ottaa. 

- - - -
Meiän tyty kävi tänään mummolassa ensivisiitillä :D Hienosti meni reissu, vajaan parin tunnin ajomatka suuntaansa ja tyttö oli niin kiltisti perillä koko päivän että eipä ole mummo ja pappa vielä nähneetkään tyttöä itkuisena. Nyt kun tuon vielä saisi yöunille...! On tainnut jännittävä päivä tehdä tehtävänsä, ei malta mennä nukkumaan ollenkaan... :/
 
ei se rengas vissiin imetyksen kanssa sovi joo.. mut vois vetään sen aikaa kortsulla ja sit se rengas..en kyl tiiä mitä mieltä mies on siitä vehkeestä enää mutta helppo on senkin tarkistaa että se paikoillaan on. mut suosittelen kyllä sen takia et on paljon vähemmän hormooneita eli vähempi sivuvaikutuksia. pillereitä mä en enäää halua musta tulee hirvee ihminen niistä!
 
Ah, Kaidi, varmasti olet huolissasi. Mutta muista, että meillä on täällä Suomessa ihan maailman parhaat lasten sydänkirurgit. Toivottavasti löytäisit myös (netistä varmasti löytyy!) muita vanhempia joiden lapsilla on ollut samanlaisia ongelmia - tällaisissa asioissa ei ole vertaistuen voittanutta!

Voimia teille, ja toivotaan että vauva voi mahdollisimman hyvin ja paranee aikanaan täysin!!

 
Palailen pikkuhiljaa....
Lyyli syntyi 10.2.
Ei keretty yliaikaiskäynnille, kun keskiyöllä meni vedet. synntys oli pitkä ja takkuinen. Tyttö joutui pitkän ponnistusvaiheen takia sokeri seurantaan ja aamuisista labroista löytyi paha tulehdus, äipällä sekä tyttärellä. Tyttö oli kuusi päivää lasten teholla, ennenkuin pääsi vierihoitoon..onneksi osastolla oli hiljaista, että äippäkin sain jäädä sairaalaan hoitaman tyttöä.
Minulle jäi synnytyksessä kohtuun pala istukkaa ja vuotokin oli sen mukaista..11.2. illalla pääsin kavintaan. menetin verta ja hb oli 75, lauantaina sain pari pussia verta, jonka tiputuskaan ei sujunut ongelmitta.
Lyylin anibiotit lopetettiin 18.2 aamuna ja iltapäivällä päästin sitten kotiin, yli viikko sairaalassa vierähti, kuitenkin hyvässä hoidossa, nyt lääkkeet vaivaa masua ja polttanet pyllynkin ihan rakkuloille, muutoin voidaan onneksi jo hyvin [img]http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/s030.gif[/img]
 
Tätä ketjua kun lueskeli tuli semmoinen olo, että olenkohan jotenkin outo verrattuna muihin tuoreisiin äiteihin.
Meidän tyttö jäi jo alle viikon vanhana ekan kerran mumminsa hoitoon  pariksi tunniksi, ja nyt on jo ollut monta kertaa hoidettavana. Eikä mua edes yhtään mietitytä miten pärjäävät. Isin "hoitoon" jäämistä ei lasketa edes jäämiseksi, tottakai isi on yhtä hyvä hoitaja kun minäkin. :-D Ainoastaan, jos joutuu olemaan pidempään poissa (yli 3 tuntia) ja tissit alkaa huutaa hoosiannaa, niin sitten alkaa tulla kiire kotiin.
 
Satsuma*: Et sinä ole ollenkaan outo, ehkä täällä tulee vaan kaikilla korostettua tämmöisiä juttuja koska eihän niitä voi muuten ääneen sanoa ;D Meillä nyt neiti on voinut vain kerran jäädä mummille ja ukille hoitoon ihan käytännön syístä; asuvat 200 km:n päässä. 

Itse olin 17v kun sisko sai pojan. Vauva oli 13 päivän ikäinen kun tulin kotiin oltuani riparilla isosena. Sisko oli vauvan kans meillä, tietty menin heti ihailemaan ensimmäistä tätin mussukkaa, samalla sisko alkoi kiskomaan takkia päälle ja hihkaisi ovelta että 'Lähden kauppaa, jos se herää niin tee sille jotain' :D Tuosta asti hoidin vauvaa usein ja hyvin pärjättiin. 
 
Minua ei kauhistuta itse asiassa vauvan hoitoon jääminen ja kuinka ne pärjää, vaan kuinka minä pärjän. Olen (tietenkin) todella kiintynyt vauvaan ja haluan viettää kaiken mahdollisen ajan vauvan kanssa.

Vauvalla on onneksi terveellä järjellä varustettu isä, joka osaa hoitaa vauvaa siinä missä minäkin. Mummut ym haluavat kaikki antaa panoksensa hoitoon. Varmasti kun aikaa on kulunut pari kuukautta hoitoon jättäminen on minustakin "mukavaa" ja helpompaa.

Onneksi tosiaan on isä, joka pärjää vauvan kanssa. Kauhulla olen katsonut muutaman kaverini perhe-elämää, jossa vauva jätetään isälleen kauppareissun ajaksi kirjallisten ohjeiden kanssa ja soitellaa 10 min välein.

Meillä on hymytaistelu meneillään. Kilpailu on siis neitin ensimmäisestä hymystä. Naureskelin tuossa äsken, että se on varmasti koirista jompikumpi, joka sen saa. 
 
Ne hymyt on niin ihania!! meillä poikaa jostain syystä hymyilyttää eniten aamulla ku loikoillaan sängyssä ja maha on täynnä ja kaikki hyvin ja tulee puklu kaaressa naamalle :D toinen on ku vaippoja vaihdetaan niin varmaan sillonkin suunnittelee saisko pissi kaaren tähdättyä silmään vai suuhun :D Onneks oon ruvennut oppimaan sen tavoille ja on suojakilvet eessä mutta sit poika onkin alkanut ottamaan isiä kohteekseen :D

Kyllä voisin varmaan hoitoon jättääkkin mutta mä en saa pumpattua maitoo niin se on vähän käytännön syistä hankalaa :/ Mieskin kovasti tahtois "imettää" eli pullolla antaa toiselle ruokaa mutta minkäs teet ku ei tule niin ei tule! Sit kun tulee niin tulee niin kaaressa ja paineella että ei kerkee laittaa mitään esim pulloa että sinne sais kerättyä. Onneks pakkaseen oon saanu ku toisesta syö poika niin kerääjällä kerättyä toisesta. mutta se on melko hidasta jos aattelis että pitäis huomenna vaikka 6h hoitoon viedä..eipä kyllä oo ollu tarvettakaan että pitäis hoitoon nyt laittaa että menot ollu muutenkin tälläsiä lapsi ystävällisiä vielä. Ens kuun alussa ois kyllä kaverin 30v juhlat ja tekis kovasti mieli juoda vähän useempi viinilasi mutta täytynee jättää siihen muutamaan vaan että pakkas maito riittää sen ajan ku raaskii taas imettää. En kyllä tiedä miten käytännössä ees pitempi juhlareissu onnistuisi kun tissejä alkaa pakottaa jo parissa tunnissa..
 
Ilon aiheet tänään:

1) Aloitin sen lantiopohjanlihasten treenin niillä jumppasysteemeillä niin sain heti siirtyä toiseksi pienimpään kuulaan, tilanne ei siis olekaan aivan toivoton :D emoticon Eli on valoa tunnelin päässä näkyvissä... xD

2) Jälkivuoto on loppunut. Hip hei!

3) Tyttö söi taas onnistuneesti pullosta pumppumaitoa, tällä kertaa isukki sai syöttää ja se oli oikein mukavaa molemmista. Kyllä ne siis uskaltaa jättää kahdestaankin :D


4) Ja meitin tyttö täyttää huomenna 1 kk !!! emoticon

 
Ihanan positiivista, sadepilvi! Hyvä että neiti söi niin päästään huomenna sinne shoppaamaan  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/g100.gif[/img]  Meillä miestä meinaa vähä jännittää, on ne olleet keskenään lyhyempiä aikoja mutta nyt on eka pidempi pätkä :D 

Eikö ole muuten ihanaa kun joka päivä tapahtuu jotain ensimmäistä kertaa? Se voi olla pienikin juttu eikä edes huomaisi jos ei ajattelisi asiaa mutta aloin itse viime viikolla miettimään asiaa ja joka päivä tosiaankin tapahtuu jotain ekaa kertaa 
 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/sportlich/f035.gif[/img] 



 
on kivaa ku ne kasvaa ja kehittyy! meillä suosituimmat ihastelut on hymyt, poika on kova juttelemaan, se soittaa jo helistimellä äitille live musaa (tosin loppuu aika lyhyeen kun instrumetti maistuu paremalle ku kuulostaa :D) ja kovasti tahtois sätkiä ittensä ylös ja seisominen olis niin kivaa..harmi vaan et se on himppu hankalaa kun pää heiluu painon takia puolelta toiselle :D tosin saa sitä pidettyä pystyssä välillä mutta hyvin huteraa se vielä on..

Nyt on kädet ja jalat kunnossa..ai että oli rentouttavaa.. Jopa hetkeks unohin että kuinka poika ja mummo pärjää. Nyt loppu sit alkuviikko rentous ja alkaa loppuviikko stressi. joka huipentuu sunnuntain ristiäisiin.
 
äiteen mussulle tuli tänään 1kk täyteen!

Oli ihanaa tänään käydä hieman ihmisten ilmoilla...Ensin kävin hammaslääkärissä ja siitä kaupungilla shoppailemassa kun mies oli ukkelin kanssa kotosalla...Ja hyvin oli ukot pärjännyt, mun teki vaan mieli vähän väliä soitella ja kysellä kuulumisia...

Tänään käytiin kanssa isyydentunnustuksessa. Ensin jännitti hirveesti et mitä kaikkee ne siellä kyselee mut se olikin helppo homma...

Lisää ilonaihetta tuo se et mahdun jo vanhoihin farkkuihini vaikka tuota painoa onkin vielä 10kg jälellä entisestä

Me ollaan noita petipuuhia harrastettu jo useempaan otteeseen vaikka jälkitarkastusta ei oo vielä ollut, mut jälkivuoto on vähentynyt tai oikeestaan jo loppunut kokonaan...

Tuo ehkäisyjuttu tuottaa vaan hieman ongelmia. Oon lateksille allerginen joten pitää käyttää kalliita kumeja jotta ei paikat kutia ja sukurasitteiden myötä en voi käyttää mitään ehkäisyä mikä sisältää hormooneja...Haluaisin kovasti yrittää tuota imetystä mahd. pitkälle (muksu on vaan asiasta erimieltä) mut se karsii nuo vaihtoehdot melko vähiin...
 
hoh hoh... oli kiva viikonloppu mutta tämä viiikko aivan perseestä... mies tehny 16h päivää töissä ja on kiukkunen ku mikä... mutta poju on aivan ihana!!! 
 
Varoitus: seuraa itsekeskeistä valitusta :(

Heitteleekö kellään muulla mielialat.... Mulla iskee parin päivän välein ihme masennustila... Nyt masennusta on alkanut aiheuttaa tämä oma keho, karmea vatsa karmeine raskausarpineen :( Mikään vaate ei istu, olo tuntuu turvonneelta lehmältä ja luulen että en voi ikinä enää näyttää millään lailla hyvältä enkä varmasti yhtään seksikkäältä. Varmaan johtuu siitä kun on koittanut katella vaatetta nimiäisiin, eikä mikään vaate tosiaan omasta kaapista istu nätisti, tai edes mahdu kiinni näiden maitotissien ja pömppömahan kanssa.  Tämä vartalo tuntuu vähän vieraalta, vaikka tiiänkin että johtuu tuon ihanan, terveen vauvan maailmaan saattamisesta, ja siitä että imetys onnistuu. Tuleeko musta enää ikinä "oma itseni"...Asiaa pahentaa vielä se että alan hermostua kun itse jo haluttaisi kokeilla petipuuhia mutta miestä ei tunnu asia kiinnostavan vielä eikä ainakaan ota hienovaraisesta vihjailusta onkeensa. Ku käsitys omasta houkuttelevuuden asteesta on nyt se mikä on, niin haluis että rakas sanois että oon edelleen sen mielestä nätti... :(

Raskauskilojen putoaminenkin on jämähtänyt siihen 11-12 kiloon, ja vielä ne 5-6 olis lähtötilanteeseen. Onneksi kuiten säät lauhtuu nyt eikä toivottavasti enää kovia pakkasia tulekaan, niin päästään joka päivä pitkille vaunulenkeille tytön kanssa. Jospa se auttaisi sekä psyykkisen, että fyysisen olotilan kohentamisessa.
 
Hui kun tämä on taas muuttunu  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/k060.gif[/img] 

Sadepilvi: Eiköhän tuo ole ihan normaalia, hormonit kun ei meidän oloa ainakaan helpota. Pitää koittaa kehittää jotain terapiaa, vaunulenkit aurinkoisessa säässä tulee varmasti toimimaan sellaisena mutta pitäisi keksiä huonoillekkin ilmoille jotain. Mulla on nuo kirjat ja leffat toimineet ainakin vielä, jos haluat hömppäkirjoja lainaa niin täältä löytyy :D Koitahan jaksella, ihana kuitenkin että saa purkautua jossain. Shoppailuterapiakin toimii jotenkin mutta jos ei löydä mieleistään (saati sovi omaan kokoon) niin ei paljon auta. En muuten löytänyt vieläkään kenkiä >:( 
 
Samaa kauhistelen kuin rozie, tosiaan onpas taas muuttunut.

Täällä tytölle tulee maanantaina 7 vk täyteen, hurjaa mihin tämä aika mennyt ja nyt sunnuntaina onkin ristiäiset.
Pappi kävi tänään, joo vähän viime tingassa, mutta annettakoon anteeksi kun oli kipeenä, eikä tietenkään voinut tulla meitä sairastuttamaan. Ihana naispappi oli. :) Tänään kävi äiti tuomassa astioita lainaan ja käytiin kodin ykkösiltä ostaa muutama liina pöytään. Huomenna tuleekin miehen vanhemmat käymään ja tuovat yhen kakun valmiiksi, myös raamatun ja käydään kukkakaupassa, haluan vaaleanpunaisia ruusuja kastepöytään ja täytekakun päälle laitetaan muutama.
Sunnuntaina porukat tulee aikasemmin niin laitetaan äitin kanssa pyötä koreaksi kun äiti on tehnyt kaikkee hyvää tarjoiltavaa. Nams :P

Tuonne vauvan eväät kirjoitinkin että kävin hakee Lifestä sitä dds junior maitohappobakteeri valmistetta, kun tuntu että ei tästä masukitinästä tuu enää yhtään mitään. Niin tää päivä on ollut hyvä päivä. Nukuttukin on hyvin päikkärit ja nyt meni tosi aikaseen nukkumaan peräti 21.30. Yleensä mennään vasta lähempänä 24 kauheen kitinän ja huutelun päätteeksi. Mutta jos toi nyt auttaisi niin ihan sama vaikka onkin niin kallista. Mutta katotaan nyt vielä muutama päivä jatkuuko tää hyväntuulisuus vai palataanko entiseen. Toiveikkaana ollaan. :)

Täällä on onneksi kilot karisseet hyvin pois. 2kg enää lähtöpainoon. Farkkuja kävin yksi päivä läpi ja ihan muutamat menee päälle niistä väljemmistä. Harmittaa kun lempparifarkut ei mee, mutta siinäpähän on tavoitetta. Ja ku ei vielä haluis uusia vaatteita ostaa jos tästä sais vielä palattua entiseen niin menis hukkaan.
Mutta kyllä nää pakkaset kiristää palloa, kun ei pääse mihinkään täältä neljänseinän sisältä ja sitten ku ollut noita huonoja kitinä päiviä niin ei oo hampaita naurattanut.
Ensi viikko lupailis hyvää. Joka päivä ulos ehottomasti!! :)
 
Pitääpäs itsekkin kirjotella tänne kuulumisia pitkästä aikaan! Meillä neitillä ikää jo huimat 10 viikkoa ja hui kauhia jos tämä aika menee näin nopeaa, meidän vauvvahan on kohta jo iso tyttö ;D

On niin hymyileväinen ja iloinen tyttö, viihtyy ittekseen sitterissä, tuijottaen milloin mihinkin. :) Leikkimatollakin kiinnittää jo kovasti huomioita roikkuviin leluihin ja hymyilee niille,, ihanan helppoa on äiskällä ja iskällä tämmöstä ipanaa hoitaa, joka ei itke kuin ainoastaan nälän tai väsyn yllättäessä. Toivottavasti jatkuu pidemmällekin tällaisena! :)

Mulla tais olla viime yönä kunnolla kuumetta kun tärisin kuin mikäkin haavan lehti ja paleli niin vietävästi, kurkkua kutittaa.. toivottavasti en tule kunnolla kipeäks. Meidän vauvallakin tuntuu rohisevan kurkussa ja nenä tukossa ja silmät rähmi viime yönä.. inhottavaa..

Mites, oletteko käyneet pitemmillä autoreissulla vauvojen kanssa vielä? Itsellä reissua pukkaa ensi viikolla ja mietityttää että miten se menee, kuinka tiheään joutuu pysähtelemään kun matkaakin olisi 600km.. on mulla onneks auto täynnä ihmisiä viihdyttämässä vauvaa, mutta mitä sitten jos alkaa hirveä huuto, vasta syöty, niin en tiiä auttaako hyssyttelyt..
 
Meillä on ens viikolla edessä 300 km suuntaansa. Kysyin neuvolassa käydessä vinkkejä niin lääkäri sanoi että suomessa ei ole virallisia suosituksia mutta enkuissa esim. on että kahden tunnin välein tulee nostaa pois kaukalosta. 
 

Meillä pisin autoilureissu tähän mennessä on ollut jyväskylään mihin ajettiin pari tuntia. Hyvin meni reissu kun syötettiin poika juuri ennen lähtöä. Takasin tulo matkalla kuului yksi inahdus ja sekin johtui varmaan siitä että radiokanavaa vaihdettiin emoticon Poika on nimittäin päättänyt että meillä ei kuunnella muutakuin Iskelmää tai suomipoppia, muuten alkaa armoton huuto.

Miten pitkiä jaksoja teijän kääröt on hereillä? Meillä muutamana päivänä peräkkäin ollaan valvottu 9 tuntia putkeen, muutaman minuutin väli torkuilla. emoticon  

Ihanaa kun nyt on kelit lauhtunut niin on päässyt kunnolla ulkoilemaan. Juuri tultiin tunnin vaunulenkiltä...

 
Takaisin
Top