Helmikuun höpöttelyt

juu ei se auta kuin ajella vauvan ehdoilla, saa vaan nähdä kuinka kauan siinä matkassa sitten oikein menee :D

minusta tuntuu, että meillä neiti on hereillä pisimpään n. 3-4h, tai meillä kun on syötetty, seurustellaan jonkin aikaa ja jotenkin kummasti alkaa n. 1- 1,5h päästä uni maittaa ja tyttö saattaa posottaa jopa 4h putkeen unta, välillä tuntuu että pakko kait se on herättää jo välillä syömään mutta oon ajatellu sen siten että antaa nukkua kun siltä tuntuu kun nukkuu kuitenkin hyvin yötkin. :)

Mistäpäin Suomea täällä muuten te "tammimammat" kirjoittelette? Itse asun Oulun yläpuolella, Lapissa :)
 
juu ei se auta kuin ajella vauvan ehdoilla, saa vaan nähdä kuinka kauan siinä matkassa sitten oikein menee :D

minusta tuntuu, että meillä neiti on hereillä pisimpään n. 3-4h, tai meillä kun on syötetty, seurustellaan jonkin aikaa ja jotenkin kummasti alkaa n. 1- 1,5h päästä uni maittaa ja tyttö saattaa posottaa jopa 4h putkeen unta, välillä tuntuu että pakko kait se on herättää jo välillä syömään mutta oon ajatellu sen siten että antaa nukkua kun siltä tuntuu kun nukkuu kuitenkin hyvin yötkin. :)

Mistäpäin Suomea täällä muuten te "tammimammat" kirjoittelette? Itse asun Oulun yläpuolella, Lapissa :)
 
Kropan muutoksista.... esikoista odottaessa painoa tuli 30 kiloa ja pian synnytyksen jälkeen siitä lähti vain 15 kg... nimiäisiin oli ostettava kokonaan uusi vaatekerta, ja parit arkihousut oli hankittava koska mikään vanha ei mahtunut päälle. Kauhistelin millaisia säkkejä joutui hankkimaan. 

Mutta jo puoli vuotta tämän jälkeen, eli kun vauva oli 8-kuinen, olin hoikempi kuin kymmeneen vuoteen sitä ennen. Täysimetys ja kantoliinailuko lie laihduttaneet :-) Selluliititkin katosivat kokonaan (eli joku hormonaalinen vaikutus siinä oli myös). 

Silloin minulla ei ollut kumppania, eikä tarvinnut olla huolissaan siitä onko vielä viehättävä rakkaan mielestä, eikä siitä sujuvatko seksihommat. Armollista! Ymmärrän hyvin ja jaan Sadepilven kaipuun saada kuulla olevansa edelleen ihana ja kiinnostava. Haluaisin kuulla sen joka päivä aamuin, illoin.... vaikka järjellä ajatellen minulla ei ole epäilystä etteikö nykyinen kumppani ja vauvan isä olisi minusta hyvinkin viehtynyt vielä. Kyllä hän on!

Vauva täyttää tänään kuukauden. Eilen kokeiltiin kumppanin kanssa hmm-hmm-hmm-hommia ja onnistui ihan hyvin. Huh, helpotus. Silti tuntuu epävarmalta. Katsoin peilillä alapäätäni ja se on ERI NÄKÖINEN kuin ennen. En tunnista. Menee varmaan aika monta kuukautta ennenkuin en enää ole siitä tietoinen... 




















 
Kiitos Kressida kokemuksestasi... se lohduttaa! Jospa tästäkin vielä joskus kuoriutuisi "sexy mama". Mutta kyllä mielialaa on piristänyt huomattavasti, kun on nyt taas päässyt pitemmille vaunulenkeille. Ihan hikeen asti kun pukkaa tuota kärryä ympäri hoodeja niin eiköhän ne ylimääräset mahat lähde pikkuhiljaa sulamaan. Kun malttais vaan jättää ne karkit ja keksit sinne kauppaan. Ei kai kaikille vauvaa kattomaan tuleville tarvi oikeesti olla jotain tarjottavaa...?? Raskausarvista, nyt taas osaan katsoa niitäkin parahtamatta. - ehkä kohta taas itken täällä miten kauheita ne on mutta eipä niille VOI mitään enää. Koittakaa jaksaa mun mielialojen vuoristorataa...

Muistakaahan automatkoille lähtijät pukea vaavit sopivan kevyesti ettei tule hiki. Meillä ekalla reissulla (vajaan 2 h ajo) tohkeissani pakkasin lapselle kaikki talvitamineet mitkä vaunulenkillekin, enkä riisunut mitään matkalla - arvatkaapa oliko tytöllä hiki perillä. Mutta ei hän valittanut yhtään kuumuutta, siksipä en hoksannutkaan vähentää varustusta. Nyt lähetään samalle reissulle ja kun on myös näin lauhaa, niin laitan toppahaalarin sijasta kevyemmän fleecehaalarin ja vähennän myös muuta "turjostusta" kuten meilläpäin sanotaan.

Ihan mielenkiinnosta kysynpä vielä galluppia, miten te puette vauvan vaunuihin?

Vielä automatkoista, meillä ei ole tarvinnut siis pitempään autossa istua eikä myöskään pysähdellä. Mulla on se käsitys myös, että kaukalossa ei saisi istuttaa paria tuntia pitempään yhtäjaksoisesti, huono vauvan selälle. Mutta ei varmaan kovin orjallisesti tarvi tuotakaan noudattaa, jos ei satu sopivaa taukopaikkaa kohdalle.
 
En aio matkalle laittaa mitään muuta vaatetta sisävaatteiden lisäksi kuin lakin ja tumput ja sitten neiti autoilupussiin ja kaukaloon. Pussi on teddyä ja tällä varustuksella käytiin just kaupungillakin eikä neitillä ollut yhtään kylmä. 

Vaunuillessa eilen kun oli -2 astetta: sisävaatteet, välipuku (jotain ohutta fleeceä) ja makuupussi, tumput ja töppöset sekä kypärämyssy. Makuupussin sisällä kotiutuessa lämpötila yli +22 astetta joten välipuvun alla vielä lämpimäpi. Pään vieressä oli kans mittari ja siinäkin yli +15 astetta. 

Maeri kyseli sijaintia; tuolta pitäisi löytyä esittelytopic, siellä taitaa olla ainakin synnärit mainittuna. Me ollaan Oulussa. Oletko mistäpäin Lappia? Mulla on tuo mies Kemijärveltä kotoisin ja sinne ollaankin suuntaamassa viikolla, Rovaniemelle anoppilaan ensin ja sitten Kemppaan hautajaisiin. 

Neitille löytyi ihana mekko hautajaisiin, kaikki lastenvaateliikkeet on tullut viikon aikana kierrettyä ja sitten mekko löytyi Anttilasta ja vielä ale-rekistä :D . Kenkiä en itselleni löytänyt ja tänään oli kaikki kenkäkaupat kiinni joten ostin sitten kengät Wiiltä, kiitokset!! :) 

Sitten mun vuoro omanapaiseen ruikutukseen: *kiitos ja anteeksi*
SATTUU!!! Helvata mulla on nyt kolmas kipupäivä ja hermot menee, kivun kohde vaan vaihtuu. Ensinnäkin; vuoto on taas pahentunut ja taas tulee verisenä vaikkei paljoa tulekaan. Sitten, mulla on kesken jäänyt juurihoito yhdessä hampaassa ja se kipeytyi perjantaina, samoin sen hampaan yläpuolella oleva hammas. Autolla ajaessa (perjantaina) sain kamalan krampin vasempaan pohkeeseen ja näytti ettei päästä kaupasta kotiin kun kytkimen käyttö sattui ihan sairaasti.

Lisäksi perjantai-iltana kipeytyi oikea olkapää niin että itku meinas tulla kun nosti kättä, saati sitten kun nosti tyttöä. Lauantaina se oli vielä kipeämpi ja oikeasti pelotti jäädä tytön kanssa kaksin kun mies lähti töihin mutta kipu meni onneksi päivän aikana ohi kun kättä oli vaan pakko käyttää. No, illalla kipeytyi viisaudenhammas, on siis tullut läpi jo aikoja sitten ja nyt tunkee vähän lisää ylöspäin. Kolme hammasta siis kipeänä, helpottamaan päin jo kuitenkin. 

Selkähän mulla on ollut ihan kunnossa synnytyksestä asti; tähän päivään. Käytiin kaupungilla ja selkä kipeytyi niin etten enää kotona uskaltanut nostaa tyttöä, nyt oli pakko ottaa panacod että selviän, pitää saada yöksi selkä toimimaan kun jäädään tytön kanssa kaksin. Silmissä vaan kipunoi kun uskallan liikahtaakkaan  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/g010.gif[/img] 

Voe helvata siis!!! Just tossa miehelle sanoin että jospa tää selkä nyt on huomenna parempi, sitten ei oikeestaan enää olekaan paikkaa mihin sattuisi joten kai minä sitten saan olla kivuitta? 
*koputtaa päätään* 

 
Vaunuihin olen pukenut (-10 ja kylmemmillä keleillä): trikoinen potkupuku tai body ja potkuhousut + paksumpi pitkähihainen ja college- tms housut + kevyttoppahaalari (ei siis ollenkaan toppahaalarin paksuinen vaan sellaista vähän paksumpaa kaksikerroksista puuvillaa, ehkä vastaa fleeceä lämpöominaisuuksiltaan). Eli kolme kerrosta vaatetta, lisäksi hattu, villasukat jalkoihin, tavalliset sukat lapasiksi (kädet jää hihojen sisään). 

Tämä paketti sitten vauvanmakuupussin sisään. 

Tämä kerrospukeutusmiratkaisu siksi, että vauvaparalla ei ole tuota lämpimämpää toppahaalaria tai muuta ulkoiluvaatetta (ovat ihan liian isoja vielä). 

***

Yli -15 asteen pakkasessa ei olla vaunuja käytettykään, vaan kantoliinaa samoilla vaatteilla. Tänään kun oli lämmin päivä (vain -3 astetta) vauva oli kantoliinassa ilman tuota päälimmäistä vaatekerrosta. Tietysti mun takin alla. Lämpimänä pysyi ja mulle tuli hiki :-)

 
Nyt on meijänkin neitillä isi. Isyys siis tunnustettu tänään.

Minä laitan pienelle villatumput ja -sukat, fleecehaalarin, kypärälakin ja talvilakin. Näissä tamineissa äitiyspakkauksen pussiin ja vaunuun. Nämä noin nollakelillä. Kovemmilla pakkasilla oon vaihtanu pussin paksumpaan makuupussiin ja villainen välikerros väliin. Tarvittaessa vielä pussin sisällä peitto tai toppapuku.

 
Mä oon kans miettiny hirveesti tota pukeutumista. Mutta nyt ymmärsin vihdoin, että ihan lämmin siellä vaunuissa on vaikka välillä on tuntunu, että laitankohan  neidille tarpeeks vaatetta päälle. Meillä on vaunuissa makuupussi + äitiyspakkauksen haalari ja niitten sisään tyttö laitetaan =)

Tähän samaan viestiin voin nyt laittaa ku en oo täällä nyt hirveesti enää käyny, että tyttö täytti viime keskiviikkona 1kk ja nyt oon itekki alkanu jotenki nauttimaan ihan kaikesta =D
Hetken aikaa siinä menikin emoticon
Pikkunen juttelee ihan kamalasti (toissapäivänä aamu juttelun aikana sanoi gaga..ja on vasta 1 kk)  ja hymyä tulee kyllä monen monta kertaa päivässä <3
Ei oikeestaan itke muuta kun illalla unikärtty ja jos unet on ollut pitkät ja nälkä tosiaankin yllättää niin sillon herätään hirveeseen huutoon =D
Seurailee tosi tarkasti kaikkea mitä kasvojen eteen laittaa ja on muutenkin todella tarkkaavainen =)

Hurjaa vauhtia nää pienet kasvaa<3 emoticon
 
Takaisin
Top