Helmikuun hölinät

Täällä tuntuu jtn vuotava, soittelinkin synnärille... Neuvoivat laittamaan siteen ja jos side kastuu, aitten näytille. No ei se side kastunut, mut pikkarit kyl märkänä ilman :D Kai se ihan normaalia on vuotaa vetistä valkovuotoa loppuraskaudessa, mut infektioriskin vuoksi tulisi käydä tarkistamassa tilanne jos vahvasti epäilyttää lapsiveden tihkuminen. Mulla kans kaikissa kolmessa synnytyksessä kalvot puhkaistu, koska ei muuten synnytys ole edennyt. Nyt kyllä pyydän ihan suoriltaan jo ajoissa kalvojen puhkaisun, koska olettaisin ettei nytkään synnytys tule tietystä pisteestä etenemään muuten. Ja on vauva tipahtanut lähtökuoppiin, ihan ku ois joku meloni persiissä ja jatkuvasti saa kakkosella rampata jos näin kauniisti asian ilmaisee :D Käveleminen kaupassa tai muuten löntystellen tekee kipeää, lenkkeily ihan ok alun kivun jälkeen, kahvakuulailu/kotipuntti menee edelleen normaalisti.

Mä kauhulla kattelen ku viikot vähenee ja kohta sitä väkisinkin synnyttää. On mulla jo kaikki valmiina, paitsi eväät sairaalaan tehtävä lähtiessä, eipä tarvii mistään stressata. Itse synnytys ei siis stressaa, vaan se sairaalaympäristö ja jos sattuukin jtn ja joutuu pidempään olemaan siellä. Tietysti vauvan terveys on se nro 1, mut en tiedä miten mun nuppi kestäis jos monta vrk joutuisi putkeen valvomaan sairaalassa... Mut sen sitten aika näyttää, täysaikaisuuteen parisen viikkoa, joten sen ajan sais pysyä ainakin vielä mahassa, jotta LYSY-kotiutuminen olisi mahdollista.
 
Mulla on tullut pidemmän aikaa kellertävää valkovuotoa, joka haissut makealle. Nyt viime viikkojen aikana se on muuttunut punertavaksi / rusehtavaksi ja on paljon juoksevampaa, vesimäistä. Pikkuhousunsuojaa olen käyttänyt päivittäin jo pidemmän aikaa. Lääkärille kun mainitsin vuodosta niin sanoi vaan että voi olla valkovuotoa.
Tänään on tullut kuitenkin jo enemmän että on ihan selvästi lapsivettä (tullut suojasta läpi). Vuotaako muilla jo? Nyt on 35+5 kohdunsuu pehmentynyt mutta kiinni ja vauva ei vielä laskeutunut..
 
Täällä tuntuu jtn vuotava, soittelinkin synnärille... Neuvoivat laittamaan siteen ja jos side kastuu, aitten näytille. No ei se side kastunut, mut pikkarit kyl märkänä ilman :D Kai se ihan normaalia on vuotaa vetistä valkovuotoa loppuraskaudessa, mut infektioriskin vuoksi tulisi käydä tarkistamassa tilanne jos vahvasti epäilyttää lapsiveden tihkuminen. Mulla kans kaikissa kolmessa synnytyksessä kalvot puhkaistu, koska ei muuten synnytys ole edennyt. Nyt kyllä pyydän ihan suoriltaan jo ajoissa kalvojen puhkaisun, koska olettaisin ettei nytkään synnytys tule tietystä pisteestä etenemään muuten. Ja on vauva tipahtanut lähtökuoppiin, ihan ku ois joku meloni persiissä ja jatkuvasti saa kakkosella rampata jos näin kauniisti asian ilmaisee :D Käveleminen kaupassa tai muuten löntystellen tekee kipeää, lenkkeily ihan ok alun kivun jälkeen, kahvakuulailu/kotipuntti menee edelleen normaalisti.

Mä kauhulla kattelen ku viikot vähenee ja kohta sitä väkisinkin synnyttää. On mulla jo kaikki valmiina, paitsi eväät sairaalaan tehtävä lähtiessä, eipä tarvii mistään stressata. Itse synnytys ei siis stressaa, vaan se sairaalaympäristö ja jos sattuukin jtn ja joutuu pidempään olemaan siellä. Tietysti vauvan terveys on se nro 1, mut en tiedä miten mun nuppi kestäis jos monta vrk joutuisi putkeen valvomaan sairaalassa... Mut sen sitten aika näyttää, täysaikaisuuteen parisen viikkoa, joten sen ajan sais pysyä ainakin vielä mahassa, jotta LYSY-kotiutuminen olisi mahdollista.
Täytyy tuota seurailla nyt. Jtn ohjeita netistä luin. Phs laittaa ja vessapaperi päälle ja 2h päästä jos on märkä ni ois lapsivettä: makean tuoksusta.
Valkovuotoa mulla ollu kaikilla.
Meillä sinne synnärille tunnin matka niin täytyy iteki ennakkoon soitella jos siltä tuntuu.
Molemmilla pojilla kyllä synnytys käynnistynyt suoraan supistuksilla about 5-7 min välein, ei oo voinu erehtyä että lähdetäänkö ajamaan :D
Mutta erinmoisiahan nämä.

Vessat on käytössä siis muuallakin:P Mulla ei pakota/painata alas, mutta vihloo ja juilii välillä. Tuon torstain supistelun jälkeen vauva liikkunut vähemmän/rauhallisemmin. Tiistain lääkärinneuvolassa ainakin lapsivettä oli normaali määrä.

Nuorimmainen oli meillä valohoidossa joten silloin olin pari vrk "ylimääräistä" sairaalassa.
 
Todella vetistä valkovuotoa täällä :/ inhottavaa kun housut tuntuu kastuvan aivan kuin pissais housuun! Ei kestä limakalvot pitää suojaa koko aikaa. meillä ei oo kyllä laskeuduttu olleskaan... No eipä sillä, vielä saa pysyäkkin sisällä mun puolesta :D
 
Jooh, en minäkään alaa toosaa räteillä hautomaan, ennemmin sit housut märkänä :D Joutuu sitä synnytyksen jälkeen taas monta viikkoa rättejä sietämään, yyyyh...
 
Täällä kans ravattu vessassa tänään, maha aivan kuralla... Ja vauva jumpannu koko päivän... Itsekin aloin vähä jo listaamaan mitä sitä sairaalakassiin pakkais :) Tänään rv36 täynnä.
 
Huoh.. onko täällä muita joilla yöt alkaa oleen ihan pirullisia? Oikein melkein itkettää mennä nukkuun jo. Herää vessaan monta kertaa. Sitten herää siihen kun on molemmat kädet aivan puutuneet ja inhottavan tuntuset. Siihen päälle issiastyyppiset kivut toisessa jalassa ja kaameet viiltelyt alamahassa asentoo vaihtaessa. Ja vielä kiinnikekivut jotka repii aivan älyttömästi.. ja tätä siis pitää vielä kestää vaikka kuinka ja kauan. Olo alkaa oikeesti oleen jo tässä vaiheessa tosi tukala. Haluis niin nauttia vielä kun voi mutta plääh.. maha vaan kasvaa ja kasvaa.. mää kun oon niin lyhyt että tää pikkunen kolisee jo hirveesti tuolla kylkiluissa ja se ei kovin kivalta tunnu. Kun ei oo varaa sillä kasvaa pituussuunnassa niin tietenkin kasvaa ulospäin. Toivottavasti tästä vielä olo helpottuu ja sais vielä nauttiakin ennen kun vaavi on maailmassa.
Hetken jo mietin että minäkö tänne kirjotellut. Jaan tuon saman tunteen kanssasi. Yöt pelottaa jo etukäteen. Päivällä pitää jaksaa 3v kanssa.huoh.
 
täällä kans tossa välillä tuli/tulee vetistä valkkaria ja mietin jo et tihkuuko lapsivettä,mut tuskin...tai mistäs sitä vois varmaks tietäääää...ja sit ku tuo liikkunu tänää vähä vähemmän nii hetihä sitä alkaa kaikkee miettiä... Ja suoli tyhjentyny kyl kiitettävästi tänään... Pieni paniikki jo alkaa iskee et millon tää syntyyyyy,huomenna,ylihuomenna vai.... :nailbiting::nailbiting:
mieskii sano tossa et iha ku ois maha jo laskeutunu vähä :eek: mut en oo kyl yhtää tuntenu et baby ois laskeutunu.vaikkei ookkaa enää iha nii ahistava hengittää....
 
Joo noiden siteiden/suojien kanssa joutuu helposti hiiva tai balteerivaginoosikierteeseen.
:rolleyes: noi vuodot on mullekin tuttuja:oops:
Mulle inhottavin oire on tää hengästyminen ja vaikea olo. Koko ajan pitää huohottaa. Ilmeisesti vauva on vielä melko ylhäällä :wideyed: uusin tulokas on lonkkakipu.
Huomenna ultra, jee ja voi että ku jännittää.toivottavasti kaikki hyvin. o_O
 
Mää käytän kestositeitä. Ne ei hauduta liikaa. Varsinkin kun on puuvillasta päällinen ihoo vasten tehty. Monien mielestä yököttävää mutta mun mielestä normaalia. On meinaa huomattavasti ihoystävällisempi vaihtoehto kun kauan joutuu käyttään. Ja kun ite tekee niin paaaaaljon halvempaa.
 
Täällä tiputtelu ollut nyt vähäisempää. Oisko sitä valkovuotoa nestemmäisempänä kun sitä tulee muutenkin.
Viikon päästä ois neuvolassa th:lla käynti. Sitten onkin viikon välein. Vähiin siis käy nuo käynnit ennen kuin loppuu!:)
Täällä vähän jo jänskäillään, koska lähtö tulee.
Vointi nyt vain parantunut. Ei kyllä ollut 2/3 minulla raskauden parasta aikaa. Tuntuu, että loppua kohti helpottanut :P
Vihlonnat jääneet, väsymys helpottanut.. Olenkin kyllä nyt saanut yöt nukuttua hirmu hyvin. Lenkitkin pidensin reippaasta 2 km semmoseen reippaaseen 7 km. Välillä semmosta etovaa oloa ja ruoka ei oikein maita, mutta tuopa ei ole tässä kropassa vaarallista :P
Olokin vähän virkumpi, tuntuu, että voisi ajoittain jopa kaivata samassa tilanteessa olevaa juttuseuraa :wink.
Synnytys ei jännitä. En ole koskaan oikein osannut sitä jännittää, vaan ajatellut, että se tulee semmoisena kuin tulee ja semmoisena se otetaan vastaan. En ole suunnitellut kivunlievityksiä jne, vaan edennyt niinkuin on tuntunut. Noh, molemmat syntyneet veteen ja ollut hieno kokemus. Vesisynnytystä toivomme nytkin. Ainut "murhe" on tuo vauvan koko. Että jos ehtii kovin äijäksi kasvaa :D Eiköhän siitäkin selvitä.

Tänään aamulenkillä mietin vauvaa. Miltähän näyttää? Tuli mieleen sellainen kuva, kun vauva on rinnalla ja nukahtaa kesken syönnin. Tissi napsahtaa pois suusta ja vauvan suu ja hieman auki hetkeksi ja alkaa sitten kohta mutristelemaan :Heartred Ja sitten se tuhina.
Ei mene kauaa, kun noita hetkiä saa mieleensä tallentaa :)
 
Mää käytän kestositeitä. Ne ei hauduta liikaa. Varsinkin kun on puuvillasta päällinen ihoo vasten tehty. Monien mielestä yököttävää mutta mun mielestä normaalia. On meinaa huomattavasti ihoystävällisempi vaihtoehto kun kauan joutuu käyttään. Ja kun ite tekee niin paaaaaljon halvempaa.

Mä käyttäisin myös muuten, mut menis aivan hukkaan kun muuten käytän vain kuukuppia. Menkat on sitä luokkaa, että sais vaippa pöksyissä kulkea jos ei kuppia käyttäisi :/ Onneks noi x-tran siteet on todella halpoja ja valmistettu Suomessa :)
 
Täällä kaveri on laskeutunut lähtökuoppiin. Ja kyllä tuntuu! Siihen tapaan poraa päätään tuolla alakerrassa. Ei oo vissiin ymmärtänyt, ettei sieltä vielä minnekään pääse.. :D huh, kun meinaa pettää jalat vähän väliä alta.
Äitiysvapaat alkoi täälläkin ja se aloitettiin pienen korvatulehduspotilaan viemisellä päivystykseen. Onneksi ei tarvinnut jonotella kauaa ja saatiin hyvät lääkkeet.
 
Poikkitilassa on meillä beibi, mitä vaan antaisin että saisin valittaa kanssanne että pää painaa haaroihin.

Pahalta tuntuu öisin kun vauva oikoo itseään ja tekee kuperkeikkaa poikkitilassa kipeetä oikein ottaa. Maha on oudon mallinen ja mietin tuleekobnyt asennon takia sektio, vai käännetään ja vaadin käynnistyksen.

Piriformis oli se pakaralihaksistossa (?) Oleva hermopinne mistä itse kärsin aijemmin, kun oli niitä vuotojakin. Siihen auttoi venyttely ja hieronta. Kuuma pahentaa jo tulehtunutta lihasta ja kylmä kuulemma auttaa, mies luki että kylmägeeliä saisi raskaana käyttää...

Mulla on torstaina viimeinen neuvola lääkäri ja varmaan saan lähetteen synnytystapa arviointiin kun toi pötkö tosiaan hengas poikittain. Pissat ja verenpaineet on ollu ok, edelleen turvottaa kyllä ja ihan hullu väsymys. Noh enään ei oo kauaa kun saa tissiposken kainaloon.
-Pullahiiri 34+4
 
Täällä kans, maha-asukki pötköttää aivan poikittain.o_O
Viikko sitten noin ilmeisesti keksi tuon asennon. Tekee kyllä hyvin tukalaksi oman olon, hengästyttää, repii ja närästää. Liikkuminen entistäkin vaikeampaa... Ja jos nyt kävisi niin, että vedet menis, niin vaakatasossa lanssilla synnärille.
Kyllä odotan jo milloin pieni mies saapuu yksiöstään ulkopuolelle, alkaa olla jo pelkkä oleminen sen verran rankkaa.. :shy:
 
Mä käyttäisin myös muuten, mut menis aivan hukkaan kun muuten käytän vain kuukuppia. Menkat on sitä luokkaa, että sais vaippa pöksyissä kulkea jos ei kuppia käyttäisi :/ Onneks noi x-tran siteet on todella halpoja ja valmistettu Suomessa :)

No joo. Mää kun käytän vaan siteitä enkä muita normaalisti. Ja siis ihan allwayseja normimenkkoihin mut just tohon pitkään vuotoon ajattelin käyttää kyllä noita kestoja. En oo ikinä opetellu esim tampoonin käyttöö muutaku saunaan oon laittanu. Yllättävän hyvin noi kestot pitää isommankin vuodon. Toki vaatii hetken totuttelua kun on paksumpia kun normisiteet. :)
 
No joo. Mää kun käytän vaan siteitä enkä muita normaalisti. Ja siis ihan allwayseja normimenkkoihin mut just tohon pitkään vuotoon ajattelin käyttää kyllä noita kestoja. En oo ikinä opetellu esim tampoonin käyttöö muutaku saunaan oon laittanu. Yllättävän hyvin noi kestot pitää isommankin vuodon. Toki vaatii hetken totuttelua kun on paksumpia kun normisiteet. :)

Mä käytin ennen tamponia ja sidettä yhdessä, ekoina päivinä se isoin tamponi ei edes tuntia pitänyt :sad001 Nyt kuukuppi ollut kymmenen vuotta käytössä ja uusin hankita LadyCup vetää 34ml, että ei ihan tunnin välein tarvitse tyhjätä kuin ekana vuotopäivänä. Harmi kun ei jälkivuotoon voi kuppia käyttää.
 
Jaa täällä muillakin maha pelaa! Mulla on varmaa kuukauden ajan nyt ollu nii että useamman kerran päivässä saa käydä kakkosella, yhen käden sormilla laskettavissa ne päivät ku ei oo kk:n aikana tarvinnu käyä ollenkaan. Tänään on tullu käytyä nii monesti, ettei pysy ees laskuissa enää. Ärsyttävää!!

Huomenna ois neuvolassa käynti, kuulemma viimeinen kerta.
 
35+0 ja mammaloma alkoi, ei mun arkeen mitenkään kyllä vaikuta, mut silti :D Eilen taas meni ilta mahaa tyhjentäessä molemmista päistä, oisko tämä loppuraskaus taas semmosta, että saunasta oksentamaan... Edellisessä raskaudessa oksensin alusta loppuun, nyt taitaa lopussa oksentelu palata. Meni sit yö vuoroin paleluun ja hikoiluun herätessä, yyyyh! No samapa tuo, varmaan ens kuun loppuun mennessä vauva sylissä, niin sen nyt jaksaa miten päin vaan :)
 
Iski yöllä pikku paniikki päälle kun heräsin aivan yhtäkkiä siihen että vedin oksennusta henkeen. Onneks näköjään heräsin heti siihen ja kaoin ja yskin ihan hillittömästi. Ilmeisesti siis alkaa kunnolla närästään öisinkin. Tänään mennään lääkäriin taas ja katotaan saanko loppuajan saikkua. Huhhuh..
 
Takaisin
Top