Heinäkuun Höpinät

Onpa tänne tullut tekstiä! Oltiin muutama päivä kylpylässä, alunperin tarkoitus oli olla 5vrk, mutta reissu lyheni minilomaksi, kun tyttärelle nousi 39 asteen kuume. Lähdettiin sitten ajoissa kotiin, kun pienessä hotellihuoneessa on kurja sairastaa ja tyttöä harmitti vietävästi se, ettei päässytkään enää uimaan ja leikkipaikkoihin. Eikä hän hotellissa enää jaksanut rassukka oikein syömäänkään raahautua, joten on tosiaan helpointa olla kotosalla.

Itseä hieman harmittaa, että loma jäi kesken (ja nyt täytyy taas kotona tehdä kaikki ruuat ja siivoukset itse), kun viime lomasta on jo aikaa viitisen vuotta, mutta näitä aina sattuu. Pääasia, että saatais typy kuntoon. Jos sitten taas viiden vuoden kuluttua pääsisi hetkeksi huilaamaan. Jaa mutta pääseehän tänä vuonna synnärille "huilimaan", siellä kun ei tarvitse koko aika kokata ja siivota :D Tosin kotiin palatessa saa sitten siivota koko sen viikon edestä.. Jos sairaalassa taas se viikko pitää olla (tämäkin vauva luultavasti kellastuu).

Mulla on tänään rv24+4, tosi nopeasti aika kuluu. Olen jotenkin huolissani edelleen siitä, että paino ei nouse millään. Onko vauvalla varmasti kaikki hyvin, kun kroppa käyttäytyy näin omituisesti..? No, ei tässä auta kuin toivoa parasta.

Kertokaas hyviä vinkkejä, millä ihmeellä saan leikattua meidän pojan hiukset? :D On niin kova väistelemään saksia ja pelkää konetta, joten tämä on oikea mission impossible!! Tytön hiukset on aina ollut helppo leikata, hän suorastaan nauttii saadessaan "uuden lookin".. :)
 
Joo, eipä se hotellielämä sinänsä ole ihmeellistä, mutta valmiiseen pöytään meno houkutteli. Saatiin tuettu loma, joten hinta ei ollut päätä huimaava. Onneks ehdittiin kuitenkin pari päivää nauttia! Ja pääasia, että tyttö on jo parempi, kuume nousi pahimmillaan miltei 40 asteeseen :/ kotona on toki kiva olla, mutta kotitöihin ei aina jaksais panostaa..

Parturi houkuttais muuten, mutta poika on kovin ujo ja luultavasti sais siellä jopa paniikkikohtauksen, jos vieras täti alkais ajamaan hiuksia. Hiukan vanhempana varmasti onnistuu paremmin, kun tilanteen pystyy hänelle selittämään.
 
Pojan hiukset leikattu, lopputulos ei ehkä kaikkeista silmää miellyttävin, mutta sitä saapi vielä korjailtua :D Poju onnistui tönäisemään leikkuukonetta niin, että 7mm:n terä "hyppäsi" yhteen milliin.. hups. No nyt on takaraivo ja sivut "hiukan" lyhyempää kuin päällihiukset. Onneks ne kasvaa nopeasti. Jospa ens kerralla menis sit jo paremmin :wink

Otettiin masustakin ensimmäiset kuvat, että näkisin ite kunnolla, miltä se näyttää sivulta. Jotenkin ihan eri kattoa peilistä kun kuvista. Kuvista katottuna masu on isompi ku mitä kuvittelin :grin hih. Yleensä sitä kuvittelee olevansa isompi, ku mitä on, mutta massun kohdalla on nyt tainnu käydä toisinpäin :rolleyes:
 
Plääh, lomilta palattu taas töihin... Neljän viikon loma meni yhdessä hujauksessa! No onneksi on jotain mitä odottaa :love017. Mitään ei olla viel hankittu. Vanhempien varastossa pitäisi olla vielä esikoisen vaatteet ja vauvatarvikkeet, jotka pitäisi kaivaa kohtapuolin esille. Vaunut pitäisi uusia ja turvaistuin, mutta onhan tässä vielä aikaa :)
 
Nyt on kyllä taas lämmintä riittänyt. Tuntuu, ettei jaksa tehdä mitään. Mutta ihana kuitenkin, kun on kesä. :) Vauvalle oon jotain jo ostanut. Turvakaukalo tuli viime viikolla postin mukana, ja vaate löytöjä olen tehnyt kirppareilta. Pikkuhiljaa hyvää tulee. :)
 
Mä olen täällä hypistellyt äitiyspakkausta :Heartred Ihanaa!! :) Lähetin sairaalaan esitietokaavakkeetkin (tai täytin sähköisesti) ja huomenna olis vuorossa sokerirasitus vol. 2. Turvakaukaloita on käyty hintavertailemassa tai siis lähinnä sitä yhtä ja ainoaa mallia, mutta siinä tuntuu olevan eri paikoissa aikast eri hintoja! Pitäis vielä sovitella kaukalon jalustaakin autoon, että mahtuuhan se varmasti kahden muun istuimen väliin :D
 
Noniin. Täälläkin ollaan taas elävien kirjoissa. Kyllä 4 päivää vapaata vain tekikin terää! Olen kuin uusi ihminen. :) Töissä ja kotona jaksaa paljon paremmin, eikä itketäkkään niin herkästi. (Toki itken lukiessani kaikkia surullisia tai todella iloisia juttuja), mutta en itke elämää yleensä. :)

Mä en sitä äitiyspakkausta nyt ottanut, kun esikoiselta on niin paljon vaatteita jäänyt sekä kaikki muu mitä pakkauksessa tulee. Mutta raha on tullut tilille ja sillä olis tarkoitus ostaa se paljon puhuttu kehto. Löysinkin juuri sellaisen kehdon kun haluan käytettynä ja sopivaan hintaan, täytyy se huutaa itselleni. :) Sitten keksin tänään että haluan Britaxin matkarattaat. Mallivaihtoehoja on useita mitkä käy, esim. B-Agile 4 tai B-Motion. Niitäkin metsästän ensisijaisesti käytettynä, mutta jos en löydä, niin sitten ostan uutena syssymällä. :) Täytyykin mennä huomenna varaamaan kirppispöytä, niin saa maksettua rattaat. :wink

Muuten täällä voidaan paksusti. Masu on tosiaan aika ylhäällä jo (sf-mitta vk sitten 24.5) ja istuessa se välillä painaa ikävästi johonkin, joka sitten painaa kylkiluita. Tätä tunnetta on ainoastaan oikealla puolella, en sitten tiedä mitä on. Ei kuitenkaan kovin suuresti vaivaa.
Elmeri liikkuu vilkkaasti päivittäin. Ja potkii välillä jo aika lujaakin.
Tänään huomasin myös uuden "vaivan", mitä en muista olleen esikoista odottaessa. Nimittäin keräsin neidin tavaroita lattialta, niin sattu tonne häpyluuhun ihan mukavasti. Toivottavasti ei ala vaivaamaan enemmänkin, koska jos sitä on jo nyt, niin mitä se on sitten 35+ viikoilla. :eek:

Silloin kun esikoinen oli alle vuoden ikäinen, niin ei paljoa miehen kanssa vietetty kahden keskeisiä iltoja/päiviä, yms. (Toki on neiti ollut mummolassa yökylässä jo alle vuoden ikäsenäkin, mutta ei niin usein.) Sitten kun neiti kasvoi isommaksi ja alkoi viihtyä mummolassa enemmänkin ollaan saatu olla miehen kanssa kahestaan useita kertoja kk:ssa. Mietinkin miten sitä sitten jaksaa, ku vauva syntyy eikä ole enään niin paljoa rauhallisia iltoja tai pääse kahdestaan syömään ulos. Varsinkin nyt kun siihen on tottunut. No, sen näkee sitten. Ja tiedän että mun äiti tulee kyllä lapsia vahtimaan kun vain pyytää. Saa ainakin pari tuntia kahden keskeistä aikaa sittenkin. :love2
 
Meillä mies sai tuntee ensimmäisen kerran kunnon potkun eilen ja päähän tietysti :D voi sitä hämmennyksen määrää mikä sille tuli, kun tajus että mistä oli kyse :Heartred Kyseli sen jälkeen vaan, että tollekko se minusta tuntuu, kun pikkuset liikkuu masussa :)

Onneks täällä alkaa suurin osa hankinnoista olemaan jo tehty! Ei tässä kohta tartte ku nettishoppailla enää.. Pyörähdin tossa taannoin siskoni kanssa Ikeassa ja sen jälkeen oli olo, kun maratoonilla olis käyny, huhhuh! :D Selkä vihottelee täällä ainakin niin kamalasti! Muuten olen kyllä nauttinu täysin siemauksin tästä raskaana olemisesta ilman mitään suurempia oireita/vaivoja :Heartred
 
Minäkin kävin kuukausi sitten Ikeassa ostamassa hoitopöydän ja sen yläpuolelle hyllyn. Oli kyllä sen jälkeen selkä kipeä. Muutenkin tuntuu, ettei edes kauppaan jaksa. Varsinki kun oli niitä helteitä. Leipomaan kun vielä jaksaisi alkaa.
 
Meillä kaikki hankinnat jäissä, kun pistettiin asunto myyntiin. Toivottavasti ei päädytä ihan kodittomiksi... Yhtä taloa ollaan vähän katseltu, mutta sen kunto on vähän kyseenalainen ja hinta vähän korkea. Työt alkoi eilen ja kovat harkkasupistuksen sen myötä :sad001
 
Takaisin
Top