Heinäkuun Höpinät

On kyllä mukavaa, että tulee lisää väkeä kirjoittelemaan tänne! :)

Minäkin täällä tänään jo paremmalla tuulella kuin eilen :wink Vauva myllertää masussa ihanasti, potkut vahvistuvat päivä päivältä ja massu pomppii! :D Sain viime yönä nukkua yllättävän paljon! Tytär heräsi vain kerran ja poika nukkui läpi yön! Uskomatonta! Itse heräsin yhteensä vain kolme kertaa. Marraskuussa alkaakin taas se jatkuva heräily.. :wink Tänään voisi olla hyvä päivä etsiä varastoista vauvan vaatteita ja laittaa niitä pesuun. On niin kaunis keli, että kuivuvat ulkona nopeasti!

Muutaman viikon päästä saa alkaa jo laittamaan vauvalle huonettakin valmiiksi, kun saa tästä nykyisestä työhuoneesta suuren kulmapöydän ja lasivitriinin lähtemään seuraavalle omistajalleen. Voi kantaa hoitopöydän paikoilleen ja asetella tavarat jo vauvaa odottelemaan :) Tulee vauvan saapumisesta lapsillekin konkreettisempaa, kun näkevät, että pientä varten aletaan tekemään valmisteluja!

Isommat lapset saavat valita vauvalle kaupasta tutin. Saa nähdä, tuleeko sille tälläkään kertaa käyttöä, mutta onpahan sitten valmiina, jos sitä johonkin tarvitaan. Tyttärellä ei käytetty tuttia kertaakaan, pojalle sitä tyrkytin hänen ollessaan kipeä neljän kuukauden ikäisenä. Pari kuukautta sitten tutiteltiin ja sitten se vaan jäi jotenkin pois.

Niitä ihania pienen pieniä vaippojakin pitäisi hankkia :Heartred Vauvahömpsähdys taas menossa :)
 
Meillä eka lapsi oli koliikkivauva. Aikamoista oli ekat kolme kuukautta, mutta kyllä sen jaksoi, kun ajatteli, että "enää muutama kuukausi tätä vaihetta". Eniten siinä tuntui pahalta se, ettei pystynyt auttamaan pikkuista mitenkään. Kun koliikki loppui, tyttö heräili kahden tunnin välein ja nykyäänkin edelleen herää useimmiten kerran-kaksi yössä. Tai en ole aivan varma, onko tyttö aina edes täysin hereillä; itkeskelee vaan kovasti :/ Joskus "vahingossa" saattaa nukkua koko yön heräämättä! :)

Olin aivan varma, että toinenkin lapsi saa koliikin, joten tuntui älyttömän helpolta, kun poika heräili tasan kolmen tunnin välein, eikä koliikki-itkuista ollut tietoakaan. Poika heräilee nykyisin kerran yössä, mutta rauhoittuu yleensä heti kiivettyään meidän sänkyyn nukkumaan :D

Se kyllä nyt hieman jännittää, jos tulevalle vauvalle tulee koliikki. Miten se oma jaksaminen? Kun päivisin ei pääse päiväunille ja jos kaikki yöt menevät valvoessa. Pari viikkoa kestää niinkin, mutta kun puhutaan kuukausista.. Hmm.. Olen kyllä miestä vannottanut, että hän saisi sitten olla isompien lasten kanssa enemmän, että minä pääsisin edes joskus hetkeksi huilaamaan, mutta saas nähdä miten taas käy.. Hän kun ei pysy hereillä töistä kotiin tultuaankaan (ja käy siis ihan normaalissa päivätyössä).. :/
 
Onneks nuo muut lapset on niin isoja ettei tartte yöllä niitten kanssa olla hereillä. Tosin aamulla pakko nousta sit saattamaan tuo nuorempi kouluun, mut sit saa hetken huilia jos sille tuntuu kun kaikki on koulussa..
 
Hih, vaikka ne on tuolla masussa nähny ja liikkeetki mukavasti tuntuu nii ei tätä silti vielä tahtois uskoo et siellä tuplat on :D :Heartred Pikkuhiljaa, kun noita tavaroita hankkii nii kai se siitä konkretisoituu! Ja mielelläni otan myös vastaan hyviä vinkkejä siitä, mitä vauveleille kannattaa hankkia :) Tää kun on uus juttu mulle nii ei sitä kaikkea varmasti osaa ees ajatella :D
 
Kiva lukea muiden kuulumisia :) Oi teitä onnellisia joille 2 tulossa kuulostaa hienolta vaikka tietenki siinä on kaksin verroin "työtäkin".
Onnellinen oon tästä yhestäki :love017 Joo sama juttu täällä te joilla jo ennestään lapsia niin vinkkejä tarpeellisista tavara hankinnoista otetaan ilomielin vastaan :smiley-ashamed005
 
Me hankittiin esikoiselle enin osa tavaroista sitä mukaan, kun niitä tarvittiin. Perusjutut saatiin käytännössä kaikki, joten ei ollut niin väliä, jos niille ei tullut käyttöä.

Esikoinen oli todella huono nukkuja pienenä. 4-kuisena sai ekat hampaat ja lopetti silloin nukkumisen päivällä tai yöllä. On ollut myös vatsavaivainen aina.. Ei ollut koliikkia, sillä itki vuorokaudet ympäri, ei mihinkään pelkkään ilta-aikaan. 5-10kk:n ikäisenä heräsi öisin 1,5-3 tunnin välein läpi yön ja nukkui 45 minuuttia 2 kertaa päivässä. Nukkui ekan kokonaisen yön, kun suussa oli 16 hammasta vähän yli vuoden ikäisenä. Vähän siis kauhistuttaa, jos saadaan toinen samanmoinen!
 
Tuo on kyllä rankkaa, kun vauva itkee paljon. Meillä ei tosiaan itketty aivan vuorokauden ympäri, mutta itku kesti aina täysin taukoamatta sen 6-8 tuntia putkeen :/ Päiväunet meillä menivät myös tosi lyhyinä, niinkuin sista81:llakin. Puolen tunnin pätkiä pari päivässä. Toinen lapsi on myös aina nukkunut lyhyitä päiväunia, mutta kuten sanottu, yöunet ovat olleet paljon helpompia hänen kanssaan kuin mitä ne ensimmäisen kohdalla olivat! :)

Vauvatarvikkeiden hankinta..hmm.. Se on kovin yksilöllistä, mitä kukakin tarvitsee. Tietysti vaatteita ja sen semmoista tarvitsevat kaikki, mutta turvakaukalot, hoitopöydät ja pinnasängyt yms. aina tarpeen mukaan! :) Meillä esim. sitteri (ostettiin onneksi käytettynä miehen siskolta) on ollut suhteellisen turha kapistus kummankin lapsen kohdalla. Pinnasänkyäkin käytettiin tosi vähän :D Matkarattaat, joihin saa kiinnitettyä turvakaukalon on olleet yllättävänkin paljon käytössä. Nyt olen harkinnut seisomalaudan hankkimista tuplarattaisiin. Kaksi pienintä saa menemään tupliin ja isoin voi pidemmillä matkoilla "huilia" seisomalaudalla.
 
Voihan mälsä, neuvolatäti soitti että viime Tiistaina otettu sokerirasituskoe mennyt pieleen kun labratäti ei oo tienny oikee mitä pitää tehdä ja sain kutsun nyt taas sit ens Tiistaille sokerirasitukseen , TAAS! Se paastoominen ja juomattomuus onki niin kivaa ja varsinki ku saa sitä yöks äklöä sokerilitkuu taas... Ärsyttää.
Anteeksi vuodatus.
 
Oon nyt kolme viikkoa ollu ihan loppu. Niinku henkisesti. Töiden jälkeen tai vapaapäivinä ei jaksa mitään, ku itkeä ja nukkua. Ja tosiaan vapaapäiviäkin on aina(siis nyt viimeaikoina) yksi kerrallaan, että ei niillä yleensäkään paljoa aikaseksi saa. No kuitenkin. Mulla on mies ollu lomalla ja ihan hävettää, kun en ole sen ja tytön kanssa jaksanu mitään tehdä. Ja tänään se loma loppukin, että jep jep. Pelkkä ajatuskin töihin menemisestä ahdistaa. Noh, olen nyt viikonlopun jaksanu töissä sillä ajatuksella, että maanantaina menen työterveyteen. Juu, kyllä mä sielä kävin tänään. En saanu ku pahemman mielen. Mä näin jo heti sen lääkärin naamasta, että ei heru edes kahta päivää saikkua. Persutelut "koita nyt jaksaa nämä kaks päivää, sittenhän sulla on jo kaks vapaata." Jep, on kaks vapaata, jonka jälkeen alkaa 3viikon hiton moinen työputki. Jos nyt on jo ihan loppu, niin mitä mä sitten olen? "yritä sopia sun esimiehen kanssa niistä vuoroista, voidaan myös pitää yhteispalaveri". Huoh. Saman tien ku astuin ovesta ulos, niin itkuhan siinä tuli. Puoli tuntia itkin silmäni päästä, jonka jälkeen päätin, että yritän soittaa vielä neuvolaa tänään, jos sielä edes joku jaksais kuunnella. Lisäksi mun pitäis olla tänään klo. 13,00 töissä! Jippiii! Ja neuvolan puhelinaika on 12-13, että pääsekö sinnekään edes tänään. Anteeksi vuodatukseni.
 
Purkautuminen jonnekkin helpottaa ja auttaa yllättävän paljon ja siitä saa voimaa jaksaa ees vähän lisää. Usein sitä tulee mietittyä ja pohdittua kaikkia asioita vaan oman pään sisällä ja se saa voimaan minut itseni ainaki vielä pahemmin. Täälläkin menossa sellanen kausi ettei mikään kiinnostaisi, lähes kaikki pistää itkuksi ja muutenkin mieli maassa, olisi vaan paljo helpompaa jäädä sängynpohjalle koko päiväksi. Paljon jaksuja sulle sann3, toivotaan et pian helpottas! :)
 
Kiitos. :) Tosiaan soitin sitten neuvolaa, jossa ainakin kuunneltiin. :) Ja sainkin sitten tämän ja huomisen saikkua. Kävin viemässä lapun töihin ja juttelin pomon kanssa. Otettiin sitten samalla muutamat viikonloppuvuorot pois kokonaan, niin ei ole niin pitkiä työputkia enää. :) Ja sovittiin, että jos siltä tuntuu, niin voi lähteä aikasemmin kotiin ja tarvittaessa voidaan vieläkin vähentää työpäiviä. :) Ihanaa, heti jo helpotti, ku tietää että nyt työtilanne helpottuu. :) Nyt huilin ja touhuan neidin kanssa jotain muutaman päivän, niin toivottavasti jaksaa töissäkin paremmin. :)
 
Täällä taas paastoillaan aamun sokerirasitusta varten :-( Tympii ku viikko sitten olin sokerirasitukses mut se labratäti kiirehti näytteiden ottoa niin että väliä näytteil oli 40min ja 30 min ni ( tunnin verran pitää olla ) ni sit ne arvot oli ihan pikkase yläkanttiin . Eli sen takii nyt uusiks taas... Ku sais edes juoda vettä ni oisin iloinen :-) mut ku ei.
 
Voi ei, mä joudun ny kyttäilee verensokeria ku rasituskokeen tulokset oli viiterajojen yläpäässä, ei yli varsinaisesti mut siel ylärajan tuntumassa. Hassua sinäänsä ku ei mun painokaa oo noussu ku 225g / viikko. Esikoisen kohal nous kummiski yli 600g /viikko ja ei ollu mitää puhetta mistää raskausdiabeteksest yms jutuista. Ei edes tehty rasituskoetta.
 
Takaisin
Top