Hankintoja

Olen ostanu jo monta kuukautta ennen yrityksen aloittamista kirppiksiltä äitiysvaatteita, imetysvaatteita, vauvanvaatteita, turvavyönalentimen ja jopa rintapumpun kun on tullut halpoja ja hyviä vastaan. Myyn sitten eteenpäin kirppiksellä jos en tarviikkaan. Eipä noi paljon ole maksaneet. Lisäksi olen ommellut muutamia vauvanvaatteita kun isompien lasten ompeluksista on jäänyt pieniä kankaanpaloja yli.
 
Hei mistä vois saada vauvanvaatteiden kaavoja? Itekin haluaisin omella jotani vauvalle :)
 
Milena90, niitä löytyy aina välillä Suuri Käsityö -lehdestä ja erikseenkin taidetaan myydä kangasliikkeissä ja netissä :)
 
Kaavoja löytyy käsityölehdistä esim Ottobre ja Suuri Käsityö. Kirjastoista löytyy hyvin.
 
Katoin et meijän kirjastossa ei oo suuri käsityölehtee ollenkaan. Ite löysin muutaman ohjeen omista lehistä mut siel ei ollu esim perus bodyn ohjetta. :/
 
Ottobre-lehdestä tykkään itse nykyisin enemmän. Uusimmassa, kaupoissa myynnissä olevassa lehdessä on bodyn ohjekin.
 
Täytyypä varmaan itekkin käydä jotkut kaavat jostain hakemassa. Oon niin alussa tässä ompelu hommassa että paree alottaa hyvissä ajoin niin saa mahdollisesti edes jotain tehtyä :grin

Onko kukaan kotidoppleria meinannut hommata? Tai onko jollain jo semmonen edellisessä raskaudessa ollut? Vähän jotain kokemuksia ja mielipiteitä olis kiva kuulla :)
 
Luumupuu: Mulla ei ollu esikoisen odotusaikana kotidoppleria ja se kyl kadutti sillon. Meil oli monta päivää ku pojan liikkeitä ei tuntunut kunnolla ni olis sillä voinut sillä varmistaa et kaikki on kunnossa. Nyt kyl harkitsen sen ostoa.
 
Luumupuu, ajattelin ar-ultran jälkeen hankkia (jos siis kaikki ok) niin kotidoplerin. Semmosen minkä saa kännykkään niin sitä voi nauhoittaa ja lähettää vaikka wattsapissa eteenpäin. :)
 
Ääääh mä en malttanut olla tilaamatta paria ihanaa potkaria netistä, olivat sellaisia että sopivat oli sitten tyttö tai poika :)
 
Haha mun on pakko ens palkasta ostaa ittelleni vähän isompia urheilu vaatteita :D Urheiluliivit tuppaa olemaan niin tiukat ku rinnat on isontunu :D
Ite aattelin vasta ekan kolmanneksen jälkeen ostaa ekat vauvajutut vaikka nytjo tekis mieli :D Ja noista vauvan vaate väreistä. Musta on sama pukeeko pojan punaseen ja tytön siniseen :D kun ei se lapsi sitä vielä alussa ymmärrä et minkä väriset vaatteet sillä on :D
 
Meillä on esikoiselta kyllä kaikki tallessa et periaatteessa ei hirveesti tarvis mitään, mutta mutta senhän kyllä tietää et ei pysty olla ostamatta :) Yritän kuitenkin pitää itseni kurissa mahdollisimman pitkälle.
Huomasin tuossa jos miettiväni et minkalaistahan ulkovaatetta sitä maaliskuussa syntyvä tarvitsee kun mennään sairaalasta kotiin :) Ois nuo alennus myynnits ja kaikkee :)
 
Me käytiin ostamassa farmari :D Sellanen on kyllä pitäny hankkia jo kauan ku on noita koiria ja niitä on huomattavasti helpompaa kuljettaa kontissa ku takapenkillä. Ukko meinas käydä ostaa jo kaukalonki autoon mutta piti vähä toppuutella. Täs nyt kuitenki menöö pieni hetki ennenku sitä tarvittaas...
 
Luumupuu, mulla oli esikoista odottaessa kotidobleri. Huippua oli kuunnella sydänääniä myös kotona :)
Meillä vaan ei kuunneltava tykännyt vakoilusta, alko heti monottaa ja muutenkin meni maha kipeeksi! Kuuntelut jäi vähälle.
Sama juttu oli imuroinnin suhteen, mies imuroi raskausajan kun mulla meni mahakipeäksi.
Liekkö sattumaan mutta esikoinen on ääniherkkä? Pelkää kovia ääniä, esim. Imurointi ja poraus jne..
 
Mievaan, vautsi, uskalsit jo vaunut ostaa :) briot on varmasti hyvät.
Me ostetaan ehkä joulu-tammikuussa vaunut jos tää raskaus etenee niin pitkälle. :) oon päätynyt emmaljungan edge duoihin, ne sitten pitää saada. :)
 
Mä oon austavasti pohtinu nyt tätä rattaitten vaihtoo tupliin, mut ensin varmaan myyn mun emmaljungan yhdistelmät pois ja sit vast ostan uudet.. Mut taidanpa oottaa niitten kanssa aina sinne rakenneultraan asti ja jos kaiki kunnossa ni sitte vasta..
 
Mä olen toistaiseksi tyytyny hiplailemaan vaatteita kaupassa. Ehkä sitten ultran jälkeen vois mennä ostamaan jonkun söpön bodyn. :) Äitiysfarkut kyllä jo ostin kun tän turvonneen mahan kanssa alko olla niin tukala olo iltavuoroissa...

Tänään tilasin vauva-lehden. :) Jo aikasemmin aattelin että tilaan sen sitten kun plussa tulee ja nyt sen sai sitten luvan kanssa tilata. :happy:

Mitään vaunuja tai muuta suurempaa en oo vielä ees miettiny.. Eiköhän sitä ehdi. :)
 
Meillä kun tää ois esikoinen niin kauheasti ei aikasempaa tietämystä oo rattaista tai turvakaukaloista, niin niitä ja niiden ominaisuuksia, turvaluokituksia yms on tullut katseltua :) Pitkään aikaan tuskin niitä ostetaan, varmaan joskus rv30 ellei nyt aivan höpsähdä tässä :D
 
Takaisin
Top