Hankintoja vauvalle.

Mulla on jotkut halpis hennesin kaarituettomat imetysliivit ollu alkuun ja öisin käytössä, ja hyvin ajo asiansa. Taisin ostaa kokoa isommat kuin normaali liivit, mahtuu paremmin liivinsuojat (jep, alussa piti olla kesto ja kerttis päällekäin jos en halunnut vahinkoja) ja maidonkerääjät. Päivällä halusin/haluan käyttää kauniita kaarituellisia. Mun oli pakko käyttää liivejä koko ajan, muuten olisin saanut vaihtaa paitaa puolen tunnin välein.
Mulla on kaksi pumppua, molemmat Ainu Medela. Toinen käsikäyttönen ja toinen patteri/verkkovirta. Joskus sitä tunsi ittensä ihan lehmäks, kun joko oli pumppu toisessa tississä ja toisessa vauva, tai pumput molemmissa :D Molemmista oon tykänny ja mulla toiminu hyvin.
Lanoliiniakin löytyy valmiiksi varastoista, taitaa olla Lansinohin. Lanoliini oli kyllä ihan korvaamatonta alussa, samoin kuin KAALI! Ai miten ihanaa oli laittaa jääkaappikylmiä kaalinlehtiä niihin tulikuumiin ja kivikoviin muhkuroihin jotka aikaisemmin oli rinnat :Heartred Kannattaa hankkia valmiiksi pieni pala jääkaappiin.
Liivinsuokiakin on valmiiksi. Musta kestot on parempia. Oli nimittäin aika kurjaa irrotella niitä kertsejä rikki pureksituista nippeleistä... Kestot oli ihanan hellävaraisia.
 
Niitä boobin liivejä on mun mielestä ainakin jossain lastentarvikeliikkeissä. On just sellaiset supervenyvät. Mullakaan ei hirveästi vielä raskausaikana koko kasvanut, mutta lähti homma ihan käsistä, kun maito nousi. Ja mä kanssa enempi tykkään kestosuojista, ne kertsit tosiaan tarraa tissiin kiinni. Ne vaan toki imee enempi. Mutta löysin mä muutamat megasuojat kestojenkin puolelta. Eikä ne kertsitkään aina tosiaan riittäneet. Kaupungille piti aina itsellekin ottaa vaihtopaita mukaan..
 
Mitkä on ollu hyviä/imukykysiä kestoliivinsuojia? Niitä pitää kyllä hommata, tai sitten mennään sillä tuplapaketilla, jos tuntuu, ettei riitä. :) Ja mullakin oli aina liivit päällä, kun muuten oli ympärillä lammikko. Nimimerkillä "jonku kerran herännyt kesken yön märissä lakanoissa" ja lammikossahan oli äiti sekä vauva, kun nukkui vauvana vieressä. :grin Ja lammikkohan syntyi siitä, kun äiskä nukahtanu kesken yöpalan liivit auki.
 
Mulla on ImseVimsen kestot, tykkään :) Ei ole samanlaisia kuin äitiyspakkauksessa, vaan ilmeisesti jotain vanhempaa mallia tjsp, kuitenkin sellaisia muotoiltuja. Jokunen Mylly Muksutkin löytyy, mutta niistä en niin tykänny ja on jääny vähemmälle käytölle. Tykkäsin nimenomaan, että on muotoiltu, ei näy rajat niin hyvin sitten paidan läpi. Kertseistä tykkäsin eniten Lansinohin suojista. Ainut ja Rainbowt oli ihan kammottavia! Terävät kovat reunat+kipeet tissi=tuskaa!
Heh, mäkin monesti nukahdin yöllä imettäessä, kauheen kiva oli herätä lammikossa. Tissimaito kun tuoksuukin aika... no, ei kovin hyvältä ainakaan lakanoissa kuivuttuaan :P Ja kun se on niin sokerista, niin joka paikka ihan tahmanen!
 
Jep, kuulostaa tutulta... Mulla on aika sekalainen seurakunta noita kestoja. Nyt tilasin vielä Aventin suojia ebayn kautta. Tosi ekoa tilata jostain Kiinasta... Mutta sen lisäksi huutiksesta löytyy eri suomalaisten pikkufirmojen tekemiä edullisesti.
 
Mulla oli viime imetyksen aikana käytössä kaarituellisia hyvin tuettuja imetysliivejä, eri merkkisiä. Kalliita, mutta toimivia. Ikävä kyllä halpisliikkeissä ei koot (eikä tuki) riittänyt kun koko oli 70 F-G. Olen kuitenkin jättänyt näiden liivien hankinnan siihen aikaan kun vauva on syntynyt, kun ei siitä koosta voi etukäteen tietää mihin asettuu... Nettikaupoista tilaamalla tulee kuitenkin parissa päivässä kotiin. :)

Tässä raskaudessa tilasin yhdet paljon kehutut Bravadon Body silk seamless -liivit. Testin perusteella koko oli yllättävän pieni (vaikka pitäisi taulukon mukaan riittää...) ja tukikin yllättävän kevyt. Mutta saavat ajaa asiansa ihan alussa, kun ei siinä ihan alussa kaarituet tunnu hyvältä ajatukselta ja muutenkin tarvii venyvät liivit niille alun megameloneille. :grin
 
Onkohan täällä ollut aiemmin puhetta itkuhälyttimistä (en nyt jaksanut selata koko ketjua läpi)? Kaipaisin siis vinkkejä luotettavasta ja edullisesta itkuhälyttimestä. Ei tartte olla mitään kummoisia ekstratoimintoja, kunhan hälyttää silloin kun pitää...
 
Ainii: samainen makso Cittarissa 109,90 € eli kandee tehdä hintavertailua ylipäätään, mihin sitten päätyykin.
 
Meillä on joku Aventin karvalakkimalli hälytin. Toimii ihan ok, mutta kantavuus on meidän tontille liian pieni :dontknow. Mutta toimi hyvin edellisenkin muksun kanssa, kun laitto äänet täysille ja just siihen rajalle mihin äänet vielä kuulu. Mä tahtoisin sellasen jossa on se kamera toiminto, mutta on ne on vissiinki aika törkeen kalliita meidän budjetille....
 
Meil on yks semmonen kamerallinen ja siin ei kestä akku mitään, oon käyttäny sitä lähinnä lapsen vakoiluun et tiiän mitä se tekee huoneessaan kun on nyt oppinu laittaa oven kiinni :D
 
Heh :) meillä on joku Aventin itkari, hyvä on ollut. Sain esikoista odottaessa babyshower-lahjaksi isommalta porukalta.
 
Aurinkolasit vauvalle on miusta hyvä ostos!!! Pitääkin lisätä omaan vielä ostettavaa vauvalle -listaan. Erittäin hyvä idea :gen014
 
Aaaivan, pitäähän kesävauvalle aurinkolasit hommata! :p
Ja sellainen aurinkohattukin!
 
Mä haluaisin vauvalle tutin missä on viikset. :p
 
Takaisin
Top