Hankintoja vauvalle.

Meilläkin odottaa valmiina Hug a bub jos sitä tälläkertaa oppis käyttämäänkin. Kaveri suositteli tätä merkkiä ja tutkin, että se olis aika ohut näin kesäksi ja sen takia siitä ei tule isoa solmuakaan. Aika pieneen tilaankin näyttäisi menevän ja kätevästi etutasku kääntyy säilytyspussiksi. Hirveän arvokkaita ne kyllä on ja ostinkin meille sitten käytettynä 15 €:lla, kun en tästäkään hankinnasta ole ihan varma tuleeko käyttöön.
 
Mä käytin esikoisen kanssa semmosta trikoista kuin close baby carrier, sopi hyvin mulle kun ei tarvinnu kuin kiristää pääälle, koin sen tosi näppäräks ja siinä kulki ekan puolvuotta. Meil on lisäks manduca ja siihen et tota mun mini vauvaa saanut millään hyvään asentoon ja siks käytettiin liinaa ja se tosiaan osoittautui ihan sairaan hyväks, manducaa on käytetty nyt kun lapsi on isompi. Sitten mulla on Maya Wrap rengasliina ja sitä en oo montaa kertaa viel käyttänyt mutta siinäkin tuo mun esikoinen viihtyy ja luulen et siinä on kans ihan mukava kantaa vastasyntynyttä.
 
Oletteko ajatelleet hankkia imetystyynyä? En ehdi lukea koko ketjua läpi, mutta ois kiva kuulla mitä mieltä olette sellaisesta.

Mä periaatteessa haluaisin hankkia sellaisen, mutta ei ole kyllä kauheasti ylimääräistä rahaa tarvikkeille, joita ilmankin hyvin pärjää.
 
Mä sain anopilta imetystyynyn :) Halusin sellasen jo kakkosen kanssa, mutta en tullut koskaan hankkineeksi. Nyt tuo tyyny on toiminu hyvin kun asettaudun jonkinlaiseen nukkumisasentoon :)
 
Sain halvalla esikoista odottaessani tutulta käytetyn tyynyn ja on ollut ihan ehdoton, ilman en olisi pärjännyt. Säästää harteita tosi paljon ja toimii sekä pullo- että tissilapsella, kokeiltu on :). Raskauksien välillä käytetty niskatyynynä ja nyt on päällinen hapertunut puhki, joten teetätin siskolla uuden päällisen seuraavaa varten.
 
Mä ostin kirppikseltä kun tuli vastaan 2e, esikoisen aikaan en hommannut, mutta jokusen kerran kokeilin erilaisia tuttujen luona ja se vaan ei ollut mun juttu. Esikoinen oli niin pieni et koin helpommaksi imettää niin et kannattelin itse, en jotenkin saanut tyynyn kanssa hyvään asentoon. Meinasin et kokeilen tän toisen tenavan kanssa ja eipä tuosta nyt paljoo köyhtyny vaikka olis ihan turha kapistus.
 
Mä tykkäsin hirveesti viimeksi bobbyn tyynystä. Oli mulla vaan lainassa, muttaostin nyt itelle käytettynä 25€, on siis vähän kalliimpi tyyny. Meidänki neiti on pieni, mutta alussa laitoiin sohvatyynyn vielä imetystyynyn alle, jolla puolella imetin. Käytettiin myös tukena vauvalle. Mä olin jotenki niin hullaantunut vauvasta ja neitikin oli vähän itkunen, niin monesti katoin telkkaria imetystyyny ympärillä vauva siinä köllötellen. :D Nyt ei varmaan sellasta luxusta ole luvassa, kun on vilkas taapero kaverina. :)
 
Mä sain kans työkaverilta esikoista odotellessa. Imtyksessä en ole käyttäny mutta molempien raskausaikana ollut nukkumisen kannalta ihan ehdoton.
 
Nonniin, nyt sitten olen sopinut ostavani käytetyn Bobby-tyynyn! :)
En olis kyllä etukäteen ikinä uskonut, miten paljon kaikkea tavaraa vauvan hoitoa varten tulee ostettua.

Vielä pitäisi kestovaippoja hankkia, tosin olen vielä aika ulalla niiden kanssa ja ajattelin aloittaa ihan kertiksillä sekä kestovaippayhdistyksen aloituspaketin vuokralla ja sitten vasta miettiä, mitä ostaa.
 
Toi vuokraaminen on tosi hyvä tapa aloittaa kestoilu niin löytää sopivan vaippamallin omalleen :)
 
Nuitten kestoilujen kanssa saa kyllä menemään pään ihan pyörälle! Facen kestoilukanavalla myydään ihania ja hyviä käytettyjä vaippoja, mutta hinnat on minusta aika korkeita. Livekirpparilta ja tori.fi:stä olen ostellut erilaisia kokeiluun alle euron kappalehinnalla: AIO, pul taskuja, sisävaippoja, nauhavaippoja, kuoria... Ainut mihin olen satsannut vähän enemmän (15€) on mieluisan väriset uuden veroiset villahousut. Niitähän voi käyttää muutenkin. Ja miehelle ostin isyyspakkaukseen tuliterän AIO:n ja samaa kuosia olevat bokserit :). Ja harsoja ajattelin tilata yhden pakan, kun ne Jutta merkkiset ovat kuulemma hyviä.

Mulla ei oikeastaan puutu enää kun rintapumppu. Mietin vielä ostanko sen uutena, kun käytetyt on herkästi kellastuneita ja minusta se on jotenki ällöttävää.

Imetystyynyn olen ostanut jo aikoja sitten ja se on kätevä kun illalla ähellän jumppapallon kanssa jotain ja sohvalla sen kanssa löytyy hyvä asento. En kyllä tiedä miten se sitten imettäessä, kun minusta sen pitäisi olla tooosi paksu, että saan istua vauvan kanssa suorana eikä mulla ainakaan vielä tissit roiku missään navassa asti. Pitää varmaan jotenkin taittaa se osin kaksinkerroin. Rätt Startilla on ihania kuoseja, kun minä en oikein lämpene millekään keltaisille pupunkuville sisustuksessa, vaikka vauva onki tulossa.
 
Mulla oli edellisen kanssa doomoon tyyny. Olinpa senkin jo ehtinyt myydä, kun lapsiluvun piti olla täynnä...no tulipa nyt ostettua sitten uusi samanlainen mutta eri kuosilla. Kovasti tykkäsin doomoosta, just hyvän kokoinen ja vielä kaunis Käytin myös tyynyä siten, että laitoin vauvan ikäänkuin nukkumaan sen sisälle silloin kun oli ihan pieni.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on kyllä pieni omaisuus vaipoissa kiinni, mutta aika vähän oon uutena ostanut. Facekirpuilta ja Tampereella Radiokirppikseltä löytänyt hyvin.
 
Taitaa jäädä tuo äitiyspakkauksen toppahaalari käyttämättä kokonaan. Tällä hetkellä se on niin järkyttävän iso etten ajatellut sitä kyllä laittaa ja ens talvena sitten tuskin enää päälle mahtuu.
Kokeilin myös noita rukkasia mitkä siinä tuli. Tytöllä meni siihen ihan koko käsi kainaloa myöten :D
 
Meil tulee ainakin vaunuihin se haalari käyttöön koska käsien ja jalkojen ei mun mielestä tarvii näin pienellä ees tulla ulos haalarista ja muutenkin laitan ne päät umpeen, pysyy lämpösempänä niin :)
 
Meillä mahtuu äitiyspakkauksen haalari vielä hyvin tuolle meidän edellisellekkin pojalle joka nyt on kohta 1v5kk :) Mutta se onkin aika pikkuinen poika :) Tämä uusin taas ei varmasti enää ensi talvena mahdu siihen pukuun, sen verran huimaa vauhtia kasvaa :)
 
Mäkin olen lähinnä kauhulla seurannut, että mahtuuko tuo äitiyspakkauksen haalari enää lopputalvesta! Nyt varmaan alkutalvesta menee oikein hyvinkin, mutta voi olla että sitten tammikuun alennusmyynneistä pitää lähteä metsästämään isompaa haalaria... :rolleyes:

Tammikuussa syntyneelle esikoiselle tuo meni sen seuraavan alkutalven sitten, siis jossain siellä 10 kk iässä.
 
Hankinnoista puheen ollen, mummi antoi pikkumiehelle sellaisen Sophie the giraffe purulelun. Ensimmäinen purulelu, jota tuo paremmin laittoi suuhunsa, yleensä kaikki lelut on hetken kokeilun jälkeen heitetty pois ja laitettu sormet takaisin suuhun. :grin
 
Kokeilin juuri eilen tuota äitiyspakkauksen pukua, kun oltiin menossa jäähallille 1½ tunniksi. Tyttö hukkuu siihen, mutta ei se haittaa :)

Pystyisikö joku kertoa omasta kokemuksesta hyvästä matkasängystä? Tai huonosta, että miksi oli huono? Tietääpähän mitä ottaa huomioon :p
 
Takaisin
Top