Hankintoja vauvalle :)

heh, joo mekin laitettiin telakka jo kiinni autoon, että vältyttäisiin sitten viime tipassa ylimääräiseltä stressiltä...jonkin aikaahan siinä asentamisessa meni... 
Vaunut on niin ihanat, että välillä ihan pysähdyn niitä ihailemaan eteiseen. Joku lampaankarva pitäis vielä hommata sinne sisälle lämmikkeeks pakkasia varten...Niissä on kyllä tosi helppo kokoamissysteemi, ihan yhdellä kädellä ja jalalla saa kasaan ja auki, mutta kyllähän se silti vaatii sen oikean ranne/sormiliikkeen opettelun, että sujuu liukkaasti...Aluks meinas mennä hermo, kun en muistanu miten se meni(en siis lukenu ohjeita, tietenkään, 'kuka niitä nyt lukee?'), mut kun katoin ohjekirjasta niin johan toimi niin näppärästi että...pitää vielä treenata vähän, että rutinoituu... :)
 
Ensimmäinen äitiyslomaviikko meni netissä surffaillessa, selvitin mitä kannattaa hankkia ja mistä. Tykkäsin ihan kamalasti tästä vaiheesta kun pääsi vertailemaan ja hakemaan tietoja =D

Vaunut haettiin jo aikaisemmin, löytyi tosissaan viime vuoden malli Tori.fi kautta.
Kavereilta saatiin vaatteita, sitteri, hoitoalusta, pinnasänky, käyttämättömät rintakumit, ensitutti, tuttipullo...
Vaunula.fi tilasin vaunuihin kantokopan.
Pienten Parhaaksi- sivustolta on tulossa kantoliinapussi, lämpöpussi turvakaukaloon, yöliivit sekä kestoliivinsuojuksia.
Bebesistä kävin hankkimassa kahdet imetysliivit, Citydeal-sivulta olin aikasemmin hankkinut 30e maksaneen 70e arvoisen lahjakortin liikeeseen.
Lindexistä löysin ihanan fleece-flanelliaamutakin joka käy sitten yöimetystakkina kun en oikein yöpaitaa osaa käyttää.
Huuto.net kautta olen tilannut pussilakanasettejä ja pehmustereunat äitiyspakkauslaatikkoon sekä Ikean seinälle asennettavan hoitotason alakerran vessaan.
Kirppikseltä löytyi pilkkahintaan muotoonommeltuja aluslakanoita, ihan uudenveroisia.
Etolassa en mahtanut itselleni mitään vaan ostin Brion mursu-helistimen ja mursu-pureskelulelun.

Hankkimatta on vielä amme ja turvakaukalo, ne käydään miehen kanssa ensi viikolla ostamassa.
Hoitopöydäksi haetaan Ikeasta lipasto, sieltä tulee myös pinnasänkyyn pehmusteet, mobile, pikkupyyhkeitä ja unipussit.

Imetystyynyä olen vähän katsellut mutta olen aika nirso sen ulkonäön suhteen enkä haluisi mitään pupu-/sydän-/nallekuvioitua isoa lötköä tyynyä nurkkiin pyörimään... Meillä on muutama pitkä tyyny, ehkä kokeilen pärjätä niiden kanssa.
 
Heippa,

täällä alkaa olla kaikki jo kotona.. Hemppa pyysit kuvia tänne, niin otin vaunuista,turvakaukalosta ja korisängystä kuvat. Korisänkyyn olisi tarkoitus vielä hommata joku kaunis samaan sävyyn sopiva mobile ja sisustaa seinää sängyn vieressä..



Niin ja taustalla näkyy jo kuusi... pitäisi koristella vielä, kunhan saan miehen reissusta kotiin :)
 
Aivan ihanannäköisiä juttuja Lumikki84 pienokaiselle luvassa. :) Aaaw!

Tässä jotain meidän. Vielä pitäis kuvata ne tuplavaunut mut laitoin ne vaatehuoneeseen kasaan joten nyt en niitä ottanu esille.






Meillä on tuohon sänkyyn semmonen soiva mobile jonka laitan tässä kunhan ehdin. Nyt en ehtinyt kun esikoinen heräs unilta. Kuvaan sen sit ja laitan kuvan. :) Mut tässäpä aluksi.
 
Kiitos Hemppa ja Senna89 :)

Ihanasti Hemppa sinulla nuo vauvan vaatteet, kun on tilaa... :) Meillä vaatteet lipasoon ängettynä makkarissa. Ja ihania vaaleanpunaisia juttuja emoticon, jospa sitä joskus saisi sisustaa vaaleanpunaistakin emoticon

Laitappa ihmeessä Vaunuista kuva tänne :)

Lisää kuvia vaan kaikilta, kivaa katsella :)
 
Ihania juttuja ootte hommannu. :) Iteki vois kuvailla heti ku saa aikaseks. :)
Meiltä ei enää puutu ku vaavin pyyhkeet, jotka mun äiti lupas joululahjaksi ostaa. :)
 
Kiitti kaikille!

Senna89, juu mulla on potkupuvut ja yöpuvut noissa hengareissa. Toi systeemi oli esikoisellakin käytössä ja toimi todella hyvin, ajattelin samalla tavalla laittaa tälle toisellekin. :)

Muutkin vaan kuvia tulemaan.
 
Moi! Tänään löyty sit viimosin iso hankinta: Valkonen pinnasänky retromalli 4 eri tasoon säädettävä pinna/häkkisänky. :) Enää ei taida olla hankintalistassa kun muutamia hankintoja edelleen sillä yhdellä kauppakierroksella.. mut sen kerkii tammikuun alussa sit. :) Pitänee ottaa kuvia ja laittaa tänne nyt yleensäkin mahasta, kotiintulovaatteista ja huoneesta ym. varusteista. :)
 


Piti itsekin kokeilla liittää tänne kuvaa hankinnoista :) Tässä meidän pikkuisen mobile :) 


 
Hei te, joilla ollut käytössä vaunuissa pehmeä kantokoppa 
Oletteko käyttäneet makuupussia tms kopassa lisä lämmikkeenä?
Meillä on aikaisemmin ollut kovakantokoppa ja niissä oli ihan selkeä juttu, et makuupussi oli tarpeellinen. 
 
Jep, täällä odotellaan jo malttamattomana vauvaa, joten päätin ajankuluksi kuvailla lisää vauvakamaa meillä :)

Hoitopaikka kylppärissä

Sänky sai mobilen ja koristetaulun seinälle :) Sekä joulupukki toi uuden ison nallen odottamaan vaavia sänkyyn

Vaatteet laatikossa, ensimmäinen kerros sisältää 50-56cm

Tässä 62 cm, loput ovatkin varastossa vaatehuoneessa

Boppy imetystyyny

Sitteri

Joutsen untuvamakuupussi odottaa jo vaunuissa

Ja toppapuku :)

Tässä siis meidän valmisteluja... Muutkin  laittakaa kuvia, jos aika käy tylsäksi ;)
 
Moi!

Ihana nähdä, kuinka te valmistaudutte kanssa! :) Täällä tosiaan kaikki suht valmista, joten vois ottaa noita kuvia. Nyt mä kyllä tänään ihan räpsin ja näpsin kuvia, ei varmaan kannata ihan viime tippaan niitä jätellä!

Vattastakin viho viimein kuvaa+mittaa otettu. Huvittaa, kun pudottelin tuossa 2010 painoa ja lähtöpaino oli sillon lähes sama kun nyt on loppuraskaudessa ja sit mikä vielä huvittaa, niin senttejä ei ole vieläkään tullu joka paikkaan takasin saman verran kun mitä oli sillon ennen painonpudotusta.
 
Ihania juttuja Lumikki84.  Mä en taas jostain syystä saa kuvia liitettyä tänne. :( Ois ollu mobilesta kuva  jne..
 
Voi vitsit ku teillä on kivoja juttuja ja ootte jaksanu kuvaillakki:)

Mä en oo jaksanu nyt alkaa kuvata kun kaikki melkein on esikoisen vanhaa.Ihan muutaman vaatteen oon ostanu ja sit ton kaukalopussin.Vaatteíta ei siksikää paljon oo osteltu kun ei tiedä vielä kumpi on niin ostelee sit ku on syntyny niin tietää kummalle:)

Oma sairaalakassi on edelleen pakkaamatta:D Oon kyl rintakumit pessy ja silleen et tarvii vaan heittää kassiin.Perjantaina on äippäpolille meno niin vähän aattelin et vois torstaina varmuudeksi sit pakata jo laukun mut toki kotiin sen jätän:) Sen verran varman päälle kuitenki otan et kamera kulkee käsilaukussa mukana:)meni jo ohi aiheen sori!:)
 
Kiitos kaikille :) Hemppa:Mullakin oli välillä sillai etten saanu lisättyä kuvia jostain syystä.. ei ymmärrä..

Kuvia vaan tänne, jos vaan onnistuu :)

Jiha: Kamera jo kassissa, kun on kaksi...
 
Nyt vasta hoksasin katsoa tänne ja "vauvan kotiintulovaatteet" osastolle.. Tosi söpöjä kokonaisuuksia :) Meillä on tällä hetkellä kaikki vielä aika neutraalin väristä, kun ei olla kysytty/tsekattu vauvan sukupuolta kuin elokuun rakenneultrassa ja nyt on alkanut jännittää jos vauva onkin poika (vaikka vaaleanpunaisia vaatteita olenkin ehtinyt ostaa aika paljon). Isommat hankinnat ollaan joka tapauksessa tehty niin, että sopivat molemmille.

Tästä pitäis tehdä joku sisustus/stailaius ohjelma :)
 
meilläkin on pakattuna neutraalinvärisiä vaatteita, vaikka meille tyttöä luvattiinkin, mutta menetin uskon siihen tässä jossain välissä. kaikki keihin oon törmänny, ennustelee meille poikaa lähinnä vatsan muodon perusteella, joten pelaan varman päälle :D

 
Hei kaikki!
En jaksa kyllä kuvata meidän hankintoja, saati sinksailla niitä koneelle...mutta paljon ihania juttuja näyttää olevan muillakin!
 
Dellalle: kyllä ne lääkärit sen melko varmasti osaa sanoa, kumpi tulee. Mullekin on lässytetty 'poikamahasta' vaikka miten paljon, mutta ollaan käyty säännöllisesti yksityisellä ihan omaksi huviksi (ja mielen rauhoittamiseksi) vaikka ei ole mitään syytä ollutkaan, ja kyllä mä uskon kun ne joka kerta on tytöstä puhunu, viimeks vielä jokunen viikko sitten... :)
 
Takaisin
Top