Hankinnat

Hei onko kenelläkään kokemusta jämäköistä ja hyvistä kantorepuista? Ollaan miehen kans molemmat melko aktiivisia ulkona ja metsässä liikkujia, ja mietittiin että reppu olisi varmasti must hankinta meille helpon liikkumisen kanssa. Myös niin, että menisi pitkän aikaa vanhemmallekin lapselle!

Toinen mitä olen pohtinut - ootteko törmännyt ihaniin vauvakirjoihin, joilla voisi myös raskautta alkaa fiilistelemään 🥰 eikö joitain aleta täyttämään jo raskausaikana?
Tula Free To Grow käytössä. Me ollaan kans retkeilijöitä ja tuossa on nukuttu monet unet. Kakkonen nukkuu edelleen unia tuossa välillä ja hengailee muutenkin, jos ollaan jossakin eikä jaksa kantaa tuota sylissä esimerkiksi museoissa tai vastaavissa kohteissa. Kyseistä reppua voi käyttää 20kg painoiseksi asti.

Kävin itse lastentarvikeliikkeessä kokeilemassa erilaisia reppuja löytääkseni itselleni sopivan repun ja katsomaan, että osaan laittaa sen oikein päälle ja säätää lapselle turvalliseksi :Slightly Smiling Face:

On olemassa erilaisia vauvakirjoja ja monet alkaa jo raskausajasta. Mä olen tehnyt itse omat vauvakirjat kummallekkin lapselle ja teen myös kolmoselle. Olen katsellut inspiraatiota eri vauvakirjoista ja poiminut niistä itselle tärkeitä asioita, jotka haluan arkistoon lapsille.
 
Viimeksi meillä oli masukirja ja vauvakirjaan petyin. Täytyy tälle hankkia joku toinen.. vaikka olisi pitänyt miettiä heti että olisi kiva tehdä sit samat lapsille. Masukirjaa en nyt hanki.

Meillä Tula Explore. En muista oliko siinä joku parempi ominaisuus kuin free to growssa vai miten se meni. Ei se kyllä kovin jämäkältä ole mielestäni vaikuttanut, ainakin viime kesänä tyttö tunki käden sieltä yli jne 😁 tai sit ei osata käyttää sitä täysin oikein 😅
 
Manduca oli mun valinta siks ku oon tosi lihava ja se istuu silti tosi hyvin 👍🏻 Ja sit menee silti myös hyvin mun hoikalle miehelle. Me kans metsässä ollaan paljon 👍🏻
 
^ Tula Explore on ainakin hieman hintavampi kun Free to Grow kun tutkin noita reppuja, joten luultavasti siinä on jotain mitä Free to Growissa ei ole. Sovitin sitäkin mutta Free to Grow voitti meillä ja tuntui paremmalta päällä. Mulla ja puolisolla on aika paljon pituuseroa, joten kaikki tämmöisetkin on hyvä huomioida istuvuuden kannalta, jos käyttäjiä on useampia.
 
Se liittyi johonkin että free to growssa ei saa johonkin suuntaan vai selkään lasta. En muista 😅
 
Se liittyi johonkin että free to growssa ei saa johonkin suuntaan vai selkään lasta. En muista 😅
Joo, se on tuo ettei vauvaa saa käännettyä kasvot menosuuntaan. Jos se on käyttäjälle tärkeä ominaisuus niin tämä ei ole paras vaihtoehto repuksi. Mutta tämäkin on sellainen hankinta joka pitää jokaisen melkein itse arvioida mitä pitää tärkeänä ja tehdä ostopäätös sen mukaan.

Kantoreppuja on ihan valtavasti tarjolla, kuten monia muitakin vauvatarvikkeita. Toisen turhake on toiselle erittäin tärkeä apuväline arjessa :smiling-eyes:
 
Saisikohan nyt keväällä/kesällä jotain tarpeellista talvikamaa halvemmalla? Tosin ei vielä tiedä koska uskaltaa mitään hankkia.
 
Saisikohan nyt keväällä/kesällä jotain tarpeellista talvikamaa halvemmalla? Tosin ei vielä tiedä koska uskaltaa mitään hankkia.

Joo ja mä en osaa arvioida kokoja nyt ku varmaan tulee pienempi vauva ku nykyinen mies 33cm lyhyempi ku edellinen 🤭
 
Saisikohan nyt keväällä/kesällä jotain tarpeellista talvikamaa halvemmalla? Tosin ei vielä tiedä koska uskaltaa mitään hankkia.
No ainakin mallistosta poistuvia haalareita, villapukuja ja vastaavia saattaa löytää halvemmalla alennusmyynneistä, mutta jos niitä uskaltaa sitten ostaa vielä on toinen asia.

Mulla on kaksi eri käyrillä kasvavaa lasta, saa nähdä mitä nyt olisi tulossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä ostin jotain joulu- ja halloweenvaatetta alesta 🤭 mut jos jollain on hyviä talvivaatevinkkejä tai ei välttämättä vaate vaan jotain muuta mitä talvivauva tarttis niin vinkatkaa! Näillä näkymin yritän pärjätä äitiyspakkauksen makuupussilla ja talvipuvulla, ja sit meillä on jotain villavaatetta vauvalle. Mut voisko olla vielä jotain 🤔 täytyy tutkia bodyt sun muut, varmasti on pitkähihaista mutta osa tosi kesäistä
 
Mä ostin jotain joulu- ja halloweenvaatetta alesta 🤭 mut jos jollain on hyviä talvivaatevinkkejä tai ei välttämättä vaate vaan jotain muuta mitä talvivauva tarttis niin vinkatkaa! Näillä näkymin yritän pärjätä äitiyspakkauksen makuupussilla ja talvipuvulla, ja sit meillä on jotain villavaatetta vauvalle. Mut voisko olla vielä jotain 🤔 täytyy tutkia bodyt sun muut, varmasti on pitkähihaista mutta osa tosi kesäistä
Kypärämyssy.. yksi ei koskaan talvella riitä.
 
Mä ajattelin tänään kaivaa ullakolta esiin äitiysvaatteet valmiiks kaappiin. Oon ostanu ne jo ennen raskautumista 😅 paidoissa pärjään vielä pitkään samoissa, mut housuissa joudun parin viikon sisällä vaihtaa mammamalleihin, ku puristavat housut tekee kohdun seudulle inhottavan olon 🥴
 
Oon niin pihalla siitä mitä kaikkea on nykyään tarjolla, nii tilasin 10-15 vuoden takaisen ajan kokemuksella äsken Carriwellin tukivyön ja rintsikat 😅 Ne ainakin sillon oli hyviä 😅
 
Oon niin pihalla siitä mitä kaikkea on nykyään tarjolla, nii tilasin 10-15 vuoden takaisen ajan kokemuksella äsken Carriwellin tukivyön ja rintsikat 😅 Ne ainakin sillon oli hyviä 😅
Mulla on myös Carriwellin liivit edelliseltä jäljellä ja olen tykännyt niistä :smiling-eyes:

Meinasin pärjätä omilla vaatteilla niin pitkään kun voin, kuten edellisillä kerroilla. Mun vatsa on ollut pieni pitkään ja pukeudun usein leggingiseihin ja tunikoihin, joten niillä pärjää pitkälle. Ostan sitten kirppikseltä muutamat äitiyshousut loppua varten. Tai jos vatsa onkin tosi iso, niin pitää miettiä nämä uusiksi.
 
Mulla on myös Carriwellin liivit edelliseltä jäljellä ja olen tykännyt niistä :smiling-eyes:

Meinasin pärjätä omilla vaatteilla niin pitkään kun voin, kuten edellisillä kerroilla. Mun vatsa on ollut pieni pitkään ja pukeudun usein leggingiseihin ja tunikoihin, joten niillä pärjää pitkälle. Ostan sitten kirppikseltä muutamat äitiyshousut loppua varten. Tai jos vatsa onkin tosi iso, niin pitää miettiä nämä uusiksi.

Mulla taas ollu iso vauvamaha aina ja en kestä sitä tuntemusta ku mahalla ei oo tilaa 🥴
 
Mä tilaan heti ku osaan päättää minkä, niin äitiystakin keväälle ja syksylle, eiköhän se kesälläkin mene jos (ja kun) viileää 😊 kohta on niin lämmintä että talvitakki kuuma mutta ohuemmat takit ei ehkä mahdu, täytyykin kokeilla yhtä. Ehkä kevään pärjäisi mun vanhalla takilla sittenkin 🤔 mutta sit kesällä isompaa.. Tai viim syksyllä, vaikka on mulla yks raskauskevättakki mutta se ei kestä kosteutta..
 
Mä oon jotenki tosi hämmentynyt tästä että nyt jo alkaa farkut puristaa, vaikka tänään alkoi vasta rv 8. Googlettelin vanhoja ketjuja ja ilmeisesti moni vaihtanu äitiyshousuihin jo rv9-10, viimeistään rv12-14. Jotenki olin ajatellut että se tulis vasta paljon myöhemmin! Mutta itselläkin iltaisin farkut jalassa istuminen on ihan tuskaa, pitää avata nappia. Toki käytän normaalisti tyköistuvia pillifarkkuja että niissä ei oo kauhesti tilaa vattalle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: pitää varmaan pian hommata jotku joustavaa kangasta olevat. Katsoin jo äitiysfarkkuja mutta kaikki näytti olevat tuubilla eikä semmoselle oo vielä tarvetta.. Lähinnä siis kunnon turvotus päällä, ollut plussasta lähtien mutta nyt viikon sisään se housujen paine on alkanu sattua vatsaan.
 
En oo viime raskauden jälkeen tykänny mistään farkuista, mutta heti plussasta tai ovulaatiosta jo turvotti sen verta että käytän vaan löysiä, ja niitäkään en voi vyötäröltä nostaa mahan päälle 😁
 
Takaisin
Top