Hankinnat

Minä olen ostanut jo muutaman pienen kestovaipan, ne on sitten suloisia! :happy: Muita hankintoja en tee vielä hyvään aikaan. Oikeastaan meiltä löytyy jo melkein kaikkea. Ostoslistalla on vielä autokaukalo, kaikki vaatteet, unipesä, kantoliina, tuttipulloja. Onhan siinäkin jo hankittavaa :p Ajattelin ottaa äitiyspakkauksen, tykkäsin uusimmasta pakkauksesta niin paljon.
 
Oon noin 160cm pitkä ja sopii mulle hyvin. Ja tää on nimenomaan sellanen kantoreppu missä saa vauvan hyvään asentoon. Käytin paljon kuopuksen aikana, kun meillä ei ollut tuplia. On se tuolla vieläkin, mut haaveilen nyt tuplista, koska kaupassa käynti kolmen kanssa olis sillain varmasti paljon helpompaa. :grin
Kas me keskustellaan tästä samasta aiheesta molemmissa ryhmissä :'D vähäset on jutut heheh
 
Rarity, meinasitko ihan pikkusesta alkaa kestoilemaan? Pitäisköhän munki ottaa uus yritys asian tiimoilta.. Se pyykkäys ei kyllä houkuta. Hyvä ku miehelle on töihin puhtaita vaatteita laittaa.. Toisaalta raivostuttaa ku käyttää shortsejaki yhesti ja jemmaa ne jonneki märkään kylppärin nurkkaan et varmasti haisee ja homehtuu :D meni vähän ohi aiheen mut pääsinpähän haukkumaan.
 
Meilläkään ei muutoin pyykkäillä kovin innostuneesti mut kestovaippojen pesu ei tuntunut musta yhtään rasittavalta. Minkä merkkisiä oot rarity käyttäny/hankkinut? Mulla on niitä mitä äitiyspakkauksessakin tulee mukana, Pilvi merkkisiä.
 
Joo, me olemme edellisten kahden kanssa kestoilleet ihan synnöriltä saakka. Minusta Nalle Nöttöset ovat ihanimmat vaipat vastasyntyneelle! Vaippavarastoa kannattaa kerryttää pikkuhiljaa sen verran isoksi, että ei tarvitse joka päivä pyykätä. Vaippojen pesu on aika helppoa ja vaivatonta minusta. Vaipoissa on hyvä jälleenmyyntiarvo. Uudet Nöttöset maksavat 18€, niitä voi käyttää useammalla lapsella ja jälleenmyyntihinta on vielä noin 10€ :joyful:
 
Täälläkin mietityttää hankinnat. Ekaa odotetaan, mutta toivon mukaan siskolta saadaan jonkun verran tavaraa kun siellä nuorempi on 1,5v. Mä myös meinaan kestoilla ja kaverilta oon saamassa pikkuvauvan vaippoja alkuun, tarkoituksena olis myös ommella itse. Musta kyllä tuntuu et hankinnoista tullaan vääntämään vielä monta kertaa miehen kanssa. Tänään kävin ostamassa doplerin ja kun soittelin työreissus olevan miehen kanssa niin heti tuli kommenttia että ei se oo edes tarpeellinen ja kauheen kallis. Edellisiltana toimitin että oon ajatellut semmosta Stokken sleepi sänkyä ja seki ajatus tyrmättiin jo ihan täysin. Nyt oon sit täällä itkenyt et mä en saa ostaa mitään kivaa tai mun mielestä tarpeellista vauvalle. Miehen mielestä ei tarvita edes vaunuja. Kyllähän mä tiedän ettei kaikkee tarvita ja et käytettynä kannattaa ostaa mut kauheeta tää itkuherkkyys, menee ihan överiks tää tunteilu.
 
Jos se oot sinä joka jää lapsen kanssa kotiin niin turha on miehen sanella et esim vaunuja ei tarvii. Toki kannattaa miettiä mikä on itelle oikeesti tarpeellista mut osasta tietää vasta kun kokeilee.
 
Ja vaikka joku ei oiskaan välttämätön niin jos se tekee elämän paljon helpommaksi niin kannattaahan se. Ihan riittävästi on vaivavuodessa muutenkin haasteita
 
Jos mahdollista niin ostaa käytettynä ja saahan kaiken aina myytyä eteenpäin. :wink
 
Gadian, mies ei varmaan vielä oikein hahmota mitä se vauvan kanssa oleminen todellisuudessa tarkoittaa, jos hän on sitä mieltä ettei vaunujakaan tarvita. Koska homma on just niin kuin Nausikaa sanoi, kaikkea ei välttämättä ole pakko hankkia, mutta jos se hankinta helpottaa elämää vauvan kanssa niin se todella kannattaa hankkia. Varsinkin vaativan vauvan kanssa elämä voi olla muutenkin haastavaa, turha sitä on enää ehdoin tahdoin vaikeuttaa. Esim. meidän perhe reissaa tosi paljon, joten meidän isoin investointi oli mahdollisimman pieneen tilaan mahtuvat, kestävät ja helposti liikuteltavat matkarattaat. Olihan ne kalliit, mutta yhtään ei olla kaduttu. Tämän lössin pakkaaminen autoon ja liikuttaminen paikasta toiseen on tarpeeksi haastavaa muutenkin! :woot:
 
Mä luulen kans että mies on ajatellu enimmäkseen sitä kautta että mitä hän tulee tekemään vauvan kanssa. Pitää varmaan puhua asiasta kunnolla ja koittaa saada tää pointti läpi. Kiitos sympatiasta, hyvin nukutun yön ja tän lukemisen jälkeen on jo paljon parempi fiilis!
 
Kyllä sitä tuli ostettua kauheesti tavaraa silloinkun esikoista ootti, mulla oli silloin pitkät listat ja kauhea stressi että on varmasti kaikki tarpeellinen :rolleyes: nyt ei olekkaan sitten paljon hankittavaa, turvakaukalon ja sitterin olen myynyt eteenpäin joten ne ainakin hankintalistalla. Ja nyt haluan ehdottomasti kantoliinan. :)
 
Täällä aikaani edellä oon pohtinut sisarusrattaiksi mountain buggy dueteja, olisko kellään kokemusta? Menee sekä yhdellä että kahdella, meidän tilanteeseen vois olla siis just passeli.:angelic:
 
Kauheeta, kaikki pitää hankkia ihan alusta asti... meillä eikä kellään lähitutulla/ sukulaisessa ole tallessa mitään vauvatavaroita. Hiljalleen ollaan tutustuttu esim. vaunuhin. Niitä on joku sata erilaista, ihan mahdotonta keksiä mikä olisi sopiva. Ovat vielä poskettoman hintaisia huh huh! Todellakin menee käytettyjen puolelle. Pinnasänkyä on mietitty ja paikkaa. Kaikkia niitä ihmeen hilavitkuttimia on vaikka ja kuinka. On tässä iso tutkimustyöurakka edessä mitä kaikkea oikeasti tarvii. Tää ketju on ollu tosi hyvänä apuna. Mitään ei vielä raaski hankkia, ku odotellaan ekaa ultraa. On kyllä päätetty että lähetään sinne Lapsimessuille pääsiäisen jälkeen, jos siellä pääsisi hiplaamaan tavaroita ja hankkimaan lisätietoa.
 
Mä oon itelleni asettanut vähän niinkuin rajaksi hankinnoissa se 12 vko. Sen jälkeen kun 13 vko on täynnä ja ultrassa kaikki edelleen kunnossa voin alkaa ostella. Mutta siis mammahousut on jo jalassa kun turvotua niin kaameeta, ettei muita voi käyttää :") Mammavaatteita sain kyllä kaverilta. Ja on jotain vauvan vaatettakin jo kun jäänyt pieneksi jo ystävän 5 viikkoiselle vauvalle (♡•♡)
 
:flowermä ostin tänää henkkamaukalta toppapuvun vauvalle. Eli eka ostos. Mä en tykkää tosta ä.pakkauksen vaatteista enkä aijo sitä ottaa. Kirpparilta lähti sit kassillinen vauvan vaatteita 50-56-62cm harmaata valkeeta beigee niin käy molemmille
 
Täällä toinen tulossa ja kyllä olen oppinu paljon. Esikoista odottaessa kaverilla oli jo lapsia ja sain apua mutta vaunujen osto meni ihan pieleen. Ostin työkaverilta vaunut käytettynä ja tykkäsin kyllä emmaljungista. Ne rupesi vaan olee niin käytetty, et olisi kannattanu käydä kokeilee erilaisia eka lastentarvikkeessa, et olis ees tienny millaisia on. No uudemmat emmaljungat ostin sitten torista ja olen ollu niin tyytyväinen. Olisi siis suoraan kannattanut katsoa muitakin ja käydä kokeilee.

Meillä mä oon ostanu paljon vaatteita käytettynä ja oon sellanen hamstraaja. toisaalta oli hyvä, et niitä oli. Meillä esikoisella oli refluksi ni niitä myös meni.

Olen ostanu myös muita isompia hankintoja käytettynä, koska sitä rahaa menee. Jotain ostin ihan uutena, mutta useimmat taisi olla alennuksessa.

Vaatteita itselleni löysin hyvin sieltä fb kirpparilta ja sieltä löysin myös hyvin siistejä vaatteita pienelle.

Nyt olen miettiny pitäisikö hankkia joku pieni ensi sänky jossa olisi pyörät alla et sitä voisi liikutella tarpeen mukaan?! Niin ja millainen sitteri olisi hyvä.... Ihan perus vai jokin muu??
 
Oliskohan tämä hyvä ketju tulla avautumaan, vaikka meneekin vähän vauvahankinta-aiheen ohi? Tiedättekö, kun joskus mies vaan ajattelee eri tavalla kuin itse? Naisille sanotaan tulevan pesänrakennusvietti, mutta mä väitän ihan tosissaan että se tulee miehillekin! Meillä on käyty jo keskustelua uudesta autosta, asunnosta ja nyt kaiken kruunaa randomisti jääkaappi. Joo, koska vauva varmaan ensimmäisenä kiinnostuu siitä, kuinka energiatehokas meidän jääkaappi on! :hilarious: Mä saan hillitä ihan tosissaan näitä juttuja nyt, me pärjätään tässä rivarissa ihan hyvin ja tuo Volvokin toimii tietääkseni kulkupelinä ihan fine.

Oikeista hankinnoista tulee meillekin vielä eteen vaikka ja mitä - me annettiin pois meidän turvakaukalo ja muuta vauvahommaa ihan surutta, kun tutustuttiin yhteen nuoreen pariin joille oli just vauva syntymässä. :happy: Mä en osaa kyllä sanoa mitään mistään tarpeellisuuksista, kun kaikki riippuu niin vauvasta - yhdelle toimii toinen ja toiselle ei. Meillä on kai vielä jossain sellainen Babybjörnin pehmositteri, jonka saa moneen asentoon ja siinä tyttö viihtyi hetkellisesti ihan pienenä. Matkarattaista sen verran, että jos meinaatte reissata lentokoneella, kannattaa varmistaa että se menee sellaiseen pakettiin ettei esimerkiksi renkaat putoa sieltä helposti jossain ruuman kolhuissa. Niitä on kiva etsiskellä... :shifty: Mut harsoja tarvitaan aina ja paljon! Varsinkin, jos on refluksia, mutta muutenkin. Ja niistä saa aina hyviä siivousrättejä myöhemmin. :happy:
 
Pieni update. Nyt hän meinaa rakentaa meille uuden aidan tuonne pihalle. :D Kämppään, jonka hän meinaa vaihtaa. Mä en voi uskoa tätä, normaalisti tuo mies on tosi looginen ja järkevä luonteeltaan. Onko muiden puolisoilla vastaavaa sekoilua havaittavissa?
 
Takaisin
Top