Hankinnat

Meilläkin on aika pitkälti kaikki valmiina esikoiselta. Säästön tarkoituksella kun tiesin,että toista yritetään suht nopealla aikataululla. Mikäli tulee toinen tyttö niin vaatettakin löytyy,mutta jos tulee poika niin "joutuu" vaatekaupoille :wink Sisarusrattaat ajattelin hommata,jos joltain löytyy niistä jo kokemusta,niin suosituksia otetaan vastaan! :)
Meillä oli lastentarvikkeesta Jule Twinit. Periaatteessa ihan jees, kulki hyvin ja lapset viihtyivät vierekkäin. Kankaat vaan meni neppareiden kohdista (joita oli jokapuolella) rikki samantien, mutta ei käyttöä estänyt, koska kriittisimmissä kohdissa olleet kestivät ehjinä lähes loppuun asti eli 2vuotta. Lopussa myös yhdestä renkaasta lensivät laakerit pois. Vaunut menivät siis kaatopaikalle 2vuoden jälkeen, kun ei niistä jäänyt edes varaosia jaettavaksi. En siis noita uudestaan ostaisi.
Tyhmänä ei käynyt edes takuu mielessä!
https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Lastenvaunut/Tuplarattaat/Jule-Twin,-Musta.html
 
Ja mitenkähän nuo kaukalot istuu tuollaiseen kaksi oviseen autoon, pitääkö ostaa erilaiset vai käykö kaikki mallit?. :grin
Ei ole kokemusta kaksi ovisesta autosta, mutta jos menette sellaiseen liikkeeseen että auton saa johonkin lähelle ajettua, niin pääsette sovittamaan kaukaloa autoon myyjän kanssa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ce
Vähän tulokkaan sukupuolesta riippuu, mitä tarvii ostaa... Muuten on kaikki tarvikkeet vielä isoveljeltä tallessa, mutta vaatteita varmasti tulee ostettua, etenkin jos on tyttö tulossa.

Tuplarattaat on ollu harkinnassa. En tiedä malttaako 2,5v. vielä reissata vaunujen seisomalaudalla tai alkaako toisaalta jo sit lähempänä 3v. synttäreitä kapinoimaan rattaissa istumista vastaan. Haluaisin välttää hukkaostoksen, kun ei lähipiirissä oo tällä hetkellä kenelläkään lainata tuplia ja esikoisella on tosi hyvät yhdistelmät olemassa.
 
Meillä riippuu kans sukupuolesta että tarviiko ostaa mitään. Jos tulee tyttö, oikeastaan kaikki on vielä tallessa. Syntymäpäivät tulee myös olemaan n. kuukauden päässä toisistaan, joten myös kesä- ja talvivaatteet tulee olemaan käytössä saman kokoisina. Ainut vaan jos tämä tulokas on jättiläisvauva vrt. meidän keskosesikoinen, joten siinä saattaa ehkä tulla tarvetta lisäostoksille :)

Ikäeroa tosin tulee kokolailla 5 vuotta, joten täytyy ehkä harkita uuden turvakaukalon hankintaa?
 
Moi
heti ku mä sain plussan ni viikko eteenpäin siitä ostin seuraavat tarvikkeet
1. muutaman ensi bodyn
2. kahet mikki hiiri housut
3. yks toppa puku ja töppöset
4. Libero new baby vaippa Paketin
5. Pampers new born vaippa paketin ( Allergian varalta jos ei vaikka Libero merkki käy)
6. Bepanthen emulsio voidetta
7. kirja minusta ensimmäisitä muistoista eskariin asti ( tallennan meidän esikoisen rakkaimmat muistot :)
vielä olis tulossa myöhemmin äitiyspakkaus ja vielähän ehtii sitten vähän myöhemminki hankkia muuta kuhan katellaa
laskettu aika olis neuvolan mukaa 9.10.2016 mut en siltikää mee siitä takuuseen voihan olla että vauva syntyy kaks tai jopa kolme viikkoo etuajassa ei noi kaikki lasketut ajat voi aina pitää paikkaansa
 
isä ukko taas oli sitä mieltä että se antaa vauvalle tulevaisuutta ajatellen omakotitalon 100m2( neliöisen) tosi kauniin ulkomailta
 
Meille on tulossa kolmas lapsi ja kaikki tarvittava löytyy; tarkoituksella olen säästänyt. Ainoa hankinta lienee uusi kaukalo, koska edellinen on jo sen verran vanha kun on serkuilla sun muilla kiertänyt aiemmin niin haluaisin jo turvallisuussyistä uuden. Ennestään meillä on kaksi poikaa, joten jos sattuisi olemaan tyttö niin sitten vähän reilummin uusia vaatteita pitäisi hankkia. Toki uudelle tulokkaalle jokatapauksessa, sukupuolesta riippumatta, tulee ostettua vähän ihan omiakin vaatteita :)

Mutta vaunut, tuplarattaat, sänky yms löytyy jo! :)
 
Turvakaukalo pitäs uusia ja sänky. Vaatteita lisää. Vaunut olis esikoisen jäljiltä, ne on hyvässä kunnossa ja vähällä käytöllä ollut. En kyllä tykkää niistä mutta en raaski uusia ostaa :D kaukalokin olis esikoisen jäljiltä, mutta saapi nähä ostetaanko silti uusi.
 
Meidän pitäis vaihtaa toinen autoista farmariin. Mun autoon ei mitenkään mahu vaunujen lisäks mitään tavaraa takaluukkuun. Äh. Kauhee rumba ruveta miettimään sopivaa autoa.
 
Ai niin, meilläkin on auton vaihto edessä, en edes tajunnut tätä isointa hankintaa mainita. Farkku jää pieneksi, kun uusioperheen pääluku on jo nyt viisi + kaksi koiraa. Eli tila-autokaupoille pitäis lähteä syksymmällä!
 
Jokohan tuonne liikkeisiin kehtaisi lähteä vaunuja ja turvakaukaloita katselemaan..?

Oon kuvien perusteella tykästynyt Britaxin Go-vaunuihin ja ihan positiivisia käyttökokemuksia vaikuttaisi olevan myös. Tykkään simppelistä designista ja noihin suurena lisäetuna koen sen että pyörät voi vaihtaa aina tarpeen mukaan. Esim. lumi-loska-aikaan ja lenkkipoluille ja erilaiseen maastoon sopii parhaiten isot ilmatäytteiset pyörät ja kaupunkisipsutteluun sitten pienemmät ja kääntyvät. Pärjättäisiin sitten yksillä ja samoilla vaunuilla. Oon tosin katsellut myös jo matkarattaita (nekin muistaakseni jotkut Britaxit) ja mies kuulemma selvittelee onko juoksurattaat tosiaan niin paljon paremmat juoksulenkeille mukaan kuin jotkut tavalliset.
 
Tietysti kehtaa, vähän pyöristää sit vaikka laskettua aikaa jos muuten nolottaa :D
 
Me käytiin jo viikko sitten vaunukaupassa pyörimässä :smiley-bounce022 myyjä antoi kyllä olla rauhassa kun sanoin ettei osteta mitään vielä moneen kuukauteen :)
 
Meillä kun ikäeroa edelliseen tulisi lähes 10v, niin mitään ei ole tallessa. Meillä oli aikoinaan Teutonian tuplat. Oikeastaan on ihan kiva aloittaa nollasta, ja kun tietää, ettei monia juttuja kauaa tarvitse, niin voi miettiä, mitä haluaa uutena ja mikä käy käytettynä. Tällä hetkellä ajattelen, että uutena on pakko saada vain kaukalo ja sängyn patja.

Meilläkin menee auto vaihtoon, meitä on jo nyt 5 ja koira. :)

Mä haluan yhdistelmät ja niiltä vaaditaan paljon, kun pitäisi päästä koiran kanssa maastossa ja tietysti myös kaupungissa. Sitten myöhemmin riittää pelkät matkikset.

Pienistä autoista, esikoisen aikaan mä liikuin enimmäkseen mun silloisella pikkuisella 3-ovisella VW Pololla (miehellä oli farkku). Kaukalo meni hyvin takapenkille, mutta onhan se helpompaa, jos takaoven saa auki. Rattaina meillä oli Teutonian yhdistelmät, ne mahtui hyvin sinne pikkuruiseen peräkontiin, kun ne laittoi kyljelleen. Oikein näppärää :grin mutta pakko oli vaihtaa isompaan ennen kuin kuopus syntyi.
 
Kitka, minun ensimmäisillä lapsilla on ikäeroa 1v 10 kk eikä tuplarattaille ollut kovaa kysyntää. Siitä on jo ikuisuus, joten tallessa on vain vaatteita, leluja ja kirjoja. Mitään en ole ajatellut hankkia ennen kesää ainakaan. Kun nyt asukas kotiutuu vatsaan ensin mukavasti.
 
Mulla on jemmassa jotain rakkaimpia isojen lasten vanhoja vauvanvaatteita, lakanoita ym.
Yhdet tossut ostettiin viime keväänä häämatkalta. Enempää en vielä uskalla, keskenmeno pelottaa...
 
Meillä tulokas saa kaiken esikoisen vanhat kamppeet, vaatteetkin jos tyttö tulee. Mutta nuita sisarusvaunuja/rattaita oon miettiny jo, mistä ja millaset....Taas tää ongelma ku vaihtoehtoja on ihan liikaa!
 
Noihin tuplarattaisiin liittyen: meillä kahdella ekalla on 2 v ikäeroa, ja ostettiin silloin Carenan tuplat (onkohan se joku double swing evo tms) ja oli tosi hyvät, niihin saa vauvalle kopan ja kun siirtyy ratasistuimeen niin itsuimet on erilliset. Tuo oli ihan ehdoton kun usein nukkuivat eri aikaan ja oli molemmille oma rauha. Niissä oli vielä kääntyvät etupyörät, mutta silti aika isot, niin meni kyllä melkein missä vain. Kuljettiin tuohon aikaan tosi paljon paikallisbusseilla, eikä ollut ongelmaa siinäkään. Meillä olikin sen vuoksi vähän pakko olla ne tuplat, kun esikoinenkin otti välillä bussireissussa unet, ja olisi ollut sen vilkkaan 2v kanssa hiukan haastavaa tuolla bussipysäkeillä taiteilla, jos ei olisi ollut rattaissa istumapaikkaa hänelle. Myöhemmin sitten enemmän käytettiin seisomalautaa. Tuo kyllä riippuu niin lapsista, tarviiko niitä tuplia, ja myös siitä missä käytössä ne on. Nyt taidan säästää ne vielä syksyyn ja katsoa mitä tuleva keskimmäinen meinaa, tarviiko hänen kanssaan niitä vielä. Epäilen että saattaa joskus tulla joku vauva-kohtaus niin ehkä on ihan kiva että saa hänkin välillä kyydissä istua.
 
Tänne väliin kommentti, että ai vitsi kun ootankin, että pääsis hypistelemään äitiyspakkausta.
Se oli mahtavaa esikon raskausaikoihin!
Aion siis todellakin ite ainakin sen ottaa, jos/kun sinne saakka päästään, koska raha minkä vaihtoehtoisesti saa, on kuitenkin aika pieni.. Enkä oo kovin ronkeli mm. vaatteiden kuosien suhteen eli ei haittaa, jos siellä pari sellaista kuosia on, jotka ei niin miellytä =)
 
Meidän pitäis vaihtaa toinen autoista farmariin. Mun autoon ei mitenkään mahu vaunujen lisäks mitään tavaraa takaluukkuun. Äh. Kauhee rumba ruveta miettimään sopivaa autoa.

Mulla farkku avensis ja tilaa on! Mahtuu tosi hyvin vaunut ja muut tarvikkeet tonne perälle, turvakaukalo mahtuu telakan kanssa ja nyt se vaihdettiin toiseen istuimeen, kun tyttö ylitti 9kg rajan :) Suosittelen ehdottomasti.

Muoks. Siis tavaratilaan mahtuu vaunut ja muuta kampetta, esim. v.loppu reissuun tarvittavat. Ja takapenkkikin tosi tilava.
 
Takaisin
Top