Hankinnat

Ce

Jostain jotain jo tietävä
EDIT: Koska näitä ketjuja tuli jostain syystä kaksi, muokataan tästä nyt hankinta-jutustelu: Joko on hankittu jotain vauvalle, missä vaiheessa aiot hankkia ja mitä on ostoslistalla.

Itsellä on olleet yhdet vauvan housut jo pitkään jemmassa, kun ne vaan on niin söpöt! Mutta siis ne on hankittu jo ennen kuin testissä on ollut plussaa. Nyt tuntuu, etten uskalla mitään ostaa ainakaan ennen kuin se kolme kuukautta on täynnä...
 
Muokattu viimeksi:
Pitäis hankkia ainakin vaunut, turvakaukalo ja jotain vaatteita. Muut taitaa olla isommilta lapsilta tallessa. :) Puolen välin jälkeen, varmaan rakenneuä:n jälkeen hankin kaikki, vaatteita ehkä jo aiemmin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ce
Huomenna tulee näköjään julki uusi äitiyspakkaus. Iltalehden sivuilla oli jokin pieni kuva, aika sinisävytteiseltä näyttää.
 
Äitiyspakkauksen vaatteet on minusta usein aika poikamaisen värisiä, tarkoituksena olla kai neutraaleita. Esikoiselle otettiin, ei tiedetty silloin sukupuolta. Mutta jos olisi ollut tyttö niin olisi ehkä osa jäänyt käyttämättä, vaikka eihän se pieni vauva niistä väreistä piittaa. Itse tulee aika perinteisillä väreillä puettua lapset... Nyt en taida paljoa hankkia ennen kuin on vähän pidemmällä, jotain onkin säästössä isommilta, mutta ei kaikkea. Vaatteita ei niin hirveää vuorta alussa tarviikaan, ellei sitten vauva pulauttele tosi paljon, ekalle tuli meillä ainakin hankittua ihan liikaa pieniä kokoja.
 
Kaikki täytyy hankkia tähän talouteen uusiksi, kun edellisestä vauvasta on aikaa kohta 6 vuotta. :) Vaunut, sänky, turvakaukalo varmaan isoimmat.. jotain ihania vaatteita oon säästänyt ja samoin edellisen äitiyspakkauksen haalarin, maluupussin ja muuta tärkeetä. Uutta pakkausta en siis taida ottaa.. eikä oikeen iske silmäänkään nuo kuosit.:arghh:
 
Meillä on kaikki tallella esikoiselta, joka on nyt 11kk. Mitään ei oikeastaan tarvitse hankkia. Meinasin ettei edes hankita mitään sisarusvaunuja. Saa nähdä miten onnistuu käytännössä.

Todella vähällä käytöllä on olleet nuo tytölle hankitut vaunut. Enimmäkseen on nukkunut päikkäreitä vaunuissa. Muuten on viihtynyt paremmin liinassa ja nyt isompana rattaissa ja vauvapulkassa jonkun verran.
 
Meillä hommataan myös kaikki uusiksi kuten tuossa toisessa keskustelussa mainitsinkin jo.
Eli pienen ja keskimmäisen ikäeroksi tulisi reilut 3v, mutta olen kaikesta vauvatavarasta luopunut tilan puutteen vuoksi ja nythän se tila vasta loppuukin! Minusta tuo uusi äp on ihan kiva ainakin verrattuna vuoteen 2011, mutta aika poikamainen taas.

Millaisia yhdistelmävaunuja muut ovat miettineet vai oletteko miettineet lainkaan vielä niin pitkälle? Olen katsellut halpisvaunusettejä esim kunert, jossa tulee kaikki, myös turvakaukalo mukana. Vähän vaan epäilyttää miten turvallinen se kaukalo oikeasti olisi pahimmassa tilanteessa. Ja koko vaunut muutenkin vähän askarruttavat, että kestävätkö. Myös ora jovit ja taigat ovat olleet kivan näköisiä. Meillä painellaan vaunujen kanssa kaikessa maastossa, joten isot eturenkaat ovat pakolliset. Vaunujen tulee kestää kuitenkin siihen asti että lapsi on n.3v. Poikien kanssa oli käytettynä ostetut brion kombit (happy). Tykkäsin.
Onneksi on vielä 8kk aikaa pohtia. Olenhan siis katsonut vaunuja jo viimeiset 6kk.
Voi voi, kun pitää alkaa päättämään turvakaukaloa :wink
 
Mä en kyllä mitään halpis turvakaukaloa ottaisi. Se on niitä asioita mistä itse en ole valmis säästämään. Oletko löytänyt mitään testituloksia näistä vaunusettien kaukaloista?
 
Ihan kivan näköiseltä vaikuttaa tuo uusi äitiyspakkaus :happy:

Meille on tulossa esikoinen joten hankittavaa riittää. Turvakaukaloita on pikkuhiljaa jo alettu pohtimaan, se on varmaan yksi tärkeimmistä valinnoista, ei haluta tehdä sitä hätiköiden. Jotain unisex-vaatteita olen muutaman tässä kuumeillessani ostanut, mutta muuten ei ole vielä mitään. Listaa on kyllä jo aloitettu kirjoittamaan, mutta toisaalta kun on vielä näin alussa (4+5) niin saa tuotteet vielä odotella kaupassa hetken aikaa.
 
TheRoad, sepä se. Sen takia tuntuukin ehkä turhalta koko kaukalo niissä seteissä. Kyllä pitäisi setin lisäksi ostaa vielä kunnon kaukalo kuitenkin lisäksi. En usko että niitä on ikinään missään testeissä edes huomioitu..
 
Minua on mietityttänyt nui yhdistelmävaunut, kun on pieni auto ja oon kuullu että ne on niin isoja.. Eli onko mitään järkeä hankkia sellaisia vai kannattaisiko hankkia jotkin pienemmät? Onko kokemuksia?
 
Minua on mietityttänyt nui yhdistelmävaunut, kun on pieni auto ja oon kuullu että ne on niin isoja.. Eli onko mitään järkeä hankkia sellaisia vai kannattaisiko hankkia jotkin pienemmät? Onko kokemuksia?
Mikä auto teillä on? Jos saa kysyä.
Meillä on brion happy vaunut ja niihin lämpöpussi. Ne menee pieneen tilaan, eikä kuitenkaan ole mitkään matkarattaat varsinaisesti. Tosin meillä on myös brion yhdistelmävaunut, mutta harvemmin tulee auto matkoille niitä otettua mukaan, kun noi happy.t on niin kätevät. Brion yhdistelmävaunut on aika sirot moneen muuhun merkkiin verrattuna.
 
Täällä esikoinen ja tosiaan kuten toki kaikilla täällä raskaus ihan alussa, mutta koska kuumeilua ja yritystä takana useampi vuosi on näitä hankintoja ehditty jo vähän miettiä vaatteita jopa hankittu :D Serkun lasta työnnellessä sekä perus matkarattailla että brion happyllä tiedän että haluan kääntyvillä etupyörillä,mutta niiden täytyy olla isot bugaboon buffalot ois se unelma, mutta koska mennään reilummasti pienemmällä budjetilla niin jos ei käytettynä satu vastaan tulemaan nii jotain muuta pitäs löytää,ominaisuudet siinä kuitenki aikalailla sitä mitä toivon vaunuilta. Turvakaukalo onkin sitten ongelmallisempi meillä ei ole omaa autoa eikä nyt muutenkaan hirveästi matkustella ja lapsi mahtuu alle vuoden niihin joten käyttö jää jopa alle 10:een kertaan nii ei haluais hirveästi niihin tuhlata. Mutta tuvallisuus sit kuitenki on tärkeintä joten tuskin käytettynä hommataan ja ihan halpistakaan ei uskaltais.. Muut hankinnat on aika selvillä jo nyt, mutta näiden mietintään saa vielä varmasti useamman illan käytettyä,onneksi on aikaa :grin
 
Mikä auto teillä on? Jos saa kysyä.
Meillä on brion happy vaunut ja niihin lämpöpussi. Ne menee pieneen tilaan, eikä kuitenkaan ole mitkään matkarattaat varsinaisesti. Tosin meillä on myös brion yhdistelmävaunut, mutta harvemmin tulee auto matkoille niitä otettua mukaan, kun noi happy.t on niin kätevät. Brion yhdistelmävaunut on aika sirot moneen muuhun merkkiin verrattuna.
Miehellä on isompi opel johon kyllä mahtuu, mutta itse liikun pienellä ja ketterällä corollalla, ja on vaikea kuvitella ettå siihen mitään hirveän isoja rattaita saa. Mutta pitää varmaan käydä vertailemassa eri vaihtoehtoja. Tuntuu vaan että joka paikassa hoetaan yhdistelmärattaiden ihanuutta, mutta onko ne oikeesti niin kätevät?
 
Ai hitsit, tuo vaunujen autoon mahtuminen! En ollutkaan tajunnut miettiä myös sitä, fiilistelin vaan kaikkea muuta enemmän ja vähemmän olennaista. Onneksi on nämä foorumit :happy:

Meillä on ihan tilava auto, mutta takaosassa kulkee kolme isoa koiraa joiden sekaan ei mahdu (eikä se olisi niin turvallistakaan) yhtään mitään. Hmm, annan ehkä miehen ratkoa nämä tällaiset dilemmat :wink . Mutta erittäin hyvä ja tärkeä lisäkriteeri saatiin nyt vaunuasiaankin, hyvähän ne olisi tosiaan saada autoon mahtumaan muun kokoonpanon kanssa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ce
Mulla vanhat ihanat 70-luvun vaunut odottamassa joten se puoli on hanskassa ja jotain vauvanvaatteita pitäisi olla vintillä jemmassa odottelemassa meidän kolmatta. Mutta aika paljon täytyy hankkia vielä kun kaukalot yms tuli jo myytyä 5v sitten pois. Toi äitiyspakkaus on aika tylsä, luulen että jää meidän osalta hankkimatta, makuupussi oli tosin aika ihana. Meidän porukka mahtuu autoon nyt nipin napin kaikkine tavaroineen eli meillä suurin hankinta taitaa olla isompi auto
Eikä isompi kämppäkään olisi pahitteeksi mutta siitä on kai turha haaveilla..
 
Meilläkin on aika pitkälti kaikki valmiina esikoiselta. Säästön tarkoituksella kun tiesin,että toista yritetään suht nopealla aikataululla. Mikäli tulee toinen tyttö niin vaatettakin löytyy,mutta jos tulee poika niin "joutuu" vaatekaupoille :wink Sisarusrattaat ajattelin hommata,jos joltain löytyy niistä jo kokemusta,niin suosituksia otetaan vastaan! :)
 
Ja mitenkähän nuo kaukalot istuu tuollaiseen kaksi oviseen autoon, pitääkö ostaa erilaiset vai käykö kaikki mallit?

Joia, olen aika samoilla linjoilla sinun kanssasi. Meilläkin on koiria ja ehkä jätän nämä asiat miehen huoleksi ja keskityn itse suloisten vaatteiden hypistelyyn. :grin
 
Takaisin
Top