Hankinnat vauvalle

Onko joku perehtynyt jo vaunuihin? Pää pyörällä olen niitä katsellut, vaikka mikään kiire ei olekaan. Vielä harva tietää raskaudesta niin ei voi tutuilta kysellä suosituksia 🤭 Lähipiirissä on useampi 2023 vauvan saanut.

Kyllä katsellut oon netin verkkokaupoista, mutta ajattelin ostaa jotkin suht edulliset. En usko, että oon mikään superinnokas kärryttelijä. Ei tarvi olla mitkään coolit. 😅

Onko sulla jo joku suosikki?
 
Onko joku perehtynyt jo vaunuihin? Pää pyörällä olen niitä katsellut, vaikka mikään kiire ei olekaan. Vielä harva tietää raskaudesta niin ei voi tutuilta kysellä suosituksia 🤭 Lähipiirissä on useampi 2023 vauvan saanut.
Kannattaa ensin pohtia tarkkaan että millainen on teidän tarve, minkälaisissa olosuhteissa niitä käytät, täytyykö olla ketterät city rattaat vai rattaat joilla voi lenkkeillä ja kulkea maastossa kuin maastossa.
Esim. Meillä rattaat ollut lähinnä just lenkkeilykäytössä, pitkiä kävelyitä ja juoksuakin jonkun verran, ja täytyy päästä myös auraamattomilla teillä.
Ja käytettynä kannattaa myös katsella.
 
Meillä mies on aika pitkälti päättänyt että meille tulee emmaljungat 😅 sento prota sitten katselin settinä ja ilmoitin että kannattaa alkaa jo säästämään. Käytettynä tosin ensisijaisesti itse haluaisin löytää mahdollisimman paljon tarvikkeita.
 
Kyllä katsellut oon netin verkkokaupoista, mutta ajattelin ostaa jotkin suht edulliset. En usko, että oon mikään superinnokas kärryttelijä. Ei tarvi olla mitkään coolit. 😅

Onko sulla jo joku suosikki?
Ei oo vielä suosikkia. Netistä oon katsellut, mutta varmaan pitää lähteä keväämmällä liikkeisiin kyselemään ja testaamaan 🙂 Ja kavereiden vaunuja voisi myös testata ulkonakin.

Mie toivon olevani innokas vaunulenkkeilijä 🤭
 
Meil on britax smile 2 vaunut/rattaat😊 Ostettiin settinä 6v sit missä tuli myös turvakaukalo ja isofixjalusta. Vaunuissa vaunukoppa ja ratasosa. Ihanat kevyet ja helposti liikkuvat kääntyvillä etupyörillä. Helppo myöd purkaa kasaan auton takakonttiin.

Haaveilin aina et ostan enmaljungat sellaset mis ei oo kääntyvät pyörät, mut enhä mä niitä olis jaksanu työntää varsinkaa talvella😅 ku kaverin emmaljungii työntelin ni kädet ja selkähä tulee kipeeks, ku nitkutteli niit oikeesee suuntaan😅 en oo siis isokokonen vaan 158cm ja lihakseton😅

Toi meidän vaunusetti oli kiva, ku sai turvakaukalonki kii vaunuihin ni helpotti kaikis kauppakäynneis, ku ei tarvinu irrottaa nukkuvaa vauvaa pois istuimesta ja toisinpäin😊 ainoa miinus noihin vaunuihin oli että on pienenpää kokoa ja meidän lapsi huitelee +2 käyrällä pituudessa😅 niin vaunukoppa jäi vähä lyhyeks, et olisin pitempää pitäny siinä nukkumas päiväunii, ku ratasosaan oli vähä pikkunen viel vaik pysty jo siihenkin siirtää. Mut samoin ratasosaki jäi vähä naftiks, ku oli jo isompi, varsinki talvella toppahaalarin ja saappat jalassa vaikea "tunkee" istumaan, piti aina avaa se turvakaari.

Mut muuten erittäin tyytyväinen ollu😊 toki ei oo muista kokemuksiakaan😆
 
Sattuisiko jollain olla jotain kokemuksia?


Nord taitaa olla virolainen merkki ja vähän vähempi tunnettu. En tahtoisi maksaa pelkästään jostain hyvin brändätystä merkistä ns ylimääräistä.

Noista löyty joku esittelyvideokin ja vaikutti amatöörin silmään helppokäyttöiseltä. Mutta suoraan sanottuna en tajua vaunuista yhtään mitään, joten jos joku keksii, mikä noissa voisi olla huonoa, niin kertokaa ihmeessä... 😅

Haluan siis kohtuuhintaiset, helposti kasaan laitettavat, jotka menee myös vähän huonommassa kelissä ja epätasaisemmassa maastossa eteenpäin. Ei siis mitään nättejä cityvaunuja eikä tarvi olla blingbling. 🤣
 
Sattuisiko jollain olla jotain kokemuksia?


Nord taitaa olla virolainen merkki ja vähän vähempi tunnettu. En tahtoisi maksaa pelkästään jostain hyvin brändätystä merkistä ns ylimääräistä.

Noista löyty joku esittelyvideokin ja vaikutti amatöörin silmään helppokäyttöiseltä. Mutta suoraan sanottuna en tajua vaunuista yhtään mitään, joten jos joku keksii, mikä noissa voisi olla huonoa, niin kertokaa ihmeessä... 😅

Haluan siis kohtuuhintaiset, helposti kasaan laitettavat, jotka menee myös vähän huonommassa kelissä ja epätasaisemmassa maastossa eteenpäin. Ei siis mitään nättejä cityvaunuja eikä tarvi olla blingbling. 🤣
Ei oo kokemuksii noista eikä pistänyt mitään silmää mitä puuttuis. Vähä vaa uutuus kateus nous ku meil jo vanhat😩🤣 on hienouksii tullu, mm. magneetti kiinnityksii😁 mut noi näyttää paljon samalt ku ku noi meidän britaxit😊 ja tärkeetä et tollaset hyvät renkaat meil ilmakumi ni onko toi puhkeamaton foam vähä samaa asiaa. Mut ei sellasii kovia muovisii.

Ja järkytyin kyl noist vaunujen hinnoista! Pikkasenko on noussu🙈🙈🙈 me ostettii toi meidän britaxin starttisetti 800e ja nyt ne britaxin setit on 1000e vanha malli ja uudet mallit 1400€🙈😅😅
 
Ei oo kokemuksii noista eikä pistänyt mitään silmää mitä puuttuis. Vähä vaa uutuus kateus nous ku meil jo vanhat😩🤣 on hienouksii tullu, mm. magneetti kiinnityksii😁 mut noi näyttää paljon samalt ku ku noi meidän britaxit😊 ja tärkeetä et tollaset hyvät renkaat meil ilmakumi ni onko toi puhkeamaton foam vähä samaa asiaa. Mut ei sellasii kovia muovisii.

Ja järkytyin kyl noist vaunujen hinnoista! Pikkasenko on noussu🙈🙈🙈 me ostettii toi meidän britaxin starttisetti 800e ja nyt ne britaxin setit on 1000e vanha malli ja uudet mallit 1400€🙈😅😅

Joo hinnat on aika jäätävät. Mies luuli ostavansa 500 eurolla. 🤣
 
Voin kompata et kannattaa miettiä se oma käyttö ja ostaa vaunut sen mukaan. Vaikka just britaxit on tosi näppärät ja kevyet kaupunkikäyttöön, mutta liian heppaset vaikka omaan käyttöön kun liikun paljon luonnossa. Me ostettiin käytettynä Emmaljungan supervikingit, kun tarvin jytyt vaunut jotka liikkuu säässä kuin säässä ja joka maastossa. Niissä on kunnon isot traktorirenkaat ja kääntyvät etupyörät, joilla on eräätkin metsäpolut ja loskakelit taputeltu. Silti ovat minusta ketterät ja kevyet työntää, tottakai vaikka asfaltilla huomaa että jotkut britaxit on vielä kevyemmät mutta en oo kyllä osannut kaivata yhtään kevyempiä rattaita 😄

Et vaativiin ja vaihteleviin maastoihin ja olosuhteisiin + hyviksi, todella kestäviksi ja luotettaviksi yleisrattaiksi voin suositella noita Emmaljungan super vikingejä Outdoor-renkailla.
 
Mä en ole vielä oikein uskaltanut edes miettiä mitään hankintoja. Mutta tavoite on aikanaan hommata mahdollisimman paljon käytettynä.
 
Isoin hankinta jonka joutuu tekemään on isompi auto. Se on myös sellainen hankinta, joka stressaa kun joudutaan siirtymään 7-paikkaiseen 😅
Muuten alan katsomaan tarvikkeita varmaan vasta kesällä. Ellei iske aiemmim joku kauhea vimma saada kaikki ajoissa valmiiksi 🙈
 
Ensimmäinen tulossa, joten hankintalista on pitkä. Toria ja kirppiksiä jo selailtu, huh en edes uskalla laskea koko budjettia..
 
Kannattaa ensin pohtia tarkkaan että millainen on teidän tarve, minkälaisissa olosuhteissa niitä käytät, täytyykö olla ketterät city rattaat vai rattaat joilla voi lenkkeillä ja kulkea maastossa kuin maastossa.
Esim. Meillä rattaat ollut lähinnä just lenkkeilykäytössä, pitkiä kävelyitä ja juoksuakin jonkun verran, ja täytyy päästä myös auraamattomilla teillä.
Ja käytettynä kannattaa myös katsella.
Hyvä vinkki. Voisin kuvitella, että meillä lenkkeillään paljon maastossa kuin maastossa, niin hoituu koiran ulkoilutukset siinä samassa.
 
Mitä kaikkea teillä on nyt valmiina? Meiltä löytyy yhdistelmävaunut entuudestaan, mutta melkein kaikki muu pitää hankkia. Meille kun ei enää vauvaa pitänyt tulla 😂 tänään tilasin matkasängyn alakertaan, jotta koko ajan ei tarvitse juosta kerroksesta toiseen vauvan kanssa. Joitain vaatehankintoja olen tehnyt, mutta hyvin maltillisesti vielä.
 
Mitä kaikkea teillä on nyt valmiina? Meiltä löytyy yhdistelmävaunut entuudestaan, mutta melkein kaikki muu pitää hankkia. Meille kun ei enää vauvaa pitänyt tulla 😂 tänään tilasin matkasängyn alakertaan, jotta koko ajan ei tarvitse juosta kerroksesta toiseen vauvan kanssa. Joitain vaatehankintoja olen tehnyt, mutta hyvin maltillisesti vielä.
Mitkä vaunut teillä on?

Meillä on vaunut, vaatteita, pari lelua ja kolme pakettia vaippoja😁 Vielä olisi siis paljon hankittavaa ja esikoinen kun on tulossa, niin mitään ei ole valmiina. Aletaan tekemään enemmän hankintoja ensi kuussa muuton jälkeen.
 
Mitkä vaunut teillä on?

Meillä on vaunut, vaatteita, pari lelua ja kolme pakettia vaippoja😁 Vielä olisi siis paljon hankittavaa ja esikoinen kun on tulossa, niin mitään ei ole valmiina. Aletaan tekemään enemmän hankintoja ensi kuussa muuton jälkeen.
Meillä on bugaboon foxit, sopineet hyvin kaupunkialueella liikkumiseen. Hyvä, kuulla että vielä on muillakin paljon hankitalistalla 😂
 
Mulla on siis kaikki nyt hankittuna tai ainakin luulen paitsi apteekista ja peruskaupasta ostettavat jutut.

Kaukalo toki tulee vasta toukokuun loppupuolella, pitkä toimitusaika. Jos jotakin kiinnostaa, niin voin laittaa tarkemman listan omista hankinnoista, kun sellaisen exceliin tein.... :)
 
Takaisin
Top