Hankinnat vauvalle

Nyt on ekat hankinnat tehty vauvelille! Kaverilta ostin edullisesti pinnasängyn ja tuotiin se jo kotiin kun hän halusi päästä siitä eroon. Lisäksi kävin tänään hakemassa tripp trapp- tuolin, sen kun sain -40% alennuksella, niin en voinut jättää kauppaan :) meillä on esikoisellakin samanlainen ja ollaan oltu siihen tosi tyytyväisiä. Hiukan olen myös sisustellut tulevan perheenjäsenen huonetta, mutta mitään vaaleanpunaista en ole vielä uskaltanut ostaa....
 
Nyt on ekat hankinnat tehty vauvelille! Kaverilta ostin edullisesti pinnasängyn ja tuotiin se jo kotiin kun hän halusi päästä siitä eroon. Lisäksi kävin tänään hakemassa tripp trapp- tuolin, sen kun sain -40% alennuksella, niin en voinut jättää kauppaan :) meillä on esikoisellakin samanlainen ja ollaan oltu siihen tosi tyytyväisiä. Hiukan olen myös sisustellut tulevan perheenjäsenen huonetta, mutta mitään vaaleanpunaista en ole vielä uskaltanut ostaa....
 
mun oli pakko tehä listaa et mitä kaikkea tarvii. et voi hitsi sitä kaikkea mitä pitää ostaa :-D mut onneks on isoimmat hankinnat tehty.
 
Meil ei olla viel tehty muita hankintoja kuin että vaunut on ostettu. Piti hankkia uudet, ku vanhat oli oikeesti jo tosi vanhat ja niiden kantokoppa ei enää pysyny kasas. Tuttipullot aattelin uusia. Ja sit jos tulee poika, nin vois varmaa hankkia joitain pojan värisiä vaatteita. Vauva ei suostunu rakenneultras näyttämään jalkoväliään, mut 7.5. on neuvolalääkäri ja meil neuvolas on vanha ultralaite, joten jos hyvin käy niin sit nähää kumpi tulee :)

Rintarepun aattelin hankkia sit jossai vaihees.
 
Tähän mennessä en ole vielä ehtinyt hankkia oikein mitään tarpeellista. Tutuilta saatiin pinnasänky ja isän aikoinaan tekemä kehto pitäis hakea Keski-Suomesta. Äitiyspakkaus on jo tilattu, mutta siinäpä ne sitten olikin...
Rattaita olen katsellut, mutta pitäisi ehkä sittenkin myös kokeilla niitä. Tänään jossain tusinakaupassa käydessä totesin, että ihan tavalliset Brio Happyt painaa ihan tuhottomasti. Jaksaako niitä nostella autoon ja pois koko ajan? Kun täältä maalta tulee kuitenkin lähdettyä vähän väliä pois. Mutta rattaillepa taisi olla oma osasto. Jatkan mietiskelyä siellä. :)
 
Julie00: Täälläkin on menty listan voimin, vaikka on toka tulossa. Vaunut, matkarattaat, matkasänky, pinnasänky, syöttötuoli, kantoreppu, hoitoalusta ja kestovaippoja on, mutta yhä puuttuu sitä sun tätä tilpehööriä. Voi tätä tavaramäärää. Meille tulee raha äitiyspakkauksen sijasta, kun vaatteita on kymmeneltä vuodelta (tosin "tyttövärisiä").
 
Vappuna tuli hoidettua ajoittaista ahdistusta aiheuttanut kaksosrattaiden hankkiminen! :cool05 Uutenahan moiset menopelit maksavat aivan tuhottomasti, joten teinkin kaupat huuto.netissä, ja tänään pitäisi tapahtua tavaran ja rahan vaihto. Tulossa on siis Emmaljungan Twin City Cross -merkkiset rattaat kahdella kantokopalla, enää tarttee ratkaista moisen laitoksen säilytysongelma... :help
 
hmm..paljon ois vielä ostettavaa...puuttuu amme,hoitoalusta,sänkyy patja,se lypsykone :happy119,ne harsot mitä en vieläkää ole saanu hommattua.vaippoja ja muut vastaavat voiteet ym.mut kai ne voiteet kerkiää sitte myöhemmin?mitähän oleellista mä unohan ostaa?mitä muilla on semmosta tosi oleellista??ja ensimmäiselle lapselle?
 
Hei muuten tossa muutaman päivän miettinyt että pitäis kirjoittaa tänne noista harsoista. Jos saatte jostain käytettynä harsot niin ottakaa ihmeessä vastaan, ne on paaaljon parempia kuin uudet! Samoin sellaiset hamppusekoiteharsot on tosi paljon pehmoisempia ja imukykyisempiä. Uudet on ihania ajatuksena, mutta kokemuksesta ne on tosi kovia ja karkeita verrattuna niihin iänikuisen vanhoihin sadasti pestyihin :wink
 
Pitäs lähtee ostaa jtn kivaa vaatetta vauvalle.. En oo ostanu yhtää vaatekappaletta viel ees... Oon saanu pari valkosta pient bodya vaa nyt.. ja olis kyl ihana päästä kaupoille hypistelee noit vaatteit... Jos toi mies suostuis työpäivän jälkee lähtee mun kaa.. ku mullei oo autoo nyt päivisin käytössä..
 
Meillä on jo monta kassillista vaatetta hamstrattuna :D vaunut on ostettu, samoin hoitopöytä ja amme. Vuodevaatteitakin on jo pinnasänkyyn. Pinnasänky tulee anoppilasta, sitteri ja turvakaukalo telakoineen saadaan ystäviltä. Aika paljon siis jo hankintoja tehtynä, mutta vielä on hankittavaa! Äitiyspakkaus ei oo vielä tullut, sen jälkeen sitten sitä pikkutavaran ostoa tiedossa kun näkee mitä siellä on. Imetystyynyn aattelin käydä ostamassa, kaveri vinkkas että hänellä oli helppo sen kanssa nukkua kun sai mahan tuettua sillä paremmin kuin tavallisella tyynyllä.
 
Se olis sitten perjantaina nokka kohti Tallinnaa. Ehkäpä sieltä tarttuu jotain vauvahärpäkettä mukaan. :)
 
Tilasin hmltä housut vauvalle ja ostin yhet puol potkarit äitiyspakkaus tuli tänää :) kaikkia vaatteitaei ehkätuu käytettyy mut oli siel kyllä hyviiki vaatteita yms.
 
Saan käytetyt vaunut, kunhan muistan vielä hakea ne tyhjällä autolla tuolta pk-seudulta. Haaveissa siis sellaset pyörän peräkärry-sporttikärryt sit varsinaiseksi ostokseksi, joten alottelen näin halvemmalla taktiikalla. Sitteri pitäis verhoilla uudestaan, eli keksin kerrankin käyttöä laatikoissa lojuville kankaille!
Muuten suurempana huolena on edelleen, mihin vaatteisiin mahdun itse... :-/
 
Sama vika... Vauvalle tuppaa kyllä kaikkea tulemaan ihan lahjana, mut omat vaatteet, joihin mahtuu alkaa olee aika vähissä..
 
Täällä on jo hankittuna yhdistelmävaunut, turvakaukalo + telakka, kasa vaatteita pikkuselle ja tänään haetaan pinnasänky :)
Tarkotus ois hankkia vielä hoitopöytä+amme-yhdistelmä ja manduca ja sit ois isoimmat hankinnat tehty. :)
 
Teen kovasti työtä, etten joka kaupasta hamstraa jotakin vauvalle. Minä kun niin kovasti häntä jo odotan :happy093
 
Me oltiin tänään ultrassa yksityisellä ja siitä suunnattiin vielä hetkeksi shoppailemaan koko perheen voimin. Esikoinen sai kevätvaatteita ja sitten ostin tytöille (Esikoiselle ja masuasukille) yhteiseksi paul frankin laukun, joka on vähän isompi ja paljon söpömpi kuin entinen hoitolaukku. Äippää vähän lapsetti :) Myös niitä pieniä vaatteita tuli hypisteltyä, mutta ne jätin vielä suosiolla kauppaan. Muutamia ostoksia on tullut tehtyä pikkukakkoselle, mutta luulen että suurin osa hankinnoista jää loppumetreille, kuten esikoisenkin kanssa kävi. Paljon meiltä kyllä jo tavaraa löytyy esikoisen jäljiltä, mutta jotain hankintoja tarvitsee kuitenkin tehdä.
 
Äsken kun tulin kotiin, niin postista oli tullut saapumisilmoitus, että äitiyspakkaus meitä siellä odottaa :) Pitäis vielä jaksaa odottaa, että mies tulee töistä auton kanssa, koska en tällä mahalla pysty 8 kg paketti muuten kotia raahaan. Viikonloppu meneekin varmaan hiplatessa kaikkea, mitä sieltä saan.

Muuten en ole kyllä hirveästi hankkinut mitään. Ollaan lähinnä odoteltu, että kaikki vaan tulee jostain ja niin tässä on näköjään käymässäkin. Mies sattui saamaan yhdistelmävaunut työkaverinsa kautta, kun se tuli niitä itse tarjoamaan. Yks serkku lahjoitti meille sitterin, toinen kyseli tarvittaisko turvakaukaloa+ratasosaa, kolmas oli kyselly mun äidiltä tarvittaisko pinnasänkyä. Vielä täytyis saada isompi asuntokin ennen kun voidaan ottaa kaikki tämä vastaan.
 
Oon miettiny, et pitäiskö hankkia noita kaikkia juttuja valmiiksi. Toisaalta kuitenkin aika paljon pikkusälää on nopsahko hankkia sitten, kun oikeasti huomaa et sitä tarvii. Ja itse en esim. ekakertalaisena oikein osais ees päättää, et millasia kestovaippoja, mimmone hoitlaukku jne. Sitterikin on aiheellinen ehkä parin viikon jälkeen. (Tosin sain yhden vanhan, johon pitää vaihtaa kankaat jo varalle.) Ja toi hillevin kommentti, et tavaroita myös vaan tulee; pinnasänky ja matkasänky hoitui tyyliin "tehän voitte ottaa sen seuraavaksi!". :thumright
Tietty, jos oikeesti asuu kaukana kaupoista, niin sit pitää olla valmiina. Täällä tuo pyöreesti kymmenen kilometriä lähimpään kauppaan ei oo ongelma.

Myönnän, mulle on myös iskenyt tavara-ahdistus. Kaikkea pitäisi olla niin paljon, mut usein vähemmälläkin pärjäis... :dontknow
 
Takaisin
Top