Hankinnat vauvalle❤️

Ostakaa sellane pakettiauto 🤣
Pakun puolesta äänestän minäkin. Etenkin jos ajokortissa ois bc-yhdistelmä, niin kuorkiksi rekisteröity pakua on suht edullinen ylläpidettävä verojen yms osalta.
Nuo eri kaupunkien kaavoituksen kannat autopaikkoihin on aivan mielivaltaisia ja vaihtelevat jopa vuosittain rakennuslupaa haettaessa! Meillä saa asuinkadulla pysäköidä molemminnuoilin suht rajattomasti ja yhtiössä on kaikilla asunnoilla tolppa- ja kylmäautopaikka. Vastaavasti yhtiössä ei oo varastoa vaunuille tai tilaa leikkipaikkaan yhteisellä piha-alueella.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla valitettavasti pelkkä b, joten se vähän rajottaa ja ne pakut on melkeinpä aina dieseleitä, joten ylläpitokustannukset on aikamoiset. Varsinkin kun todennäköisesti jään hoitovapaalle ja vaikka nytkin on diesel, on sentään velaton. Mutta jotain pakua se on varmaan silti katseltava, tämä konkkaronkka ei enää perus hlöautoon mene 🥹
 
Autoja miettiville vinkki 😁 meill oli joskus Chrysler Grand Voyager, 7paikkanen. Niin ihanan tilava 😍 voyageria on sit lyhyempää ja pitempää mallia markkinoilla, meill oli se pitempi.
Ei meill sillon lapsia viel ollu, ku ekat vasta tulossa. Mut semmosen haluan kyll jossain vaiheessa taas 🥰

Mää oon kirppareilta jo pari bodya ja housuja ostanu, ku oli niin söpöjä 😍
Ja pinnasängyt tuli ostettua ku mies ihastu niihin ja saatiin hyvä alennus paikallisesta lastentarvike liikkeestä 😁 ja plussanana näissä on alla säilytyslaatikot. Mitä arvostan aika paljo näin pienessä mummon mökissä asuttaessa 😅1000013180.jpg
 
Meillä tulee varmaan aika vähän hankittua vaatetta tms. kun kaikki vanhat on tallella, mutta oon heikkona kaikkiin vaatteisiin joiden pepussa on jotain. Plus koon 50 miniyökkäreitä meillä on tosi vähän joten annoin itselle luvan sortua. Ja tämäkin tulee todennäköisesti olemaan ihan alkuun vähän iso vaikka lopulta nopeasti jääkin pieneksi🥰😍
20240316_121843.jpg
 
Noi pienet vaatteet on kyllä hurjan söpöjä! Meillä lapset on kaikki syntyneet 52-54cm pitkinä niin ei juuri ole ollut käyttöä. Silti joka kerta varaudun noilla pikkukoillakin 😂
Meillä samaa ongelmaa: esikoinen syntyi tosi isona, niin jäi kaikki pikkukoot täysin käyttämättä. Se mitä olisi pitänyt hankkia, oli isompia vaippoja, kun ei niillä synnärillä tietenkään ollut kuin jotain newborn-kokoja :No Evil Monkey: Tällä kertaa varmaan varaudutaan henkisesti ostoksille lähtöön, kun selviää, tuliko taas jättiläisvauva vai jotain normaalimman kokoista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Muokattu viimeksi:
Muuten tuli tämmönen mieleen esikoista odottaville kun lähdette vaatteita hankkimaan. Ei sillä että ette olisi jo tarpeeksi pihalla vaatteiden koosta muutenkin.🙈 Mutta vaatteiden mitotukset vaihtelee tosi paljon. Mä kun menin silloin varautumaan muutamalla koolla ja huomasin jossain vaiheessa että osa isommista olisi mennyt jo aiemmin ja osa pienemmistä oli liian isoja. Ja tämä on myös uusissakin vaatteissa eikä vain kirppikseltä ostetuissa pesussa kutistuneissa. Esim. meidän äp:ssä oli koon 50-56 kietaisubody, joka vastasi ennemmin kokoa 62. Eli vaatteita voi vähän vertailla toisiinsa ostohetkellä esim. hihan, selän ja lahkeen pituutta. Tai sitten myöhemmin kotona kun järkkäilee koon mukaan kaappiin. En tässä halua siis päätä sekoittaa mutta itse huomasin tämän joidenkin vaatteiden osalta vähän myöhässä ja hieman ärsytti😅
 
Mulla valitettavasti pelkkä b, joten se vähän rajottaa ja ne pakut on melkeinpä aina dieseleitä, joten ylläpitokustannukset on aikamoiset. Varsinkin kun todennäköisesti jään hoitovapaalle ja vaikka nytkin on diesel, on sentään velaton. Mutta jotain pakua se on varmaan silti katseltava, tämä konkkaronkka ei enää perus hlöautoon mene 🥹
Kannattaa muistaa ajokortin luokkakorotus mahdollisuus B>C1 / C1€. Halvimmillaan noin autokoulu 500€+ viranomaismaksut n 300€. Noi autojen köyttömaksut on kyllä mielestäni aivan shit! etenkin henkilöauto dieseleiden osalta. Meillä 2.autona Cpaku, käyttömaksu alle 100€/ vuosi.
 
Kannattaa muistaa ajokortin luokkakorotus mahdollisuus B>C1 / C1€. Halvimmillaan noin autokoulu 500€+ viranomaismaksut n 300€. Noi autojen köyttömaksut on kyllä mielestäni aivan shit! etenkin henkilöauto dieseleiden osalta. Meillä 2.autona Cpaku, käyttömaksu alle 100€/ vuosi.

Mulla on itellä diesel ja oon kyllä kironnut niiden käyttökustannuksia. Siks haluaisin mieluiten bensan, mutta tila-autot tuntuu olevan aika usein dieseleitä. Pitää pistää vakavasti harkintaan autokouluilu. Eipä siitä mitään haittaa olis, jos vaan on aikaa käydä ja ekansä vuoden kohdalla jo maksanu ittensä takasin, jos alle tonnilla saa.
 
Muuten tuli tämmönen mieleen esikoista odottaville kun lähdette vaatteita hankkimaan. Ei sillä että ette olisi jo tarpeeksi pihalla vaatteiden koosta muutenkin.🙈 Mutta vaatteiden mitotukset vaihtelee tosi paljon. Mä kun menin silloin varautumaan muutamalla koolla ja huomasin jossain vaiheessa että osa isommista olisi mennyt jo aiemmin ja osa pienemmistä oli liian isoja. Ja tämä on myös uusissakin vaatteissa eikä vain kirppikseltä ostetuissa pesussa kutistuneissa. Esim. meidän äp:ssä oli koon 50-56 kietaisubody, joka vastasi ennemmin kokoa 62. Eli vaatteita voi vähän vertailla toisiinsa ostohetkellä esim. hihan, selän ja lahkeen pituutta. Tai sitten myöhemmin kotona kun järkkäilee koon mukaan kaappiin. En tässä halua siis päätä sekoittaa mutta itse huomasin tämän joidenkin vaatteiden osalta vähän myöhässä ja hieman ärsytti😅
Tosi hyvä vinkki, ei varmaan ois tullu mieleen pohtia tällasiakin. Kiitos! 😊
 
Kannattaa muistaa ajokortin luokkakorotus mahdollisuus B>C1 / C1€. Halvimmillaan noin autokoulu 500€+ viranomaismaksut n 300€. Noi autojen köyttömaksut on kyllä mielestäni aivan shit! etenkin henkilöauto dieseleiden osalta. Meillä 2.autona Cpaku, käyttömaksu alle 100€/ vuosi.
En ymmärrä autoista mitään, mutta siis mistä autoista saa muutettua tuon kuorma-auton? Meillä siis perus lyhyt vw caravelle, mutta ei kai sellaista saa kuorma-autoksi? Ilmeisesti tietty paino pitää autolla olla? Meillä miehellä olisi nuo korttihommat, mutta enpä ajatellut kun autoa ostettiin 🫣🤣
 
Muokattu viimeksi:
Aion varmaan loppuvaiheessa ostaa kietasubodyja joissa on käännettävät hihat. Ne on käteviä niin ei tarvi erikseen tumppuka säätää vauvalle käsiin. Vauvat ku vahingossa saattaa raapia kasvojaan.. kynsiä ei saa leikata ekaan kohteen viikkoon..
 
En ymmärrä autoista mitään, mutta siis mistä autoista saa muutettua tuon kuorma-auton? Meillä siis perus lyhyt vw caravelle, mutta ei kai sellaista saa kuorma-autoksi? Ilmeisesti tietty paino pitää autolla olla? Meillä miehellä olisi nuo korttihommat, mutta enpä ajatellut kun autoa ostettiin 🫣🤣
Katsastuskonttorit, joissa tehdään rekisteröintikatsastuksia on hyvä paikka mennä neuvoja kysymään. Yleensä esim A-katsastus.
Myös autokauppiaat tietää yllättävän paljon noista jutuista sekä luonnollisesti autokorjaamoiden väki.
Kyllä sitä tietoa löytyy myös netistä, ehkäpä hakusana pakettiauto+ muutoskatsastus+kuorma-auto.
Todennäköisesti lyhyt Caravelle ei kriteereitä täytä valitettavasti, etenkään jos se ei ole neliveto.
Muistaakseni auton omamassa, yhdistettynä auton vetokoukku vetomassaan on joku kriteeri... Täällä sääntösuomessa noissa muutoksissa on vuosikohtaisia eroja.
 
Katsastuskonttorit, joissa tehdään rekisteröintikatsastuksia on hyvä paikka mennä neuvoja kysymään. Yleensä esim A-katsastus.
Myös autokauppiaat tietää yllättävän paljon noista jutuista sekä luonnollisesti autokorjaamoiden väki.
Kyllä sitä tietoa löytyy myös netistä, ehkäpä hakusana pakettiauto+ muutoskatsastus+kuorma-auto.
Todennäköisesti lyhyt Caravelle ei kriteereitä täytä valitettavasti, etenkään jos se ei ole neliveto.
Muistaakseni auton omamassa, yhdistettynä auton vetokoukku vetomassaan on joku kriteeri... Täällä sääntösuomessa noissa muutoksissa on vuosikohtaisia eroja.
Joo, liian kevytkin tuo meidän auto ilmeisesti 🤣
 
Siellä kirpparilla kyykkiessäni löytyi tälläinen unipesä, tiedä sitte kuin tulee käyttöön.. 🤔 Viimeksi kyllä unipesä oli hyvä parisängyssä :)

mutta kun suht halpa oli, niin mietin, miks ei 🤣
 

Liitteet

  • Screenshot_20240319_183539.jpg
    Screenshot_20240319_183539.jpg
    547.4 KB · Katsottu: 24
Tässä mun tämänhetkiset vaatteet kokoa 50-56cm, isommat ovat toisessa laatikossa.

Ajattelin laittaa valmiiksi asuja johonkin hoitopöydällä käden ulottuville, laatikosta vähän hankala ottaa tässä meidän hoitopöydässö, saa kyllä otettua mut vähän hankalampi. Tää on omatekoinen hoitopöytä , mulla on kuvaa tuolla aiemmin varmaan ketjun alkupäässä. Tai sitten hommaan jonkun pienen lokerikon pöydän viereen mussä sitten niitä asuja voi olla ja muuta tarviketta 👌 Kaikki kun ei mahdu hoitotasolle.
 

Liitteet

  • 5E249935-ED1C-46A0-903A-37C2678B2BA1.jpeg
    5E249935-ED1C-46A0-903A-37C2678B2BA1.jpeg
    2.4 MB · Katsottu: 22
  • 9696CE4B-E7AB-40D8-8234-F72443E9E831.jpeg
    9696CE4B-E7AB-40D8-8234-F72443E9E831.jpeg
    2 MB · Katsottu: 22
  • C5756BBE-FE77-499E-AA1A-00B7833645E7.jpeg
    C5756BBE-FE77-499E-AA1A-00B7833645E7.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 22
  • D78951C1-762F-4700-911D-5F8DC2C00767.jpeg
    D78951C1-762F-4700-911D-5F8DC2C00767.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 22
  • 5DFBF8BF-8815-466A-B79B-9E68F4F353B7.jpeg
    5DFBF8BF-8815-466A-B79B-9E68F4F353B7.jpeg
    2 MB · Katsottu: 22
  • 561D9ED4-E641-40BD-8DC8-A41BC7261A90.jpeg
    561D9ED4-E641-40BD-8DC8-A41BC7261A90.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 22
  • CADD1088-8368-427D-B5C3-9A7D405FDCB0.jpeg
    CADD1088-8368-427D-B5C3-9A7D405FDCB0.jpeg
    4.5 MB · Katsottu: 22
  • B0437FF7-73DB-4B5F-9D35-542B7185A688.jpeg
    B0437FF7-73DB-4B5F-9D35-542B7185A688.jpeg
    2.6 MB · Katsottu: 21
  • 57A219B9-7F54-4515-906E-BFA3A2B99AAC.jpeg
    57A219B9-7F54-4515-906E-BFA3A2B99AAC.jpeg
    2 MB · Katsottu: 21
Tässä mun tämänhetkiset vaatteet kokoa 50-56cm, isommat ovat toisessa laatikossa.

Ajattelin laittaa valmiiksi asuja johonkin hoitopöydällä käden ulottuville, laatikosta vähän hankala ottaa tässä meidän hoitopöydässö, saa kyllä otettua mut vähän hankalampi. Tää on omatekoinen hoitopöytä , mulla on kuvaa tuolla aiemmin varmaan ketjun alkupäässä. Tai sitten hommaan jonkun pienen lokerikon pöydän viereen mussä sitten niitä asuja voi olla ja muuta tarviketta 👌 Kaikki kun ei mahdu hoitotasolle.
Ja mullakun on ostettuna vasta kaksi bodyä 🤣🤣🤣🤣🫣 jotenkin ei oo tullu lähdettyy ostoksille, laiskuus iskenyt 🤣
 
Mä ostin kassillisen unisex/poika-värisiä 62-74 kokoisia vaatteita kirpparilta vaikkei pitänyt kauheesti mitään ostaa ennen rakenneultraa. Osa vaatteista menee sit kiertoon jos mun poikaintuitio onkin väärässä 😅 mut oli -60% ja hyvänlaatuista perusvaatetta, kaikki 0,5-1€/kpl , paksumpi haalari oli 2,5€
 
Takaisin
Top