Hankinnat tulokkaalle

Ja eikös nyt ole vielä tärkeetä tuossa maidon sulatuksessa nimenomaan tuo lämpimässä vesihauteessa sulatus,eikä mikrossa sulatus? (Eli pysyy nuo tärkeät "eliksiirit" tallessa) [;)]

Tuosta rintapumpusta vielä, itse asiassa olet PojanÄitee oikeessa...Jos itse tahtoo vaikka käydä shoppailemassa,(tai jos tahtois ottaa lasillisen illalla) niin iskäkin voi antaa sapuskan tarpeen vaatiessa. Ja kyllähän se on Iso juttu noille isommille sisaruksillekkin [:)]
 
Hih,
Pakko laittaa nyt rempan jäljiltä muutama kuva [:)]
Tässä ekassa alkaa Vaavin paikka jo vähän hahmottua, tosin sängystä puuttuu lakanat eikä hoitopöytääkään ole viel haettu.. Mä puuhailin noi taulut tonne seinälle ite kun en löytänyt mistään omasta mielestä kivoja


 
Tässä on sitten saman huoneen vastapäinen seinusta, eli ns meidän vanhempien osasto [:D]
Ukon kanssa pultattiin tohon vihrean verhon viereen vielä telkku kiinni niin kelpaa köllötellä..
Tuossa maalien rajakohdassa on Taikamaalilla tehtyjä höyheniä.. eivät vaan taida kunnolla tässä kuvassa näkyä..

 
Vielä yksi kuva Pimun huoneesta..
Tilasin vielä tuohon seinään sellaisen sisustustarran missä on yksisarvinen kun tuo neiti on kovin hevosiin hullaantunut..
Pilvet maalasin seinään ihan vapaalla kädellä, yllättävän hyvät niistä tuli [:)]

 
Teillä on Minzkuli tosi kivan näköistä! Kyllä vaavin kelpaa. Hauska idea noi taulut tuossa pinnasängyn yläpuolella ja tytön huone on ihan mun lempivärinen[:D]
 
Laitetaas tämä tänne elikkäs..

Vauvalla on nykyisin äitiyspaketin tavaroiden lisäksi:

Sänky
Patja
Patjan suojus
Lakanoita
Tyyny (vaikkei tarttekaan heti)
Ylimääräinen peitto
Joitakin bodyja ja farkkumekko
Juhlamekko (lähinnä säästelen sitä ristiäisiin ja sit sen jälkeen menee varmaan vielä joissain muissa juhlissa)
Vaunut

Vaunut käytii tänään ostamassa Basson Baby -merkkiset yhdistelmät ja on muuten hyvät! Kantokoppa kuulu hintaan ja sai valita kovan ja pehmeän kopan väliltä. Ite otin pehmeän, koska oli paremman olonen ja näkönen. Mutta ovat mustat vaunut.. Olin aatellu jotain värikkäitä vaunuja, mut koska noi oli kaikista kivoimman ja omimman oloset, ni mustana tulivat sitten [:)]
 
Vihdoinkin on hankinnat paasseet alkamaan... nyt sita ei varmaan loppua nay. [:D] Aitiyspakkauksen saaminen laukasi ostotarpeen. [:)]

Pitkaan hakattuani paata seinaan sain valittua vaunut. Otimme UPPABaby Vista-vaunut/rattaat. Kompromisseja joutui tekeen enemmankin, kun maku on suomalainen ja tarjonta amerikkalaista, mutta olen tyytyvainen viela valintaan. Ihana aitini viela ostikin vaunut. Ovat viela variltaan kivan raikkaan vihreat/harmaat.

Myos turvakaukoalo on hankittuna ja paadyimme Maxi Cosi Mico:ihin, jotka pitais olla malliltaan sama kuin euroopassa myytava Cabrio-malli. Kaukalon saa katevasti adapterilla vaunuihin, joka vaikutti valintaan. Vari on tylsan harmaan musta, mutta sopii auton mustaan sisustukseen. [;)]

Saimme tutuilta kaytettyna Ikean Gulliver-pinnasangyn. Patjan ajattelin ostaa siihen uutena. Nyt kuolaan kaikkia ihania pinnasangyn sisustus-setteja, kun ei oikein tahdo loytya pelkkaa pinnasangynsuojaa. Hinnat vaan alkavat 100 dollarista ja ovat paljonkin ylos pain, mutta ovat aivan ihania.

Lahjaksi on saatu muutamia bodyja ja poksyja. Itse olen ostanut muutamia potkupukuja alennusmyynneista. Taalta on tahan aikaan hankala loytaa pitkahihaisia bodyja, mutta toivon etta syksymmalla niitakin loytyisi. Eilen kaupasta viela sattui matkaan pieni paketti vastasyntyneen vaippoja.[8D]

Isommat hankinnat on tehty ja nyt voi keskittya pikkutavaran haalimiseen.[:)]
 
Iines: ne pinnasängyn sisustussetit on melkoisen ihania. Babys´r usin sivuilla oon niihin tutustunut, kun anoppi käski tehdä listaa, että mitä haluttaisiin sieltä. Sit törmäsin samoilla sivuilla hugga babiesin farkkukuosisiin vaippoihin, joita on tietty pakko saada[:D], ei oo ainakaan tylsän valkoiset.

Vauvan tyyny: törmäsin eilen ja jäin miettimään, että tarvitaanko sellaista? Oon ollut siinä käsityksessä, että alkuun riittää suunnilleen tyynyliina pään alle, mutta pitääkö tuollainen olla? Tai minkä ikäisestä noin suunnilleen sitä käytetään?
 
Pakko laittaa taas vähän kuvia [:)]
Ai miten niin oon täpinöissäni

Tässä vaatteita ja tarvikkeita

 
Pulloja ja tutteja ja lusikoita [:D]
Pulloja pitää hommata vielä lisää, sanoinkin mutsille et kun porukat kyselee et mitä tuoda niin vaatteita ei tarvii ainakaan, mieluummin pulloja ja vaippoja jne..

 
Heissan kaikille! Minulla on käsitys, että tyynyä ei saa pienelle vauvalle vielä edes laittaa. Se voi vaikeuttaa hengittämistä jne.
Mulla ei ole vielä muuta kuin äitiys pakkaus ja ostin jo yhdistelmä vaunut. Tollaiset kevyet, joiden kanssa on helppo liikkua näin kaupungissa. Tilasin myös sängyn, sitterin ja turvakaukalon autoon. Muita tavaroitakin pitäisi alkaa ostaa, että ois kaikki valmiina vauvan syntymää varten. Mulla on vain aina ollut taipumus olla viimetingassa liikkeellä, se on vain minun tyylini. Vaikea oppia muunlaiseksi. Enkä ota paineita. Pitäisi tilata myös lipasto mihin saan laitettua noi vauvan vaatteet. On vielä kaikki vain tuossa laatikossa. Paljon pitäisi vielä tehdä, että vauva ois valmis tulemaan tähän taloon.
 
Juu tai siis ei saa vauvalle antaa tyynyä- mulla on sama käsitys kuin jousimiehen äidillä.
Tukehtumisvaaran lisäksi oli muistaakseni ihan niskojen asennon kanssa jotain.
Vasta silloin olen antanut tyynyn, kun 1. lapsi pyytää, 2. osaa jo kannatella itseään.
Meillä siis lapset saaneet suhteellisen myöhään tyynynsä[:D][:D].
Enpä sitä kyllä tarvitse minäkään normioloissa..
 
No niin, nyt on vaipat, pyyhkeet, rasvat, öljyt sun muut hoidettu.
Hoitotaso pinnasängyn päälle tuli tänään postitse, ja Isoin isoveli kasasi sen kieli keskellä suuta.

Taisi olla mieleinen juttu, kun sanoin sille että: "Et livistä mihinkään,ennen kun olet kasannu vauvalle tämän."
 "Jaa, noh, mikäs tää sit on?..Nii,juu tää on nyt se taso." Silmistä näki, että pääsi vähän ku pätemään, kun iskä on pois niin hän on talossa se mies..kröhöm [:D]

Olisinhan minäkin sen kasannu, mutta nyt on saanut olla murkkukin jotenkin osallisena vauvan tuloon [:)]
 
Mistä mamma hankit hoitotason?
Mä tarttisin kans pinniksen päälle jonkuu kivan...

Ikeasta ostettiin pikkupikku lipasto jonne voin tunkea vaipat ja rasvat yms... Kaikki alkaa pikkuhiljaa hahmottua[:D][:D][:D]
 
PojanÄiti: Täältä tilasin http://vaunula.fi/wiwo_changer.htm
Postikulut oli 10e. Kyllästyin kiertelemään noita kauppoja, ja vonkaamaan tasoa citymarkettiin.
(oli joskus, ja lupasivat varmaan 2 kuukautta sitten,että tilaavat lisää, ei ole näkynyt)

Ei tuo kummonen ole, mutta sen muutoman kuukauden menee ihan hyvin [;)]

Pari koria hommattu, jonne nuo rasvat ja vaipat laitoin. Korit lipaston päällä... Apteekkarin lipastoa haaveilen, ja sellasen vielä hommaan. Vaikka toimeen tullaan tuolla pienemmälläkin [:D]
 
Noni, määkin panin tilaten, sen valkosen version.[:D][:D]
Ei se varmaan kauaa kestä tulla?...
meinaan reilu neljä viikkoa vaan aikaa odotella[8D][8D][8D][;)]

Kiitos ja kumarrus mammalle!!!
 
PojanÄiti, mä laitoin tilauksen viime viikon Torstaina (5.pv) Ja eilen tuli tekstari,että on postissa [;)]
Kyllä sen saat ens viikon puoleen väliin mennessä [:D]
 
Mä kirjottelinkin tuolla liirumlaarumeissa uusista vauan haalareista... ekana tää ihanan pehmee nalle fleece-haalari




 
Takaisin
Top