Hankinnat tulokkaalle

Me vaunuja kateltiin ja tutkittiin varmaan kolmisen kuukautta ja nyt on tilauksessa brion sing-vaunut, beigenä(kun se vihreä oli loppu, mur) Mut sais jo tulla ne vaunut!! Ei jaksa oottaa!

Varsinkin jos on erityistoiveita vaunujen suhteen ni suosittelen että tosiaan viimeistään nyt alkaa kattelemaan markkinoita! On niin paljon erilaisia ja toki samanlaisia mut eri hintasia, mua kyllä ahdisti välillä niitten vaunujen miettiminen kun sit vielä käytettyjä kattelin mut päädyttiin "tarjous"uusiin briioihin [:)]

Hoitopöytä vielä hakusessa mut sais sekin jo löytyä ku haluisin päästä pesemään vauvan vaatteita eli katsomaan ja koskemaan niitä ilman että mies katsoo kieroon kun niitä hipelöin... Vaatteita on enimmäkseen kirpparilta tullu ostettuu kun on uuden verosia..

Nii ja amme pitäs hankkia, ostan varmaan sen kaikista kalleimman [:D] semmosen taitettavan kun on ihan pikkunen toi pesuhuone ettei se perus mahu laisinkaan.. Onko se hyvä olla valmiina ennen syntymää eli tarvitaanko sitä heti? kuinka usein vauvaa kylvetetään alussa? vai riitäiskö suihku? hassuja kysymyksiä mut noi nyt tuli mieleen....

Onnea vaunupohdintoihin!!!
 
kuinka usein vauvaa kylvetetään alussa?


Mä taisin kylvettää n. 3 kertaa viikossa..[8|] muuten pyyhin pikkupuklut päivittäin/tarvittaessa.
Hitto, miten mä olen "unohtanut" kaiken[:D][:D]

Nii ja kylpyyn aina tietenkin kun alkoi vauveli haisemaan...niitä poimuja meinaa riittää[:D]

Ja mulla on pojat vauvasta saakka rakastaneet vettä..että ihan vauvoina ne siellä kölli suihkun lattialla ja kylvyssä laitettaessa.
 
Me ostettiin kans tarjouksesta Brion sing yhdistelmät travel systemillä. Sit autoon vielä se adapteri johon saa suoraan sen kaukalon rattaista. Tosi näpsäköiltä vaikuttaa ja helppo kasata. Me ostettiin ihan mustana koko setti, oli valinnan vaikeus ne vihreet tai mustat ni noihin päädyttiin [;)]

Vaunuista tuli mieleen et oli aika huvittava siel kaupan pihassa kun alettiin laittaa rattaita peräkonttiin ni eipä mahtunu mitenkään päin. Tulikin vaunuista aika kalliiit kun joudutaan nyt ostaa uus auto. Ensviikolla meille tuleekin Volvon v 50 automaatti vaihteistolla, ai et ihastuin siihen automaattiin [:)] se on vaan aika iso et mitenköhän noitten peruutusten ja parkkeerausten kans näin juuri kortin saaneena [:D] onneks on peruutustutka :D

Hankinnoista vielä. Ostettiin ikeasta 129euron pinnasänky (tosi nätti, valkoinen) nyt vain 49eurolla. Aika hyvä tarjous! Se oli ikea family kortilla tohon hintaan. Et jos joku vielä kaipaa halvalla sänkyä ni sinne siis. Vaikuttaa ihan laadukkaalta kuitenkin [;)] sit ostettiin lipasto vauvan kamoille ja vaatteille ja koko eilisen pesin vaatteita ja tänään viikkailin niitä hymy kasvoilla lipastoon. Petasin jo sängynkin pienokaisellemme pikkumuumi pussilakanoilla [:)] onpa se söpö nyt.
Vielä olis ostettavana hoitotarvikkeita ja amme ainakin. Varmaan jotain muutakin uupuu.. pikkuhiljaa.
 
Mä alan kallistumaan Oran yhdistelmiin...
Anoppi tosin eilen sanoi, että se on valmis laittamaan 900€ meidän vaunuihin (????[8|][8|][8|][&:]).
Mutta me järkeistettiin tuleva mummo, että me ei kyllä anneta sen maksaa noin paljon. (oli katellu Emmaljungan uusia..)
Ymmärsi kyllä sitten, kun mies sanoi äidilleen, että siihen kun laskee kaukalon/travel systemin päälle niin ollaankin jo puolessatoista tonnissa. Ja mulla ainakin järki sanoo, että:"EI". Mä toisaalta olen aina valinnut järjen mukaan, en merkin...

Muut hankinnat..mun täytyy myöntää, että en ole edes katellu vielä, mitä meillä jo on...noloa.
Mutta sen verran tiedän, että tuleva mummo ja isomummo ovat ostaneet/tehneet tonne meidän kaappiin kynsisakset, vannan, vaatteita (paljon), täkkejä yms. (paljon), haalareita, unipusseja, leluja ym..(siinä kohtaa, kun anoppi oli ostamassa baby björn-nukkea ja vaunuja laitoin stopin, että ei vielä..)- ai, miten niin eka lapsenlapsi tulossa[:D][:D][:D]
Josko sitä jossain vaiheessa kävis ne läpi..
 
Joo meillä kanssa auto meni vaihtoon, joten tulee olemaan oikein lellikkilapsi kun autokin vaihdetaan hänen vuokseen [:D] Se tais olla miehen valmistautuminen vauvan tuloon. Minä ostelen vaatteita, leluja ja kirjoja ni hän osti auton. Kyllä sitäkin sitten tutkittiin ja mietittiin monta kuukautta että mikä on se paras [:)]
Me kyllä mittailtiin että ne singit olis kyllä vanhaanki autoon mahtuneet, mutta no nyt ainakin mahtuu [:)]

"säästän" vaatteiden pesun, vaippojen ja öljyjen oston sinne äitiyslomalle, ni voi sitten oikein valmistautua virallisella lomalla :)

Pitäs töihin lähtee, ei taas kiinnosta yhtään!! Voisin kotona siivota ja lepäillä vaan (ja nauttia raskaudesta), kun ei illalla jaksa enää kun on väsy!!
 
Meillä tuo auton vaihto farmariin tapahtui tuossa loppuvuodesta, jolloin ei vielä tiedetty raskaudesta mitään. Asia oli kuitenkin suunnitteilla ja sitä silmällä pitäen otimmekin sitten juuri farmarin. On se mahotonta touhua kun tosiaan pitää autokin vaihtaa... [:-][:)]

Vaunukuume on kova, mutta emme ole vieläkään päässeet päätökseen asiasta. Vaihtoehtoina meillä on Brion Classic tai Harmony -yhdistelmät, Emmajlungan edge duo combit tai Emmaljungan city crossit. Nuo emmaljungan egde duo combit olisi ne minun unelmavaunut, mutta kun ne on niin todella isot, että vievät niin suuren tilankin auton takakontista ja ovat myös monta kiloa painavemmat kuin muut vaihtoedot. Lisäksi hintaa on jonkin verran enemmän.. Nuo city crossit tuntuu sitten tosi hyviltä ja ystävien puheiden perusteella onkin hyvät vaunut, mutta niiden osalta on siinä ja siinä riittääkö niissä säädöt, kun olemme molemmat mieheni kanssa aika pitkiä ihmisiä ja pitkäaskelisia, joten minullakin meinaa ottaa jalka sinne jarrusysteemiin kävellessä niillä. Briossa taas riittäisi aisat ja ne on kaikista kevyimmät, mutta muuten ehkä eivät sitten niin miellytä minua... Voi voi, pitäisi kyllä nyt tosiaan jo saada tehtyä päätös, että tulisi asia päätökseen...

Muutenkin hankinnat on vielä hyvin pitkälle tekemättä. Meillä on hoitoalusta ja vähän vaatteita... Siihen se sitten jääkin. No on minulla olemassa jo hyvä lista asioita, mitä pitää ostaa, joten ehkä se siitä kun vain pääsisi kauppoihin kiertelemään. Ajateltiin myös, että ostamme sitten samalla vaunujen kanssa niitä juttuja, niin ehkä voisi saada vähän könttäalennusta sitten jostain tuotteista.
 
Noniin :) nyt on laitettu oran saagavaunut tilaukseen, pyydettiin että toimittavat ne vasta sitten elokuun lopulla niin ei täyty  joka nurkka vielä tavarasta. Ovat vaan pölyssä ja KOIRIEN karvoissa... Ostettiin myös sitteri! Turvakaukalo nyt meillä on ja hoitopöytä kun saatiin, matkasänky myös... pinnasänky on tiiossa, loppukesästä käydään se sitten hakemassa :) nii ja kävinhä mie hm:llä pyörähtämssä ja sieltä tarttu mukaan body, paksumpi paita, "ison"pojan housut ja itelle äitiyspaita :)
 
Nyt on sit sänky pedattu jo valmiiksi (reunapehmusteet puuttuu) ja lipastokin vauvan kamoille valmiina. Tilasin nettikaupasta söpön "twinkle twinkle little star, do you know how loved you are?" sisustustarran ja se tuli siis pinniksen yläpuolelle. [:)]



editeditedit: toi tarra ei oikeesti oo tolleen noin vinossa mitä kuva vääristää ja muutenkin aika kehno kuva mut suuntaa antava :D
 
Ihanalta näyttää Pilpan vaavin sänky ja tuo seinätarra on aikas makea[:)]

Vaunuista: Ollaan päätymässä Britaxin oisko ollut B-smart vaunuihin, jotka on kolmipyöräiset ja kätevän kompaktin kokoiset, niin niitä on sitten helpompi kuljetella yleisissä kulkuvälineissä. Ensi kuussa varmaan vasta tilataan. http://www.britax.fi/rattaat/b-smart vaikka malli on tosiaan rattaat, niin niihin saa tosi kätevästi kovan kopan liitettyä, niin sellainen ostetaan sitten erikseen. Metallisesta tavarakorista joudun nyt sitten luopumaan, mutta kun selvisi, että siinä kujetettavien tavaroiden maksimi paino on 5kg, sekä metallisessa että kankaisessa, niin ei sillä sitten niin väliä, kun aikaisemmin olin kuvitellut, että metallisessa saisi kuljetettua huomattavasti enemmän tavaraa.

Hankintalistan päivitystä, alkaa lista vähitellen lyhenemään[:D]:

Pinnasänky on jo koottuna ja lopullisella paikallaan. Laitan kuvaa siinä vaiheessa, kun saan lastenhuoneen kohtuulliseen kuntoon.

Nyt on taitettava hoitopöytä. Iso kiitos PojanÄidille[:)]

Eilen käytiin Ikeassa niin mukaan tarttui nämä:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50072867
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60139301
Ja perusvalkoinen vuodekatos. Mies totesi tuon sammakkolokerikon kohdalla, kun sitä pohdin ja mietin, että ota se vaan, että päästään eteenpäin[:D]

Sitteri on myöskin nyt huudettu huutonetistä, kankaassa on sellaisia pieniä nalleja:



 
Hanimami Eipä kestä, ilo varsin molemmin puolinen[:D] ja mahtavaa oli nähdä ihan kasvotusten! löytyikö sille jo paikka? ja saitteko mekanismin toimimaan?
Ensi kerralla nähdään sitten kaffen merkeissä! (olisin muuten keittäny teille jossei olisi ollut aikataulu kireenä, mut siis ensi kertaan:))
 
Jipii tuossa nuo vaunut nyt on, ihan kivan näköset vaikka mun mielestä kaikki vaunut on rumia[:)]
Jospa ne jostain paikkansa löytävät tuosta keskeltä kulkuväylää.

Onnea vaunujen metsästykseen!!
 
nyt saatiin pinnasänky ostettua, tänään pääsee sen kokoamaan kunhan isäntä kotiutuu töistä. Kuvan löydätte täältä
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=74
ei onneks ollu ihan noin kallis mitä tässä on hinta ilmotettu, maksoi 189€ se normi kokonen joka otettiin. Se isompi oli tosi ison näkönen ja olis vieny hurjan tilan [:-]
Toivottavasti on pitkä ikäisempi sänky tuon laidan kanssa, sen takia kyseisen sängyn halusin [;)]
 
Nonni!

Nyt sen tein- ostin tarjouksesta Ora Jovi Air yhdistelmät kovalla kopalla ja Oran kaukalon tarjouksesta myös.
Tilasin ne kotiovelle ja kaikenkaikkiaan hintaa tuli 414€- I LIKE A LOT!!![:)][:)][:)]
Eipä tarvi bensaa kuluttaa ja parasta kaikista on, että ny olis kaikki 1. tarpeellinen hankittuna..
Jotain liivisuojusta ja vaippaa ja pikkukrääsää toki vielä, mutta noin niinkuin muuten..on amme, kehtosänky, vaunut, kaukalo ja vaatteita...

Jee jee!!

Siirrynpä kestovaippailijoita ketjuun ja ainakin PojanÄiti- kohta tulee kysymyksiä[;)].
 
kaika HAHAAA!!! bring it ON!! Tunnen taas kuinka tuo kestovaippa hirviö nostaa päätänsä sisälläni
ja vinksahdan varmaan taas niin että nostelen vain nenääni kaupan vaippaosastolla.
JA KYLLÄ, vaipat pestään vain järvivedellä, itse keitetyllä, kävyillä ja jollain kalanrasvalla.
Muut nauttikoon elämästä, minä paistattelen vain paremmuudessani[8D][8D][8D][:D][:D].
 
Hip hei! Kärryt on työnnetty kotiin asti, kirjaimellisesti pääsi kotimatkalla harjoittelemaan liikkumista ihan ratikassakin (hankalaa vielä[:-]) Täytyy varmaan alkaa kulkemaan tuossa rappukäytävässä kerran päivässä ulos asti ja rinksa talon ympäri, että tottuu noiden kärryjen siirtelyyn (ja erilaisiin maastoihin sekä esteisiin[:D]), kun en meinannut kuin kerran ne vasta kaataa[:D] Ihanat on kärryt kuitenkin.
 
[:D] Alkaa tosiaan olemaan kaikenlaista mukavata hankittuna. Mummi on katsellut sitteriä jossain, en tiedä meinaako sen hommata vai...Jos ei ostamme itse.
Sain tosiaan ystävältä (kun kävimme reissussa) laatikollisen ja pussillisen vauvalle tavaraa. Syöttötuolin pehmusteen,hoitoalustan, ainun rintapumpun(toimii sähköllä/pattereilla),vaatteita, harsoja läjän,peitteen ym.

Vaunut: Tosiaan mehän ostettiin käytettynä edullisesti tuosta vähän matkan päästä.(n.4vuotta vanhat) Väri on sini-punainen(tumma), eikä ne nyt aivan 100% selllaiset ole mitä olin haaveillut, mutta toimivat F7-firkon yhdistelmät. Ei ilmakumit, kevyet, ja kovalla kopalla. Ei ole sitä heittoaisaa, mutta saa säädettyä korkeutta ja koppaosan saa kyllä käännettyä.
Turvaistuin saatiin myös kaverilta, hyvä kuntoinen kolaroimaton. Vaikka kahdella mukelolla ollut, kuin uusi [;)]

Pinnasänky tuodaan Sunnuntaina [:D]
sitten vielä:
-hoitotaso pinniksen päälle
-kylpyamme
-vaippoja
-puhdistuspyyhkeitä
-öljyä
-niistin
-cuplaton,sinkkivoide,panadolsupot
-maidonkerääjä,ja kestoliivin suojat
-säilytyskoreja
-roskakori ja pyykkikori
-imetyspaitoja (parit liivit on tulossa postitse)

Ja kun ompelukoneen saan käyttöön, niin siinä ei kauvaa mene kun ompelen liinavaatteita ym. [;)]
 
^ Kyllä se tosiaan on ihanaa, että tarpeellisia asioita jo löytyy. Oikeastaan meillä taitaa olla hankinnat siinä mallissa, että vauva saa jo tulla, niin pärjättäisiin ja loput saisi hankittua sitten syntymän jälkeenkin. Tosin lastenhuone on vielä vähän rempallaan sisutuksen suhteen, eikä peti oo vielä pedattu.

Vielä puuttuu:
Turvakaukalo
Amme
Puklurättejä
Vaippapyykkikori
+Apteekissa/ Kaupassa käynti, mistä d-tipat, cuplatonit, puhdistuspyyhkeet, kertisvaippoja, liivinsuojia, muutama äidinmaidon korvike ym.. Mitkä oon ajatellut sitten vasta n. kuukauden päästä hankkia. Tai jos joudun aikaisemmin sairaalaan, niin miehelle teen kauppalistan[:D]

Mamma76: Ompelukoneella aion kanssa tehdä lakanat, kun meillä on jostakin kertynyt värikkäitä+ käyttämättömiä yksittäisiä pussilakanasettejä, niin hyödynnän niitä vaaville. Lisäksi suunnitelmissa on tehdä imetystyyny, kestoliivinsuojia, pinniksen laitapehmusteet, päiväpeitto pinnikseen ja laitasuojat äitiyspakkaukseen.. jos noi nyt ainakin saisi aikaan[:D]

Mitens tuo rintapumppu, maidonkerääjä systeemit? Kuinka ne toimii? onko rintapumppu turha ostos etukäteen? Apua! Hukassa[:D]
 
Mulle rintapumppu oli tärkeä asia imetyksessä,
mut se sähköinen imuri eikä mikään ite pumpattava, sain niistä tuppitulehduksen.
Myös rintatulehdukseen kätevä!!!

Itse pystyy ihan hyvin myöskin lypsämään,
mut mulla se tuntu inhalta joten halusin laitteen joka toimittaa asian mun puolesta.
Mä ostin pumpun vasta tarpeeseen, se helposti jää vaan lojumaan.
Kannattaa vaikka katsoa valmiiksi mistä sellaisen voi ostaa jos tulee tarvis,
sitten jos tuntuu että tarvitsee pumppailla nin pistää vaikka ukon kipasemaan lypsykonetta kaupasta:)
 
HaniMami: Tuo Rintapumppu on aika tyyris, joten kannattaa pistää ukko ostoksille, jos siltä tuntuu vasta vauvan synnyttyä.Ettei sitten tule turhaa ostosta. Mulle kävi flaksi, ja sain sen ilmatteeks.
       Ja uus juttu on mullekkin,neuvoja? [;)]
Meillä on myös noita pussilakana settejä aivan turhan paljon, joten niistä on munkin tarkoitus tehdä vauvalle [;)]

Maidonkerääjästä: Periaatehan on vissiinkin se, että kun imetät toisesta alkaa toisesta "automaattisesti" valumaan maitoa, ja sen saa talteen tuolla kerääjällä, jonka voi pullosta sitten syöttää. Menikö oikein? [:D]
 
Mä käytin rintapumppua silloin jos oli vaik jossain illanvietossa tai muuten vaan halus tyhjentää täydet rinnat kun vauva ei syönykkään normiaikaan.
Myös siis kätevä jos iskee tulehdus, jolloin muistaakseni ei imettämistä suositella, mutta tissit pitäisi kuitenkin saada tyhjennettyä tasavälein ettei tulehdus pahene tai maidontuotanto heikkene.
Alkuaikana kun tissit oli turpeena maidon määrästä, silloin pumppu toi hetken helpotuksen.

Lämmitin tissejä ensin kaurapussilla joku vartin verran, jos ei heti alkanu herumaan nin kutittelin harsonpäältä vielä toista nänniä kun toisessa oli pumppu. Lähti aina hyvin liikkeelle. maidot laitoin pakkaseen tai jääkaappiin odottelemaan käyttöä.


Ja kerääjä on just sellanen juttu mikä laitetaan toiselle tissille kun toisesta syödään nin ei mene eliksiirit hukkaan.
Nekin voi sitten pakastaa vaikka minigrip pusseihin ja sieltä sitten lämmitellä vesihauteessa kun vauvelille tulee hirmu nälkä :)
 
Takaisin
Top