Haaveena esikoinen

Täälläkin toiveikkuus nostaa päätään vaikka oon koittanut sanoa itelleni että tässä kuussa ei tuu mitään tapahtumaan kun ei osunut yritykset kunnolla kohdilleen. Ihan kauheeta kun ei voi estää itseään toivomasta ja tarkkailemasta 😩 dpo 6 ja joka ikinen nipistely ja tuntemus kyllä rekisteröidään... Huoh.
 
Mä siirryin jossain vaiheessa liuskatesteistä noihin digeihin kun tuntu etten saa varmaa tulosta niillä liuskoilla. Digit toimii paremmin. Mut kyllä niihin tosiaan rahaa saa palamaan! Varsinkin kun yritys vaan kestää ja kestää. Muakin jotenkin rasittaa niitten ovistestien tekeminen mut pakko testailla ja yrittää laskesmoida yritystä viimisen päälle oikeeseen aikaan. Plus tietty noi hoidot vaatii sen ovisplussan testillä.
 
Eilen tulikin sittenkin jo talleteltua kaameasta flunssasta huolimatta. Ja tänään olikin yllätykseksi ovistestissä kunnon plussa, kun odotin vasta vähän myöhemmäksi!
 

Liitteet

  • IMG_20240415_095811.jpg
    IMG_20240415_095811.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 24
Täällä menossa kp17 ja ovista vielä odotelles! Aiemmissa 33pv kierroissa ovis tullut kp20-21 eli tällä viikolla pitäisi olla tulossa!
Limat jo vähän lisääntyneet ainakin tukemaan tätä! Ovistestailunkin olen jo aloittanut mutta niissä ei vielä mitään ihmeellistä.

Mä niin toivoisin että tää olis se meidän kierto :Beating Heart:
 
Mä oon nyt miettiny tänään tota perjantaina tehtyä inssiä ja sitä siittiöiden määrän romahdusta. Lueskelin jopa tutkimuksia tästä aiheesta ja ihan minimirajana onnistumiselle pidetään kai 5milj./ml. Meillä tulos oli 1,9milj./ml eli ihan surkee 😔 Luin tosin myös sit sellastakin tutkimusta missä todettiin että tuoreet siittiöt hedelmöittää munasolun paljon tehokkaammin, vaikka määrä pieneneekin kun pidättäytymisaika lyhenee. Meillä toi päivän pidättäytymisaika oli siis EHKÄ tähän romahdukseen syynä (tiedän et 2vrk on suositus ennen toimenpidettä).

Miten monta kertaa te yritätte olla yhdynnässä per kuukausi?
 
DPO8 ja eikös ne ensimmäiset tiputtelut taas tulleet. 😔 Varmaan taas seuraavat kaksi viikkoa enemmän ja vähemmän vuotoa. Surettaa ja ahdistaa.
Olikos sulla jo joku tukilääke tuohon tiputteluun? Jos ei, ja se on toistunut jo useammassa kierrossa, niin varaa ihmeessä aika gynelle! 🩷
 
Mä oon nyt miettiny tänään tota perjantaina tehtyä inssiä ja sitä siittiöiden määrän romahdusta. Lueskelin jopa tutkimuksia tästä aiheesta ja ihan minimirajana onnistumiselle pidetään kai 5milj./ml. Meillä tulos oli 1,9milj./ml eli ihan surkee 😔 Luin tosin myös sit sellastakin tutkimusta missä todettiin että tuoreet siittiöt hedelmöittää munasolun paljon tehokkaammin, vaikka määrä pieneneekin kun pidättäytymisaika lyhenee. Meillä toi päivän pidättäytymisaika oli siis EHKÄ tähän romahdukseen syynä (tiedän et 2vrk on suositus ennen toimenpidettä).

Miten monta kertaa te yritätte olla yhdynnässä per kuukausi?

Meilläkin löyty ongelmaa miehen osalta, mutta en muista enää yhtää millaset lukemat ne oli ja tyhmää, ettei ne tulokset lue tuolla hoitopolun tuloksissa, kun nyt alko kiinnostaa. Lääkäri ei kuitenkaa antanut ymmärtää, että tilanne ois ihan toivoton.
 
Olikos sulla jo joku tukilääke tuohon tiputteluun? Jos ei, ja se on toistunut jo useammassa kierrossa, niin varaa ihmeessä aika gynelle! 🩷
Ei ole vielä, mietinkin jo ajan varaamista gynelle. Varaan, kun näen kauanko tässä kierrossa tiputtelen, niin on sitten enemmän dataa. Yritin tutkia, mitä lääkettä tuohon voisi määrätä, ilmeisesti lugesteron voisi olla sellainen.
 
Ei ole vielä, mietinkin jo ajan varaamista gynelle. Varaan, kun näen kauanko tässä kierrossa tiputtelen, niin on sitten enemmän dataa. Yritin tutkia, mitä lääkettä tuohon voisi määrätä, ilmeisesti lugesteron voisi olla sellainen.
Joo se on hyvä, että on dataa valmiina! Oon kuullut että lugesteron ja terolut on ainakin molemmat sellaisia ja varmaan on vielä muitakin vastaavia valmisteita! Tiputteluhan voi olla merkki alhaisista progesteronitasoista, niin ymmärtääkseni sit just keltarauhastukea käytetään apuna siihen.

Kävin itsekin jo lyhyen luteaalin takia alkuvuodesta gynellä, mutta ei silloin vielä suostunut antamaan mitään tukilääkitystä, kun keskenmenosta oli vasta pari kuukautta ja sanoi vaan, että kroppa voi olla vielä sen jälkeen sekaisin. Mulla ei oo tiputtelua mutta luteaali ollut nyt 6kk ajan joka kierrossa vaan 9-10 päivää. Nyt viime kierto oli eka jossa oli 11 päivää. Katson varmaan vielä tän kierron, että millaiseksi jää nyt ja sit ajatuksissa mennä itsekin uudestaan gynelle.
 
Ei ole vielä, mietinkin jo ajan varaamista gynelle. Varaan, kun näen kauanko tässä kierrossa tiputtelen, niin on sitten enemmän dataa. Yritin tutkia, mitä lääkettä tuohon voisi määrätä, ilmeisesti lugesteron voisi olla sellainen.
Mulla lyhyt lugesteron-kuuri sai jo pidempään jatkuneen tiputtelu loppumaan kokonaan! 😊
 
Mä oon nyt miettiny tänään tota perjantaina tehtyä inssiä ja sitä siittiöiden määrän romahdusta. Lueskelin jopa tutkimuksia tästä aiheesta ja ihan minimirajana onnistumiselle pidetään kai 5milj./ml. Meillä tulos oli 1,9milj./ml eli ihan surkee 😔 Luin tosin myös sit sellastakin tutkimusta missä todettiin että tuoreet siittiöt hedelmöittää munasolun paljon tehokkaammin, vaikka määrä pieneneekin kun pidättäytymisaika lyhenee. Meillä toi päivän pidättäytymisaika oli siis EHKÄ tähän romahdukseen syynä (tiedän et 2vrk on suositus ennen toimenpidettä).

Miten monta kertaa te yritätte olla yhdynnässä per kuukausi?
Mä tiedän pariskunnan jolle kävi vastaavasti inssissä (tarkkoja lukuja en tosin tiedä). Mut heille oli jo inssissä sanottu että ICSI seuraavaksi kun hoitohenkilökuntakin piti todennäköisyyttä onnistua niin pienenä. No siitä inssistä sai alkunsa heidän esikoinen ja on jo muutaman kuukauden ikäinen pikkuinen.

Ymmärrän miksi harmittaa ja painaa mutta pitää muistaa että tätä hommaa ei tehdä pelkästään paperilla. Hurjasti tsemppiä 🌈
 
Joo se on hyvä, että on dataa valmiina! Oon kuullut että lugesteron ja terolut on ainakin molemmat sellaisia ja varmaan on vielä muitakin vastaavia valmisteita! Tiputteluhan voi olla merkki alhaisista progesteronitasoista, niin ymmärtääkseni sit just keltarauhastukea käytetään apuna siihen.

Kävin itsekin jo lyhyen luteaalin takia alkuvuodesta gynellä, mutta ei silloin vielä suostunut antamaan mitään tukilääkitystä, kun keskenmenosta oli vasta pari kuukautta ja sanoi vaan, että kroppa voi olla vielä sen jälkeen sekaisin. Mulla ei oo tiputtelua mutta luteaali ollut nyt 6kk ajan joka kierrossa vaan 9-10 päivää. Nyt viime kierto oli eka jossa oli 11 päivää. Katson varmaan vielä tän kierron, että millaiseksi jää nyt ja sit ajatuksissa mennä itsekin uudestaan gynelle.

Jos lohduttaa, niin minulla tiputteli käytännössä joka kierrossa e-pillerien lopettamisen jälkeen, siis useamman vuoden ajan. Tiputtelu alkoi yleensä dpo5-7 ja jatkui noin viikon kuukautisiin saakka. Tiputtelun alussa tuli aina myös hyytymiä, eli mitään ihan pientä vuoto ei ollut vaikka kevenikin sitten kuukautisia lähestyttäessä.

Gyne ei suostunut määräämään tiputteluun esim lugeja kun ei silloin ollut raskaussuunnitelmia, vaan käski käyttää e-pillereitä (joihin en halunnut palata). Gyne arveli syyksi vuodoille iän ja esivaihdevuodet/huomattavan aikaisin alkaneet vaihdevuodet (ikää oli tuolloin melkein 35), mitään labroja ei kuitenkaan otettu. Sitkuttelin todella pitkään vuotojen kanssa ja kokeilin kaikki poppaskonstit, mutta mikään ei auttanut.

Jossain kohtaa mieli raskauden suhteen muuttui ja olin varma, etten voi tulla raskaaksi mutta sitten tärppäsikin jo kolmannesta yrityskierrosta. Koko raskauden aikana ei ollut minkäänlaisia vuotoja. Eli näinkin voi käydä.
 
Kp19 ja ovista ei vielä näy.
Talletteluja ollaan kuitenkin säännöllisesti harrasteltu tässä kierrossa jos vaikka ovis olisikin livahtanut testauksien ohi,
kun testaan vain kerran päivässä.
 
Kiitos tiputtelukokemusten jakamisesta, toivoa antavaa kuulla, että lääkevaihtoehtoja on. 🤗 Älykello ennustelee kuukautisia parin päivän päähän, itse olen vähän skeptinen että alkaisivat kunnolla vielä silloin. Toki ovulaatio oli aikainen, mutta ei näköjään luteaalikaan ole minulla joka kuussa yhtä pitkä, vaikka pitäisi olla.
 
Piipahdan täällä kertomassa että tiistaina saadussa plussassa varovaista vahvistumista. Testaan vielä kerran viikonloppuna ja jos suunta pysyy samana, alan siirtymään vähän kerrassaan joulukuisten puolelle vaikka saatan edelleen käydä täällä silloin tällöin teidän kuulumisia lukemassa.

Kiitos kanssakulkemisesta ja toivottavasti täälläkin lähestyvä kesä ja aurinko toisi mukanaan plussatuulia! 🌞
 

Liitteet

  • IMG_20240418_071312.jpg
    IMG_20240418_071312.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 38
Nyt mäki voin esittäytyä täällä! Oon seuraillu tätä ketjua taustalta, sain plussan helmikuussa mikä päätty km maaliskuun lopulla. Nyt näyttäis siltä että ekat menkat km jälkeen on lopuillaan ja kohta voin alkaa jahtaamaan taas ovista 😊 Mä tilasin ekaa kertaa digitaalisia ovistestejä ja meinasin niitä kokeilla nyt liuskojen kaverina. Onko noiden käyttöön jotain vinkkejä? Niitä ilmeisesti voi testata aamustakin?
 
Onnea @Yrittiteetä tekisi mieli 🥰

Ja tervetuloa @Kimpsu ! Minkä verran teillä yritystä takana?

Mä alottelin ovistestailuja näin kp8 apteekkarin testeillä, kun ei taas osaa arvata mikä kierron pituus tulee olemaan. Noissa luki että voi tehdä milloin vaan, niitä cbn digejä meinaan lähempänä ovista käyttää ja niissä on mun mielestä että heti aamusta voi tehdä, ainakin sillä ohjeella ite oon mennyt. Mutta siis täällä edelleen että 😅

Käyn aina lukemassa mutta tuntuu välillä tyhmältä selittää omia juttuja jos ei ole mitään maata mullistavaa kerrottavaa. Toisaalta välillä taas kaipaa vertaistukea jota täältä sitten saa. Uskalsin vähän aika sitten kertoa yhdelle ystävälle yrityksestä ja helpotti omaa oloa aika paljon.
 
Onnea @Yrittiteetä tekisi mieli 🥰

Ja tervetuloa @Kimpsu ! Minkä verran teillä yritystä takana?

Mä alottelin ovistestailuja näin kp8 apteekkarin testeillä, kun ei taas osaa arvata mikä kierron pituus tulee olemaan. Noissa luki että voi tehdä milloin vaan, niitä cbn digejä meinaan lähempänä ovista käyttää ja niissä on mun mielestä että heti aamusta voi tehdä, ainakin sillä ohjeella ite oon mennyt. Mutta siis täällä edelleen että 😅

Käyn aina lukemassa mutta tuntuu välillä tyhmältä selittää omia juttuja jos ei ole mitään maata mullistavaa kerrottavaa. Toisaalta välillä taas kaipaa vertaistukea jota täältä sitten saa. Uskalsin vähän aika sitten kertoa yhdelle ystävälle yrityksestä ja helpotti omaa oloa aika paljon.
Kierukka poistettiin viime vuoden syyskuussa. Eli näköjään aika samoihin aikoihin alkanut yritys kuin teillä 😊
 
Takaisin
Top