Etelä-Pohjanmaalta...?!

hengis ollaan [;)] mut tuntuu vaan pitävän kiirettä ku nyt toi mun ukkokultakin on lomalla niin tulee sit tehtyä kaikenlaista ja harvemmin kerkiää istumaan edes koneella! Mulla olis seuraava neuvola 6.10 ja sit rakenneultra 19.10, niitä ootellessa! [:D] 
 
hyvähyvä [:)] voi, teidän rakenneultrakin on jo pian! [:D] tai ainakin paljon ennemmin kun meillä [>:]
 
Onko muilla ollut stressejä oireiden vähyydestä? Minua ärsyttää ihan suunnattomasti, että alkuraskauden oireet ovat hävinneet, paitsi pissahätä ja ällötys rasvaisia ruokia kohtaan.. Potkujakaan en voi vielä tuntea, joten tuntuu kuin ei raskaana olisikkaa.. Pääsisi jo sinne neuvolaan ja kuulisi sydänäänet!
 
Unohdin sanoa tästä äsken...
Maanantaina, kun nousin äkisti tuolilta, tuntui kamala "vihlova" kipu häntäluussa. Sitä kesti hetken niin että kävely oli tuskaista, mutta sitten se meni ohi. Eilen huomasin taas saman. Jos kumarrun siihen sattuu eniten ja oikeastaan joka kerta. Liikkuessakin sattuu välillä. Tänään en ole vielä huomannut mitään, mutta en ole vielä kumarrellut enkä mitään. Voikohan tämä johtua raskaudesta vai onko jotain ihan muuta? En ole edes kaatunut takapuolelleni tai mitään..
 
Ajattelin kysäistä täälläkin, kysyin jo maaliskuun jutusteluissa, mutta siellä tulee välillä niin paljon tekstiä, että muut eivät aina edes huomaa tai lue toisten juttuja.
 
kyllä mäkin oon kieltämättä välillä miettiny tätä omaa olotilaa et onko normaalia et on tosiaa nii "normaali" olo varsinki ku jäi pois noi pahoinvoinnit aamusel. Mut muistelin sit et eikö sitä aina sanota et tää keskivaihe raskaudesta on aina sitä helpointa aikaa ja aika menee siivillä kun on niin helppo olo [:)] jos tää oikeesti onkin vaan sitä! Voi että mua ärsyttää jo nyt toi yöllinen vessassajuoksu pissahädän takia. Ennen olin sellane jääräpää etten vahingossakaan viittiny kipaista vessaan yöllä, jos hätä sattu olee mut nyt tuntuu et räjähtää, jos ei ota ja lähe sinne huussin puolelle [:D] ehkä tää on jonkinlaista harjoittelua tulevia yöheräämisiä aatellen!!
Osaako kukaan sanoo mitä kahvi aiheuttaa jos sitä juo enemmän kanssa?? Ku suositus kait on et korkeintaan 2 kuppia päivässä ja mul meinaa toi luku olla se minimi [;)]
En osaa undulaatti sanoa tuosta sinun kivustasi oikein mitään, ei ole samanlaista kokemusta ollut. Kannattaa kysyä neuvolasta mitä se vois tarkoittaa.
 
Pitäisi varmaan vain nauttia tästä normaaliolosta! Ei kauaa mene, kun vain pyörimme eteenpäin ja joka paikkaan sattuu [:D]
Mulla toi yöllinen vessassa juoksu on vähän jäänyt, alkuraskaudestahan kävin välillä 3-4 kertaakin yössä.. Nyt vain tuppaa olemaan päivisin hätä sellaista, että ensin ei edes tajua, että on hätä ja yhtäkkiä pitääkin jo juosta ja välillä silti ehtii tulla housuihin pari tippaa [:D] Ihan järkyttävää [:D]
En usko, että kahvi vaikuttaa sen kummemmin. Itse en juo oikeastaan koskaan, mutta jos olet kerta ennen raskauttakin juonut useita kupillisia päivässä niin kehosihan on tottunut siihen ja uskoisin, että se ei ole vauvalle haitaksi. Kunhan nyt ei ihan kymmentä kupillista juo [:D] Nuo kaikki ohjeistukset eri ruoka-aineita kohtaan on kuitenkin yleensä vain suuntaa antavia ja asetettu vähän tiukemmalle, kun ne oikeasti ovat. Ainakin uskoisin niin. Itse join ennen raskautta 2-3 energiajuomaa päivässä ja nytkin olen juonut kupillisen silloin tällöin. Ei vain pysty olla ilman, kun siihen on niin tottunut. Vaikka sekin on periaatteessa kielletty kokonaan..
Tuosta häntäluusta. Se on ollut taas vähän parempi ja googletin asiaa ([:D]) ja löysin keskusteluja, joissa monella raskaana olevalla oli häntäluuvaivoja. Nivelet ja kaikki pehmenevät raskausaikana ja antavat hieman periksi, kun kohtu painaa niitä niin tuo on kai ihan normaalia.

Olemme vihdoin päässyt muuttamaan! Koko muutto oli oikeastaan päivässä valmis.. Tavaratkin on jo järjestyksessä suurin piirtein [:)] Enää lamppuja,mattoja,verhoja ja tuollaisia vähän puuttuu...
 
Juuri ehdin kehua tilaani häntäluun suhteen, nyt sitten taas kävelykin tekee kipeää, kun olen istunut koko päivän. Ei siinä mitään, on vissiin ihan normaalia, mutta mitä ne kivut ovat sitten lopuksi, kun niitä on jo nyt!
 
Vähän hehkutusta, pääsen huomenna äidin ja pikkusiskoni kanssa vauvauintiin, kun isäpuoleni ei ehdi! Aivan ihanaa varmasti [:)] 
 
Moikka pitkästä aikaa! Toivottavasti olette voineet hyvin ja undulaatinkin kumma kipu on hävinnyt. Nyt on muutot muutettu ja eilisestä lähtien olen virallisesti seinäjokinen :) Hurjaa! Ihanaa kun koti alkaa olla järjestyksessä vihdoin, vielä pitäis tänään siivota kunnolla. Ehtii siis taas roikkua netissäkin, jei! Eka neuvolakäynti täällä onkin sitten jo parin viikon päästä ja sitten pääsen tosiaan täällä siihen rakenneultraankin, mikä on ihanaa! Kuitenkin aiotaan mennä Tamperelle sinne 4d-ultraankin, kaverin kaveri oli käynyt ja kehui kovasti, olivat saaneet sitä 4d-"videokuvaa" kotiinkin dvd:llä, se on sitten lapselle itselleenkin kiva joskus sitä katsella. Se ehkä sitten n. vkolla 25. Eilen tutkin noita äippäpolin sivuja ja ilokseni totesin, että täältä löytyy kaikki synnytysaltaatkin sun muut!

Undulaatti: Kiva, että tekin ootte hyvin päässy muuttamaan! Tuosta Pinolaaksonkadulta kuljen aika usein iltaisin Katajalaakson kioskin ohi tähän meille :) Ja ei tarvi mun lenkkitahtia kyllä yhtään jännittää, aikaisemmin juoksin paljon, mutta nyt kyllä on tullut harrastettua vaan reipasta kävelyä :) Aika paljon valoisan aikaan menen tuolla metsissä myös niin saa koirat juosta. Lähde ihmeessä mukaan :) Sitä mammavesijumppaa / kahvittelua tms. vois myös katsella, ensi viikon olen Jkl:ssä menossa koulun takia, mut sit oon taas täällä. Koirista vielä sen verran, että kivoja rotuja olet kyllä miettinyt. Yksi mistä kans itse tykkään paljon on ranskanbulldoggi :) Kyllä seurakoirissa vaan on puolensa, nää meidänkin vaikka pieniä onkin on aikamoisia energiatykkejä, tarviivat paljon puuhaa ja liikuntaa.. Seuraavaksi jos koira tulee, niin on kyllä seurakoirarotuinen, niitten kanssa on vaan helpompaa.
 
Amelie: Olenkin kaipaillut sua [:D] Mä en ole vielä tutustunut kivilaaksonkatuun, vaikka isäni muutti perheineen sinne juuri myös [:)] En ole edes ihan varma missä päin se on... Kipu ei ole hävinnyt, päinvastoin. Nytkin täällä kärvistelen kipuni kanssa. [>:] Toi 4D-ultra kuulostaa niin ihanalta, mutta ihana taitaa olla hintakin? [:D] Ei taitaisi meillä olla varaa, minun vielä opiskellessakin.
Pitää sopia tuosta lenkkeilystä sun muista tässä joskus, tuntuu että on taas niin paljon ohjelmaa tässä lähiaikoina [:)] 
Me ollaan tuo koirajuttu haudattu. Ainut koira mikä huolitaan jos ottaa pitää, on poikaystäväni oma koira, joka on hänen äitinsä luona. Siinä on saksanpaimenkoiraa ja hirvikoiraa. Ja kaiketi vähän ajokoiraa. Se kulkee poikaystäväni kanssa aina metsässäkin ja on tosi tottelevainen. Yksi sana vain, niin johan tottelee minuakin, vaikka en sen kanssa ole kamalasti tekemisissä ollutkaan. Poikaystäväni äiti ei vain enää jaksaisi sitä pitää ja jos me emme sitä huoli, se lopetetaan. Eli kyllä me sen otamme jos anoppi siihen hermostuu [:D]
 
Vaikka en varsinaisesti ole Etelä-Pohjanmaalta, niin silloin tällöin olen käynyt täällä "vakoilemassa" mitä melkeen naapureille oikein kuuluu raskauden edetessä... [:)]
 
ALKUPERÄINEN: undulaatti

Unohdin sanoa tästä äsken...
Maanantaina, kun nousin äkisti tuolilta, tuntui kamala "vihlova" kipu häntäluussa. Sitä kesti hetken niin että kävely oli tuskaista, mutta sitten se meni ohi. Eilen huomasin taas saman. Jos kumarrun siihen sattuu eniten ja oikeastaan joka kerta. Liikkuessakin sattuu välillä. Tänään en ole vielä huomannut mitään, mutta en ole vielä kumarrellut enkä mitään. Voikohan tämä johtua raskaudesta vai onko jotain ihan muuta? En ole edes kaatunut takapuolelleni tai mitään..

 
Silmääni pisti nuo undulaatin kivut. Itsellä oli samanlaisia kipuja ja tuntui siltä, että häntäluu ja ristiselkä kaipaisi kunnon rusautusta. Ennen olin siinä onnistunut, kun makasin esim. lattialla selällään ja nostin lantion ilmaan ja laskeuduin alas nikama nikamalta. Raskauden aikana se ei enää onnistunutkaan ja ajattelin jo, että mikäs perkele on oikein vikana. Selityksen sain, kun kävin semmoisessa paikallisen fysioterapian mammaryhmässä, jossa selitettiin erittäin hyvin mitä muutoksia kehossa tapahtuu raskauden aikana tuki- ja liikuntaelimien kannalta. Ja syy löytyi SI-nivelistä ja niiden löystymisestä (lisätietoja ko. nivelistä saa googlettamalla). Ja tosiaankin se kipu tuntui aina kumartuessa ja kummasti vihloi häntäluuhun, jonka takia myös alaselän lihakset meni jumiin... Siinä meinas jäädä lenkkeilyt ihan kokonaan. Kivuista huolimatta tein tosi kevyitä lenkkejä ja niiden päälle venyttelin aina kunnolla varsinkin alaselkä. Nyt noita kipuja ei ole ollut (tais loppua siinä rv 16 paikkeilla), joten siitäkin selviää....[:)]
 
Mistä itse olet Nenn1? Mainitsit olevasi melkein naapuri [:D]
 
Sen käsityksen minäkin olen saanut näistä häntäluukivuista, että vauva raivaisi tilaa ja nivelet sun muut antaisi periksi. Pitää tehdä kevyitä lenkkejä ja koittaa venytellä. Nyt on lenkit jääneet ihan kokonaan taas  En ainakaan viikkoon ole ollut ollenkaan. (yksi syy miksi haluaisin sen koiran! olisi pakko mennä [;)]) Physiopilatekseen pitäisi tänään ja pelottaa, että miten siellä käy, kun nyt on tullut kummalliset alamahakivutkin kaveriksi ja häntäluukipu vain voimistuu [>:] Toki se on raskaana oleville, joten ohjaaja kyllä ymmärtää ja yrittää keksiä vaihtoehtoja jos ei pysty jotain tekemään.
 
Moi taas! Sori undulaatti kun olen ollut poissaoleva, mä olen ajoittain niin saamaton, etten saa aikaiseksi edes tulla tänne foorumille lueskelemaan.. Aika menee niin hurjaa vauhtia, viikon olin tosiaan reissussa, sitten sen jälkeen reilun viikon siinä välissä flunssassa ja pienessä kuumeessa, joka onneksi on nyt selätetty, ja nyt pitäis taas vaihteeksi lähteä huomenna evakkoon ton meidän poikakoiran kanssa, kun nartulla alkoi juoksu.. Taisin törmätä suhun physiopilateksessa viime viikolla, yritin oikein katsella kuka mahdollisesti voisit olla :P Olin siinä kolmoskurssin ryhmässä 17.30-18-30. Huomenna en sit pääsekään, kun joudun lähteään Jyväskylään.. Mutta niin, sitten kun sieltä olen takas, niin lähitisin oikein mielelläni kahville /shoppailemaan tms. :) Niin ja se vesijumppa! Vois alkaa tehdä tällä mahalla jo ihan terää.

Toivottavasti olette kaikki voineet hyvin :) Mulla on nyt alkanut tulla omituisia selkä-jalkakipuja, toissayönä heräsin siihen, kuinka oikean puolen pitkä selkälihas veti totaalikramppiin.. Oikea jalka on myös alkanut ihan tosissaan kipeytyä kävelemisestä. Liekö niin paljon painopiste muuttunut, että heti kroppa alkaa oireilemaan. Ei kai auta kun venytellä vaan ahkerasti joka päivä. Masustakin on tullut jo ihan valtava! Huomenna onkin sitten aamulla heti kauan odotettu rakenneultra :D
 
Heippa! Iloinen yllätys, kun täälläkin taas tapahtuu! Itse palloilen täällä niin paljon, kun töissäni ehdin puolet ajasta pyöriä netissä.. Välillä vähän liikaakin [8|] Ai säkin oot ollut nyt siellä! Harmi, kun emme ole samassa ryhmässä! Pelottava ajatus, että joku on yrittänyt minua ihan vakoilla [:D] [:D] Olen varmaankin nuorin sieltä ryhmästä, ainakin kuvittelisin ihan näin ulkonäön perusteella. Tälläinen blondi... (sekä henkisesti, että päällepäin [;)])
Shoppailukaan ei olisi yhtään huono idea! Voisi katsella vauvoille jotain ja vaikka ihan itseäkin piristää. Ja vesijumppa olis vielä parempi, on jäänyt liikunta tosi vähälle nyt, kun minulle on tullut kummallisia mahakipuja ja lisäksi häntäluu vaivaa edelleen... [>:]

Mulla on siis tullut jotain EHKÄ harjoitussupistuksia... Tai jos ei ne niitä supistuksia ole niin sitten jotain muuta, joka täytyy selvittää. Todella inhottavia [&:] Huomenna on neuvolalääkäri siitä asiasta ja olen taas viisaampi.

Voi sua onnekasta! Mulla rakenneultra vasta 3 viikon päästä. Silloin viikkoja 21+4 eli näköjään ihan just samat, kun sulla huomenna! Antavat vissiin tällä suunnalla aika myöhälle nuo rakenneultrat. Monilla tuolla maaliskuisis on ainakin ollut jo 19 viikollakin... Mitä myöhempi, sen parempi. Ainakin uskoisin niin. Näkee aina paremmin kaiken. Toki ärsyttää tämä odottelu [>:]
 
ALKUPERÄINEN: undulaatti

Mistä itse olet Nenn1? Mainitsit olevasi melkein naapuri [:D]


 
Pohjanmaalta Laihela citystä. Joten eihän tästä oo ku yks kullinluikaus Seinäjoelle... [:D]
 
Laihela.... En saa millään päähäni, että missä se on [8|] On vissiin joku pienempi paikka? Itse olen alunperin Ilmajoelta, muuttanut Seinäjoelle tämän vuoden alussa [:)]
 
Hei kaikille!
Täällä yksi seinäjokinen lisää. Olen 24 vuotta ja esikoista odotellaan. Nyt 24. rv menossa eli laskettu aika 25. helmikuuta.
 
Minä kans seinäjoelta. Synnärin remontti ei oo vielä valmis... en kyl varmaksi muista koska valmistuu. Ahdasta vissiin on ja oon kuullut, ettei sinne pääse tutustumaan etukäteen remontin takia. Mutta uskosin että siellä hommat hoituu hyvin kaikesta huolimatta [:)]
 
undulaatti: Laihela = Laihia, mutta ruotsiksi... En minäkään tuota tiennyt ennen kuin muutin tänne reilut kaks vuotta sitten [:D]. Alunperin kun olen Pohjois-Pohjanmaalta lähtösin...
 
Kiva kun lisää porukkaa täältä päin! [:)] JP85:lla näköjään tasan kuukautta ennen la, kun mulla [:)] Koska sulla la Tiitu81?
Kertokaa ihmeessä muutenkin lisää itsestänne!

Nenn1: Ahaaaa, en tullut ajatelleeksi [:D] Anteeksi tyhmyyteni, onpa taas vähän viisaampi [;)] Ja liity keskusteluun mukaan vaan, sen verran läheltähän olet. Eikös Laihia kuitenkin etelä-pohjanmaahan kuulu? Vai?
 
Kyllähän tässä virallisesti ollaan Pohjanmaan maakunnan puolella, mutta eihän se ole kuin muotoseikka. [:D]
 
Takaisin
Top