Esikoisten odottajat

Mäki tykkäsin aina ja tykkään vieläki pukea esikoista eritavalla. Siis etin tyyliin aina sopivan bodyn ja siihen samaan malliin housut ja samanmallinen kuolalappu ja sukatki on yleensä samaa sarjaa. On vaan jotenki ihana pukea sellasta pikkusta :Heartred
 
Toi lapsen pukeminen on mullekin ihan hirveen tärkeetä, niin pinnallista kuin se onkin! Jos meni yhteensopiva body likaiseksi, niin täytyi vaihtaa koko asu uusiksi. Mies ei omista värisilmää, vaan pukee tyttöä ihan "rönttöpekaksi" ja lähtee vielä pitkin kyliä lapsen kanssa, jolla on mekko ja college-housut päällä :rolleyes: Vauvan vaatteet on vielä niin ihania, että niitä kyllä tulee aina osteltua vähän enemmän kun on tarvis.

Kannattaa muuten katsoa myös, että vaatteet kestää 60° pesun, vaikka pesulapusta huolimatta lähes kaikki sen kestää (printilliset ei).
 
Meillä pestään ihan kaikki 60 asteessa, erottelemaan värejä yms. Joskus jaksoin olla tehokas, mut pikkusen pääsee helpommalla kun kaikki vaan samaan ja pitkä ohjelma pyörimään :D Ja kyl on vaatteet kestäneet ihan hyvin, mä oon nyt 29v ja osa mun vaatteista on ostettu yläasteaikana :D
 
Juu jos on puuvillaa niin kestää sen 90 astettakin. Mutta ei kannata kuitenkaan niin isossa vetää koska vaatteet sisältää usein elastaania joka hapertuu. Väri voi joissain tapauksissa vähän haalistua mutta värikin tosin kiinnittyy paremmin mitä kuumemmassa pesee niinkun esim farkut tarvii sen 60 asteen pesun koska väri lähtee liian kylmässä pesussa. Jos printti on valmiiks kankaassa eli painettu kankaan teko vaiheessa niin semmonen kestää paremmin kuumaa. Mikäli sitten taas on ns lämpösiirtokuva eli hieman muovisen tuntuinen niin ei kannata pestä 60 asteessa. Sillon kuva kestää pitempään. Muuten oikeesti lähtökohtasesti melkein kaikki vauvan käyttövaatteet voi pestä yli 60 asteessa. Ei mulla muuta tähän kun en odota esikoista. ☺
 
Meillä taas ei tarvittu hirveetä määrää vaatteita :D Hyvin harvoin tarvitsi edes kerran vaihtaa päivän aikana vaatteita. Meillä ei niskakakkoja tullut kertaakaan, oon tainnut max 5 kertaa joutua vaihtaan vaatteet kakan takia :D Ihan vähän siis vaan vaippa vuotanut jostain reunasta. Välillä piti vaihtaa puklun takia, mutta yllätyin itse kuinka siisti poika oli :) Nyt isompana saakin vaihdella useemmin kun ruokaa ja ties mitä sotkua poika löytää tuolta lattioilta :D
 
Mä en myöskään jaksa enää eritellä, valkoset/väri+tumma/lakanat+pyyhkeet ja siinä se. Ikinä en ole elämäni aikana saanut vaatteita värjääntymään ja aina pesen vähintään 60° :) Printtipaidat käännän ympäri, samoin sellaset mitkä tiedän nukkaantuvan helposti. Velouriset rummutan pehmeeksi. Vauvanvaatteet pesen aina ekat kuukaudet erikseen muista hajuttomilla.
 
Mä pesen vaatteet erillään ja pyyhkeet/lakanat erillään ja siinä se. :D hyvin on värit pysynyt kaikessa.
Mä käytän hajusteetonta pesuainetta kaikissa pyykeissä, en yhtään tykkää pyykinpesuaineitten hajusta. :)
 
Tunnustan, erottelen pyykit värien perusteella! :) On punaisten pyykki ja sinisten pyykki. Mustat ja valkoiset. Ja koneet tulee täyteen joka tapauksessa, koska ilmeisesti suosimme vain tiettyjä värejä. :) Ja on pesuaineetkin erikseen. Ah, rakastan pyykkipäiviä ja puhtaan, ulkonakuivatun pyykin tuoksua!

Esikoisen aikoihin siirryin ekologisiin pesuaineisiin. Ja siitä se lähti sitten koko talouteen. En olisi uskonut, mutta normaalisti korpunkuiva ihoni on nykyään paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Eikä tarvi edes rasvata. :)
 
Mie erottelen vain tummat ja vaaleat ja joskus pesen sitte petivaatteet erikseen jos niitä on kertyny paljon.
 
Pesen liinavaatteet erikseen tavallisista vaatteista ja pitovaatteista pesen valkoiset erikseen. Joskus on jotain ehkä vähän värjääntynyt... Meillä on koneessa farkuille oma pesuohjelma joten nekin menee joskus erikseen. Froteepyyhkeet kuulemma nukkaa muut kamppeet, siksi en laita froteepyyhkeitä normivaatteiden kans pyykkiin. Ja pyykkiä tulee meiltä kolmelta paljon plus vielä bonuslapset viikonloppuisin...
 
Muokattu viimeksi:
Ajatteleeko muut koko ajan vauvaa? Tuntuu että nykyään ei mitään muuta pysty ajattelemaankaa kuin vauvaa :D koska on tuntunut viimeksi liikkeet, koskakohan tuntuu seuraavat, koskakohan se syntyy, osaanko mä hoitaa sitä, kuinka mä jaksan, syntyispä jo... miehestäkin alkaa jo huomaamaan että se ei jaksa puhua mun kanssa enää mistään ku alan heti vauvasta höpöttään :)
 
aika vaikea olla ajattelematta kun toinen möyrii niin et oma kroppa saa kyytiä :D huomaamatta sitä kyllä höpinät pakkaa kääntymään vauvajuttuihin, mutta kyllä sitä muutkin siihen aihepiiriin kääntää :angelic: mä huomaan kotona kyllä tuontuosta suuntaavani seisomaan meidän ja vauvan makkarin ovelle ja tuijottelemaan pedattua pikkupetiä ja ehkä availen välillä myös hoitsikan laatikoita.. :love7
 
Joo, itse oon yrittänyt oikein keksiä jotain muutakin ajateltavaa mutta kummasti ne aivot vaan pyörittää vauva-asiaa :) Yöllä kun herää, niin varsinkin haluis välillä jotain muuta ajateltavaa kuin vauva, synnytys, vauva, synnytys :D
 
Välillä on pakko pitää vaan kotona suu kiinni ja keskustella lämmityksestä ja pakkasesta ja mistä millonkin, että voi kohta taas jauhaa jotain vauva-asiaa. On toiminut niin hyvin, että mies aloittaa vauvajutuilla kun ollaan tarpeeksi kauan puhumatta. :)

Kerran olen untakin nähnyt synnytyksestä kun edellinen ilta puhuttiin aiheesta naisten kanssa ja luin vielä synnytykseen liittyen. Karsea uni, onneksi jo unohtunut. :)
 
Löysin tänään auton penkistä lapun 'Isofix' joten voisin asentaa turvakaukalonkin jo paikoilleen. En tiiä oonko aikaisessa vai viime tipassa mutta saisi kaukalon pois makkarista pyörimästä. :)
 
Onko malttamattomia esikoisen odottajia paikalla? :D Täällä on joka päivä touhua ja hässäkkää, että tälleen iltasella ehtii vasta pysähtyä ja mietiskellä vauvaa ja siihen liittyviä juttuja. Pitää olla tarkempi jatkossa sen kanssa että viikossa pidän ainaki yhen "vapaapäivän" kaikesta touhuamisesta. Ärsyttää suunnattomasti ku lastenhuone on vielä aivan vaiheessa ja eihän tässä voi tietää että kuinka pian se lähtö tulee :sad001

Tänään sain tilattua imetysliivejä. Pikkusia vaatteita pitäisi vielä käydä ostamassa vähän lisää, ku ei varmaan 3x 50 koon vaatteet riitä?? Sairaalakassi pitäisi varmaan kans jo pakata valmiiksi varalta. Huhhuhh. On menny niin nopeasti aika, ettei pää pysy mukana :D
 
Joo kyllä nyt loppuaika menee vauhdilla. Toisaalta olis kiire saada vauva syliin toisaalta ei. Itse pakkailin sairaalakassin kun jäin äitiyslomalle, sitä on tullut tässä täydenneltyä ja tavaraa on jo varmaan liikaakin. :)

Otitko nitella äpakkauksen? Minäkin ajattelin että joka kokoa ja vaatetta riittää se kolme kappaletta alkuun, ostaa sit lisää jos tarvii. Meiltä löytyikin yllättäen monta laatikollista miehen lasten vauvavaatteita ja nyt hukun vaatteisiin. :)

Onhan tässä ehtinyt jo kaiken hankkia mitä tarvii, vaunuissa on vielä pesemistä eikä pinnistä ole koottu mutta pärjätään ilman sitäkin jos lähtö tulis nyt. Synnytys alkaa jännittää, lähenee uhkaavasti koko ajan. :)

Rv38+2
 
Pioni, oon ottanu äitiyspakkauksen, senkin sisältö alkaa olla aikalailla pestynä ja käyttövalmiudessa :)

Täällä myös pinnis oottaa kokoamista. Ens viikon to do-listalle se sitten.

Tänään itsekin enempi synnytystä mietiskellyt, kun on supistellut mielestäni tavallista enemmän... :O
 
Takaisin
Top