Esikoista odottavat

Oon syvästi järkyttyny ku näin pätkän alatiesynnytyksestä!
 
Me on kerrottu mun ja miehen äideille,parille kaverille ja mä kerroin mun työtiimille jotteivät ihmettele jos mä yht'äkkii poistun oksentamaan :D nyt jos saisin uudellee päättää ni jättäisin kai kaverit välii... mut toisaalta,on niistä vähä apuakin :)
 
Itse kerroin heti plussattuani äidille ja isosiskolleni.Isäni kuoli 4v.sitten.Pari päivää sitten kerroin myös isovanhemmilleni. Mieheni kertoi myös vanhemmilleen ja siskolleen sekä hänen lapsille.Kavereille ei olla vielä kerrottu.
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään ko viikkoja vasta niin vähä. Mut todella vaikee on ollu pitää salassa, ko niin paha olo on ollu, et väki alkaa varmasti ihmettelemään kohta, kui käyttäydyn niin oudosti :hungover: :confused:
 
Meillä lähimmäiset eli vanhemmat ja ystävät ja muutama muu sukulainen ties hedelmöityshoidoista ja niille jotka on kyselly tuloksia niin on kerrottu et hyvin meni :D Miehen kaverit ei pahemmin kysele joten he eivät tiedä ja minullakaan ei ihan kaikki kaverit, mutta jos tulee aiheesta puhe niin heille myös aijon kertoa lopuille sit nt ultran jälkeen jos tulokset on hyviä..
 
Meillä meneillään viikot 8+6, ja edellispäivänä saatiin kerrottua mun äidille. Muuten ollaan oltu asiasta ihan hyshys, koska halutaan itse nyt rauhassa sopeutua tähän muuttuvaan elämäntilanteeseen. Mun äidille kerrottiin, koska on ammatiltaan terveydenhuollonammattilainen, niin ajateltiin että saadaan sieltä pätevää näkökulmaa seulontoihin. Oli melko mielenkiintoinen tilanne kun olen nyt kärsinyt tosi hurjasta närästyksestä, ja juttelin siitä äidilleni (ennen kuin hän tiesi) ja epäili vahvasti bakteeria . Meidän tulevaisuuden toivon "työnimi" taitaakin olla siis bakteeri :D

Pelottavan hyvät fiilikset ollut nyt nämä ensimmäiset viikot..Ellottava olo on kylläkin pitkin päivää, mutta aika hyvin on veden juonnilla mennyt ohi :) Toisaalta on ihan älyttömän väsynyt pitkin päivää, mutten saa öisin nukuttua :angry1 Eli koitappa tuosta sitten tulkita, onko mennyt hyvin vai huonosti :D Omat fiilikset on ainakin hyvät! Tai siis, että huonommatkin olotilat voisi olla. *koputtaa puuta ettei tulekaan*
 
Ootteko muut esikoista odottavat miettineet jo lopullista lapsilukua? Siis sikäli kun näihin asioihin nyt välttämättä voi itse vaikuttaa...

Minä periaatteessa kyllä tahtoisin (ja olen aina tahtonut) 2 tai jopa 3 lasta, mutta mitä pidemmälle tämä raskaus etenee, sitä voimakkaammin ajattelen että jospa tämä jäisikin ainoaksi. Raskaudessa ei siis itsessään ole ollut mitään isompaa ongelmaa millään tavalla ja nämä ajatukset vähän yllättää itsenikin. Mun mies on sitävastoin aina ollut sitä mieltä että yksikin on hyvä, maksimissaan kaksi (no ei se sitä kolmatta täysin torppaa kyllä, ainakaan tässä vaiheessa kun niitä ei ole vielä yhtäkään :) ). Jännä nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mihin kohtaan ajatukset sitten asettuu ja tuleeko matkanvarrella yllätyksiä suuntaan tai toiseen.
 
Meillä tällä hetkellä vaan tää yks suunnitteilla, tuntuu niin hankalalta tää vauvaprojekti että jos vaan yks nyt saatais edes onnistumaan ni sais sit olla lapsiluku siinä :D toisaalta mies on ehkä tällä hetkellä meillä se joka enempi kuitenkin salaa toivoo joskus toistakin. Mutta saa nähdä kuinka käy, kahta ollaan kuitenkin pidetty maksimina mutta ikinä ei voi tietää :)
 
Nuorempana ajattelin, et kaks ois hyvä. No vuodet kulu ja lapsia ei kuulunu, kunnes tää yllätys päätti ilmottaa tulostaan. Nyt oon tyytyväinen, jos saadaan tää yks, terve lapsi.
 
Mulla on ollut aina haaveissa 3 lasta, mies taas tyytyisi kahteen. Saa nähdä mihin sitten tulevaisuudessa päädytään :-)

Ootteko kaikki käyny jo omakustanteisesti varhaisultrassa vai onko muitakin jotka odottelee sinne viikon12 tienoille kunnan tarjoamaan? Tuntuu että ollaan tyyliin ainoita jotka ei varhaisultrassa ole käynyt kun nettiä lukee :D
Laskeskelin just että meillä ei ole enää kun 2,5 viikkoa np ultraan. Jännää :-)
 
Täällä myös odottellaan rauhassa sinne nt-ultraan, tosin kauaa ei tarvi enää odotella kun se on 1,5 viikon päästä :) oon yrittäny liikaa olla miettimättä sitä jotta aika kuluis nopeasti :D ei olla vielä kerrottu tästä raskaudesta kenellekään, oltiin suunniteltu et kerrotaan ekan neuvolan jälkee mut sit tuli sellanen olo et haluan saada varmistuksen et mahassa oikeesti on joku :) eli nt ultran jälkeen sit kerrotaan jos mahassa joku on...

Nyt siis rv 10+2
 
Sjee, ihan kun olisit meidän ajatukset ja suunitelmat kertonut :-) mennään ihan samoilla linjoilla!
Nyt ollaan siis 9+1 :Heartred
 
Mä oon aina jotenkin ajatellu haluavani vaan yhden lapsen, koska oon ite perheestä missä on paljon lapsia ja huomiosta on joutunut "tappelemaan", mutta mun mies on koko ajan ollut sitä mieltä, että kaks pitää olla vähintään, että saa nähä kuinka käy :grin
 
Moikka!

Ajattelin tulla tänne päivittelemään omaa ensimmäistä neuvolakokemusta :) Olin eilen tosiaan ekaa kertaa neuvolassa, ja viikkoja tällä hetkellä, oletettavasti, 9+3. Pidin vähän ihmeellisenä, että heti käytiin itse asiaan, kun omassa päässä pienenä pelkona on, että onkohan siellä mahassa edes ketään... Ensimmäinen käynti kesti kuitenkin 1,5 tuntia, ja mitäpä sitten jos myöhemmässä vaiheessa paljastuu ettei masuasukilla olekaan kaikki hyvin, niin terveydenhoitaja "tuhlasi" 1,5 tuntia :| Hieman ehkä kärjistetysti ilmaistu, mutta olisin tosiaan halunnut että jollain tavalla saisi varmuuden siihen, että siellä joku asustelee.

Neuvolassa aloitettiin ihan perustiedoista, lähisuvun (eli mieheni ja minun vanhempien + sisarusten) sairauksista, ja tämän jälkeen kyseltiin ruokailutottumuksia, liikuntatottumuksia, tämän hetkisiä olotiloja, työnkuvaa. Vähän kuin olisi ollut lapsettoman kaverin kanssa kahvilla :D Sai kyllä hyvin vinkkiä siitä, mitä kannattaa ja ei kannata syödä/tehdä. Vaikka netti on pullollaan ohjeistuksia siitä, kuinka kannattaa toimia, niin kyllä tuollainen ihan terveydenhuollonammattilaisen kasvotusten kertoma totuus tuntuu vaan luotettavammalta. Esimerkiksi A-vitamiinia ei tulisi syödä purkista, sillä sitä saattaa saada herkästi yliannostuksen. Ruuassa sitä saa olla, koska ruuasta ei kuulemma koskaan voi saada liiallista määrää.

Meillä ei ole ihan selvyyttä, kuinka pitkällä tämä raskaus tosissaan on, jotenka torstaina pääsen jo näkemään onko siellä asustelemassa joku. Muutenhan pitäisi odotella n. kuukauden päähän NT-ultraan, mutta koska selvyyttä ei tämän hetkisestä kestosta ole, niin torstaina se siispä selvitetään ultran kanssa. Jännää!

Onko muita, jotka ovat käyneet ekassa neuvolassa? :) Ja meidän neuvolakäynti tosiaan Turun alueella.
 
Itse toivoisin kolmea lasta, mutta miehen mielestä kaksi riittäisi. Saa siis nähdä miten käy ja muuttuuko mieli raskauden aikana tai jälkeen :)

Oltiin eilen ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja oli ihan super iloinen yllätys kun neuvolatäti ultrasi ja nähtiin meidän pieni papu. Siellä se heilutteli jalkojaan :love7

Tänään viikkoja 9+0
 
Täällä odotellaan malttamattomana jo ensi viikon nt-ultraa! :) mulla oli samanlainen eka neuvolakokemus kuin tiiuska91 kertoi. Ensi viikolla siis tosiaan selviää onko mahassa joku kun tähän mennessä en oo saanu asialle vielä mitään varmistusta vaikka onhan noita oireita ollut jne mutta haluan saada kunnon varmistuksen asialle...

Tänään 11+0!
 
Mulla on huomenna tosiaan tuon raskaudenkestonmääritys-ultra, ja kovasti jännitän/pelkään että mitäs jos ei sielä olekaan ketään... Oireet on jotenkin heikentynyt tässä viikon aikana. Rinnat ei enää arista käytännössä lainkaan, ellottava/oksettava olo on käytännössä hävinnyt, energiataso on noussut...Jotenkin jännä kun tähän asti olen ollut niin veltto ja veto pois, niin sen vuoksi kovasti pelottaa jos ei masussa olekaan ketään :sad001
 
Ens vkolla meillä eka ultra. Tänään viikkoja tasan 11.
Jännä kuinka monella on tuo, että pelkää oireiden loppumista ettei siellä ois ketään. Ite oisin niin helpottunu vaan kun kuvotus loppuis ja energiataso nousis. Luottamuksessa eletään täysin, et eiköhän siellä joku ole :)
 
Takaisin
Top