Esikoinen toiveissa

Raskaustestit sekä vitsasta että verestä neg. Ultraan pääsin mut se gyne oli aika vittumoinen ja runno suunnille ultrassa. Käteen jäi tältä reissulata siis että sinulla kysta joka vuotaa verta sisällä!!! Koko 4cm...
"katotaa kuukauden päästä uudelleen onko kasvanu"
Ei mitään tietoa mikä se on? Millo alkaa menkat? Mitä ny oikee tapahtuu :sad001 itku väännän vain! Tuntuu ku koko elämä ois romahtanut !
Mua pelottaa ja itkettää? Mitä jos se on syöpä ? Mitä jos menetän munatorven tai jtn :sad001 enkä saa koskaan lasta ! Oon ihan hysteerinen!
Kertokaa kokemuksianne pliis!
 
Mä tikutin ovista ekan kerran ikinä tässä kierrossa, kun halusin tietää, et ovuloinko lainkaan. En siis osannut tunnistaa ovista kropan tuntemuksista, mutta selkeä ovisplussa sitten selitti edellisen päivän mahakniippailut. Testasin huvikseen vielä seuraavana päivänä mutta viiva oli jo selkeästi haaleampi.

Sitä vaan ihmettelin, kun havaitsin jonkin sortin limoja vasta plussaa seuraavana päivänä eli oviksen jo mentyä. Onko teillä muilla limat merkki tulevasta ovulaatiosta vai milloin ne teillä tulee?
 
Haikaranyytti ei ole itsellä kokemusta kystista, mutta siskolla niitä on muniksista tähystämällä poistettu. käsittääkseni munasarja kystat aika yleisiä ja vaarattomia. Ikävää ettei ultraaja ole kertonut missä mennään. Ei ole kiva jäädä yksin epätietoisena panikoimaan. Toivottavasti kysta on harmiton ja pääsette jatkamaan rauhassa yritystä.♥
 
Kirveli onnea ovis plussasta! Kysymykseen en osaa vastata. Tuntuu että km jälkeen limoja en kunnolla enää ole havainnut ollenkaan, ja muutenkin niitä on vaikea erottaa miehen tuotoksista. Plussatuulia nyt! +++
 
Sabetti, kiitos! Olin kyllä itekin aivan fiiliksissä noista viivoista, vaikka kyseessä vaan ovistesti :D Sattumalta oltiin peittoa heiluteltu juuri pari edellistä päivää, että sen suhteen teoreettisia mahdollisuuksia tässä kierrossa on...
 
Jemberry, hyvä että sulla kuitenkin on ne Terot varalta, niin voit ottaa heti jos uhkaa kierto pidentyä.

Haikaranyytti, varmasti tuollainen säikäyttää, mutta oon varma että gyne olis laittanut seurannan lähemmäs, jos se olis yhtään epäillyt että kysta on vaarallinen. Yleensä tosiaan ovat ihan vaarattomia, toki sen olis pitänyt selittää sulle paremmin.

Kirveli, ovistestihän näyttää plussaa nimenomaan noin vuorokautta ennen ovulaatiota. Eli jos limat tuli plussaa seuraavana päivänä, ne tuli juuri oikeaan aikaan. Ja kaks päivää ennen ovista on tilastojen mukaan erinomainen aika raskautua. :grin
Just kun eilen totesin, että ikinä en ole limoista ovista onnistunut bongaamaan, niin löysin pari todella hyvää nettisivua. Laitoin linkkiä jo toiseen ketjuun, mutta pistän vielä tänne kun mulla on niin valaistunut olo. :p Näyttää siltä, että en ole bongannut ovista ilman apukeinoja koska a) en oikeasti tiennyt millaista limaa etsiä ja b) en tajunnut ettei kaikilla sitä tosiaan tule pyyhittäväksi asti.
Ekassa linkissä, ällövaroitus, on kuvia limoista. Mutta se oli tosi hyödyllistä! http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html
Tokassa on sanallisesti selitetty vielä enemmän. http://kutri.net/naiseus/kuukautiskierto/
Mm. "Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kananmunanvalkuaista muistuttavaksi --- Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle."
 
Toivotaan !
Tä itku ei va lopu :sad001
En ees pysty miehelle kertoo mikä mulla on hätänä joten jos kuka tietää mitään puhkeamattomasta munarakkula kystasta? Kysta vuotaa , onko hyvä vai huono asia? Tai keltarauhas kysta:sta tulkaa kertoo jompi kumpi se oli... Olin ni shokissa et pidättelin va itkua!
 
Haikaranyytti, mä vastailin sulle tuohon kystakysymykseen tuonne Raskaaksi 2015 ketjuun. Mutta siis kystathan eivät ole vaarallisia, ettei sitten ole kyse pahanlaatuisesta kystasta. Hyvälaatuiset, toiminnalliset kystat ovat kuitenkin huomattavasti yleisempiä ja sellainen voi kehittyä mm. puhkeamattomasta munarakkulasta tai keltarauhasesta, joka ei surkastu kunnolla. Yli 4 cm:n kystat ovat kontrolloitavia. Toiminnalliset kystat kuitenkin yleensä sulavat itsestään seuraavan kierron aikana vatsanpeitteisiin.

Lisää kystista: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00155
 
Muokattu viimeksi:
Kirveli, kannattaa tarkistaa ovistestipaketista, millä aikavälillä kyseinen testi antaa ovisplussan. Mulla on käytössä RFSU:n liuskat, jotka ennustavat ovista 2-24 tunnin päästä ovisplussasta. Viime kierrossa osui ultra tosi hyvin noin 24 tunnin päähän ovisplussasta ja silloin ultrassa johtofollia ei enää näkynyt eli ovis on tosiaan tapahtunut sen 24 tunnin sisällä.
 
Starling : kiitos vastauksista :) tehtiikö sulla ultra vasta puolenvuodenpäästä vai kestikö sulla 4x4 cm kystan pois meneminen puolvuotta? Mulla siis oli sama kokonen. Mut tän ei pitäis vaikuttaa tulevii kiertoihin eli ku saan kp1 ja menkat menee on ilmeisesti mahdollisuus onnistua tuas ens kierrossa? Kui useesti näitä tulee, ei kai joka kierto?
 
Joku kyseli että tikutetaanko täällä ovis. Eli siis mä oon tikuttanut, ja itseasiassa kun maaliskuussa tuli ovishuippu, pupuiltiin silloin samana päivänä ja raskaaksi tulin. :) todella harmi vaan kun meni kesken..

Onpas tullut äkkiä paljon tekstiä taas päivän aikana :)

Niin ja ovulaation aikoihin en olisi huomannut sitä itse ellen olisi tikuttanut, juuri mitään oireita ei ole ollut vuotoa lukuunottamatta.

Tässä nyt pupuillaan vaan ja en oikein ovistestejä voi tehdä kun ei ole mitään hajua koska kuukautisten kuuluisi alkaa näin keskenmenon jälkeen, niin vaikea tehdä niitä testejä. Helpompi sitten kun menkat on alkanut, niin siitä sitten laskea. Mutta en todellakaan pistä pahakseni vaikka kuukautiset ei alkaisikaan, jos raskautuisin vaikkapa :wink

Huomasin muuten vielä raskaana ollessani, kun tein jäljelle jääneet ovistestit ihan huvin vuoksi, niin kaikki näytti plussaa :D Eli näköjään niitäkin voi käyttää raskaustestinä?

Plussatuulia vaan kaikille :happy:
 
Haikaranyytti, olin ihan paniikissa kun sain Epikriisin naistentautienpolilta jossa luki "vasemmassa muasarjassa corpus luteum-kysta" :eek: Olin ihan paniikissa ja googlella en löytänyt vastausta, lopulta soitin sinne koska minulle ei oltu puhuttu siitä mitään! Se olikin vain joku joka kehittyy raskauden aikana ja poistuu itsestään. Huh. Samat ajatukset minulla oli silloin "onko se joku kasvain, vaikuttaako se lastensaantiin, johtuiko km siitä?!" jne. :wtf:

En ole kuullut kystista mitään vakavaa koskaan, olen vain kuullut että kun ne "pamahtaa" tms niin ne on todella kipeitä :S
 
Ninni22: kiitos tarinasta kohtalotoveri :Heartred
Miten ton epikriisin voi saada?
Jep mä en mitää ja netistä ku lähtee lukee ni tulee kaikkee kauheuksiin kohdunpoistosta kuolemaan... :S

Mulla varmaa "poksahtanu" se koska on kipee sika kipee ja kerran vuotaa sisällä verta...
 
Starling, samanmerkkiset liuskat oli mullakin käytössä. Pakko tunnustaa etten kovin tarkasti lukenut ohjeita kun tikutin vaan menemään... :rolleyes:
 
Haikaranyytti, epikriisi pitäisi tulla normaalisti pienellä viiveellä poliklinikkakäynnin jälkeen. Mulla kystan koko oli juuri siinä rajalla, että sitä ei ultralla kontrolloitu. Kävin muissa asioissa lääkärillä puolen vuoden päästä ja siinä yhteydessä ultrattiin eikä kystaa ollut. Uskon sen kuitenkin kadonneen itsestään, koska tunsin kystan vatsan päältäkin munasarjan kohdalta tunnustellessa ja lisäksi se kipuili ekoissa kierroissa keskenmenon jälkeen.
 
Haikaranyytti, olitkin saanut jo hyviä vastauksia kysymyksiin koskien kystaa. Olipa inhottavaa jos lääkärillä ei ollut aikaa tai kielitaitoa selittää sinulle kunnolla tilannetta :bored: Eikä siinä shokissa varmaan tajua kysellä mitään. Voit kokeilla katsoa epikriisiä myös Kanta.fi :stä, tulee varmaan sinne nopeammin nykyään.

Beisla kiitos ovislinkeistä :grin Noita tuli kans luettua silloin loppuvuodesta, mutta kertaus ei ole koskaan pahitteeksi. Opettavainen oli kyllä!
 
Takaisin
Top