Ensimmäiset liikkeet?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Kohta alkaa kuukauden alun odottajat olla siinä vaiheessa, että liikkeitä vois tuntua! Kertokaanhan heti tänne, kun jotain tunnette ja raskausviikot kanssa. Ekat liikkeet on niin ihmeellisiä. Itse kuulun niihin, joilla la loppu kuusta, joten odottelua vielä riittää.
 
esikoisesta liikkeet tuntui n. rv 16 -->, odotan kans jännityksellä että koska tuntuu :D
 
Just eilen mietiskelin, että koskakohan alkaa tuntumaan. Esikoisesta liikkeet tuntui muistaakseni joskus 18+, muistan niitä odotelleeni malttamattomana ja hieman kateellisena lueskelin kun muut jo oli tuntenut. Ehkä tässä raskaudessa tuntuis vähän aikasemmin. Nyt jo on pieniä muljahduksia tuntunut, mutta ne ei kyllä mitenkään voi olla muuta kuin jotain suolistojuttuja vain. Äitini kertoi joskus, että tunsi kolmannessa raskaudessaan liikkeet ("kuplintaa") jo viikolla 13+, vaikka lääkäri oli väittänyt ettei se mitenkään ole mahdollista.
 
Mun kaveri on nyt noin 20v raskaana ja viikolla 15 hän jo tunsi liikkeitä.. Ja hänen poikaystävä tunsi potkut jo viikolla 18 kun oikein keskittyi ja nyt tuntuu jo ihan kaikki ihan selvästi.. Tämä on heille ensimmäinen lapsi siis.. Ja minä täällä tietenkin 13+3 odotan innolla jos itsekin tuntisi jo parin viikon kuluttua.. On kuulemma tosi harvinaista mutta aina saa toivoa :)
 
Mä en tiedä oonko ihan hassu, mutta toissapäivänä, kun kohtua supisti ja se oli ihan kova, niin silittelin masua kohdun korkeimmasta kohdasta. Ja humps. Jokin liikahti käteni alla. Ihan kuin vauva olisi nopeasti vaihtanut asentoa, niin että tömähti. Nyt oon tuntenut saman jo neljä kertaa, joten pikkuhiljaa alan uskoa, että pakko sen on olla vauva. Sanokoot viralliset tiedot mitä hyvänsä. Mikä muu siellä liikahtelisi. Tunnen kyllä mikä on normaalia omassa masussani. 

Nyt rv 13+4.

Niin ja ekassa raskaudessani tunsin liikkeet jo viikolla 14.
 
Mä oon kanssa täällä yksikseni miettinyt, että kuvittelenko vaan, vai tunnenko jo liikkeitä. Oon muutaman kerran tuntenut jonkuu puolen minuutin ajan, kuin perhonen lepattaisi vatsassa ja kerran olen tuntenut ihan kunnon muljahduksen alavatsalla - ihan samanlaisen tunteen, jonka tunsin esikoista odottaessa raskausviikolla 15. Kyllä nuo tuntemukset on vielä niin tuoreessa muistissa, että ei niitä kyllä esim. mihinkään suolen toimintaan sekoita.

Joten väitän kyllä ehkä vastoin kaikkia uskomuksia, että tunnen jo suurimmat vauvan liikkeet. Jännää!

Tänään 13+4.
 
Täällä tuntuu myös liikkeet välillä! Rv 12+ alkoi tuntumaan, tulossa samaan syssyyn lapset nro 3 ja 4 : )
 
Eilen tunnustelin vatsaa ja minäkin muka olin tuntevani "vastaiskun". En oikein uskonut kuitenkaan että oikeasti tunsin jotakin. Mutta ehkä se siis on jo mahdollista
Nyt 14 tasan, mutta ultrassa vauva oli la isompi eli saattaa olla jo vähän pidemmälläkin.
 
Täällä kanssa odotellaan. Välillä oon tuntevani jotain, mut en voi kyllä vielä olla varma. Viikkoja 15+. Muistan viime raskaudesta että se liikkeiden tulo oli ihaninta, kyllä kovasti odotan sitä. Sekin vähän mietityttää et pitäiskö jo alkaa varoa kun tuo esikoinen hyppii helposti mun mahan päällä...
 
Tunsin lauantaina töissä ensimmäiset liikkeet. Silloin siis 15+5. Niitä tuntuikin koko työpäivän ajan aika useinkin, olin jo ihmeissäni että eikö se nyt lainkaan lepää;) Olin odottanut tuntevani ekat liikkeet kun itse lepään. Piristi kyllä tylsää ja pitkää päivää. 
 
Mina en viela ole tuntenut mitaan. En tainnut tuntea mitaan niiden kahden ekankaan kohdalla ennen viikko 17.. Joten, viela odotellaan. 
 
Hmm. Voikos tuntua vielä näin aikaisin, odotan ensimmäistä ja tänään 13+0. Olen jo hyvän aikaa tuntenut kaikenlaista pientä ja hentoa möyrintää masussa, ihan kuin olisi ilmakuplia ja jonkunlaista "töksäyttelyä" ja muljahduksia. Ensin ajattelin, että se on vain maha mikä siellä murisee, mutta miten se voisi murista koko ajan, vaikka juuri olen syönyt.. :D Eli onko muilla tuntunut näin aikaisin, mulla vielä istukka etuseinässä, mutta voisiko silti tuntua? Pikkuhiljaa alan jo uskoa, että se voisi olla vauva.. :)
 
Mulla tuntui ensimmäiset epämääräiset ja hennot liikahdukset noin viikko sitten, eli rv 16 alussa. Nyt on pari päivää ollut jo selkeempiä tömähdyksiä ja jopa pieniä potkusarjoja, joista ei voi enää erehtyä. Näin ensiodottajana odotin liikkeiden tuntuvan vasta lähempänä rv 20, mutta ilmeisesti muillakin tuntunut jo näin aikasilla viikoilla.
 
Päädyin sitten heiluttelemaan mahaa oikein urakalla. Sellaista paineen tunnetta, joka vaihtaa paikkaa olen tuntenut toisinaan, mutta en oikein tuota liikkeeksikään sanoisi. Aikani heiluttelin mahaa, jolloin paineen tunne tuli ja meni. Sit yhtäkkiä yks kiukkuinen potku. Vain yksi tömähdys. Sanoisin, et oli oikea vauvan liike, mut varma en voi olla ja vain yhden tunsin. Olenpa ilkeä, kun oikein mahaa heiluttelin, mut se on ainoa tapa saada liiketta aikaiseksi. Kolmas tulossa ja rv 14+5.
 
Mulla on muutaman päivän ajan tuntunu satunnaisia pikkuliikkeitä, ja nyt siis 18. vk jo menossa..
 
Kyllä sen sitten tietää, kun on vauva joka liikkuu. :) Usko pois, IhanUus, kyllä sä ne sitten huomaat (ja ehkä silloin tajuat, että joo-o, onhan näitä tässä jo muutamia ollutkin)! Aluksi ihan vaan satunnaisia pieniä muljahduksia tai tömähdyksiä tai kuplintaa, tosi nopeita, niin että jää miettimään "tunsinko äsken jotain?", sitten niitä alkaa tullakin yhä useammin ja yhä voimakkaampia... Ihanaa! Eikä mitään huolta siitä, jos ei vielä viikolla 16 + mitään tunne, en minäkään esikoisesta tuntenut kuin vasta lähempänä puolta väliä (jos oiken muistelen, niin oisin rakenneultrassa vastannut kysyttäessä, että en ole ihan varma, tuntuuko vielä liikkeitä), enkä tunne tästä kakkosestakaan vielä (viikkoja nyt 16+4). Näin tosin unta muutama yö sitten, että tunsin ekat liikkeet! :D Kovasti niitä odotellaan...
 
Minulla tuntuu nyt välillä kutinaa. Ei siis mitään mitä voisi sanoa potkuiksi ym vaan sellasta kutkutusta niin kuin joku kutittaisi hellästi mahan sisältä
Nyt 15+6.
 
Takaisin
Top