Ennakoivia oireita?

Mulla se limatulppa lähti esikosta kokonaisena ja 6 päivää siitä tyttö synty 41+2. Eilenä neuvolan täti sano et mul meni silloin ihmeen pitkään ku jos limatulppa tulee kerralla niin siitä menee yleensä 2-3 päivää max. synnytyksen alkuun. Nyt tässä raskaudessa se on tullut osittain ja siinä oli veriviiruja, epäilen onko vielä tullu edes kokonaan.

Mulla yhessä äitiyskirjassa sanotaan, että limatulpan lähdöstä voi mennä jopa 6 viikkoa ennen ku vauva syntyy. Omal äitil taas on neljässä raskaudessa tulppa lähteny kerralla ja samantien käynnistyny synnytykset. Ja viides lapsi synty sovitul sektiol, ni siitä ei ehtiny tulppaa ees lähtemään.
 
mä näin viime yönä unta että mult irtos se limatulppa.kyllä otti aivoo kun aamulla älysin et untahan se vaan oli.oli niin todentuntunen uni. :smiley-ashamed008

Onneks olkoon sinbbu,oot näköjään mennyt naimisii :wink enpäs oo aikasemmin huomannut.
 
Noh, kiitos kiitos IceCream. Tänä kesänä pitkin mennä ja mentiin sitten maha pystyssä.. hahhah. :D

Ihan ny näistä oireista... hitsi, kun ei tiedä mitä odottaa ja miltä mikäkin ehkä tuntuu... Tänään oli tunnerikas päivä, ja käppäillessäni kaupungilla viilteli välillä tosi kovaa häpyluuta, nivusia ja !! peräsuolta!! Pari-kolme kertaa vihloi alapäätä sieltä täältä, aika tasaisin välein.. sitten loppui. Nyt vaan pakottaa nivusia... Olikohan ne supistuksia vai vaan jotain venymiskipuja tai muuta vastaavaa? Ei oo ainakaan tollasta viiltelyä vielä ollutkaan..
 
Mulla on kans noita häpyluun vihlasuja ja nivuset,lantio ja reidet huutanut koko päivän hoosiannaa.selkäkii kenkkuilu siinä sivussa ja kävely on pikkasen hankalaa.lenkkeilyt siis jätetty suosiolla pois.ainakin aikasemmin mulla noi vihlasut johtu siitä et vauva rupes laskeutumaa ja kiinnittymää,mut ei kai sekää loputtomasti voi laskeutua jos se kerran on jo kiiittyny.vai oonkohan mä taas ymmärtäny jotain väärin?:happy7
 
Lepäilin tuossa sohvalla ja kun nousin, niin kyllä piti kävellä niin jalat ristissä kun vaan mahdollista... vihloi nimittäin aika muikeesti. Mulla on vauva jo melkoisen alhaalla kuulemma, mut mistään muusta en mitään tiäkään. Äsken vihlas kohdunsuutakin, joten ei muuta ku ootellaan, mitä tuleman pitää.. mahtavaa tää ensiraskaus, kun kaikki on ihan uutta ja on vähä pihalla kaikesta... :D
 
Mulla on ollu Sinbbu samanlaisia oireita nyt viikon... Eikä mikään oo vielä synnytykseen johtanut! murh! :bootyshake
Joutunut ihan panacodia ottamaan pahimpiin kipuihin...
 
jep,se niistä oireista sitte.luin kirjasta(suuri äitiyskirja) et noi johtuu siitä kun nivelet ja nivelsiteet löystyy.eli voi aiheuttaa selän ja häpyluun särkyä ja tuntua tervinä pistoksina vauvan painaessa lantionpohjaa.ja se voi aiheuttaa turvotusta myös säärii ja ja jalkoihin.oonksmä nyt ihan hirvee ilonpilaaja? :evil6
 
Tsemiä hatsii, tule sitten kertomaan kun kynnelle kykenet, että miten kävi :)
Mä katsoin juuri elokuisten listan läpi ja kaikki ketkä tänne aktiivisemmin ovat kirjoitelleet ja la ennen mua, ovat jo jakautuneet. Eli ihan kiva olis jos kohta pääsisi itsekkin tositoimiin! La ens maanantaina....
 
Lenkkeily näyttää tuovan illaksi aina ihan hyvät supparit näillä viikoilla :D Viime yön nukuin huonosti, vauva liikkui kovasti ja aamulla tosiaan viiden jälkeen havahduin "kipeämpään" supistukseen ja nousin samalla ylös kuulostelemaan oloa, vaan sepä homma tyrehtyi sitten siihen, eli näillä mennään. Mutta jospa tämä jotain alkusoittoa olisi! Valkovuotoa tuntuu myös aivan lorahtelevan nykyään ja sen kanssa jännäilenkin aina, että onko myös lapsivettä vai ei.. streptokokin takia lähinnä, että osaisin lähteä ajoissa sairaalaan. Kyllä sitä toivoo, että tulis sitten kerralla ne kunnon oireet ja se ois heti selvää, että nyt muuten mennään ja vauva on tulossa! :) Mutta joka tapauksessa vähiinhän nämä päivät käy!
 
Täällä ollaan vielä tiiviisti yhtenä kappaleena!! :sad001 koko ilta eilen yhdeksästä lähtien supisteli tosi napakasti ja osa oli oikeasti todella kipeitä, mutta nekin mokomat lakkasivat sitten puoli kahden aikaa yöllä! Että näin, tää kaveri on päättänyt uhkailla äitiä tällai urakalla, kuinkahan hän päättää sitten loppujen lopuksi ulostautua?? :P
 
no sulla sentäs on jotain oireita,toisinkun täällä :blackeye.millon sulla hatsii on laskettuaika?
 
No siis mun LA on vasta 18. päivä, että sen puoleen ei mitään kiirettä, mutta tässä muiden vaivojeni takia kun olen joutunut lääkärissä ravaamaan, niin todettiin jo kesäkuussa että emme pistäisi pahaksemme jos kaveri tulisi jo tässä alkukuusta... Raskaus on jo pidemmällä kuin alunperin oltiin kuviteltu ja voi olla että käynnistellään jopa ennen LA:ta, mut viimeistään silloin jos ei tule lähtöä!! Paikat on olleet kypsät jo jonkin aikaa vaavi oikein hyvän kokoinen!
 
Mä kävin eilenä ostamas luontaistuotekaupasta valioravinnon vadelman lehtiä. Niistä haudutetulla juomalla pitäs olla supistuksia herättävää vaikutusta. Myyjä sano et ei oo kovi kauaa ku oli kaks muutaki viimisillää olevaa käyny niitä hakemassa :p ja ainakin toisen näistä esikoinen oli lähteny käyntii sillä juomalla aikanaan. Luin myös australialaisen synnytyssivuston artikkelin vadelmanlehtiteen voimasta, siinä suositeltiin sitä juotavan vielä synnytyksen jälkeenkin auttamaan kohtua palautumaan omaan kokoonsa.

Eilenä sit join pari kupillista, ja tänään juon lisää. Jotain tuntemuksia on, ainakin on menkkajomotukset mukavasti lisääntyny. Saapi nähä onko maineensa veroinen tuote :rolleyes:
 
Mäkin olen juonut sitä... Ja mä lisään hauduttaessa vähän hunajaa, sit mä jäähdytän sen ihan kylmäksi ja juon jääteenä... Se on jopa hyvää!! :)) se ei vissiin maksa kuin muutaman euron jossain terveyskaupassa...
 
äh,mä kävin googlaa.sanottii et voi vahvistaa jo olemassa olevia supistuksia mut ei käynnistä synnytystä.no eihän mulla mitää supistuksia oo!vai saiskohan se ees yhen supistuksen mulle? :)

tää kone lentää kohta hornankuusee ku ei noi pirun näppäimet taas toimi,kokoajan tulee virheitä.ja joo,koneessa se vika on,oikeesti. :smiley-angelic006
 
Oisko se paketti maksanu jonkun pikusen vajaa viis euroo. Ja siin on ihan reilusti niit lehtiä. Ei mullakaa siis oo pahemmin ollu muita ku harkkasuppareita, mut yrittänyttä ei laiteta :wink
 
Kiitos tee-vinkistä! :) pitää jossain vaiheessa ehkä kokeilla jos tuntuu ettei mitään ala muuten tapahtua. Toisaalta itselläni ollut nyt viikon sisään pari kertaa napakoita harkkareita, että taidan vielä jonkun aikaa odotella ihan luomusti :wink

Apua onko kenelläkään tullut nyt loppuvaiheessa ongelmaa maidonnousun kanssa!? Itsellä tuntuu vasen rinta ihan piukeelta, ja äsken kun sitä oli pakko hieroa, että sai pahimman pingotuksen pois, niin alkoi maitoa valua niin että sain hetkessä yhden talouspaperiarkin märäksi :s ! Voisin kuvitella että uudelleensynnyttäjillä maito nousisi herkemmin jo ennen synnytystä, mutta on tämä hieman hämmentävää kun en ole koskaan imettänyt :eek:
 
Takaisin
Top