Ennakoivia oireita?

Mulla oli koko eilisen päivän ihan hassu olo ja maha on tuntunu ihan oudolta. Kipuilee ja on muutenkin erilainen, ei oikein osaa kuvailla että miten. Supisteluja tulee koko ajan mutta niihin on niin tottunu ettei niihin kiinnitä huomiota. Mulla oli myös nälkä koko eilisen ja illalla jo haaveilin että josko nää ois jotain ennakoivia oireita taas ja että yöllä lähdettäis. Mutta ei niin ei. No, mulla ei oo ku neljä yötä enää odotusta jäljellä :Heartred
 
Mulla taisi eilisis olla kyse vaan jostain vauvan laskeutumisesta tai paikkojen kypsymisestä, mutta tuskin päästään vielä tositoimiin aikoihin :/ yöllä heräsin kerran aika koviin ja ikäväntuntuisiin vihlaisuihin kohdunsuulla mutta menivät myös ohi. Jos mennään yliajalle niin tässä on vielä yli 5vko pahimmassa tapauksessa kärvistelyä! :eek:
 
Viimeyönä ku heräs vessas käymää niin tuntu et koko alapää räjähtää, niin kipeetä teki kohdunsuulle. Mutta sit ku kävi pissal ni se kipuiluki loppu :/

Kenillähää kohta jännät paikat :smiley-bounce013
 
Bettie: mulla on myös ollut melko usein kunnon jomotusta alapäässä, joka on juuri helpottanut vessa asioinnin jälkeen. Sitä on jatkunut jo muutaman viikon. Vielä ai ole lähtöä tullut.
 
Ihan mieletön väsymys ja selkäkivut, jotka pitänyt kotona koko tämänkin päivän. Juuri kun pitäis saada nauttia äippälomasta, liikkua ja tavata ystäviä?? Mutta kun ei jaksa, ja vatsa kovettelee ja koettelee sen verran että koin paremmaksi huilia ihan suosilla. En tiedä sitten alkaako olemaan lopun alkua. Olo on entisestään vaivalloisempaa, kohta varmasti loppuu tai toivoa voi että huomenna jo jaksaisikin tehdä jotain.
 
Känkkis: mulla oli kans esikoisesta todella vaivalloista aikaa ne parit viimeset päivät, ennen kun synnytin. Vauva oli niin alhaalla lantiossa, että se teki siitä kävelystä niin hankalaa ja vaivalloista. Toivotaan ettei sunkaan nyt tarvis kauaa enää kärvistellä.
 
Täällä on puhuttu vauvan kiinnittymisestä sun muista asioista, joita olen sitten lukenut ihan ulkona kuvioista olevana. Jossain vaiheessa tuntu niinku vauva kaivais tietä pihalle tuolla, mutta tosiaan, josko hän on laskeutunut tuonne alas, kun on alkanu ihme viiltoja ja tuntemuksia muutenkin tulemaan.
Voi että tää on jännää :D
 
Apuva, nyt mulla alkaa olla jo aavistus siitä, että mitä on supistukset. Eilen illalla oksensin pitkästä aikaa oikein kunnolla ja kävi mielessä että onko vanhaa vaivaa vai ennakkomerkki. Tänään poltteli silloin tällöin alamahaa menkkamaisesti ja nyt tuntuu että tahti kiihtyy yötä myöten. Toivottavasti ei olla vielä kuitenkaan ihan lähellä h-hetkeä! Miehelle tosin jo sanoin, että oon varmaan ihan väärässä jos sanon että ei tässä enää kauaa mene, mutta siltä tuntuu... Limatulpan irtoamista en ole kyllä huomannut (äiti sanoi, että ei sitä voi olla huomaamatta!) joten ehkä maha vasta reenailee ja jäljellä onkin 5 viikkoa vielä :) On tosiaan jännää!
 
pikkukoo: voi myös olla, ettei sitä limatulpan irtoomista huomaa. Esim. mulla ei oo aavistustakaan missä vaiheessa se mulla irtos, ennen kun esikoinen syntyi.
Jos vaan irtoo kokonaisena, niin sitten huomaa varmasti. Mutta se voi irrota niin vähitellenkin, että sitä voi luulla valkovuodoksikin. Toisilla se taas irtoo kesken synnytyksen, joten ei siitäkään voi oikeen mitään ennustaa.
 
Mulle kans tämä limatulppa on ihan vieras juttu. Ekassa raskaudessa odottelinkin sitä, kun kaikki siitä puhuivat, mutta ei tullut mitään sen näköistäkään missään vaiheessa ja sama toisessa eli jos sellainen on tullut ei ole mitään hajua missä välissä ja mihin :D
Tuskin nytkään tulee.. Kai mennään taas supistuksien alkamisella tai lapsiveden valahduksella :D
 
Siis sillai kokonaisena, jos nyt ymmärsin, että kyllä se aina tulee kokonaisena tai erissä? :D
 
Sitä on niin paha sanoo kauanko siinä menee, kun se irtoo.. Ite en osaa tässä auttaa, kun en tiedä yhtään millon se mulla irtos ekassa raskaudessa. Ja sitten kun se on irronnut, niin sekin vaihtelee paljon että kuinka kauan menee synnytyksen käynnistymiseen. Mutta joka tapauksessa kaikilta se kuitenkin irtoo. Ja jos sattuu irtoon yhdessä osassa (=kokonaisena), niin kyllä sen sitten luulis huomaavan. Sitä on sitten jo vaikeempi huomata ja erottaa, jos tulee vähitellen, kun se kumminkin muistuttaa valkovuotoo.
Mutta käsittääkseni on aika sitkeetä ja venyvää tavaraa, ja seassa saattaa olla pieniä veriviiruja. :D
 
Okei.. pohdin vaan, kun lurahti runsaamman oloinen valkovuotopläjäys pöksyihin tuossa viikonloppuna ihan yhtäkkiä.. se oli niin normaalista poikkeavaa ja sit luin tätä osiota... heti kävi mielessä, et noh noh!!?? Hehhehehehee... mutta noh, tuskinpa se mitään limatulpan osia oli.. ihan perusvalkovuotoa vaan, ihan yhtäkkiä. Välillä saa nauraa itelleen, kun tuntee vähän hönöksi itsensä näitten ajatusten yms. kanssa. :D
 
Eihän sitä tiedä vaikka olisi ollutkin osa siitä limatulpasta :) se on vähän joko tai, jos se irtoo vähitellen :D mut mitä oon aiheesta lukenu, niin kyllä sen pitäis olla melko sitkeetä ja venyvää tavaraa..
Sitten kun on irronnut, niin siinä voi mennä tunteja, päiviä tai ihan hyvin viikkojakin, ennen kun synnytys käynnistyy.
 
Miulla lähti esikoista odottaessa se limatulppa (kai) vasta supistusten alettua. Ei se silloinkaan kokonaisena tullut, mutta erotti kyllä valkovuodosta, kun tuli kuitenkin vähän enemmän kerralla. Sellaista sitkeämpää se oli ja mukana tosiaan niitä veriviiruja. Ihan kuin ohuita verisuonia, sellaisia "naruja". :D Nyt oli kerran valkovuodon mukana sellainen pieni naru taas, että en tiedä, onko nyt jo alkanut irrota sitten. Mutta siitäkään ei tosiaan voi ennustaa, milloin synnytys varsinaisesti alkaa, kun voi tosiaan vasta synnytyksen käynnistyttyäkin lähteä tai sitten reilustikin aikaisemmin osissa tai kerralla. Eli kyllä siinä voi tosiaan kestääkin.

Minä en esikoisen ajalta edes muista missään vaiheessa mitään alapään kipuja tai muita. Enkä sitä itse asiassa edes tiedä, oliko vauva kiinnittynyt ennen synnytyksen käynnistymistä vai ei. Mutta ilmeisesti siitäkään ei mitään voi päätellä. Aika nopeasti se synnytys silloin silti meni, toivottavasti tämäkin. :)
 
miulla se limatulppa tuli esikon aikaan kokonaisena, se vessakäynti olis pitäny saada videolle :D
naurattaa tällai jälkikätee koko tilanne,ku muistelee sitä aamua!
normisti nousin vessaan pissille ja sit ku istahin pöntölle,ni kuulu vaa *plumps* iha ku olis kananmuna tippunu sinne veteen :DD
kattelin sinne pönttöön ja mietin,että mitäköhä se mahto olla ja mitäköhä miu pitää nyt tehä :D
ja sit huomasin,että alko lorahtelee lapsivettä...
soitin ekana siskolle ja kyselin,et onks sil kokemusta moisesta,mut eipä ollu...
sit soitin synnärille ja siellä kyselivät lapsiveden väriä ja et supisteleeko...nooh,eipä tarvinnu viel lähtee mihikää,mut sit iltapäivästä alko tuntuu supistelua ja päätettii miehen kanssa lähtee synnärille näytille. ja sinnehä sitä jäätiin ja seuraavana aamuna oli tyttö syntyny. :)
 
Voi vitsi.. alkaispa mullakin noin selkeesti sit homma, kuin sinulla ^Hennah^! :D Kauhean jännää, kun synnytys lähenee ja ei voi kuin vaan ootella, mitä tulee tapahtuun tai miten käynnistyy.. :D
 
kyllä täs joka päivä tulee mietittyy synnytystä, miten se sit alkaa yms, ku ei oo aikasempaaa kokemusta :D .. ja jännittää se et onko mies töissä vai just kotona ku on lähtö lähellä... en ainakaa haluis millää taksilla mennä...:D mut ehkä se nyt on se ppienin murhe...mut silti :D hohhoi ku on odottavan aika pitkä.
ei oikein jaksais ees tehä mitää kotihommia ja aika tuDntuu käyvän nii pitkäksi.,, tässä kuitenki koht 7 viikkoa lomailtu...pitäs ainaki jaksaa sit ku vauveli syntyy :
 
Niin tosiaan, voihan se limatulppa lähteä vasta ihan h-hetkelläkin... Äiti vaan sano et pari päivää ennen synnytystä irtos, tosin silläkään ei ole kokemusta esikoisesta, kun mut käynnistettiin laskettuna päivänä ja siihen mennessä ei ollut mitään huomannut. Minä tosiaan kävin eilen polilla kokokontrollissa ja siellä ronkittiin streptotesti, et liekö se sitten käynnisti eiliset tuntemukset. Ihan oli kuin menkkakipuja ja yöllä ne oli selvästi aaltoilevia ja liikkuminen helpotti niitä. Jännitti vaan kun oltiin yötä porukoilla 90km päässä sairaalasta, mut päätin sit vaan yrittää nukkua. Kerran heräsin kipuun,mutta nukahdin onneksi melkein heti uudestaan. Nyt ei tunnu mitään, mutta uskoisin että jotain tuon tyyppistä sitten on odotettavissa, tosin voimakkuus kasvanee potenssiin sata :) Ja nythän nämä eivät enää ole ennenaikaisia, kun tänään on viikot 37+0!
 
Takaisin
Top