Endometrioosi ja raskaustoiveet

Keskustelun 'Vauvakuumetta' aloitti Jenni74, 19 maalis 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. miri Aloittelija

Tänään oli poliaika ja mua jännitti tosi paljon. Nyt oli endometriooma pari milliä pienempi kuin viime kierrossa ja mulle sanottiin että eipä se oo käytännössä kasvanu puolessa vuodessa, myös eri mittaaja vaikuttaa. Lääkäri oli sitä mieltä että ei aloteta nyt procrenia vaan odotetaan Oysin aikatauluja kun siedettävät suolisto-oireet on ainoa uusi oire. Mulla on vaikeita mielialaoireita procrenista johon oon käyttäny hormonikorvaushoitoa -> mieli suht ok mutta tiputteluvuotoa joten toimivaa yhdistelmää ei oo löytyny eli siinä mielessä myös procrenia ei oteta käyttöön vielä. Esitietolomakkeet on täytetty ja nyt tarkotus on ettei yrittämällä yritetä jonotusaikana vaan mennään sen mukaan mikä tuntuu molemmista hyvältä. Se on tietysti eri asia miten onnistuu ku seuraava kierto on terveen munasarjan vuoro mutta tavotteena ainaki. Lääkäri puhui nyt n 3kk jonosta eli jäädään odottamaan. Nyt on jotenki rento ja luottavainen olo, ehkä tämä tästä:happy:
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. Triana Tuttu foorumilla

Onpa kiva kuulla, että noin lyhyt jono! Pääsette varmaan heti alkuvuodesta hoitoon :) Toivottavasti pysyy kivut ja suolisto-oireet kurissa ja pärjäisit ilman oireita.

Mä soittelin tänään Oysin polille ja kyselin ivf-hoitajalta tietoja siitä mun 3 viikkoa sitte tehdystä ylävatsan ultraäänitutkimuksesta. Siinä ei mitään ihmeellistä ollu, lääkäri oli vasta tällä viikolla ehtiny katsomaan sen tekstin niin siksi ei näy vielä mulla OmaKannassa. Lisäksi valitin näistä mun yhä jatkuvista kylkiluiden alla ja kylkikaaressa olevista kivuista ja että lääkitys ei oo riittävä. Aiko laittaa lääkärille viestiä, saa nähä saanko vihdoin jonku uuden lääkkeen vai mitä meinaavat. Vielä pitäs 6 viikkoa jaksaa ennen ivf-hoitoa :wideyed:
  3. Uutukainen Peruskäyttäjä

Toivottavasti saavat sun kivut pois edes, että jaksat ivf:ään saakka. Tsemppiä ❤️

Täällä yk9n kp27/?
    Alavatsalla jonkinlaista jomottelua ajoittain ja muista kierroista poiketen rinnat on aavistuksen turpeammat tai tanakammat ja kosketusaratkin. Aikaisemmissa kierroissa on ollu vaan nännit superkipeet :bored:
    Parisen viikkoa sitten tuntu alavatsalla oikein kunnon kivut ja sen jälkeen tuli reilusti valkovuotoo eli laskeskelen silloin olleen ovis. Ei oo tähän mennessä ollu niin selkee tärinäarkuus ja kipu vatsalla, joka ohittu parissa päivässä. Mä jo itseäni kokeilin, ettei oo umppari :hilarious:
    Mutta talleteltu on huolellisesti, et ei siitä ainakaan pitäisi jäävän kiinni :angelic:
    Lupasin itselleni etten testaisi ennenkuin menkat on oikeasti myöhässä, mut jotenkin se toivo alkaa pilkistään liian lujaa ja tekisi mieli testata jo sunnuntaina, kun maanantaille ennustetaan menkkoja Flon mukaan.

Jotenkin silti takaraivossa piileksii pelko, et mitäs jos mä en tulekaan ikinä milloinkaan raskaaksi tän endon takia.. :sorry:
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  4. Enni Rakastunut foorumiin

Uutukainen, kuulostaa lupaavalle :) Minulla oli viime kierrossa ne ihme kivut ja krampit, menkat kuitenkin alkoivat ajallaan. Esikoista yrittäessä olo tissit arat, kipeät ja pinkeät joka kuukausi oviksesta menkkojen alkuun. Tässä yrityksessä ei ole kertaakaan ollut.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. miri Aloittelija

Triana, toivottavasti saat lääkityksen kohilleen:)

Uutukainen, peukut pystyssä että tulee kaks viivaa:)

Mulla alkoi tiputteluvuoto eli tämä kierto tais olla tässä ja lauantaina menkkoja odottelemaan. Vähä aikaa oli jo turhanki toiveikas olo ku gyneki tiistaina sanoi että eihän sitä voi tietää ja ajattelin josko vyöhyketerapiaki olis auttanu ku oon siihen selvästi reagoinu. Ei tosin tunnu erilaiselta ku muissakaan kierroissa mutta silti sitä toivoi.
  6. miri Aloittelija

Tuli kirje hoitoaikataulusta jo nyt! Procrenin alotukseen on 8 viikkoa, apuaa:wacky: oon vaan häkeltyny ja sekasin ku jono onki noin lyhyt. Jännittävää:smiley-bounce012
    • Tykkää Tykkää x 3
  7. miri Aloittelija

Mitä teille kuuluu?

Huomasin jännän yhteyden kun gelee royale loppui enkä ollu ehtiny hakea lisää. Kolmen päivän päästä ensimmäinen päivä ilman suolisto-oireita ja nyt pari viikkoa ollu entisessä normaalissa eli pääsääntöisesti suoli toimii normaalisti. Oon miettiny että ehkä ei jostain syystä sopinu mulla yhdessä vehnänalkioöljykapseleiden tai d-vitamiinin kanssa. En aio ostaa uudestaan ja testata tuleeko suolisto-oireet takas.
    Ovulaation jälkeinen kuiva kausi on meneillää joten eipä tainnu tärpätä vaikka oikeaan aikaan oltiin asialla. Sit vielä yks luomukierto. Ivf-hoidon aloitusta odotellessa☺
  8. Triana Tuttu foorumilla

Onpa hyvä, että sun suolisto-oireet rauhottu :) Ei varmasti tosiaan kaikille sovi tuo Gelee Royale. Mä en oo koskaan sitä innostunu testaamaan. Teilläkin hoito alkamassa ihan pian, jännittävää!
    Mulla 3 viikon päästä ultra ja samana päivänä alotetaan pistokset, jos kaikki on niinku pitää.
  9. Enni Rakastunut foorumiin

Täällä nyt 5 kierros menossa yritystä. En oo kokeillu myöskään Geleetä. En tiedä mitä kokeilis, kun ei ole mitään "vikaa" mihin etsis apua. Siis esim pitkä kierto tai tiputtelu tms. Sunnuntaina laskurin mukaan ovis, pitää tänään aloittaa talletukset.
  10. miri Aloittelija

Triana, ensin päästään jännäämään teidän hoitoa. Mua jännittää teidän puolesta enemmän ku meidän:happy:

Enni, peukut on pystyssä että teillä tärppää:happy:

Mulla on jotenki typerä luotto että kyllä me lapsi saadaan vaikka valitettavasti mitään takeita ei ookaan. Jotenki vaan ajattelen että kohti seuraavaa yritystä ku menkat alkaa. Tuntuu siltä että endon takia kuitenki joudutaan hoitoihin ja sit käy mielessä kun ei oo tähänkään mennessä onnistanu niin miks nytkään luomuna onnistuis. Yhtään haamuakaan ei oo tarvinnu testata... Pessimisti ei pety:rolleyes: Nyt taitaa olla yk 8 vielä meneillään ja me päästään hoitoihin jo 9kk yrityksen alotuksesta. Siitä oon kyllä tosi kiitollinen. Hoitojen aikaan taitaa kyllä toiveet nousta korkeemmalle ja kovia tiputuksiakin varmaan tiedossa. Mutta toivon meille kaikille onnistumista:happy:
  11. Triana Tuttu foorumilla

Alkaa joo kans alkaa pikkuhiljaa jännittämään :nailbiting: Mulla taas ei oo yhtää luottoa siihen, että nää hoidot joskus onnistuis. Se ekan ivf:n totaalinen epäonnistuminen kummittelee vieläki mielessä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  12. miri Aloittelija

Uskotaan me sun puolesta:happy:
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu