Elokuun löpinät

Olettepas aikaisin saaneet sykkeen kuulumaan! Olen itsekin harkinnut dopplerin tilaamista, mutta en ole saanut aikaiseksi... Olisi helpompaa käydä kivijalkakaupassa katselemassa ja ostaa, mutta myydäänkö niitä muualla kuin netissä?
 
Huh-huh, miekin uskaltaudun nyt tänne kirjottamaan. Oon teitä taustalla seuraillu jo monta viikkoa. :joyful:

Meillä on 2-vuotias tyttö. Hän syntyi heinäkuussa 2015. Se tuo omat haasteensa kun näitä raskausoireita on ollut ihan riittämiin.

Tämä raskaus on mulle kolmas. Edellinen päättyi keskenmenoon helmikuussa viikoilla 8+5.

Tänään onkin menossa jo rv 9+6 ja toivottavasti jatkuu onnelliseen loppuun saakka.:Heartred
 
Te, joilla on kokemusta asiasta, suostuvatko neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä jo rv8+1? Huomenna eka neuvola. :)
 
Te, joilla on kokemusta asiasta, suostuvatko neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä jo rv8+1? Huomenna eka neuvola. :)

Eipä taida viel neuvolassa noin aikasin kuunnella sydänääniä. Ekan kerran sitten ultran jälkeen. Tai näin ainakin meidän neuvolassa viime ja tässä raskaudessa.
 
En usko kanssa että kuuntelee, meinasin itekkin että kysyn jos kuunneltais sillon ekalla kerralla mut en uskaltanu :D Sanoi kyllä että sit enskerralla n rv14 kuunnellaan sydänääniä :)
 
Te, joilla on kokemusta asiasta, suostuvatko neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä jo rv8+1? Huomenna eka neuvola. :)

Mulla kuunneltiin tosta tokasta 9+5 mutta siitä on nyt yli 7vuotta aikaa.
Meidän neuvolassa ne nyt kyllä muutenkin on vähän tädistä riippuvaisia ne jutut. Mulle on sattunu tosi mukavia tätejä jotka on kuunnellu sydänääniä mm. Kun ole käynyt hakemassa influenssa rokotteita lapsille :D
 
Meillä ei kans kuunneltu viimeksi ku nt-ultran jälkeen eka kerran. Nyt ajattelin kysyä, ku oma neuvola kiinni niin käyn toisen alueen puolella ja niillä on siellä iän ikunen vanha uä-kone et jos sillä kattos :rolleyes:
 
Minulta ei vielä 9+3 kuunneltu, sanoi että ei sillä niiden neuvolan laitteella vielä välttämättä kuulu. Parempi varmaan niin, mulle tulis vaan stressi jos ei kuuluis.
 
Itsekin kysyin 9+ viikolla voisiko yrittää kuunnella, mutta ei kuulemma aio edes yrittää... Harmitti, kun jotkut on täälläkin kertoneet saaneensa kotidopplerillakin kuulumaan niin olisi ollut kiva yrittää olisiko löytynyt jotain :)
 
Mä sain tänään 9+5 ekan kerran sydänäänet kuulumaan dopplerilla :shy: hetken niitä sai kyl metsästää..

Ei meilläkään neuvolassa kuunnella sydänääni kuin vasta tokalla neuvolakäynnillä.
 
Kiitos vastauksista kaikille! Kysyin silti, mutta oli vastaus ettei heidän laitteella kuule kuin vasta aikaisintaan rv 12. Täytyy malttaa odottaa vaan. :)
 
Meillä kokeili kuunnella tänään, muttei saanu. Mulla hankaloittaa vielä se, että on taaksepäin kallistunut kohtu. Ultrassa sitten (kun aika joskus tulee) varmistetaan et kaikki hyvin :)
 
Meillä kokeili kuunnella tänään, muttei saanu. Mulla hankaloittaa vielä se, että on taaksepäin kallistunut kohtu. Ultrassa sitten (kun aika joskus tulee) varmistetaan et kaikki hyvin :)

Mikä viikko teillä? :)

Itse pohdin minkä verran masu olisi pitänyt kasvaa tässä vaiheessa. Mulla on lähinnä tissit tuplaantuneet ja masu on järkyttävän turvoksissa ummetuksen takia. Hankalaa sanoa onko masu pyöristynyt kun lähinnä näyttää siltä että on Mäkkärillä tullut käytyä liian usein. :D

Rv 8+1
 
Mikä viikko teillä? :)

Itse pohdin minkä verran masu olisi pitänyt kasvaa tässä vaiheessa. Mulla on lähinnä tissit tuplaantuneet ja masu on järkyttävän turvoksissa ummetuksen takia. Hankalaa sanoa onko masu pyöristynyt kun lähinnä näyttää siltä että on Mäkkärillä tullut käytyä liian usein. :D

Muoks. Siis ei mulla varsinaista raskausmahaa vielä oo (edellisestä jääny nahanahka ja ylimääränen läski vaan) turvotusta vssn mahalla.

Rv 8+1

9+3 oli eilen. Tosi piilossa vielä kohtu tuolla alhaalla. Tosiaan toi taaksepäin kallistunu kohtu tekee sen et tavallista enemmän piilossa vielä. Mulla alko ekassa vasta joskus rv17 näkymään maha ja hyvin pysy piilossa puoleen väliin asti. Mulla tehtiin kummatkin ultrat viimeksi (nt ja rakenne) alakautta kun mahan päältä ei saanu ihan yhtä hyvin näkyviin.
 
Se on tosi yksilöllistä millon se maha alkaa näkyä. Ei voi sanoa että jollain viikolla pitäs olla jonkun kokonen. Enemmän merkkaa se että kohtu kasvaa. Sitäkin on toki hankala mahan päältä kaikilla mitata eikä se neuvolan mittaus ole aukoton. Mitat kun vaihtelee jo ihan mittaajien välillä monta senttiä.

Siskoni ystävällä oli la huhtikuun alussa kun tammikuun puolessa välissä vielä saapui siskoni häihin tyköistuvassa mustassa kotelomekossa eikä hänestä mistään nähnyt että on raskaana. Toisin kuin siskoni jolla liki sama la ja oli kyllä tukevasti raskaana.
 
Meillä sairastetaan.. vauvakin ekaa kertaa nuhassa ja kuumeessa. Onneksi isommat ovat jo kunnossa, että pääsevät koulunsa aloittamaan tänään. Mies on nyt sairain.
Itse olen vielä terve, vaikka tuntuu, että elimistö taistelee tautia vastaan. Toivottavasti voitetaan. Raskausväsymys ja kova flunssa ei oo kiva yhdistelmä..
Pysykäähän terveinä!
 
Täälläkin on selkee pömppis ja painoa tullut vähän turhankin paljon jo heti alkuun, toivottavasti saan sen tuosta tasoittumaan..
 
Täällä ollaan kovassa flunssassa. :sad001 koko aamun on joutunut limaa oksentamaan ja päätä särkee eikä panadol oo koskaan itellä riittänyt särkyihin. Ei auta kun kärvistellä ja toivoo et helpottaa nopeasti, mies on ollut jo 5pvä saikulla ja ite saam vaan kolme.
 
Takaisin
Top