Doppleri

Lisäyksenä vielä. Mietin jos en löydä ❤️ ääniä. Voinko ottaa rennosti? Menenkö paniikkiin? Kohdun asento voi vaikuttaa, entä jos en kuulemaan. Jos kuulen kuinka paljon se helpottaisi....argh :D
 
Lisäyksenä vielä. Mietin jos en löydä ❤️ ääniä. Voinko ottaa rennosti? Menenkö paniikkiin? Kohdun asento voi vaikuttaa, entä jos en kuulemaan. Jos kuulen kuinka paljon se helpottaisi....argh :D

Mietin itse tuota samaa. Miten paniikkiin sitä menee jollei löydäkään ääniä. Varmaan alkaa stressata turhan takia. :nailbiting: Minulla on siihen taipumusta.
 
Meillä on unbornheart Doppler ja tosiaan kaiken rahan arvoinen. (Verkkokauppa.comissa ~50€) Suosittelen sitä kyllä lämpimästi ja mun on ollut aika helppo (alle 10min) löytää syke joka kerta. Mutta jos on tiedossa että kohtu on rakenteeltaan erilainen tai epäilee istukan vaimentavan niin en tiedä sitten saako laitteesta muuta kuin ahdistusta...

Yleensä jos löytyy istukan viuhviuh-ääni niin tyyppi löytyy sitä kautta nopeasti. Nyt kun eka kolmannes alkaa olla paketissa niin huomaa että välillä syke karkaa kun tyyppi liikkuu niin paljon. :D

Onko teillä mahdollista käydä alkuraskauden ultrassa tsekkaamassa tilanne? Eli että kaikki on hyvin ja istukka ei ole tiellä? Mutta onhan tämä Doppler-asia sillei vaikea että koskaan ei voi tietää kuinka vaikeaa niiden sykkeiden löytyminen on. Mulle se on tosiaan ollut todella suuri pelastus varsinkin kun elettiin viikkoja, jolloin edellinen keskenmeno tapahtui. Paljon tsemppiä pohtimiseen!
 
Lisäyksenä vielä. Mietin jos en löydä ❤️ ääniä. Voinko ottaa rennosti? Menenkö paniikkiin? Kohdun asento voi vaikuttaa, entä jos en kuulemaan. Jos kuulen kuinka paljon se helpottaisi....argh :D
Mä luotan siihen, että kohta alkaa vatsassa jo tuntua liikettä. Ja neuvolassa kiellettiin sen hankinta oman mielenterveyden vuoksi. :joyful:

Miten turvallista dopplerin käyttö muuten on vauvalle? Osaako joku sanoa?
 
Jjenppa ja Cara, Doppler ei siis toimi millään säteilyllä vaan ääniaalloilla, joten on täysin turvallista vauvalle. Syy miksi sitä ei suositella esim neuvolassa on nimenomaan se että jos ääniä ei kuulekaan niin turhaan ahdistuu kun usein ei vain löydä niitä. Myös mahdollisia sydämen toimintaan liittyviä omia diagnooseja ei kannata tehdä sillä laite ei ole yhtä hyvä kuin neuvolassa ja odottaja harvoin on itse alan ammattilainen.

Jos hankkii dopplerin kannattaa tehdä itselleen säännöt sen käyttämisestä. Esim että ei odota heti löytävänsä sykettä ja muistaa rauhoittua välissä ja vaikka jopa odottaa ennen kuin kokeilee uudelleen.

Tää oli hyvä Q&A -linkki dopplerin käytöstä:
https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/harkitsetko_kotidoppleria_8_kysymysta_ja_vastausta
 
12+0 enkä kuule, kuin oman sykkeen sieltä täältä ja kaikenlaisia muita ääniä. Tekis mieli nakata vesilintua koko vehkeellä :mad: tosin en tiedä varmasti miltä sikiön sydänäänten pitäisi edes kuulua. Yritän olla romahtamatta tästä, kun ei neuvolassakaan saatu kuulumaan 2 viikkoa sitten, mutta saman päivän ultrassa kaikki oli oikein hyvin :confused:
 
Älkää huoliko jos niitä ääniä ei kuulu. Ei se automaattisesti meinaa sitä pahinta. Mulla kuului sydänäänet ekoja kertoja 9+jotain. Sittenpä ei 10,11 ja 12 enää kuulunutkaan. Tuona aikana käytiin ekassa ultrassa toteamassa että kaikki erittäin hyvin pienellä. 13+2 äänet kuului taas.

Sanoisin että ihan näppärä laite, mutta ei sillä mitään tee alkuraskaudessa :)
 
Älkää huoliko jos niitä ääniä ei kuulu. Ei se automaattisesti meinaa sitä pahinta. Mulla kuului sydänäänet ekoja kertoja 9+jotain. Sittenpä ei 10,11 ja 12 enää kuulunutkaan. Tuona aikana käytiin ekassa ultrassa toteamassa että kaikki erittäin hyvin pienellä. 13+2 äänet kuului taas.

Sanoisin että ihan näppärä laite, mutta ei sillä mitään tee alkuraskaudessa :)

Tuon takia skippasin tuon dopplerin kun pian kuitenkin rupeaa liikkeet tuntumaan :Heartred
 
Hauska seurata miten ekalla kerralla oli tosi vaikea löytää sykettä, ja sitten kun löyty niin se oli tosi alhaalla. Kuulin siis ekan kerran reilu pari viikkoa sitten. Nyt kun viikkoja on kasassa 11+6 niin en meinannut taaskaan löytää, syke löytyi pienen etsinnän jälkeen mutta paljon ylempää kuin edellisellä kerralla. :)
 
Tuli muuteen mieleen että te jotka ette saa kuuluviin niin miten te käytätte sitä? Painatteko tarpeeksi kovaa, heilutteletteko anturia erilaisiin kulmiin yms? Ja onko teillä istukka edessä? Ja mitä dopplereita teillä on? :)
 
Edit. Oho, luin nopeasti väärin. Eli oon löytänyt sykkeen. Sori. Tässä nyt kuitenkin vastaus. :/

Mymlan, en paina kauhean kovaa välttämättä mutta erilaisissa kulmissa kyllä sitä pidän. Lisäksi kun tarpeeksi alhaalta etsii niin löytyy. Etsin yleensä ensin istukan viuh-äänen ja lähden siitä sitten etsimään vauvaa. Istukka takaseinässä ja dopplerina unbornheart. :)
 
Kovasti pohdiskelin ostaako dopplerin vai ei. Mieheltäkin kysyin mielipidettä ja oli sitä mieltä, ettei sellasta tarvita, niin jäipä hankkimatta. Nyt malttamattomana oottelee vaa ultra-aikaa :)
 
Vihdoin sain sydänäänet kuuluviin, nyt 13+6 :) Tosin en ole kauhean aktiivisesti edes yrittänyt etsiä, ettei tule turhaa stressiä. Itsellä on aika paljon ylimääräistä vatsan seudulla, joka varmasti vaikuttanut siihen, ettei aiemmin ole kuulunut.
 
Jeee, sain kuuluviin. Olin etsinyt liian ylhäältä ja väärältä puolelta. Nyt löytyi pikkuisen häpyluun yläpuolelta vasemmalta :D
 
Päädyin tilaamaan. Omat sykkeet löytää helposti mutta vauvan vähän haaste. Kohdun asento voi vaikuttaa etten vielä kuule...viikon päästä onneksi nt-ultra :) pitää testata parin päivän päästä uudelleen
 
Mulla kävi dopplerin kanssa just niinkun pelkäsinkin, eli sykettä en saanut kuulumaan ja kauhee paniikki iski! Olin toki tietoinen että se on mahdollista ettei näin "alussa" (rv 13) saa itse ääniä kuuluvin. Mutta voi kamalaa sitä oloa.. Onneksi sain seuraavalle päivälle neuvolan jossa opiskelija löysi sykkeen samantien.:Heartred Ehkä uskallan nyt taas kokokeilla! :)
 
Mulla kävi dopplerin kanssa just niinkun pelkäsinkin, eli sykettä en saanut kuulumaan ja kauhee paniikki iski! Olin toki tietoinen että se on mahdollista ettei näin "alussa" (rv 13) saa itse ääniä kuuluvin. Mutta voi kamalaa sitä oloa.. Onneksi sain seuraavalle päivälle neuvolan jossa opiskelija löysi sykkeen samantien.:Heartred Ehkä uskallan nyt taas kokokeilla! :)

En oikeen osaa sanoa mitä mieltä olen laitteesta - helpottaa toki jos saa sykkeen kuulumaan mutta aiheuttaa paniikkia jos ääniä ei löydykkään+eihän sydän äänien kuuluminen tarkoita että sikiöllä olisi kaikki hyvin.. On tää raskausaika stressaavaa :DD
 
Takaisin
Top