Doppleri

Tarkoitan siis jos ei kohdun asento jne ”tiellä” ja kaikki otollista niin kuuluu aiemmin kuin 16 viikolla.

Ok, huippujuttu :) Ehkä mä sit uskaltaudun lähipäivinä kokeilla. Jos ei kuulu mitään, niin ootan muutaman päivän ja kuuntelen uusiksi. Yritän olla panikoimatta, jos ei heti ala kuulua, sillä enhän mä edes osaa vielä käyttää koko laitetta. Niin ja ylipainoa on, eli senkin takia voi vähän kestää, että mitään kuluu.
 
Ok, huippujuttu :) Ehkä mä sit uskaltaudun lähipäivinä kokeilla. Jos ei kuulu mitään, niin ootan muutaman päivän ja kuuntelen uusiksi. Yritän olla panikoimatta, jos ei heti ala kuulua, sillä enhän mä edes osaa vielä käyttää koko laitetta. Niin ja ylipainoa on, eli senkin takia voi vähän kestää, että mitään kuluu.

Mä olen kerran saanut sykkeen kuulumaan tosi selkeästi, vieläkin kuuluu muuten tosi hiljaisesti kun istukka selkeesti edessä, nyt 9+5 kaiketi. Sykkeitäkään en saa ruudulle näkyviin kun sen verran on häiriöö. Kohtu kasvaa nopeammin mitä useampi raskaus takana, ainakin useimmilla joten sekin helpottaa kyllä kuuntelua :) Netissä myös luki että jos on makkaraa välissä niin pienempi hertsinen laite olisi parempi, itellä myös paremmin kuuluu jos en paina lujaa vaan aika hellästi. Ja tosiaan sitä saa etsiä ekat kerrat pitkään alussa, ottaa rauhallisen hetken, eri asentoja kokeilee ja eri paikoista. Mulla toimii parhaiten jalat lattialla ja muuten makaan sängyllä, jotenkin kuuluu paremmin en tiedä miksi :)
 
Ja tosiaan sitä saa etsiä ekat kerrat pitkään alussa, ottaa rauhallisen hetken, eri asentoja kokeilee ja eri paikoista. Mulla toimii parhaiten jalat lattialla ja muuten makaan sängyllä, jotenkin kuuluu paremmin en tiedä miksi :)

Kiitos vinkeistä :) Pitääkin testata tota samaa asentoa.
 
Yhhyy mulla 11+4 ja en ole saanut vieläkään sykkeitä kuulumaan. Onneksi perjantaina np-ultra niin pääsee katsastamaan taas tilanteen. Toivotaan että kaikki hyvin, vaikkei sykkeitä olekaan löytynyt.
 
Hei te jotka saatte dopplerilla sydänäänet kuuluviin, onko sikiön syke teilläkin hentoisemman kuuloista kuin teidän oma?

Sain tänään ekaa kertaa pienen sykkeet kuuluviin, mutta ne kuuluivat paljon heikommin kuin omani, jotka myöskin läytyvät dopplerilla :) Omien laskujen mukaan syke oli pienellä 160. Tuossa laitteessa ei tosiaan suoraan näy niin joutuu itse laskemaan :)
 
Hei te jotka saatte dopplerilla sydänäänet kuuluviin, onko sikiön syke teilläkin hentoisemman kuuloista kuin teidän oma?

Sain tänään ekaa kertaa pienen sykkeet kuuluviin, mutta ne kuuluivat paljon heikommin kuin omani, jotka myöskin läytyvät dopplerilla :) Omien laskujen mukaan syke oli pienellä 160. Tuossa laitteessa ei tosiaan suoraan näy niin joutuu itse laskemaan :)

Heikosti kuuluu kun istukka edessä, jos vähänkin lujempaa painaa niin kuuluu vaan istukan ääni :)
 
Mulla kuuluu sikiön sykkeet juuri omien kanssa samalla kohdalla, että hirmu hankala saada kunnolla kuuluviin. Kuuluu just vähän vaimeammin ja jos yrittää löytää parempaa kohtaa niin oma syke tulee päälle. Ollaan laskettu kans sykettä ja n.180 on ollut. Heti tulee tyttöfiilis kun esikoinen myös tyttö ja hänellä korkeat sykkeet kun taas pojasta ollut jonkinverran matalampi :D
 
Kuinka paljon sitä ultrageeliä kuuluu laittaa, että on riittävästi muttei liikaa? :D
 
Kuinka paljon sitä ultrageeliä kuuluu laittaa, että on riittävästi muttei liikaa? :D

Mä oon laittanu sellasen 2e kolikon kokoisen ja pari senttiä paksun töräyksen :)
 
Me kuunneltiin mun toiveesta neuvolassa 9+1 sydänääniä.. Mä en saanut mitään selvää kohinan seasta mut terkka kuuli kyllä. Huojensi heti oloa. Odotan et saan kaverilta dopplerin lainaan tänään niin lähen sit 10+0 eteenpäin metsästään itse :)
 
Olen myös miettinyt dopplerin hankintaa mutta nettiä lueskeltuani tulin toisiin aatoksiin. Jos itsellä olisi se laite, tulisi sykkeitä varmaan kuunneltua jokapäivä ihan huvin vuoksikin.

Sitten taas miettinyt sitä että mitä sellainen jatkuva kuuntelu aiheuttaa sikiölle? Eikö ne kuitenkin jotain paineaaltoja ole jotka sikiöön menee? Lapsivesi väreilee ja sikiöllä on epämukava olo? Eikö pikkuinen rasitu siitä ihan turhaan? Ehkä jokaisen kannattaisi pohtia näitä asioita ennenkuin tekee suinpäin päätöksensä dopplerin hankkimisesta?

Kotidopplerit kuitenkin aika uusia juttuja ja en usko että niiden pitkäaikaisia vaikutuksia sikiöön on testattu vielä kunnolla. Ja voiko sellainen 30€ halppis laite olla oikeasti turvallinen?

Netti jakaa monenlaisia mielipiteitä asiasta, toiset puolesta toiset vastaan. Jotku puhuvat jopa sikiön kudosten lämpenemisestä kun doppleria käyttää toistuvasti.

Tätä lasta on keskenmenojen kautta niin hartaasti toivottu että en ehkä oman turhamaisuuteni takia aio ottaa mitään riskejä. Kaksi lasta maailmaan saattanut ilman mitään kotidopplereita.

Neuvolassa saa sitten ihan tarpeeksi kuunnella sykkeitä jos tarve vaatii. Ja en usko että loppujen lopuksi se sykkeen kuuleminen juuri rauhoittaisi mieltä...no ehkä täksi päiväksi..mutta entäs huomenna?
Huomenna voi ollakkin ettei sykkeitä ole...mistä sen tietää?Sitten pitäisi taas kuunnella sykkeitä varmistukseksi...Ikuinen kierre ja ei varmaan sikiölle terveellistä.

Edellisten raskauksieni aikana 10v sitten en ollut edes kuullut moisista kotidopplereista enkä osannut sellaista edes kaivata. Oman äitini raskauksien aikana ei ollut edes ultria keksitty vaan sykettä kuunneltiin torvella vatsan päältä ja kaikki sujui hyvin.

Jos sikiö on kaikin puolin terve ja elinkelpoinen niin se on tarkoitettu syliin asti.

Itse jännittänyt ihan sikana jokaista ultraa että onko vielä sykkeet kun taustalla monet keskenmenot mutta silti aion pysyä kovana ja jätän dopplerit kauppaan.
 
Kuuluuko dopplerin ääni kuulostaa kamalan kovalta? Osaan säätää kyllä ääntä pienemmäksi, mutta tuntuu että ääni on kamalan kova jo ekalla levelillä ja vaikkei edes löydä sykettä. Mitä kaikkua muita ääniä dopplerista voi kuulua? Olis kiva, kun vasta treenaa laitteen käyttöä, ettei se kuulu niin kovalla :sad001
 
Kuuluuko dopplerin ääni kuulostaa kamalan kovalta? Osaan säätää kyllä ääntä pienemmäksi, mutta tuntuu että ääni on kamalan kova jo ekalla levelillä ja vaikkei edes löydä sykettä. Mitä kaikkua muita ääniä dopplerista voi kuulua? Olis kiva, kun vasta treenaa laitteen käyttöä, ettei se kuulu niin kovalla :sad001

Kuuluu suoliston ääniä, oma syke sieltä täältä, istukan ääniä jne, mulla jos liikuttaa nopeasti anturia ni kuuluu kamalan lujaa ääni, hirveä ääni :/
 
Kuuluu suoliston ääniä, oma syke sieltä täältä, istukan ääniä jne, mulla jos liikuttaa nopeasti anturia ni kuuluu kamalan lujaa ääni, hirveä ääni :/

Jeps, huomasin saman. Myös jos irrottaa anturin mahasta kuului myös kova ääni :sad001 Noh, hetken aikaa kun treenasin aloin oppia miten doppleri toimii ja lopulta löytyi myös ekan kerran pienen syke :) Oikealta puolelta alavatsaa. Niin söpöä ja ihmeellistä. Viikkoja nyt 11+6.
 
Millaisia sykkeitä te olette saanet ja millä viikoilla? :) Olen käyttänyt doppleria nyt muutaman kerran viikossa ja sykkeet ovat vaihdelleet paljon. Tänään viikoilla 13+6 syke oli 156. Ihana kuunnella pientä :Heartred Antaa minulle mielenrauhaa, kun välillä tuntuu, että onko tässä edes raskaana :D
 
Täällä sykkeet olleet 138-140 viime viikolla eli rv 12 ja tällä viikolla eli rv 13 :) On se kyllä ihanaa kuunnella sitä jumputusta :Heartred
 
Me ostettiin viikko ar-ultran jälkeen Doppler. Ar-ultrassa siis selvisi että tyyppi on matkassa ja istukka takaseinämässä. On pelastanut mut monta kertaa kun olo on ollut epävarma. :)

Ekan kerran siis kuuntelin 10+5 ja nyt edelleen 13+2 on liikkuneet keskimäärin 160 hujakoilla sykkeet.
 
Tänään sain ekan kerran sydänäänet kuuluviin, menossa 10+4. Oli se vaan niin ihanaa kuultavaa :Heartred Huojensi myös mieltä kun pahoinvointi alkaa helpottamaan (hyvä kyllä) että siellä kaikki edelleen hyvin :)
 
Mä oon niin kahden vaiheilla. Tilaaanko, enkä tilaa....
 
Takaisin
Top