Avuttomien ensiodottajien tyhmien kysymysten palsta

Keskustelun 'Raskaana' aloitti Rouva L., 1 kesä 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Miinie Peruskäyttäjä Maaliskuun äidit 2019

Jos katsotte minun aikaisemman viestini, siinä vastaus ibuprofeiini-kysymykseen.
  2. Toukoesikoinen2019 Peruskäyttäjä Toukokuun äidit 2019

Mistä tietää, mikä on oma koko äitiysvaatteissa, vai vastaako ne omaa nykyistä kokoa?
  3. elaffy Ei muuta elämää Syysmammat 2017 Kesäkuunmammat 2015

Minulla on vastannut hyvin. Toki se oma kokokin voi muuttua raskauden aikana. Onhan se eri tilanne, tuleeko painoa 6kg vai 30kg raskauden aikana..
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. Sorbetti Peruskäyttäjä Maaliskuun äidit 2019

Kyllä ne vastaa ihan omaa kokoa :)
  5. MCecilia Peruskäyttäjä Tammikuun äidit 2019

Mulla ei oo vastannut, mutta se johtuu ehkä suureksi osaksi omasta mukavuudenhalusta eli en halua että mikään kiristää yhtään :D tää pätee ainakin alaosiin. Riippuu myös paljon vaatteesta.

Oon aina ollut XS-S (enemmän ehkä XS), äitiyssukkiksista ostin ensin S-kokoa. Menivät alkuraskaudessa päälle mutta tosi epämukavat/kireät. Toisen kolmanneksen käytin Lindexin M-kokoisia ja ne meni kärvistellen ehkä yhden illan tai päivän, sit halusin ne pois :D sen sijaan H&M:n löysissä äitiysolohousuissa S on ollut hyvä!

Liiveissä/topeissa oon ollut aina S/36 ja raskauden aikana S on ollut kokoajan liian pieni (äitiysliivit/topit). Eli M/38 on ollut tässä sopiva.

Äitiysmekoista (Asokselta) tilasin M (UK12) ja se on ollut hyvä. Aiempi Asos-koko on ollut aina S (UK10).

Kiloja on tullut n. 8 kg ja lähtöBMI oli vähän alle 20 eli ei sekään selitä tätä vaatekoon vaihtumista.
  6. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Yläosan suhteen vaikuttaa paljon kuinka paljon rinnat kasvaa ja se taitaa olla tosi yksilöllistä. Toisilla ei kai hirveästi. Itselläni kasvoi kuppikoko neljä kokoa (ja palautui imetyksen päätyttyä kaksi kokoa). Liivit ei mene siis lainkaan yks yhteen vanhan koon kanssa vaan just niiden mittojen mukaan mihin on kasvanut.
  7. Susanne83 Aloittelija

Hennesillä esimerkiksi mama-puolella on info, että ekalla kolmanneksella oma koko, toisella yksi isompi ja kolmannella kolmanneksella kalsi kokoa omaa isompi. Tiedä sitten pitääkö kutinsa? Itsellä ollut aina omaa kokoa.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  8. jeilei Naimisissa foorumin kanssa Elokuun äidit 2019 Maaliskuunmammat 2016

Varmasti tosi yksilöllistä minkä kokoiset äitiysvaatteet sopii. Voisin kuvitella, että painon noustessa kokokin muuttuu. Itsellä ei raskausaikana tullut juuri painoa ja käytin loppuun asti omaa kokoa vastaavia äitiysvaatteita.
  9. Enkkumama Tuttu foorumilla Toukomammat 2017

Riippuu jos oot pienikokonen alkujaanki ja kiloja tulee nii täytyy siirtyä isompiin kokoihin nopeammin mutta mulla L/14 kokosena ei ollu tarvetta ostaa kun parit housut kun normihousuissa maha ei mahtunu. Muuten koko ei oikeastaan muuttunu ja tuli reilu +10kg

Jaa tämä sivu