Auttakaa mammaa mäessä!

Meillä Alexandra nukkui myös kokonaisia öitä jo pitkän aikaa, mutta nyt on muutama viikko taas mennyt yhdellä tai kahdella syötöllä. Ja sellaista ähinää ja tuhinaa pitää neiti yön aikana ettei mulla tuu oikeen nukkumisesta mitäään. On muutaman kerran joutunut käydä kääntämässä neiti takaisin selälleen nukkuun kun on unissaan pyörähtänyt mahalleen.. Muutamana iltana olen nyt antanut maissivelliä, mut ei neiti sitä syö kuin vajaan desin ja siitäkin osan sylkee pois.
 
Jessus sentään! [&o]

Viime yö oli taas yks painajainen.
-Iisa nukahtaa 21.00.
-Käyn nukkumaan 23.45.
-Iisa herää 01.15.
-Aloittaa ininän ja lopulta huudon.
-Mun vatsassa tuntuu oudolle ja kiroan sitä,että mikä noissa iisan unissa on oikein vikana.
-Annan maitoa,ei kelpaa,huuto jatkuu.
-Laitan tutin suuhun ja yritän nukuttaa uudestaan,ei kelpaa,sama jatkuu.
-Nostin sängylle,yritän antaa maitoa siinä,ei.
-Lasken takas sitteriin ja tutti suuhun.
-01.50 iisa nukahtaa.
-Mä en saa nukuttua,kun vatsaa pistelee ja koskee älyttömästi.
-Istun vessassa melkein itkien ja painun takas sänkyyn.
-Iisa herää inisee muistaakseni 03.00.
-Taas sama rumba ja nukahtaa.
-Iisa herää 05.00 ja alkaa inisee.
-Tekee sitä klo.05.00-07.30 asti.
-Hyvää huomenta mammat! ,-Tällanen yö taas.. [&:][&o]

Oon nyt ollu muutaman päivän niin kiukkunen,niin vihanen ja hermot kireellä,että apua..
 
Kaipa tuo tosiaan on nyt jokin vaihe kun tuntuu että kaikilla on samanmoista...

Mutta koita jaksaa Babaytoy! En yhtään ihmettele että olet kiukkuinen kun niin vähillä unilla itse menet...
 
Entäs jos Babaytoy koittasit itseki mennä nukkumaan sillon ku Iisa rupee unilleen? Saisit ees muutaman tunnin nukkua yhteen putkeen? Onhan se vähän niinkuin omasta ajasta pois, mut jaksaisit sit paremmin kun saisit edes vähä levättyä. Ja monesti väsyneenä asiat tuntuu paljon suuremmilta ja ylitsepääsettömän vaikeilta. Voimia!
 
Voimia Tiia!!!!
Koita joo mennä nukkuu aikasemmin ni saat univelkaa vähä pienennettyy..
Meillä kans ähistää ja puhistaa normi enemmän.. Oon antanu muutamana iltana supon ja se on rauhottanu huomattavasti eli meillä luultavasti toi levottomuus johtuu hampaiden tulosta[&:]!!
 
Mietin tuota iltasyömisen vaikutusta uniin. Meillä alko unet parantuu, kun alettiin syömään illalla tukevasti (itseasiassa meijän vellit on puuroo verrattuna kaupan valmisvelleihin, tajusin tänä aamuna). Sit kävikin niin, että parina iltana vauva pulautti KAIKEN ulos mitä söi ja rupes nukkumaan. Minä siinä vihreenä kävin kans nukkuun ja pelkäsin, kuin nopeesti pitää taas nousta ylös. Ja neiti nukku tyytyväisenä 12 tuntii masu tyhjänä. Viime aikoina iltasyönti on keventynyt, vauvalle ei vaan tunnu maittavan mikään edes päivällä, mutta yöt nukkuu silti hyvin. Ainahan voi jotakin voi pitää hyvien yöunien takana, vaan minusta se on arpapeliä. Eihän sitä voi tietää omasta itsestäänkään, millainen yö on tulossa.  
 
Joo hyvää huomenta vaan täältäkin... Tyttö meni nukkumaan klo 20 ja heräs eka kertaa syömään klo 24. Seuraavan kerran herätys yhdeltä. Kolmelta kakka. Sen jälkeen hereillä 1,5t, jonka jälkeen nukutin tissin avulla unille. Herää taas kuudelta syömään. Sit kasilta. Sit kympiltä, jolloin noustaan lopullisesta.

Että on näitä muillakin, jos Babaytoy yhtään lohduttaa [:D]

Niin ja ite menin tietysti sänkyyn klo 23.30.
 
yumna: toi kuulosti ihan meidän yöltä paitsi herättiin jo seittemältä, neuvolaanki piti joutua just ekojen päikkäreitten aikaan[&o] klo 10...
 
Meillä on alotettu vellin anto, tänään ois viies pv jo, kun annetaan. Kaks ekaa pv annoin päivällä, ettei ihan ekaa kertaa yötä vasten, jos masu tullee kipeäksi. Toissapäivänä annoin illalla, vetas jonku 130 ml (puolet velliä, puolet korviketta). No, yöhön se ei auttanu yhtään, ko Onnilla oli nuha ja koko yö oli aivan kamala. Molemmat nukuttiin miehen kanssa koiran unta noin kolmeen asti, kunnes Onni tuli minun viereen ja mies meni lattialle patjalle nukkuun.

Yheksään asti Onni sitte lopulta nukkui, syöden välillä toki. Nenää piti välissä tyhjentää ja muutenki asentoa vaihtaa, ko oli niin kamalan kuulosta se sen hengitys. Mie siis en kovinkaan hyvin nukkunu. Sain sitte ysistä yhteentoista nukkua ihan yksin ja rauhassa, ko mies nousi Onnin kanssa :). Viime yö meniki jo paljon paremmin, mutta edelleen söi kolme kertaa yön aikana. Oli muuten aika kamalaa, ko äitin pikkuvauva ekaa kertaa kipeänä :(((((. Onneksi ei kuiten mithän muuta tullu, oikein virkeää poikaa oltiin eilenki :). Sillon edeltävän pv:nä tosin nukkui viidet! lyhyet päikkärit..

Miten muuten, ko ollaan tosiaan just alotettu vellit, enkös voikki jatkaa sillä ja lisätä päivälle jonku syönnin esim bataattia, perunaa, porkkanaa tai jotakin hedelmäsosetta? Nyt Onni saa luumusosetta (on saanu jo kuukauen) aika vähäsen mahan vuoksi. Eli jos nyt alottas kiinteiden maistelun, niin ei tarttis kuitenkaan siitä luumusoseesta luopua? Masua jätkä ei huua, mutta kakka tulee ehkä kolmen pv:n välein.
 
Kyllähän mie kävisin nukkumaan,jos mua väsyttäis siihen aikaan,kun iisa nukahtaa.

Oon huomannut,ettei teidän muidenkin vauvat on vähän kärttysiä ja levottomia,että kyllä lohduttaa [:)]

Jaa-a,millanenkohan ensyöstä tulee..[8|]
 
Mä en lme ainakaan näe mitään syytä miksi siitä luumusta pitäisi luopua kun se ei ole mitään oireita aiheuttanut. Tiedät siis sekä luumusta että vellistä ettei kumpikaan aiheuta mitään allergisia reaktioita joten mun mielestä hyvin voi ottaa siihen sitten vaan muita kiinteitä mukaan.
 
Luoja sentään kun toi maidonkin juominen on menny semmoseks säätämiseks!![:@] Ensin halutaan maitoa,sitten heilutellaan päätä puolin ja toisin ja taas välillä juodaan ja sitten on nyrkit tunkemassa samaan aikaan tuttipullon kanssa..mikä vaihe tää oikeesti tämmöin on,kun kaikki on vaikeeta?
 
Tiia: Tuommosta son meillä tissinki kanssa..kaikki muu kiinnostaa, mutta sitte itketään taas hetken päästä nälkää! Ehkä son vain tää vaihe :) Se menee ohi ;) :D
 
Mä oon meinaan vaan ihan hermoromahduksen partaalla! Tää kaikki on alkanut tällä viikolla..
 
Meillä oli Tiia myös tuo vaihe ja Joa on kans pulloruokinnalla. Sitä kesti pari viikkoa eikä ollut ihan joka ruoalla mut helpotti sitten ja nyt vedetään taas safkaa ihan kiltisti. Koita jaksaa!
 
Meillä ihan samaa kuin teillä Tiia ja Mimmu. Nyt mies totesi eilen, että auttaa, kun tuttipulloa pitää ihan melkein tytön rintaa vasten, että se reikä on varmasti kitalakeen päin. Mutta yhtä huutoa meilläkin tällä viikolla on ollut.

Isona syynä veikkaisin sitä, että olin itse alkuviikon flunssassa ja huomasin itsekin, tosin tajusin todella vasta jälkeenpäin,  että maitoa tuli aika paljon vähemmän. Korvikkeella tuota vajetta ei vain oikein pystytty paikkaamaan.

Varmaan meillä sitten huudettin kaikkea mahdollista. Toissayönä heräili siis tunnin välein eikä suostunut eilen nukkumaan päiväunia ollenkaan, vain automatkoilla, kolme kertaa puolen tunnin pätkän.

Illalla kirkui, annettiin jo lopulta lääkettäkin. SItten nukahti klo 21.00, heräsi vain kerran (joskus neljältä) syömään tissistä ja jatkoi aamuun. Ja tänään neljän tunnin päikkärit.

Olin eilen jo niin väsynyt, että ihan tosissaan tuli sellainen olo, että tää vauva pilasi mun mukavan elämän...[:@] Ei kauhean mieltäylentävää olla tuollaisissa tunnelmissa. Varsinainen Vuoden Äiti-aate... Syytönhän se tyttö siihen on ja sillä varmasti on ollut tosi paha olo ja väsymys silläkin. [:o]

Voi huokaus.
 
Olin eilen jo niin väsynyt, että ihan tosissaan tuli sellainen olo, että tää vauva pilasi mun mukavan elämän... Ei kauhean mieltäylentävää olla tuollaisissa tunnelmissa. Varsinainen Vuoden Äiti-aate... Syytönhän se tyttö siihen on ja sillä varmasti on ollut tosi paha olo ja väsymys silläkin.


Pakko myöntää,että ajattelin itse eilen samaa [&o] Älytön väsymys oli.

Eilen siis nukahdin joskus puol 11 varmaan sohvalle ja siitä kömmin sänkyyn sitten. Iisa oli nukahtanut taas 21.00. Heräs seuraavan kerran siinä vissii 2 aikaa ja annoin maitoa,KELPAS. ja rauhallisesti sitä litki,kunnes nukahti pullo suuhun. Siitä heräs seuraavan kerran klo.6.00,maitoo ja nukuttiin tohon 8.00. Ja mulla on parempi olo,toki väsyttää,mutta tuntuu hyvälle kun sai nukuttua.
Puolentunnin päästä sitten pirteästi rattailemaan. [:)]
Kiitin vielä iisaa,kun antoi minun nukkua! [:)]
 
Hyvä että sait nukuttua enemmän Tiia! Sillä unella on vaan ihan älyttömän iso merkitys omaan jaksamiseen ja mielentilaan. Oon ite flunssassa enkä ole osin sen takia ja osin Joan öisen levottomuuden takia saanu nukuttua muutamaan yöhön taas kunnolla ja alkaa olla aika väsy. Onneks Joa on toistaiseks ollu päivisin ihan hyvällä tuulella...
 
Mikähän vaihe tää oikeesti on tässä kolmen kuukauden jälkeen. Meillä on tähän asti ollut hyvinki itkemätön ja tyytyväinen neiti, mutta nyt viikon ajan ollut tosi itkuinen! Meillä kyllä yöt nukutaan edelleenkin melkoisen hyvin, mutta päivät vaan itkeskellään. Ei ole tähän viikkoon sisältynyt montaakaan hetkeä, jolloin oltaisiin tuttuun tapaan juteltu ja hymyilty. Tuntuu että koko ajan menee itkuksi. Ja kun kaikissa oppaissa lukee, että juuri tässä vaiheessa itkuisuus vähenisi! Muuten kyllä epäilin tuolla korvatulehusta tai jotain muuta, mutta en jaksa siihen uskoa hyvien yöunien takia (nukkuun jopa 7-8 tuntia putkeen). Vaikka yöt hyvin saankin nukutuksi, meinaa alkaa pää hajoileen tuohon jatkuvaan itkuisuuteen. Ei siis huuda pää suorana vaan koko ajan sellasta tyytymätöntä kähinää. Ja niin kuin moni teistäkin on kuvaillut, tissillä saadaan sitten totaaliset raivarit. Toivon totisesti että tää on vain joku vaihe ja mielellään lyhyt sellainen! Käytiin vasta neuvolassa ja painoa ja pituutta oli tullut normaalisti eli maitoa saa raivareista huolimatta tarpeeksi. Moni teistä näköjään antaa jo makuannoksia kiinteitä, meillä ole sitä vielä aloitettu. Ajattelin oottaa siihen 4kk ikään, kun kerran pelkällä äidinmaidollakin kasvaa vielä normaalisti. Ehkä soittelen tänänä neuvolaan ihan vaan kysyäkseni, että pitäisikö tästä olla huolissaan...   
 
Mä aattelin ihan samaa kun haikarainen,ajattelin 4kk neuvolassa kysästä tädiltä tästä vaiheesta tai sitten soitan hänelle. Nyt tosiaan iisa vetelee päikkäreitä,on päivisin ihan hyväntuulinen,mutta kun ilta tulee ja alkaa tyttöö väsyttää niin sitten se itku alkaa. Eilenkin heitin kysymyksen ilmaan iisalle,että mistä ihmeestä tämä sun itkuisuus on tullut,että ethän sinä yleensä tämmöinen ole. Välillä tulee kyllä tirautettua kyynel jos toinenkin..mutta onneksi tosiaan se viime yö oli parempi,on parempi ja pirteempi mieli [:)]

Mimmu86 On varmaan inhottavaa olla kipeenä ja hoitaa lasta siinä sivussa. Toivottavasti sinäkin saisit jonain yönä nukuttua,vaikka häiriötekijöitä nyt tässä onkin..

Onpa outoa,että meidän kaikkien vauvoille on nyt joku itkuisuus vaihe..näyttää vahvasti olevan vaihe.
Onneksi se meijän isäntä tulee tänään kotiin,niin saan levähtää aina silloin tällöin.
 
Takaisin
Top