Arki vauvan kanssa

Neuvolasta neuvottiin laittamaan hydrokortisonia ja sillä lähti meidän karhea laikku pois. Muutama päivä meni ja neuvoivat laittamaan pari kertaa, vaikka olisi jo pois. Apteekissa suosittelivat 0,5% hydrokortisonia vauvalle.

Kiitos!! :)
 
Täällä tytöllä poskessa karhea laikku, joka lähti Bepanthenilla. On tuo Bepanthen ollut ehkä monipuolisin rasva tähän mennessä: sillä rasvaan vauvan pyllyn, jos punoittaa, omiin huuliin toimii paremmin kuin normi huulirasva, sit tollaiset kuivat laikut vauvalla tai itsellä, rohtuneet nenänpielet ja myös omat henkilökohtaiset alueet - kaikkeen auttaa!
 
Sinkkivoidetta ka bepanthenia kokeiltiin, mutta ei lähtenyt :/ seuraavaksi siis lipolania tai h.kortisonia :)
 
Eikös sinkkovoide muuten kuivata? Tai siis mä olen ainakin näin ymmärtänyt.. senhän tehtävä on vissiin vaippa-alueen iholla estää ihoa ärtymästä nimenomaan silleen, että muodostaa suojaavan kalvon eikä päästä kosteutta iholle asti.

Ei siis itsessään ole kosteuttava/rasvainen vaan enemmän suojaava. Korjatkaa toki, jos oon ihan hakoteillä.
 
Mä oon kans kokenut Bepanthenin parhaaksi. Meillä ei tullut karstaa päänahkaan, mutta kulmakarvoihin tuli kuivat kohdat, jotka oli helppo hoitaa mainitulla rasvaisella voiteella.
Mun mielestä sinkkivoide rauhoittaa punoittavan taiveihon, samalla tavalla kuin Bepanthen tekisi. Meillä on vuoroteltu näillä. Mutta aika vähän on peppupunoitusta kestovaippojen käyttäjänä.
 
Voinko kysäistä tässä ketjussa semmoista, että kun vauvalla on ollut pidempään jo otsassa kuiva, karhea kohta joka välillä pahenee ja punoittaa, että millä se lähtisi pois? Muuten todella hyvä iho kaikinpuolin,mutta tuo kohta otsassa ei lähde millään :sad001

Just olin ajatellu täällä kysyä, että hankaako muiden vauvat kasvojaan? Meidän poju huitoo käsillä ihan tosi paljon ja hankaa aina toista silmäkulmaa. Se punoittaa ja on kuiva ja välillä onnistuu myös jollain kynnenkärjellä saamaan pienen haavankin siihen.
Oon kokeillu kortisonia ja bebanthenia, mut kummallakaan en oo saanu kokonaan pois kun poju hankaa sitä aina väsyneenä ja herätessään. En mitenkään saa vahdittua kättä niin ettei sitä onnistuisi aina jossain välissä hankaamaan. Päivällä se on aina parempi, mutta iltaisin ja aamuisin sitä hankaa...
Varasin nyt huomiseksi lääkärin. Jos vaikka löytyisi keino saada silmäkulma rauhoittumaan.
 
joo tää poju hankaa kans ja oon ajatellut että kutiaa siitä :/ neuvolassa sanoivat että sinkkivoide on tosi hyvä jos punoittaa niin kiva kun jos on nyt vaan sit pahentanut asiaa..!
 
Neuvolalääkäri katsoi vaan nopeesti ja arveli olevan atoopista ja kortisonivoiteella neuvoi hoitamaan... No, tiedä sitten, mutta muuten pojulla ei ihossa mitään mainittavaa. Hyvä ja sileä iho ollut alusta asti.
Meillähän siis poika nukkuukin kapalopussissa koska kädet heiluu niin hullun lailla myös öisin...
 
joo tää poju hankaa kans ja oon ajatellut että kutiaa siitä :/ neuvolassa sanoivat että sinkkivoide on tosi hyvä jos punoittaa niin kiva kun jos on nyt vaan sit pahentanut asiaa..!

Ja mulle neuvolassa sanoivat, että mieluummin Bepanthenia. Olisivat edes jostain siellä samoilla linjoilla. :hilarious:

Mutta ei kai sillä oikeasti ole niin väliä, millä rasvaa, kun kaikkien ihot on erilaisia ja jokin toimii toisille paremmin kuin toisille.

Mä joskus aikanani käytin pitkän pennin kaiken maailman apteekin erikoisvoiteisiin ja -huulirasvoihin, kun söin akneen lääkekuurin.. lopulta parhaaksi rasvaksi osoittautui varsinkin huuliin Bepanthen ja joku markettien halpishuulirasva. Ja Erioil.
 
Meillä tehdään hampaita, viime yönä tuli yksi kipuitkukohtaus ja aamulla katsoin niin valkoista näkyy molemmilla puolin alhaalla. Toinen puoli jo vähän turvonnut.
 
Meillä tehdään hampaita, viime yönä tuli yksi kipuitkukohtaus ja aamulla katsoin niin valkoista näkyy molemmilla puolin alhaalla. Toinen puoli jo vähän turvonnut.

No niin! Kerrohan sitte pureeko kipeetä ku legot kunnolla näkyvissä :wacky: voin vain kuvitella kuinka se kipeetä tekee :facepalm:
 
Millasilla keleillä sitä äp vanupukua vois käyttää? Onks liian kylmä muutaman asteen plussakeleillä? Mei neiti on kyl aika kuumakalle. Täl hetkel oon käyttäny sitä ohutta villahaalarii ja kylmemmillä ilmoilla paksumpaa villahaalarii mut haluisin käyttää sitä äp vanupukuaki vaik vaunuissa ku on vähä reilun kokone vielä mut mietin vaa et millasilla ilmoilla sitä vois käyttää :D
 
Minä taisin käyttää muutaman pakkasasteen säällä vaunuissa päikyillä siten et makuupussissa lapsi sisvaatteet, ohut äp villahaalari ja sit nallevanuhaalari ja asianmukaiset pikkupukineet kuten kinttaat yms. Toimi ookoosti muuten mut selästä oli vähä kuuma herättyään :wideyed:
 
Meidän neiti on ollut nyt näillä keleillä siinä vanupuvussa vaunuissa ja hukkunut siihen :-D alle oon pukenu vaan villalapaset ja pipon. Sit makuupussissa ja kuomut yms jalkapeitteet päällä ja on tarennu tosi hyvin nukkua ulkona!
 
Meillä esikoinen oli vaunuissa äp vanuhaalarissa muutaman asteen plussakeleillä, äp makuupussi auki. Oli aikamoinen kuumakalle. Tyttö nyt varmaan aika vastaavassa ohuessa toppahaalarissa samoilla keleillä, ja makuupussi taas jätettävä auki.
 
Aargh. Kirjoitin taas pitkästi, ja taas kaikki teksti hävis. Kännykkäsovellus on vähän huono. Mutta lyhesti: voisin pian ottaa vanupuvun vaunuihin käyttöön ja jättää makuupussin pois. Tytsy tarkenee yleensä aika hyvin :)
 
Mä jättäisin kans makuupussin pois, meillä on Jovin vaunut, jossa toppaa yltympäriinsä :) siis jos näin kevättä kohti plussalla.
 
Näkyykö muilla hampaanalkuja? Löysin tänään alaikenistä terävän reunan ja kyllä se hammas on. Aika huomaamatta tullut. En ole, normaalista poikkeavaa, ärtyneisyyttä tai lämpöä huomannut. Kauankohan menee, että tulee kunnolla näkyviin?
 
Arabia, meillä tullut hampaan reuna kokonaan läpi. Ei mennyt montaa päivää siitä kun oli kuvailemasi tilanne. Vieressä näkyy myös vähän valkoista.
 
Takaisin
Top