Anoppi

TiikeriLuukas :)

Kuullostaapa järjettömätä äitisi toiminta. On ilmeisen sekaisin, järkyttvää:hungover:

Toivottavasti et joutunut kärsimään lapsena hänestä ja äläkä anna periksi! Toivottavasti hän ei ole kenenkään anoppi.

Hyvää odotuksen jatkoa ja haleja:Heartblue:hug013
 
Oli mulla ihan hyvä lapsuus, mut kuvaavaa sekin, etten tarkalleen muista, milloin äiti sekosi. Alkoholi astui kuvioihin, kun olin teini-ikäinen ja se osaltaan vauhditti tota alamäkeä. Äiti on mieheni ja siskonmiehen anoppi ja he on päässet melko helpolla, koska äitini ei tykkää heistä ja koska kumpikaan ei ole haukkumisetäisyydellä niin ovat saaneet olla.
 
Huh, onpa hurjaa tiikeriluukas kun äitisi on noin järjetön ja anoppiinkin huonommat välit. Voimia, pidä huolta itsestäsi ja sopivan etäiset välit (tai ei välejä ollenkaan) heihin. :Heartred

Vargynja :) Osaako Anoppisi käyttää puhelinta? Ehkä hän on vähän yksinkertainen ihminen. Hänellä on siis paha sairaus..

Ehkä hän olettaa, eträ kaikki tulisi tarjottimella hänelle, kun hän kyläilee...

Kestämistä on siinäkin:notworthy

Kyllä hän ainakin jossain mielessä osaa käyttää puhelinta. Tosin ei tunnu löytävän paikkaa josta fonttia saa isonnettua, kun perustelee tikkukirjaimia sillä että ei meinaa itse nähdä... Ja auttaahan ei saa siinä asiassa. Vaikka kyllä hän osaa välillä olla aika käsi tekniikan kanssa. Hän on mm. ollut täysin vakuuttunut siitä että viesteissä olevat linkit (numerot ym.) on viruksia. Ei siinä mitään, erehtyyhän sitä. Mutta se jo ikävämpää että hän haukkuu tyhmäksi kaikki jotka kertoo hänelle että ne ei ole viruksia. Muutenkin vainoharhaisuutta havaittavissa. Naapurit esimerkiksi kuulemma salakuuntelee hänen puheluitaan (joissa ei ole mitään salakuunneltavaa). Ja kauppakeskuksessa seisova (ilmiselvästi kaveriaan odottava) ihminen vakoilee häntä.

Hän olettaa että hänelle tuodaan aina ja kaikki tarjottimella (vähintään kuvaannollisesti)... Mikään ei riitä ja 'ei' on lähestulkoon loukkaus. Toisinaan hän halusi auttaa jossain ollessaan fyysisesti paremmassa kunnossa ja sen jälkeen uhriutui kun hän "joutui" vaikka siivoamaan, vaikka kukaan ei ollut käskenyt tai edes pyytänyt.
 
:greet025
Hei kaikki!

Hienoa, että heti tuli eloa palstalle!

Lisää vaan viestejä....:hello2

Mulla on siis hyvä Anoppi, kaikkken määritelmien ja mittapuiden mukaan, mutta...... ei vaan kestä vierailla pitkään tai olla saman katon alla, koska on niin vanhanaikainen, että ärsyttää hirveästi!

Myös ärsyttää se, että samoja vanhoja asioita puhutaan vuosikaupalla ja muiden asioista juoruaminen ärsyttää suunnattomasti:singing:

Myös moni muu liika vanhanaikaisuus ja liika tavallisuus "tavoissa toimia".... ärsyttää. Myös tavat määräillä ärsyttää.

Meillä välit aina ihan jees - mutta nykyään ärsyttää vaan kaikki. Luultavasti eniten on oma ikäkriisi, kun lähestytään kohta 50vuotta....

Moni asia muuttui, kun mentiin naimisiin.
Ja tuli lapsi.

Ärsyttää, ei voi mitään:smiley-angelic006

On hänessä toki hyviäkin piirteitä..
.
 
Last edited by a moderator:
Palstalle tiedoksi, että luultavasti olen raskaana...


No, sitten se, mitä piti tännekkin sanoa, eli, hihhei!!!:joyful:

Kukaan ei varmaan usko, mutta koin vihdoin selvän näyn koskien Anoppia...eli se mikä ärsyttää onkin se, että haluan elää omalla tavalla tätä elämää.... enkä hänen tavalla ja määräyksillä...

Olen katsellut hänen tapaa 31-vuotta....

Mun oman aikuisen ja perheellisen naisen tapa poikkeaa paljon hänen hänestä:joyful:
jollei jopa super radikaalisti :grin.... ja hänen kaikista kiinnostuksistaan ja tavoistaan.....

En jaksa miellyttää enää ketään vaan elän omaa elämää...kohta 50-vuotias.....

Enää en tosiaan pysty näköjään sopeutumaan samoihin kaavoinhin, jonka vuoksi olenkin jatkuvasti ÄRSYYNTYNYT!!
 
Mua alkoi ärsyttää anoppi kun esikoinen syntyi. Aina kun anoppi saapui vauva piti antaa hänelle ja vasta kotiinlähdön hetkellä hän antoi vauvan minun tai mieheni syliin. Sama toistui esim viikonlopun mittaisella mökkireissuilla, jotka äkkiä lopetin. Anoppi yritti vauva sylissä tehdä ruokaa, tarjouduin ottamaan oman uuden tulokkaani syliini niin eihän se sopinut. Nyt lasten ollessa isompia anoppi kysyy lapsilta vierailuista kysymättä ensin meiltä vanhemmilta ja sitten me joudumme purkamaan itkutilanteet kun mummi on jo luvannut yökylän. Jos mummi kysyisi meiltä ensin osaisimme kertoa koska sopii sillä meillä on myös omia menoja perheen kanssa viikonloppuisin. Mua niin riepoo jatkuva hökellys ja hössötys ja vouhotus. Mies saa hoitaa vierailut ja minä osallistun vain pakolliseen. Lapset saavar kyllä viettää aikaa mummilassa mut minun ei tarvitse. Miehelle on turha avata tuntemuksia sillä hän ei osaa nähdä minun näkökulmaa (joka on osin ihan turhasta näin negatiivinen). Mieheni kyllä "mollaa" vastaavasti minun vanhempiani. Huh ärsyttää kun itseä ärsyttää näin..
 
Mua alkoi ärsyttää anoppi kun esikoinen syntyi. Aina kun anoppi saapui vauva piti antaa hänelle ja vasta kotiinlähdön hetkellä hän antoi vauvan minun tai mieheni syliin. Sama toistui esim viikonlopun mittaisella mökkireissuilla, jotka äkkiä lopetin. Anoppi yritti vauva sylissä tehdä ruokaa, tarjouduin ottamaan oman uuden tulokkaani syliini niin eihän se sopinut. Nyt lasten ollessa isompia anoppi kysyy lapsilta vierailuista kysymättä ensin meiltä vanhemmilta ja sitten me joudumme purkamaan itkutilanteet kun mummi on jo luvannut yökylän. Jos mummi kysyisi meiltä ensin osaisimme kertoa koska sopii sillä meillä on myös omia menoja perheen kanssa viikonloppuisin. Mua niin riepoo jatkuva hökellys ja hössötys ja vouhotus. Mies saa hoitaa vierailut ja minä osallistun vain pakolliseen. Lapset saavar kyllä viettää aikaa mummilassa mut minun ei tarvitse. Miehelle on turha avata tuntemuksia sillä hän ei osaa nähdä minun näkökulmaa (joka on osin ihan turhasta näin negatiivinen). Mieheni kyllä "mollaa" vastaavasti minun vanhempiani. Huh ärsyttää kun itseä ärsyttää näin..

Ei ihme jos ärsyttää. Mielestäni tuollaiset kyläilyasiat pitäisi aina sopia aikuisten kesken eikä lasten kanssa. Eihän lapsi tiedä mahdollisista menoista ja muutenkin liian iso asia lapsen päätettäväksi. Ja aika oudon kuuloista tuokin ettei voi vauvaa antaa vanhempien syliin edes ruokaa laittaessa. Onhan se ymmärrettävää että isovanhempi haluaa lapsenlasta pitää sylissä, mutta ei vauvaa voi "omia" vanhemmilta. Jaksamista anopin kanssa. Kannattaa yrittää tehdä selväksi että kyläilyasiat sovitaan vanhemman eikä lapsen kanssa.
 
Nyt huomaan, ettei minun omaperäinen, itsepäinen ja 750km päässä asuva anoppi olekaan kovin paha!
Minun anoppi ei ole ilkeä, mutta melko epäjärkevä ja epäkäytännöllinen ja suhteellisuudentaju on vähän niin ja näin. Appi kuoli 5 vuotta sitten ja hän oli se järkevämpi osapuoli, sen jälkeen on käynyt hankalammaksi. Viime kesänä otti päähän, kun pihi muori ei raaski pitää lämmityskattilaa päällä, niin lämmintä vettä ei ollut. Kun meillä oli kuitenkin vauva matkassa. Kävi niin, että vauva pulautti kunnolla ennen nukkumaan menoa ja oli pakko pesutella. Odotin sitten, että muori keittää vettä, että päästään pesulle ja nukkumaan.
Aikanaan ensimmäisen lapsen ollessa pari vuotias, vouhkasi ja teki älyttömän numeron lapsen syömisestä. Oli niin huolissaan, että lapsi ei syö tarpeeksi, ilmoitti, että kukaan ei saa pöydässä puhua mitään, kaikkien pitää olla hiljaa, ettei häiritse lapsen ruokailua. Ja itse hössötti kokoajan. Ennen seuraavaa vierailua vaadin miestä puhumaan äidilleen, että tuommoinen ei käy ja ottikin siitä onkeensa.
Pelkää hirveästi murtovarkaita (siinä pirtissä ei ole mitään varastettavaa ja on ulospäin sen näköinenkin), Venäjältä tulee ties mitä myrkkyjä hänen kaivoveteensä (sitä ei kukaan saa missään nimessä juoda, tuo juomavetensä muualta) ja kun mieheni halusi teettää oman avaimen ( joskus ollaan lasten kanssa odotettu pihalla, kun muori on lähtenyt kauppaan ilmoittamatta mitään), hermostui kovasti ja epäili että siellä teetetään ylimääräinen avain, jota käytetään sitten ryöstötarkoituksiin. Kyllä saa aina useampaan kertaan huulta purra, kun on vierailun aika.
 
Minun anoppini on ihan mukava sillon kun siellä käy kylässä. Sillon kun hän käy meillä, niin ei. Valittaa pienistäkin sotkuista, häntä kuulemma harmittaa kun poikansa pitää elää tämmöisessä sotkussa.. Koirasta pitäisi luopua, koska pureskeli listoja pentuna. Anoppi myös uhkasi, että alkaa tekemään tupatarkastuksia meille, että olenko varmasti siivonnut. Koitin siinä piipittää, että eihän ne kotityöt pelkälle naiselle kuulu, mutta ei ottanut kuuleviin korviin. Meillähän siis on yleensä siistiä, mutta hän tulee kylään aina ilmoittamatta, ja odottaa silti että kaikki olisi ihan tiptop :sour:
Mies myös laihtui jokisen aikaa sitten jonkun verran (oli hieman ylipainoinen), niin anoppi on heti säälimässä miestäni, kun ei saa kotona ruokaa. Pitäisi kuulemma alkaa käydä siellä syömässä, niin ei pääsisi laihtumaan.
Toisella kolmanneksella alkoi ostamaan vauvalle 2 vuotiaan kokoisia vaatteita. Onneksi ei ole ostanut kovin montaa. Miehen veljien vaimot ovat laiskoja, lihavia ja huonoja äitejä, tiedä sitten mitä minusta puhuu sukulaisille. Anoppi siis ilmaisee mielipiteensä ihan joka asiasta. Vauva ei ole vielä syntynyt, mutta saa nähdä minkälaista hullunmyllyä se sitten on. Luulen, että ainakin jonkunlaista kommenttia tulee lapsen kasvatuksesta. Aika harvoin onneksi pitää yhteyttä, vaikka asuu 5min ajomatkan päässä, mutta voihan sekin yleistyä kun vauva syntyy.. Saa nähdä.
 
Minun anoppini on ihan mukava sillon kun siellä käy kylässä. Sillon kun hän käy meillä, niin ei. Valittaa pienistäkin sotkuista, häntä kuulemma harmittaa kun poikansa pitää elää tämmöisessä sotkussa.. Koirasta pitäisi luopua, koska pureskeli listoja pentuna. Anoppi myös uhkasi, että alkaa tekemään tupatarkastuksia meille, että olenko varmasti siivonnut. Koitin siinä piipittää, että eihän ne kotityöt pelkälle naiselle kuulu, mutta ei ottanut kuuleviin korviin. Meillähän siis on yleensä siistiä, mutta hän tulee kylään aina ilmoittamatta, ja odottaa silti että kaikki olisi ihan tiptop :sour:
Mies myös laihtui jokisen aikaa sitten jonkun verran (oli hieman ylipainoinen), niin anoppi on heti säälimässä miestäni, kun ei saa kotona ruokaa. Pitäisi kuulemma alkaa käydä siellä syömässä, niin ei pääsisi laihtumaan.
Toisella kolmanneksella alkoi ostamaan vauvalle 2 vuotiaan kokoisia vaatteita. Onneksi ei ole ostanut kovin montaa. Miehen veljien vaimot ovat laiskoja, lihavia ja huonoja äitejä, tiedä sitten mitä minusta puhuu sukulaisille. Anoppi siis ilmaisee mielipiteensä ihan joka asiasta. Vauva ei ole vielä syntynyt, mutta saa nähdä minkälaista hullunmyllyä se sitten on. Luulen, että ainakin jonkunlaista kommenttia tulee lapsen kasvatuksesta. Aika harvoin onneksi pitää yhteyttä, vaikka asuu 5min ajomatkan päässä, mutta voihan sekin yleistyä kun vauva syntyy.. Saa nähdä.
Kuulostaa kamalalta ja luultavasti ei helpota, kun vauva syntyy, pahenee vaan. Ootko pyytänyt miestäsi puhumaan äitinsä kanssa? Aiheista kuinka käyttäydytään ja muiden kotielämän ja rajojen kunnioittaminen. Mies voisi kertoa äidilleen, että et pidä häntä nälässä (ja aikuinen mies osaa kyllä itsekin hankkia ja ottaa ruokaa). Niin ja kylään tulosta ilmoitetaan etukäteen, varsinkin vauva perheessä ja jos teille ei sovi, silloin ei tulla. Näitä asioita kannattaa käydä läpi ennen kuin vauva syntyy, koska sitten kun vauva on syntynyt, tarvitset lepoa ja rauhaa etkä ylimääräisiä stressin aiheita.
 
Kuulostaa kamalalta ja luultavasti ei helpota, kun vauva syntyy, pahenee vaan. Ootko pyytänyt miestäsi puhumaan äitinsä kanssa? Aiheista kuinka käyttäydytään ja muiden kotielämän ja rajojen kunnioittaminen. Mies voisi kertoa äidilleen, että et pidä häntä nälässä (ja aikuinen mies osaa kyllä itsekin hankkia ja ottaa ruokaa). Niin ja kylään tulosta ilmoitetaan etukäteen, varsinkin vauva perheessä ja jos teille ei sovi, silloin ei tulla. Näitä asioita kannattaa käydä läpi ennen kuin vauva syntyy, koska sitten kun vauva on syntynyt, tarvitset lepoa ja rauhaa etkä ylimääräisiä stressin aiheita.

Olen kyllä miehelle sanonut, että voisi puolustaa minua välillä, jos äitinsä hyökkää minun kimppuun ja alkaa syyttelemään. Miehen mielestä äitinsä ei kuitenkaan tarkoita pahaa, vaan tuo on vaan hänen tapansa huolehtia.. Voihan se niinkin olla, mutta käytöstapojen puutettakin pakko olla osallisena, koska en ole koskaan nähnyt aikuisen ihmisen käyttäytyvän noin tökerösti jatkuvasti. Tuosta ilmoittamatta tulemisesta olen myös sanonut, jonka jälkeen anoppi taisi loukkaantua ja vähensi kyläilyä kokonaisuudessaan. Sitten kun vauva syntyy, aijon kyllä puhua näistä asioista anopille suoraan jos jatkuu, loukkaantui tai ei. Parastahan olisi, jos hän aikuisena ihmisenä jopa ymmärtäisi tilanteen. Vähän tuota vaan epäilen :bored:
 
En oo anoppiani koskaan tavannu, hän ehti kuolla ennen kuin tavattiin miehen kanssa. Alkuun harmitti paljon lasten puolesta kun eivät saa tuntea toista mummoaan, ja itsekin olisin alkuun kaivannut äidillistä apua ja neuvojaa lastenhoitoon. Oma äiti on suuri apu mutta, asuu 700km päässä joten harvassa on ne kerrat kun nähdään.
 
Tulen anoppini kanssa suhteellisen mainiosti toimeen.
On vaan pakko kertoa tää juttu. Anopilla on yhteensä neljä lastenlasta, joita on tykännyt hoitaa ja on osallistunut todella hyvin lasten elämään ihan alusta asti. Mitä lie vanhuudenhöperyyttä jo, mutta viime aikoina kun poika on ollut pari-kolme tuntia hoidossa siellä ja menen hakemaan niin anoppi kokeilee vaippaa sisäpuolelta ja sanoo että "on kuiva vaippa, ei tarvitse vaihtaa". No mä kokeilen etumusta ja totean että vaippa on niin täysi että roikkuu kohta polvissa asti. Ja anoppi tinkaa että kuiva vaippa on. Sitten joka kerta selitän sille, että nykyajan vaipat on niin hyviä että pinta on aina kuiva.
 
Meillä on anopin kanssa ihan ok välit, vaikka ihmettelikin ja vähän arvostelikin kun meidän lapsi söi aikoinaan korviketta pullosta. ( minulla oli paino romahtanut synnytyksen jälkeen jostain syystä hurjasti, niin imetys tyssäsi siihen) Hänen oma tyttärensä kun oli imettänyt kaikki lapsensa niin hienosti...

Kaikkien lastenlasten pitäisi hänen mielestään olla kesäisin ja jouluna yhtä aikaa mökillä, mutta kun kaikki neljä sitten ovat, niin ei sitten kuitenkaan kestä yhtään meteliä, jota lapsista luonnollisesti lähtee...

Me emme myöskään suostuneet, emmekä tule suostumaan ottamaan, lapsistamme mitään valokuvaamossa otettua ”nakua vauvankuvaa.”
 
Takaisin
Top