Otsikko varmaan jo kertoo paljon eli anoppi pännii ja pahasti ! Olen raskaana ja laskettu aikani on maaliskuussa, kerroimme anopille raskaudesta vasta muutama kuukausi sitten ja voi herran jumala mitä vouhottamista elämäni on siitä asti ollut... Ensinnäkin anoppi merkkaa joka ikisen neuvola ja ultraääni käyntimme hevosen kokoisilla kirjaimilla kalenteriin, hirveästi on ostamassa vaatteita vauvalle vaikka miehen kanssa selväksi teimme, että itse ostamme vaatteet tähän hän vain tokaisi että "täytyyhän teidän muksu johkin pukee", kerroimme myös että raskaudesta ei heti mennä puolelle kaupunkia laulamaan, että ihmiset huomaavat sitten itse kun pienokainen on täällä (siltä varalta jos raskaus ei sujukkaan hyvin), eipä mennyt kuin muutama viikko niin tämän työkaverit katselivat hymyssä suin ja meille tuntemattomat ihmiset tulivat onnittelemaan ja kyselemään sukupuolta. Kaikista "kiehuttavin" asia on että anoppi on sitä mieltä että lapselle pitää tulla miehen sukunimi tai sitten meidän pitää mennä naimisiin, ollaan sanottu että ei lapsi yksin ole syy miksi PITÄÄ mennä naimisiin vaan mennään sitten kun siltä tuntuu. Lisäksi hän on jo suurinpiirtein varannut valokuvaamoon ajan että lapsesta otetaan sukukuva jossa on mieheni, hänen äiti, hänen äiti ja hänenkin äiti (itsehän en saa mennä tähän kuvaan) ja ristiäiset pitäisi anoppilassa viettää, vaikka siellä on vasikan kokoinen koira ja miehelläni vielä lisäksi paha astma joka voi tietenkin olla lapsellakin. Nyt anoppi sitten suuttui luultavasti minulle kun käytiin miehen kanssa hakemassa sieltä pois kaikki vauvan vaatteet mitä ollaan ostettu koska laitettiin samaan nippuun tuon ä-pakkauksen kanssa, meidän olisi kuulemma pitänyt viedä laatikko näytille että anoppi pääsee penkomaan laatikon, nyt kun tuotiin laatikko kotiimme on anoppi sitä mieltä että se pitää kuljettaa heille että pääsee itse katsomaan mitä sisältää, loppuun vielä semmoinen pikku asia että hän on myös sitä mieltä että meidän on PAKKO muuttaa kolmio rivitaloon koska nykyinen kerrostalo kaksiomme on liian pieni (66 neliötä), kyllä minun mielestä täällä vuoden pystyy vaavin kanssa asumaan ja sitten katselemaan uutta asuntoa. Jotenkin vain ahdistaa koko synnytys ja synnytyksen jälkeinen elämä jo nyt kun tunne on sellainen että ponnistan vain lapsen ulos ja anoppi ottaa oman lapseni minulta pois tai ramppaa täällä joka päivä. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? tulipas pitkä avautuminen mutta kyllä helpotti ! :D