Mielestäni lapsista ei kannattaisi laittaa kuvia Facebookiin. Monet ystäväni lataavat söpöjä vauvakuvia, mutta mielestäni se on lapsen kannalta epäreilua, koska lapsi ei voi itse vaikuttaa siihen haluaako omien kuviensa mahdollisesti jäävän nettiin ikuisiksi ajoiksi. Lähtökohtaisesti hyvällä maualla valikoidut kuvat voivat tuntua harmittomilta, mutta
eihän sitä koskaan tiedä mitä lapsista tulee isona. Ehkä he joskus valitsevat sellaisen ammatin, jossa he joutuvat varjelemaan hyvin paljon yksityisyyttään.
Olen myös valitettavasti huomannut Facebookissa sellaisen ikävän lieveilmiön, etteivät läheskään kaikki Facebook-ystävät ole vilpittömästi onnellisia toisten menestyksestä tai onnellisista asioista toisten ihmisten elämässä. Esimerkiksi ulkomailla asuva tätini, joka potee jotain viidenkympinkriisiä ja on ihan pakkomielteinen plastiikkakirurgiaan (hän on tehnyt useita eri operaatioita ja aina leuhkii niillä) ja monenlaiseen materialismiin kommentoi tosi ilkeästi yhtä valokuvaani. Olin juuri vaihtanut hiustyyliäni ja esiinnyin kevyesti ehostettuna kuvassa. Hän kirjoitti: 'Oletko jo mennyt laittamaan botoxia?' Poistin asiattoman kommentin ja hän suuttui siitä. Sitten hän kirjoitti: 'Miksi olet mennyt pilaamaan kauniit kasvosi plastiikkakirurgialla?' Poistin hänet Facebook-ystävistäni. Hän oli tämän jälkeen suuttunut ja haukkunut minut serkulleni vieraillessaan hänen luonaan. Kuulemma hän oli käyttänyt kaksi päivää yksinomaan minun elämäntyylini arvosteluun väittäen, että rahankäyttöni on ihan holtitonta, koska käytän aivan liikaa rahaa matkusteluun ja luksusbrändien shoppailuun... Eihän hänellä edes ollut mitään käsitystä siitä miksi matkustelen, kuinka paljon ja mitä shoppailen ja, mitä olen tehnyt hyvinvointini tai ulkonäköni eteen. Ihan typerää tuollainen kadehtiminen!
Yhtälailla elämän tärkeimmät asiat, kuten perheonni ja ihanat, rakkaat lapset voivat olla sellaisia asioita, jotka valitettavasti saattavat olla omiaan aiheuttamaan kateutta. Jotenkin haluan varjella sitä hyvää mitä mulla on, enkä ole sen vuoksi Facebookissa hehkutellut mitään niin yksityistä, kuten sitä, että mies, jota rakastan yli kaiken kosi minua! Ihanan lapsen saaminen oman rakkaan kanssa on mitä kaunein ja ihanin asia, mutta koen parhaaksi kätkeä tämän salaisen onnen sydämeeni. Lapsi on suuri lahja, eikä mikään itsestäänselvyys. Tuntuisi surullisesta laittaa kuvia Facebookiin lapsestani tietäen, niiden potentiaalisesti joutuvan jonkun kateellisen arvostelun kohteeksi. Kel' onni on, sen kätkeköön.' :)