----45+++++ kuumeiset

Siitä olen aika varma että monille 40v. on se ikä minkä jälkeen ei enää lapsia haluta.
Tämän kuvan saa jos yhtään kuuntelee ympärilleen tai lukee lehtiä jne.

Ne jotka tekee yli 40v. on yleensä niitä jotka vasta silloin löytävät puolison tai on uusi puoliso rinnalla eikä yhteistä lasta.
Lapsettomuus tietysti yksi syy. Jos on aloittanut 35v. yrittämisen niin hyvin voi olla että vielä 40v. on hoitokierrossa.
Mutta ne jotka oikeasti ihan harkitusti jättää lapsen saamisen noin pitkälle ovat varmasti harvassa.
Ja onhan se ihan hölmöä kun tiedetään että lapsen saaminen on silloin melki mahdotonta.
Jos mä olisin terve ja ei olisi sopivaa miestä löytynyt ennen 30v. niin olisin kyllä yksinäni ryhtynyt äidiksi.
 
Taas asutaan eri planeetalla. Minulla suurin osa koulukavereiden lapsista on jo aikuisia, vain muutamalla on isoja koululaisia ja minulla tämä taapero. Eli siis lapset on hyvinkin hankittu ennen sitä 30 ikävuotta. Ja tuolla perhekerhoissa olen kyllä selvästi muita vanhempi, yksikin äiti on harrastanut lapsena oman tyttäreni kanssa samassa seurassa. Yksi äiti siellä joukossa on 35+, muut siinä kolmenkympin molemmin puolin. Hyvin ovat ottaneet tämän vanhuksen joukkoonsa ehkä erotu joukosta edes ryppyjen vuoksi, meidän suvussa rypyt tulevat tosi myöhään, harmaudesta en tiedä tuleeko ollenkaan kun äidillä ja isälläkään ei vielä näy harmaita.

Yölento :) Nuoriahan yleensä ovatkin. Ei tuolla perhekerhossa tai ikinä missään ole mua kieroon katsottu pienen lapsen kanssa:laughing002

Ei tosiaan ole ryppyjä, eikä harmaita.

Töissäkin uudet tulokkaat luulivat mun olevan siinä 30-kympin paikkeilla....oli pakko korjata....ja sit toki yksi mies ihmetteli, että onko todella 2-vuotias, ettei 20-vuotias lapsi. Hihh, ei ihan pieni ja 2-vuotias..... no joo, hyvin on otettu joka paikassa, mutta hyvin harvat ikää kyselee :)
 
Tilannetiedotus: täällä vielä kuumetta 38, vatsa vähän vikkelällä, mutta ei vaikuta vatsataudilta, kun ruoka maittaa. Nyt on vasta toinen päivä, jos on vauvarokko, niin aikaisintaan huomenna näkyy näpyt. Yöt on silti mennyt yhdellä herätyksellä omassa sängyssä.

Yölento :) Toivotaan, että on vaan tavallinen flunssa.

Vauvarokkoa meilläkin eka epäiltiin, mutta...tosiaan nokkosrokko. Antihistamiinit lääkkeenä.

Nyt rokko kyllä jo luultavasti hävinnyt :)
 
Pääkaupunkiseudulla lienee ensisynnyttäjien keski-ikä yli 30?

Lambi :) Luultavasti! Ja keski-ikä riippuu siitä, mistä otanta otetaan!

Esim. siinä piirissä, jossa olen elänyt, eli tuolla uraputkessa, niin kellään naisella ei yleensä ole lapsia, ennen lähemmäs 40v. Tai sitten eivät hanki niitä ollenkaan.

Myös asuinpaikalla on vaikutusta. Kalliilla omakoti asuinalueella lähiössä kaupungin liepeillä lapset hankitaan todella lähemmäs 40v. Pitää olla varaa hankkia /rakentaa asunto, eikä sitä toteuteta ilman rahaa. Silloin ei äitiyslomille jäädä nuorena.

Sitten taas esim. Kaupungin vuokra-asunnoissa asuvilla lapsia on jo siellä 20+
Ovat usein myös vähävaraisempia.
 
Siitä olen aika varma että monille 40v. on se ikä minkä jälkeen ei enää lapsia haluta.
Tämän kuvan saa jos yhtään kuuntelee ympärilleen tai lukee lehtiä jne.

Ne jotka tekee yli 40v. on yleensä niitä jotka vasta silloin löytävät puolison tai on uusi puoliso rinnalla eikä yhteistä lasta.
Lapsettomuus tietysti yksi syy. Jos on aloittanut 35v. yrittämisen niin hyvin voi olla että vielä 40v. on hoitokierrossa.
Mutta ne jotka oikeasti ihan harkitusti jättää lapsen saamisen noin pitkälle ovat varmasti harvassa.
Ja onhan se ihan hölmöä kun tiedetään että lapsen saaminen on silloin melki mahdotonta.
Jos mä olisin terve ja ei olisi sopivaa miestä löytynyt ennen 30v. niin olisin kyllä yksinäni ryhtynyt äidiksi.

Wheelchair Mama :)

On myös niitä, jotka sanovat näin nuorena, mutta muuttavat mieltä myöhemmin, siellä 40v. ++++

Jos lapsia on jo paljon, niin harvempi sitten tekee niitä enää lisää 40v. jälkeen.

Tosin ne joilla ei ole, kuin yksi, jos sitäkään, niin tuskin vetävät rajaa siihen 40v++
 
Nyt sitten hiukan opettamaan miestä! Jos teillä vielä tärppää tai sinäkin sairastat lapsen kanssa samaan aikaan, niin miten ihmeessä mies pärjää? Luulisi näin kypsään ikään päästessä että jokainen osaa lapsen lääkäriin viedä.

Yölento :) On hän vienyt, mutta nyt hän halusi, että mennään koko perhe yhdessä. Tauti oli kova, lähes pelottava.

Miehet nyt on tuollaisia jänistäjiä, etenkin synnytyksessä sen kyllä huomaa, eivät kestä yhtään mitään..., kuten naiset:laughing002

Jos vähänkin sattuu tai näkee verta, niin melkein pyörtyvät. Näissä asioissa on valtava ero miehen ja naisen välillä. Miehillä ei ole samanlaisia hermoja ja kestävyyttä, kuin naisilla:happy118

Lapsen itkukin on mysteeei miehelle ja yleensä tulkitsee lapsen tekoitkutkin jotenkin tyyliin, että on sattunut pahasti, tai lapsi on vähintään sairas.

Hihh, ja lapsi naureskelee, että menipä taas pikku itkut läpi isille:laughing021
 
Jos lapsia on jo paljon, niin harvempi sitten tekee niitä enää lisää 40v. jälkeen.

+
Uskallan olla eri mieltä :grin
!
Kun lapsia on paljon (3+?), niin niitä myös helpommin yritetään saada yhä myöhemminkin. Näin mun tuntemissa ihmisryhmissä ainakin. :)
Enkä oikein ymmärrä perusteita myöskään es rakentaa ennen lapsia. Äitiyslomalla saa ihan hyvää rahaa ja on aikaa osallistua rakentamiseen. Itse koin suorastaan helpottavsksi äitiysloman 25v ensimmäisen talon rakentamisen kohdalla. Toki siinä ei niin helposti jää vuosikausiksi kotiin hoitamaan, mutta ei tuo näy vanhemmillakaan äideillä olevan itsestään selvyys. No joo, en toki tiedä pääkaupunkiseudun tilannetta, mutta periaatteessa samat lait pätee muuallakin.
 
Yölento :) On hän vienyt, mutta nyt hän halusi, että mennään koko perhe yhdessä. Tauti oli kova, lähes pelottava.

Miehet nyt on tuollaisia jänistäjiä, etenkin synnytyksessä sen kyllä huomaa, eivät kestä yhtään mitään..., kuten naiset:laughing002

Jos vähänkin sattuu tai näkee verta, niin melkein pyörtyvät. Näissä asioissa on valtava ero miehen ja naisen välillä. Miehillä ei ole samanlaisia hermoja ja kestävyyttä, kuin naisilla:happy118

Lapsen itkukin on mysteeei miehelle ja yleensä tulkitsee lapsen tekoitkutkin jotenkin tyyliin, että on sattunut pahasti, tai lapsi on vähintään sairas.

Hihh, ja lapsi naureskelee, että menipä taas pikku itkut läpi isille:laughing021

No ei ole kaikki miehet tollasia, hohhoijaa...
 
Mahtavia uutisia Suski!

Me kun tultiin synnäriltä kotiin juotiin kahvit ja tokasin että tarvitsen omaa aikaa. Jätin miehen ja vauvan 2.5h kun lähdin kaupoille. Mies soitti kerran ja kysyi mitä tekee kun vauva huutaa. Sanoin etten tunne tyyppiä sen paremmin kun sinäkään. Kokeile tämä ja tuo ja syliin, rauhoittuu jos rauhoittuu. Ja ne selvisivät. Jännä.
 
Aika monelle kaverille on tullut yllätyksenä miehen avuttomuus lasten kanssa ja aloitekyvyn ja vastuunoton puute. Vaikka mies on siihen asti vaikuttanut kaikin tavoin fiksulta ja nykyaikaiselta. Vaikka odotusaikana on puhuttu, että työt jaetaan puoliksi, ja molemmat ovat päättäväisesti olleet sitä mieltä. Sitten kun lapsi syntyy, hoitaa äiti lapset, ruoanlaiton ja siivouksen, mies osallistuu näihin vain jos erikseen pyydetään, ja jos kalenterissa ei ole töitä, treenejä, matseja tai kavereiden kanssa menoa. Jos äidillä ja isällä on yhtä aikaa menoa, jää äiti aina kotiin hoitamaan lapsia, koska isä vain ei jaksa jos ei saa harrastaa. Ja sitten mies ihmettelee, miksi ihmeessä äiti haluaa eron.
 
Muokattu viimeksi:
Yölento :) Toivotaan, että on vaan tavallinen flunssa.

Vauvarokkoa meilläkin eka epäiltiin, mutta...tosiaan nokkosrokko. Antihistamiinit lääkkeenä.

Nyt rokko kyllä jo luultavasti hävinnyt :)
No ei tämä ainakaan tavallinen flunssa ole, koska puuttuu nuha ja yskä. Verikokeiden perusteella virus. Ehkä huomenna olemme viisaampia.

Pojalla on myös kerran ollut Nokkosrokkoa, ei aavistustakaan, mistä tuli, mutta nopeasti lähti pois. Sen verran on tutkittu, että ei ainakaan allergiasta johtuvaa ole.
 
Lambi :) Luultavasti! Ja keski-ikä riippuu siitä, mistä otanta otetaan!

Esim. siinä piirissä, jossa olen elänyt, eli tuolla uraputkessa, niin kellään naisella ei yleensä ole lapsia, ennen lähemmäs 40v. Tai sitten eivät hanki niitä ollenkaan.

Myös asuinpaikalla on vaikutusta. Kalliilla omakoti asuinalueella lähiössä kaupungin liepeillä lapset hankitaan todella lähemmäs 40v. Pitää olla varaa hankkia /rakentaa asunto, eikä sitä toteuteta ilman rahaa. Silloin ei äitiyslomille jäädä nuorena.

Sitten taas esim. Kaupungin vuokra-asunnoissa asuvilla lapsia on jo siellä 20+
Ovat usein myös vähävaraisempia.
Kyllä meilläpäin myös nuoret perheet asuvat omistusasunnoissa ja rakentavat omakotitaloa. Äitiysloma on jotakuinkin lyhyt, ei alle vuoden tauko työelämästä vaikuta siihen, asuuko omassa vai vuokra-asunnossa. Kotihoidontuella ei kyllä vuosikausia voi olla jos ei ole säästöjä eikä toinen puolisoista tienaa reilusti enemmän. Lisäksi omistusasunnossa asuminen on joskus myös edullisempaa kuin vuokraaminen.
 
Takaisin
Top