2-vuotiaiden menoa!

Noloista itkupotkuraivareista puheenollen: Kenen lapsi veti tayslaidallisen raivoa lentokoneessa? Kylla, etta sori vaan kanssamatkustajat, jos tuli tinnitus. Omissa korvissanikin soi ja varmaan kourallinen kuulokarvoja putosi saman tien. Siita pisteet naapuripenkeissa istuville, etta jatkoivat kirjojen lukemista ihan pokkana. Yleensa vahintaan yksi mulkaisu tulee. Mutta minka teet, taapero haluaa lahtea juoksemaan juuri laskeutumisvaiheessa - ei auta kuin istua. Ei toiminut lahjonta, kiristys, harhautus eika uhkailu.

Etta jos kooltaan onkin pieni tytto, niin kylla keuhkoja ja asennetta on siunaantunut sitten sen koonkin edesta. :wink
 
Ihanaa, huomenna paluu arkeen. Mä oon vanhentunut tässä joululomalla varmaan 10 vuotta. Kohta varmaan ekat harmaat ohimolla :D mutta tosiaan, mä en varmaan sit oikein osaa olla kunnon auktoriteetti lapsille tai jossain mulla mättää, koska tää loma oli yksi sirkus taas. Siis älyttömän rankkaa ja kieltoja kieltojen perään. Kunnon riiviöitä... ja tää uhma. Miten mä selviän sit murkkuiästä yms. Pakko lukee joku kasvatusopas.

Mutta onhan tää kyllä luonnekysymyskin. Karpo on siis perusluonteeltaan todella ulospäinsuuntautuinut, energiapakkaus, nauraa aina ellei uhmaa. Tyttö on paljon rauhallisempi, mutta voimakastahtoinen. Eli kova pitämään jöötä. Mä oon taas tosi tarkka, aikataulut, järjestys jne. Rakastan rauhaa, eli oisin toivonut hieman apaattesempia lapsia :D kaverin lapset (ovat tosin hieman vanhempia) ovat rauhallisia ja saattavat vaan istua paikoillaan ja tuijottaa seinää :) mutta niin, en mä kyllä näitä omiani vaihtais. On tää vanhemmuus mullekin yksi kasvunpaikka ja pitäis vaan oppia nauttimaan, jopa noista uhmakohtauksista :D

Mutta on tässä lomalla ollut niitä hyviäkin hetkiä. Ollaan ulkoiltu paljon, nyt pulkkailtu kun on viimein lunta. Heiluttu siellä sun täällä. Karpon sanavarasto karttuu ja tosiaan puheenkehitys on mennyt paljon eteenpäin. Joitakin lauseitakin tulee ja osaa pyytää esim leipää tai maitoa jne. Pottatreenit jäi. Mutta vessaan mennään hädälle vaik tarve tehdään vaippaan. Otetaan koht tarrat käyttöön! :) tyttökin vois aloitella pientä pottatreeniä samalla.

Libra, meidän tytöllä on nyt 22 jalka. Raukka saa todnäk äitinsä kavion :)
 
ccix, olen tykonani monesti miettinyt samaa! :wink Tytto on joku tornadon sukulainen, energinen, liikkuvainen, puhelias, temperamenttinen, voimakastahtoinen, lyhytpinnainen ja kova komentamaan muita, mutta yhta aikaa myos todella herkka, tarkkaavainen ja reagoi helposti arsykkeisiin. Kavereideni lapset istuvat rivissa lukemassa kirjoja tai varittamassa, kun taas meidan rakas luonnonlapsi kiipeilee kirjaston hyllyilla ja hyppii tyynyjen paalla ja juoksee ympyraa innoissaan, hihkuu riemusta ja kirjaimellisesti hyppii tasajalkaa. Kerran han myos teeskeli kuorsaavansa aanekkaasti, kun joku luki aaneen muille satua. Tanaan han juoksi ympari vaatekauppaa - kirkasaaninen lapsen kikatus vain kertoi, missa neiti santaili. Vaaterekkien valissa aina vilahti pikkuisen kiharaa hiuspilvea. Ja mina raskausmahani kanssa peraan - no, voitte varmaan kuvitella nayn.

Kieltamatta joskus kay mielessa, etta eihan tuo olisi haitannut, vaikka olisi vahan rauhallisempi luonne suotu... Ja kun tasta aidilleni mainitsen, han nyokkailee jotenkin vahan liian empaattisesti - ihan kuin hanella ehka olisi kokemusta vastaavasta... Hmmm.... :grin
 
Joo, muuten se hyvä puoli täs pienes ikäerossa oli, ettei Karpo osannut vielä niin hyvin säntäillä ympäriinsä. Muistan kyllä 1-vee synttäreillä, kun vähän vanhemmat lapset oikein innosti herran taapertamaan ja juoksemaan. Siinä sitten silloisen mahani kanssa olin jo helisemässä :D

Jos nyt oisin viimeisilläni raskaana niin voi herran jestas! Kovasti siis tsemppiä, Libra!!
 
Kiitos, kiitos! Tsemppia kylla tarvitaan, viimeinen kolmannes haamottaa. :wink Olen aina ajatellut, etta lapsen liekaan laittaminen on julmaa, mutta pikkuhiljaa se alkaa vaikuttamaan aina vain paremmalta idealta - haha! :angelic:
 
Huhhui, mä tossa kans mietin että tulipas meille yht' äkkiä jäätävä uhma, raivo ja yöllä raivoominen samaan syssyyn! Mut eipäs tullutkaan, syynä oli korvatulehdus. Asia hoidossa ja tuttu rauhallinen taapero tuli takas. :D Mitä nyt yöraivoomista havaittavissa edelleen...

Sunnuntaina lähtö Phukettiin. Ah, loppuu hetkeks tää loska ja pimeys. Taas vähän jänskättää kuinka reissu menee, mut luulisin että jossain määrin helpommin ku viimeeks ja jossain määrin vaikeemmin. :D

Puheen suhteen jäbä kehittyny hetkessä ihan suunnattomasti! Sanoja tulee koko ajan ja lyhyitä lauseita muodostaa kans. Numerot osaa yhestä kymppiin ja myös tunnistaa ne. Meillä on semmosia suht isoja muovikirjamia ja jos pyytää jonkun kirjaimen tuomaan ni suurinpiirtein aina sieltä oikea kirjain tulee. Nyt pitää vaan jaksaa edelleen noiden numeroiden ja kirjaimien kanssa leikkiä kun ne poikaa niin kovin kiinnostaa. Saattais oppia aikasin lukemaan. :)
 
Hauskaa reissua Sultti!

Tsemppiä kaikille omapäisten pikkuihmisten vanhemmille! Lokakuisten juttu vissiin tää tuliluontoisuus :wink

Meidän pojan jalka on se normi 24-25. Taitaa olla nyt lähempänä 25. Hatusta en oo varma. Miehellä 47-48 jalka, että ei vissiin oo kummallekaan pojalle sieltä periytyny jalan koko :)

Poitsulla on nyt tosi paha silmätulehdus ja kuumetta :sad001 Silmät olivat eilen melkein kiinni muurautuneet, mutta nyt onneks helpannut kun on pistetty tippoja 8 krt/päivä ja vielä yöksi sellainen silmävoide. On muuten ihan helppoa laittaa niitä tippoja :hilarious: Ja tietysti tarttui tulehdus isoveljeenkin, ei vaan onneks niin pahana. Ihmettelen kyllä suuresti jos mulle ei tuu kun oon jatkuvasti laittamassa niille tippoja ja pyyhkimässä rähmää pois..
 
Heipäheii! Mun puhelin hajosi ja tänne pääseminen on ollut hankalaa kun unohdin salasanan jne. Mutta täällä taas! Olipa kiva lueskella kuulumisianne!

Ihanaa heinukka, että teille lupailtiin tyttöä :Heartred Me ollaan täysin siinä hilkulla että kokeillaan kolmatta. Nyt mietin vaan kauheasti, että kun tietenkin toivon tyttöä kahden pojan jälkeen, niin olenko jotenkin pettynyt jos meille tulee kolmas poika? Ja eikö olekin jo ajatuksena ihan typerä. Eihän sitä noin saa ajatella! Mutta aika paljon olen nyt tätä prosessoinut ja yritän kaikki mahdolliset skenaariot on käytävä läpi.

Meillä on 2 vuotiaalla nyt 24 koon kuomat ja vaatteissa on aika optimaalinen tuo 98cm. Osa 92cm.

Meillä on taas ollut iltaisin vähän härväystä. Ja päikkärit nukutaan vain 2-3x viikossa. Nytkin täällä yritetään olla hiljaa kun pikkuveli nukkuu....
 
Ymmärrän Triina sun ajatukset! Mä oon kanssa käynyt noi samat ajatukset läpi, että petynkö jos tulee kolmas poika. Mut sit kun olin pohtinut hyviä puolia niin olinkin jo niin asennoitunut siihen, että poika sieltä tulee, että olin ihan puulla päähän lyöty kun lääkäri sanoi, ettei kyllä näe mitään poikaan viittaavaa vaan päinvastoin :D Sit meni aikansa et sain sulateltua, että meille onkin nyt tulossa vauva eri sukupuolta :D

Mietin silloin, että jos tulisi kolmas poika, olisi vaatteet ja muut jo valmiina. Sit se on niin tuttu ja "turvallinen" juttu. Vaikka tottakai sitä yhtälailla osaa sitten tytönkin kanssa olla :) Ja mietin sitäkin, että kuinka hauskaa loppujen lopuksi olisi kun olisi kolme pojanviikaria, kunnon veljekset, joista toisen jälkeen koulussa kysyttäisiin, että ei kai teitä ole enempää :p
 
Ihana kuulla ettei Triinakaan ole traumatisoitunut vuoden ikäerosta kovinkaan pahasti! :wink

heinukka nauroin täällä ääneen tuolle sun kommentille kolmesta pojan viikarista! :D Pakkohan se oli sitten miehellekin lukea!

Sultille hyvää reissua, nauttikaa lämmöstä! :)

Pitkään oon jo miettinyt, että mitä sitä kirjoittaisi.. Mutta me vedetään tää toisen haaveilu vielä pidemmällä kaavalla kun ensimmäinen. Ensi viikolla olis tarkoituksena aloittaa ensimmäinen ivf-hoitokierto. Iso, tuntematon ja pelottava asia. Mutta toive on niin kova..
 
Vastavirrassa, tsemppiä ivf:ään ja toivon kovasti, että teillä tärppäisi pian ♡ Vaatii varmasti kärsivällisyyttä tuo prosessi, mutta toivottavasti se palkitaan ♡
 
Tosi paljon onnea matkaan, vastavirrassa! :)

Kiva lukea Triinankin kuulumisia! :)

Pakko hehkuttaa, olen niin onnesta soikeana ja ylpeydestä tihkahtumaisillaan: tyttö oppi käymään potalla/pöntöllä!!! Ei enää päivävaippoja eikä vahinkojakaan juuri ollenkaan kuukauden kokeilun jälkeen. Univaipatkin ovat poikkeuksetta kuivia. :) Kai se niin on, että heti kun hyväksyin kauhuskenaarioni, kaksi vaippahousua, toiveeni toteutui. :) Nyt vain toivotaan, ettei tule kovasti takapakkia.

Ja tämä raskaus etenee vauhdilla, 2,5 kk h-hetkeen. Olo on käsittämättömän hyvä. Samoilla viikoilla olin paljon huonommassa kunnossa ensiraskaudessa. Ehkä se on niin et nyt ei pahemmin enää paikat kinnaile. :wink
 
Hyvä teidän pieni, Libra! :) Koko ajan nää meidän lokakuiset vauvelit tulee isommiks ja isommiks, hyvä kun pysyy perässä :wideyed: :)
 
Vastavirrassa, kovasti tsemppiä hoitoihin ja toivotaan, että pian kuullaan iloisia uutisia! :)

Libralle onnittelut vaipattomuudesta, meillä kovasti sitä kohti treenaillaan. Yökuiva poika on kyllä varmaan joskus vuosien päästä :D

Huomenna puheterapiaan. Meidän piti listata käytössä olevat sanat ja kyllähän niitä sit kuitenkin aika paljon on. Tosin aivan oikein lausuttuja ei kylläkään, oisko vajaa 20. Mutta mutta... katsotaan mitä huominen tuo. Pikkusiskon puheenkehitys on kohta samaa tasoa. Ja huh mikä ymmärrys tytöllä on. Osaa kaikki ruumiinosat, vaatteet, perus eläimet, numeroita etc. Myös tottelee mutisematta käskyjä. Aivan kuin yö ja päivä nää lapset. Molemnat kyllä laulaa ja hyräilee yhtä paljon :D ja tanssivat, jopa yhdessä!

Ja kyllä nää lokakuiset kasvaa, mut vielä jotenkin enemmän tuntuu tää aika menevän tytön kohdalla. Justhan typykkä syntyi ja nyt jo jammailee veljen kanssa :D
 
Vastavirrassa, omat pohdinnat kolmannen lapsen sukupuolesta ovat niin kovin typeriä teidän pohdintojen rinnalla. Älyttömästi tsemppiä hoitoihin, onneksi ne ovat tehokkaita ja olette varmasti taidokkaissa käsissä. Mulla on lähipiirissä nyt kolme ivf:n avulla syntynyttä vauvaa. Kaikki nuo raskaudet alkoivat ekasta ivf:stä ja sujuivat mallikkaasti alusta loppuun. Olen hengessä mukana! Pidäthän meidät ajan tasalla.

Mulla on ollut näiden ajatusten kanssa iso prosessointi ja siksi olen yrittänyt uskaltaa sanoa ulos myös ne nolot ajatukset mahdollisesta kolmanteen poikaan pettymisestä. Eihän se asia tietenkään niin ole, että siihen pettyisi. Ihmisen pää on vain kovin kummallinen. Nyt olen kuitenkin käynyt kaikki asiat läpi ja olemme perheenä täysin sitä mieltä että vielä yksi meistä puuttuu. On kuitenkin olemassa muutamia asioita, joiden takia en välttämättä tule raskaaksi enää. Niitä selvitellään lisää tiistaina lääkärissä. Mutta muutoin olen valmis.

Kiitos heinukalle kivoista ja avartavista sanoista!!
 
Triina ei kannata syyllistää itseään omista ajatuksistaan! :Heartred Mä esimerkiksi huomaan ajattelevani että meille tietysti automaattisesti tulisi toinen poika. Mä olen poikien äiti, eihän meille muka voisi tyttöä tulla. :D Tsemppiä tiistaille, toivottavasti lääkäri näyttää vihreää valoa haaveille! :)

Kiitos kaikille muillekin tsempeistä, niitä varmasti tarvitaan!
 
Triina miten lääkärireissu meni?

Ccxi teidän puheterapia kuulumisia oon myös miettinyt..

Aloitan huomenna pistokset ja jännitys on jo nyt ihan järkyttävää.. Pistellyt oon jo syksyllä, se ei jännitä, mutta se punktio..voikohan siitä selvitä hengissäkään.. :D
 
Piti tulla kertomaan kuulumiset, mutta niin kovin haipakkaa tää arki on, et unohtuu :)

Toisekseen eipä siinä terapias ollut mitään ihmeellistä. Saatiin uusi aika vajaan 2 kk päähän ja katotaan, onko edistystä tapahtunut. Painotti kovasti sitä, että poika on vielä pieni. Normaalisti asiakkaat on plus 3 vuotiaita. Tavujen ja vokaalien ääntämistä nyt saatiin tehtäväksi harjoitella, sekä saippuakuplien puhaltelua :D
 
Ccxi hyvä että puheterapeutti otti asian tosissaan, mutta haluaa myös uskoa lapsen kehitykseen ja siihen, että se puhe sieltä tulee. Onhan nuo vielä pieniä ja ihan päivissä ja vkossakin voi tulla kehitystä paljonkin, kun sen hetki vain on. :)
 
Voi luoja näitä iltoja.... Olihan tuossa jo vaihe kun toinen nukahti hetkessä sänkyynsä, mut nytkin laulaa siellä vielä Palomies Samin tunnaria ja pyörii sängyssä kuin väkkärä :shifty:
 
Takaisin
Top