2-vuotiaiden menoa!

Sama täällä ccix, joulufiilis on jostain syystä aika lailla nollissa... Huomenna olis rakenneultra :) Saapa nähä onko tää tuleva yhtä jääräpäinen ku veljensä ovat olleet eikä suostu vilauttaa sukupuolta :grin

Uhmaa täälläkin varmaan menossa... Tiedä siitä kun tuo poika on niin vahvatahtoinen ja temperamenttinen ollut aina niin vaikea erottaa milloin uhmaa o_O :grin

"Pottailu" sujuu, mutta vaippa on edelleen kun hän käy tosi hienosti pytyllä aina kun ollaan kotona ja hänellä ei ole housuja tai vaippaa ollenkaan, mutta annas olla kun laittaa edes bokserit jalkaan niin heti pissaa... Eli taito hallussa, mutta tarttis vielä hokata, että housut jalassakin voi mennä sinne vessaan.

Tutti jätettiin viime vkl ykskaks yllättäen pois. Päivätutti on jäänyt jo alle vuoden ikäisenä ja nyt tämä yötutti sitten. Se oli la iltana hukassa ja sanoin vain pojalle, että nyt se on hukassa. Hän auttoi etsimään, mutta ei löydetty. No hän meni sitten ilman sitä nukkumaan ja ei ollut mitään ongelmia niin päätettiin, että saa nyt sitten kokonaan jäädä vaikka tutti sittemmin löytyikin ja olisihan tuolla kaapissa niitä ollut... Mutta kun ei toinen enää sen perään haikaile niin mikäs siinä!
 
Hyvaa joulua kaikille!

Taapero oli niin innoissaan joulupukista, etta oksat pois ja pala latvaa! Han oli kovin huolestunut, etta kaikki saavat varmasti lahjoja, ja auttoi niiden jakamisessa. Yhteiskuva veti kylla vahan vakavaksi, mutta lopulta pukki sai suukot ja kaikki lahtiessaan. :) Tana aamuna tytto totesi, etta joulupukilla oli iso iso massu, ei ole vauvaa massussa, pukki oli syonyt paljon, massu taynna. Haha! Vahan ehka pokka petti. :D

Jouluruokaa on italialaiseen tapaan poydat notkuen, ja sita on kylla syoty samalla mitalla. Vahan jo ahdistaa ja takana on vasta kohta kaksi joulupaivaa. Aika kehno on syomakunto. :wink

Aika ajoin pikkutiitinen potkii mahassa niin maan perusteellisesti, ja alaspain tietenkin. Tuntuu aika ilkealta, kun suoraan lantionpohjaan tulee tykitysta. En muista ollenkaan vastaavaa ensiraskaudesta, tytto potki aina ylospain. Tarkalleen ottaen kylkiin ja vatsalaukkuun, loppuajasta oikein punnasi kylkiluista vauhtia ja tyonsi peppua palleasta lapi. Tosin tama kakkonen tuntuu muutenkin majailevan paljon matalammalla. :)
 
Huh huh... joulu takana, jee! Ja onneksi on vaan kerran vuodessa. Lähinnä meni joulun pyhät riitapukareita erotellessa... kamala taistelu leluista.. note to myself: ensvuonna ostan vaan pehmeitä paketteja!!!

Mutta muuten, hyvin on syöty ja levättykin. Karpolla on varmaan taas kasvuvaihe. Nukkuu tosi hyvin ja syökin kunnolla. Meillä on ollut tosi nirsoilua hmmm...viimeset pari kk. Söi kyllä hoidossa hyvin, mut kotona oikeastaan vaan iltapuuron ja aamupalan. Onhan tuokin kyllä suht hyvin :)

Tytöllä tulee hampaita, huomasin just eilen et yhtaikaa oli 4 hammast tullut läpi, ylä kulmat, yksi poskihammas ja alhaalla nökötti yksi kulmuri. Ei siis ihme, et tyttö on nirsoillu. Nyt on 12 hammast pienemmällä siis. Tosin tyttö on kyllä niin pontso, et pieni nirsoilu ei oo pahasta :D

Ja nyt kun ollaan kotona joululoma, niin terveinä ollaan. Ei vuoda nokat eikä yskästä tietoakaan :) ihan varmasti ku palataan takas arkeen, on kumpikin vuoron perään vähintään pienessä nuhassa. Ja nyt kun mieskin palaa koulun penkille niin voi vähän ruuhkavuosia pukkaa :D apua!

AI NIIN, karpon uhma on jtn aivan jäätävää. Vedetään sellaisia raivareita, ettei tosikaan. Plus ku tyyppi on niin vahva, et välillä tuntuu, ettei meinaa pärjätä... joutuu käyttämään oikeasti voimaa, jos haluaa tyypin rauhoittumaan. Tääkö sit kestää sinne 5-vuotiaaksi????
 
Ei kai se toivottavasti niin pitkään kestä ccix :) Mä en oikein edelleenkään erota uhmaako toi poika vai onko vain perus luonnetta. On nimittäin aina ollut tosi omapäinen ja vahvatahtoinen.

Meilläkin meni joulu kivasti. Tosi nopeesti eikä ollu jouluolo oikeestaan missään kohtaa, mut ihan mukavaa silti :)

Mä olen sortunut ostelemaan jo ihan sikana pieniä tytön vaatteita vaik ei vielä pitänyt ennen kuin seuraavassa ultrassa varmistuu sukupuoli :rolleyes:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Ccix meillä myös väännetään ja taistellaan milloin mistäkin. Pukeminen ja johonkin lähteminen on ne pahimmat. :sad001 Aivan järjetön vääntö välillä, että saa tyypin puettua ulkotamineisiin.

Eilen käytiin Prismassa ja ajattelin hullu pääseväni helpommalla kun otan korin, jota poika saa vetää perässään, kun siitä niin tykkää. Tiesin, että pahottaisi mielensä jos laitan kärryyn istumaan. Osa reissusta menikin ihan hyvin, mutta kyllä oli ainakin muilla asiakkailla hauskaa kun juoksin pojan perässä hyllyvälistä toiseen.. Hän vaan kikattaa mennessään ja juoksee. Eikä missään kohtaa tule sitä "missä äiti on?" -reaktiota.. :O :/
 
Vastavirrassa, kuulostaa niin meidän kauppareissulta. Tohon pitää lisätä vaan vähintään yhdet itkupotkut :D
 
Joo tutulta kuulostaa! Se on jotenkin tosi häpäisevää mun mielestä kun ei saa lapsiaan kuriin kaupassa... Siis mua itseäni nolottaa jos minä en saa, en mä niinkään toisten lasten käytökseen kiinnitä huomiota. Noi meijän pojat on semmosia et just aina kaupassa pistetään ranttaliksi :shifty:
 
Joo, pariin kertaan toki makoili vaan hiljaa hihitellen kattoon tuijottaen keskellä käytävää.. Huhhuh..

Heinukka joo, sitä monesti ittee hävettää, mutta muiden lapsia ei tuu ihmeteltyä tai juurikaan ajateltua että eikö tuo saa omiaan kuriin..
 
Piti muuten jo aikaa sit kysellä, et minkä kokoisia jalkoja lokakuisilla nyt on? Entä päänympärys?

Täällä Karpon pää on kasvanut tasaisesti ylimmällä käyrällä ja nyt siis jo yli 52cm... akateeminen pää tilattu :D ja kenkä nyt jo 27. Jotenkin omaan korvaan toi mono kuulostaa hirmu isolta 2 vuotiaalle? :)
 
Meillä käytössä 23-24 kokoset kengät. Päänympärys oli 2vee neuvolassa 49.3cm. Kuulostaahan toi 27 aika isolle ku kaks vuotiaasta puhutaan. :D
 
Ccxi meillä on kans kenkä sellasta 26-27, riippuu merkistäkin toki jonkin verran. 26 koon Kuomat alkaa oleen jo vähän naftin oloset. Tänään poika ei tykännyt, kun laitoin villasukan ja 27 koon Vikingin talvikengän, halus että otetaan pois..

Päänympäryksestä ei oo kyllä ees kauheen tarkkaa mielikuvaa, keskikäyrällä on kasvanut kyllä..
 
Kai tänne on odotettavassi iso jalkainen tyyppi :) ja mulla on 41 jalka eli aika kavio. Mun veljillä on 47. Miehen puoli on kaikinpuolin pieniä. Tainnut siis ruumiinrakenne periytyä mun puolella :D

24-25 taitaa olla se normikoko (yleisin) 2 vuotiaalle...
 
Ei oo mitään tietoa, mikä on se "normaali".. :D Miehen kengät on kokoa 45, joten en juuri ihmettele tuon pojan jalan kasvua.. :P

Ootteko harkinnu suksia tai luistimia taaperoille? Meillä on molemmat, mutta suksilla on aloiteltu. Saa nähdä päästäänkö jäille tänä talvena. Hiihtämisestä poika tykkäs kyllä ja olisi halunnut laittaa monot jalkaa seuraavana aamuna kun lähdettiin päiväkotiin.
 
Meidan neiti menee kylla ihan eri kokoluokassa! Neidilla on koon 22 kengat kaytossa ja koon 44 lakki. :D Tosin miten siita iso olisi tullutkaan, ollaan miehen kanssa molemmat pikkulintujen sukua - pienet jalat ja paat. Valilla tuntuu, etta vahan lisatilaa pollaan olisi ollut tarpeen, muisti meinaa loppua valilla kesken. :D

Ai niin: Hyvaa uutta vuotta!! :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top