älä tee

HanTa

Silmät suurina ihmettelijä
onnistui ainakin meillä...
tekemällä tehtäen ei ainakaan tietääkseni moni ole lasta saanut...
anna mahdollisuus, kyllä positiivisuus ilmoittaa itsestää kun on ilmoittaakseen...
tosin tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni ja ajatukseni...
ja näin se meillä toimi...
ei suuremmin odotettu ja yritetty, mutta toivottu on öttiäinen kuitenkin...
 
Samaa mieltä, me päätettiin vain että tulee kun on tullakseen ei otettu mitään paineita, ja siis toinen ovulaatio tuon jälkeen niin tärppäs nyt siis rv 11+4 [:D]
 
Heippa ! :) Me koitettiin kaikkea mahdollista , olin jopa joskus tunnin jalot kattoon päin , huhhuh , mutta totta , ei se tule tekemällä ja "yrittämällä" se tulee kun on tullakseen ja sitten kun Jumala niin parhaaksi katsoo :) Siunausta kaikille :) <3
 
Meillä myös haaveiltiin lapsesta pitkän aikaa ja ei vaan ruvennut kuulumaan, kaikennäköistä kokeiltiin. Sitten tultiin siihen tulokseen että jos lapsi sieltä haluaa tulla niin se tulee sitten kun tulee...lopetettiin stressaaminen ja kuukausi vierähti kun ei ruvennut kuukautisia kuulumaan :) testi näytti positiivista ja nyt ollaan jo rv 26...kaksosia odotellaan :D Stressi on kaikkein paras ehkäisykeino kuulemma.
 
Millä ilveellä te saitte ajatukset siitä liiallisesta yrittämisestä? Itse olen normaalisti todella järkevä kaikkien suhteen, ja mun motto jopa on "pessimisti ei pety". [:D] Ja silti kun kroppa ilmoittaa toista kertaa oireillaan, että "raskaana! raskaana!" ja kun sitten menkat alkaakin ja testi näyttää negatiivista, mä hajoan.
Eikä tämä ole edes mun eka lapsi. Ensimmäinen syntyi 2006 toukokuussa ja häntä ei edes pahemmin ehditty yrittämään kun toisella kierrolla jo napsahti. Nyt kolmatta (vaiko neljättä, en pysy enää kärryillä) viedään ja mä olen jo ihan sekopäinen. Ja tiedänhän mä, että voi viedä jopa vuosia ennenkuin tulee raskaaksi, mutta silti... Mä olen vain niin kärsimätön. Tai siis me. Mun mies on mun kimpussa vähän väliä kyselemässä milloin meidän H-hetki olisi. Kaksi vauvakuumeista... ei hyvä juttu. [:)]
Osaatteko antaa vinkkejä miten saisin itseni rauhoittumaan, ja mikä tärkeintä saada kroppa rentoutumaan. Kiitos jo etukäteen neuvoistanne.
 
t. Blondi, jolla on aivot jäänyt narikkaan [:D]
 
meillä ainakin onnistui liika yrittäminen sillä ettei puhuttu asiasta kertaakaan. sovittiin tekstiviestitse että aletaan yrittämään ja sen jälkeen ei olla siitä puhuttu. tulin eka yrittämällä raskaaksi, ikävä kyllä sain keskenmenon mutta sen jälkeenkin tulin heti raskaaksi. eikä taaskaan puhuttu vauvoista eikä raskaaksi tulosta. harrastettiin seksiä kun siltä tuntui, mies ei ollenkaan tietoinen milloin olisi ollut paras hetki harrastaa seksiä. ite laskeskelin vähän että milloin se ovulaatio oikein olisi mutta jos ei silloin panettanut tai muuten vaan ehtinyt niin sit ei hommailtu. ei tosiaankaan turhaa stressiä otettu. luulin että menisi tovi ennen kuin tulisin raskaaksi koska olen jo yli 30 ja miehelläni vahva lääkitys krooniseen sairauteen.
 
Minäkään en ole miehelle sanonut, koska on ovulaatio, kun hän ottaa helpommin paineita kuin minä. Sovittiin, että vauva saa tulla heti, kun luonto suo ja lääkäri antaa luvan. Olin talvella myooman poistossa ja siitä piti toipua ennen raskautta. Nyt odotellaan, josko tärppäisi.
 
Me yritettiin vuosikaupalla ja ei edes yrittänyt raskautta. "Valeraskauksia" oli enemmän kuin laki salli. (menkkoja ei kuulunut ja muita raskauden oireita)
Käytiin tutkimuksissakin ja minulla todettiin monirakkulaiset munasarjat. 2006 tulin raskaaksi, mutta se päättyi keskenmenoon ja sen jälkeen ei mitään.

Me lopetettiin yrittäminen ja keskityttiin ihan muihin asioihin. Minä aloin laihduttaa ja koulutettiin kumpikin itsemme uudelleen. Noin neljä kuukautta sitten päätettiin kokeilla kepillä jäätä ilman mitään paineita ja heti tärppäsi. Nyt rv 11.
 
Minä olen tässä "odottamisessa" ollut välillä jo aivan fanaatikko...mieskin jo kysyi olenko aivan kunnossa. Päätin sitten, että nyt loppuu tämä huhkiminen ja elämä jatkuu aivan normaalisti. Saa nähdä onnistuuko tämäkään, mutt ei ainakaan jää elämä elämättä sen takia, että odottaa vain, kun kuitenkaan tuo asia ei ole omissa käsissä!

Hyvä ystäväni kärsi myös tästä samasta ongelmasta ja kuinka ollakkaan puolentoistavuoden yrittämisen jälkeen päättivät nauttia toisistaan ja elämästä niin vauva ilmoitti heti tulostaan! Olen äärimmäisen onnellinen heidän puolestaan ja toivon, että meidän toiveesta tulisi leikkikaveri heidän haavelleen! [:D]
 
Meillä sovittiin heti kättelyssä että tässä ei nyt "tehdä" lasta, kunhan vaan emäntä lakkaa hormoni-kuulien napsimisen ja pöllytetään lakanoita aina kun siltä tuntuu. Itse kieltäydyn laskemasta/mittaamasta ovulaatiotani ja ilmoitin tämän miehellenikin, tosin välillä tekee tiukkaa olla laskeskelematta, varsinkin kun kierto on niin kauhean pitkä että siinä ehtii jo hieman alkaa elätellä toiveita... [:)] Mutta tosiaan, ei tästä ole kuin n. 2kk kun hormooni pillerien syömisen lopetin joten aikansa kutakin. Yritän jopa välillä miettiä niitä hyviä asioita mitä on ennen kuin juniori ilmoittaa tulostaan. [:D]
 
Helpommin sanottu kuin tehty, että älä stressaa. Pillerit jätettiin pois jo helmikuussa. Kesäkuussa lähdettiin toden teolla yrittämään. Mekin muka päätettiin, että taapero tulee kun on tullakseen, ettei niin sanotusti lähdetä sitä tekemällä tekemään. Väkinäinen sängyssä touhuuminen kun ei ole edes suhteelle hyväksi.

Nyt 6 kuukauden jälkeen alkaa jo turhautua kun ei mitään kuulu. Etenkin kun on epäsäännöllinen kierto, ei hajuakaan ovulaation ajankohdasta ja pari kertaa jo ehtinyt innostua kun menkkojen alkaminen venähtänyt paljon. Miten hermot pidetään kurissa? Etenkin kun lähipiirissä sataa vauvoja ja lisää vaan tulossa kun joka toinen tuttu odottaa.
 
Voi Trina82, sun viesti oli ihan kun mun oma kirjoittama, eli samassa veneessä ollaan [:(] Kaipaisin siis itsekin niitä neuvoja, miten voisi välttää tätä turhautumista, ahdistusta, stressiä.... *argh* Helppoahan se on kaikkien muiden sanoa, että "koita olla stressaamatta". Mä stressaannun pelkästään jos siitä ajatuksesta, että pitäisi olla stressaamatta! Huh huh.... [&:]
Voimia sulle Trina82, ja tietty tsemppiä yritykseen! :)
 
Hei kaikille. Ajattelin jakaa kokemukseni eli söin 10v pillereitä ja jätin ne pois heinäkuussa-09. Vauvakuume oli kova ja kierrot hyppelivät erilaisine oireineen välillä 28-39, joten ovulaation ennustaminen oli hankalaa. Ehdin kokeilla kaikkea: foolihappoa, greippimehua, jalat kattoon, ovulaatiotikkuja, päivien laskemista kalentereista ym. ilman tulosta. Pettymys kova joka kuukausi kun menkat tulivat vaikka tiedän että on normaalia yrittää vuosikin ennen hoitoon hakeutumista. Viimeisten menkkojen jälkeen "piilotin itseltä" kaikki kalenterit, touhusimme kuitenkin 3-4 krt/viikossa. Itse jo ajattelin että touhuillaan vaan mutta tuskin tästä mitään tulee tälläkään kertaa ja nyt on kulunut 42 pvää ja aamulla plussasin. Ehdin myös kyllästyä tuohon älä stressaa-lausahdukseen ja kyllä se vielä sieltä tulee. Vaikea olla ajattelematta jotain sellaista mitä niin kovasti toivoo. Tsemppiä kaikille. 
 
Heips! Halusin kertoa oman asiaan liittyvän kantani.
Muutama vuosi taaksepäin,olin aika nuori ja huolimaton ja tulin raskaaksi,en nykyiselle poikaystävällä. Olin aloittamassa ammattikoulun ekaa vuotta,joten raskaus ei kuulunut suunnitelmiin vaikka olinkin iloinen ja halusin pitää sen,mutta silloinen poikaystävä ei halunnut ja uhkaili,että "Jos sä pidät sen lapsen,mä en sit ainakaa ole sen isä!" joo..no aborttiin siinä sitten päädyin ja jälkeenpäin itkin paljon.(Nykyään ei todellakaan harmita,että en pitänyt sitä lasta sille jätkälle!) No sitten tapasin nykyiseni,oltiin tunnettu siinä semmoset 4.vuotta,ennenkun alettiin tutustua paremmin ja ei ees keretty vielä seurustelemaan,kun olin toisen kerran raskaana. Ei siinä mitään,tämä nykyinen ei mitään uhkaillut vaan yhdessä sulassa sovussa pääsyttiin taas vaihteeksi raskauden keskeytykseen.(Ajattelette varmaan,että oon kamala ihminen..) mutta tilanne oli aika huono ja ei tunnettu sillälailla kunnolla vielä,ei oltu yhdessä.

Kuitenkin nyt porskutellaan yhdessä ja vuonna 2008 lopuilla aloin vähän vihjailemaan,että semmoinen pieni olisi kiva ja suhde nykyiseen tuntui oikealta. Tämä oli sitten välillä mukana jutuissa,mutta ei kuitenkaan,että "ei nyt ehkä vielä".
No sitten alkoi suhde kareilla v.2009 tammikuussa ja helmikuussa erottiin,koska tämä ei halunnut olla mun kanssani enää...olin tosi surullinen,koska pidin ja rakastin häntä itse kuitenkin,mutta en saanut enää mitään takaisin.
2vkoa siinä vierähti ja poikaystäväni alkoi vähän haikailla takaisin( asuttiin yhdessä koko se aika,oltiin vähän kuin kämppiksiä!) kerran yhtenä iltana,kun käytiin nukkumaan ja kyseli siinä,että "Missä on vika?" ja onko hän niin kusipää yms. ja siinä puhuttiin kaikenlaista ja sitten itkettiinkin molemmat siinä halailtiin ja kerrottiin kuinka paljon rakastetaan toisiamme.

Muutama päivä eteenpäin poikaystäväni alkoi puhua kaikkea vauvaan liittyvästä ja jos sanoin kerran,että mulla on kkt päivän tai pari myöhässä niin hän oli heti,että "sä oot raskaana."
Itsekin myöhemmin siinä sitten innostuin ja YRITETTIIN tehdä vauvaa ja puuhailtiin päivätolkulla ja testejä meni muutama kappale,mutta aina näytti negatiivista,semmoset 5kk ja sitten mä luovutin ja aloin siinä märehtiä,että "Mä en tule ikinä raskaaksi,on se nähty jo,olisi se tullut jo. Mun vika kun tein abortit" yms..kaikkea itseni syyttelyä ja sitten poikaystävä sanoi kerran,että "voihan se vika mussakin olla.." mutta en uskonu.

Sitten päästään pääasiaan! Lopetettiin yrittäminen,seksi ei ollut väkinäistä yrittämisen aikoina,yritettiin samalla kun nautittiin siitä.
Mutta kuitenkin sitten seksin yhteydessä se yrittäminen jäi ja elokuussa oli viimeiset kuukautiset ja en ees miettinyt mitään vauvaa siinä syyskuussa,kun odotin menkkapäivää ja siinä muutamat päivät tuntui kuukautisoireita ja tokasin,että "taas ne alkaa varmaan kohta" ..no ei kuulunut mitään,ei 14pv,ei 15pv,ei 16pv...sitten ajattelin,että "okei...ei ole kkt alkanut vielä,odotampa lauantaihin" joka oli sitten 19.pv.

Tein testin aamulla 10 aikaa ja odotin sen 5minuuttia,enkä kertaakaan alle 5min aikana vilkaissutkaan testiä ennenkun se oli kulunut.
Vilkaisin testiä ja kaksi täysin kirkkaanpunaista viivaa helotti siinä silmien edessä ja olin onneni kukkuloilla ja en lopettanut hymyilyä!!
JESS! ajattelin ja näytin testin poikaystävälle,joka ei aluksi ollut iloinen asiasta ja piikitteli mua ja välillä pidettiin mykkäkoulua,mutta näin myöhemmin hän osaa iloita asiasta ja kuuntelee mun juttuja,mitä puhun kuinka tunnen vauvan liikkeet ja hän itse näkee miten mahani kasvaa. :)

Aika useasti joidenkin miesten ensireaktio taitaa olla vähän ei niin iloinen,mutta meillä oli vähän vaikeata sinä aikana niin hän ei nähnyt mitään ideaa pitää lasta.
Olin kuitenkin tehnyt kahden aborttini jälkeen selväksi silloin suhteemme alkutaipaleella,että enää en tee aborttia. Pidin pintani ja nyt tämä on iloinen asia myös poikaystävälleni! [:)]

Kerroin pitkän kautta oman tilanteeni,vaikka hävettikin kertoa omista virheistäni,mutta eiköhän täällä nyt voi kertoa melkeinpä kaikesta.

Toivottavasti olette ymmärtäväisiä,ettekä tuomitse minua nyt.[&o]
 
Me yritettiin myös vuosi saada lasta ja sit jo ajateltiin, että pitäiskö lähteä käymään tutkimuksissa mutta se jäi hetkeksi pois mielestä niinkuin muukin raskaaksi tulemisen miettiminen ja näin, 2kk meni niin olin raskaana :) ja olen nyt kyllä maailman onnellisin nainen, toivottavasti kaikki vain sujuu hyvin kun näin alussa olemme vasta. Mutta mun mielestä se yritys lisää paljon paineita molemmille ja siks se ehkä ei onnistu niin helposti. Kannattaa siis olla ajattelematta vauvaa ja nauttia toisesta. Kyllä se sieltä vielä tulee :> Oli aivan yllätys minullekin... Enkä vieläkään meinaa uskoa tätä todeksi.[;)]
 
Mullakin on kokemuksia "yrittämisen" negatiivista vaikutuksista [:@] Aloin 23 vuotiaana haaveilla omasta lapsesta, olimme olleet mieheni kanssa n. 3v yhdessä ja ensin jätettiin ehkäisy pois ja katteltiin mitä tapahtuu - no mitään ei tapahtunut ja sit se yritys koveni kuukausi kuukaudelta - monet kerrat itkin lapsen kaipuutani ja etenkin tietenkin silloin kun kuukautiset aina vaan alkoivat. Monet kerran kuvittelin itselleni vahvat raskausoireetkin - ehkä olin ollutkin raskaana, mutta en koskaan saanut edes positiivista raskaustestitulosta. Vähän vajaan kolmen vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduin lapsettomuustutkimuksiin, koska kiertonikin olivat epäsäännöllisiä - mutta sitten vihdoin sain tietää olevani raskaana - eikä onnellani ollut rajaa [:D] 
 
Toisella kertaa tulinkin sitten helposti raskaaksi, poikien välissä ei juuri ehkäisyä käytetty, lähinnä varmoja päiviä ja toinen poikani syntyi 1v10kk ikäerolla! Olin tosi onnellinen, kun muistelin miten olin aiemmin itkenyt etten ikinä saa lapsia!
 
Nyt nuorimmainen on jo 9 vuotias... ja nyt olen täällä sivustolla sen vuoksi, että koko perheemme haaveilee vielä yhdestä pikkuisesta perheenjäsenestä! Nyt taas on yritystä ehkä liikaa... olen niin malttamaton ja olenhan jo 37 vuotiaskin... Kovasti jännittää saanko kokea raskauden ihanuuden ja pienen lapsen kehityksen vielä kerran - vai käykö niin että perheeni on tämä tässä. No mutta, kierukka poistettiin 11.11. ja ekat kuukautiset alkoivat 17.12, hienoa jo sekin, olin varautunut odottamaan niitäkin jonkin aikaa. Hankin ovulaatiotestejä ja ovulaatioaika löytyikin niillä hyvin. Nyt on niin niin kihelmöivää odotusta, kun seuraavien kk pitäisi alkaa ensi viikonloppuna!!! Siis EI pitäisi alkaa ; ) Tein malttamattomana raskaustestin oletettuna 6. päivänä hedelmöityksestä, mutta se oli ikäväkseni negatiivinen... Rinnat ovat arat ja alavatsa on kipeä, ehkä ne ovat raskausoireita, ehkä kk-oireita, ehkä kuvitelmaa... Olisi se vaan niin ihmeellistä, jos tässä iässä tulisin raskaaksi heti ekasta kunnon kierrosta, mutta ehkä kaikki vaan meni nappiin tällä kertaan!
 
Mutta niinkuin joku ihmetteli että miten sen "yrittämisen" voi saada pois päältä - en mä ainakaan saa!! Vaikka kuinka yritän ottaa rennosti, koko ajan tämä asia on mielessä!
 
Mä sain sen "yrittämisen" pois mielestä sillä,että luovutin yksinkertaisesti. Oltiin yritetty melkein puoli vuotta,luovutin ja jätin asian sikseen ja sitten pamahti! [:)]
 
laitoinkin tonne jo johonkin palstalle että meillä se luovuttaminen ja elämän eteenpäin suunnittelu ilman lasta sai aikaan sellaisen rentoutumisen ja koko vauva asian unohtamisen että suureksi hämmästykseksi plussasin vajaa puolivuotta yrittämisen loputtua.. [:)] yritimme siis yli kolme vuotta. ja toivo oli jo ihan täysin mennyt. kokeiltiin kaikkea mahdollista LUOMUkikkakolmosia. pähkinät, siemenet, foolihapot ja eräs lääkäri käski mieheni runkata (tai minun hoitaa se homma ilman seksiä..???[:-]) ainakin kolme kertaa viikossa että siittiöt pysyisivät elinvoimaisina ja pirteinä..varsinkin ennen otollisia päiviä. noh sitäkin tietenkin kokeiltiin..[;)]ja kokeiltiin taas päinvastaistakin toisen lääkärin ehdotuksesta. [8|] meillä oli välillä ei niin aktiivinen toi seksielämä johtuen juuri siitä masennuksesta ja tympiintymisestä ja yrittämisestä.. elämäkun alkoi pyöriä vaan siinä yrittämisessä ja välillä tuntu että kun ois pitänyt pelehtiä peiton alla normaaleista syistä niin me pelehdettiin vauvan takia..... kun vauvahaaveet kaatu parani seksielämäkin ihan kokonaan. [:)] ja tuloksena toivottavasti saan kesäkuussa vaavin syliini. vielä jäytää pieni pelko jos kaikki ei menekkään niinkuin pitäisi...
 
Onnittelut!!
 
Meillä on vasta Joulun jälkeen vaihdettu boxereihin (mies ei oikeen tykänny, mutta suostui sitten) ja vedetty molemmat vitamiineja ja parannettu muutenkin ruokavaliota. Tuloksia ei vielä ole tullut, mutta mitään flunssia ei kyllä olla tänätalvena saatu [:)].
 
Lisäksi eilen lisätty ruokavalioon foolihappoa reippaasti. Sitä suositeltiin ihan gynen vastaanotolla.
 
Ainoa mitä gyneltä suositeltiin oli: Älä muuta liikuntatottumuksiasi tai aloita hurjaa laihduttamista raskauden yrityksen aikana... se kuulemma vaan sekoittaa kropan ja kärsii helpommin anemioista. Eli hieman ylipainoisenakin liikuntaa ja ruokavaliota pitää tsekata fiksuksi, mutta mitään törkeitä liikuntalisiä tai näännytyskuureja ei missään nimessä kannata ajoittaa raskauden yritykseen.
 
Takaisin
Top