äippä pakkaus,äippärahat

Mä oon suunnitellu ottavani pakkauksen, vaikkakin juurikin ne mistä toivoin olevan eniten hyötyä onkin liian isoja. :D On siinä vaan silti se jokin juttu. :) Ja siis ensimmäinen tulossa tännekkin nii voi toki johtua siitäki. Harmi vaan ettei niitä pienempiä vaatteita ole kuin pari hassua. En silti osaa yhtään arvioida kuinka paljon minkäki kokosia vaatteita tuun tarvitsemaan. Ostan luultavasti turhankin paljon 50cm vaatteita ja sitte ne jääpi käyttämättä. :D
 
Mutta ne käy sitten seuraavalle :)
Ensimmäiselle tulee osteltua yhtä sun toista. Se kuuluu asiaan :) Siinä onse hyvä että toiselle ei tarvitse ostaakaan sitten juuri mitään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä ne tosi pienet mahtuu niin vähän aikaa, että noista hieman isommista on pitempään hyötyä sitten vähän myöhemmin. Eikä se ole niin vaarallista jos pitää vähän liian isoja vaatteita joskus...
 
Nyt olen saanut katsottua vauvalle vaatteita noista vanhoista. Olin jo aikaisemmin lajitellut ne pojan-tytön-neutraalit kasseihin ja nyt kun ultratäti meinasi että tyttö tulee niin on ollut helppo laittaa oikeat värit ja sävyt esille. Laitoin samalla kahteen pinoon 50cm ja 56cm, ihan tippa linssissä sai järjestää kun muistui niin mieleen esikoisen vauva aika.. :) no siis anyway, nyt kun huomasi kuinka hirveästi noita vaatteita on, 3 toppahaalarit, 4 äitiyslaatikkoa, 4 makuupussia, edellisestä boksista on tallella pyyhe, harja, kynsileikkurit jne jne eli ei meidän kyllä ole mitään järkeä sitä pakkausta ottaa vaikka kuinka se raha olisi pieni eikä samanarvoinen...
tätä ennen olin vähän kahden vaiheilla mutta nyt asia on aika selkeä, näin siis täällä :)
 
Jee. Mun hakemuksesta oli tehty päätös jo perjantaina. Nyt sitten odottelen kuumeisesti postia :D
 
Tänään just laitoin hakemukset äitiyspakkauksesta sekä muista tuista mihin ollaan oikeutettuja vauvan myötä :) Itse ainakin innolla odotan että toi pakkaus tulee, vaikka ei nyt ulkonäöllisesti se sisältö ainakaan ihan kaikkien vaatteiden kohdalla vastaa mun makua. Niin hienoa kuitenkin että tällaiseen on mahdollisuus, että olis melkeinpä typerää (ainakin näin esikoisen kohdalla) olla ottamatta pakkausta vastaan ja osoittaa tavallaan epäkiitollisuutta.
 
Kävin katsomassa äitiyspakkauksen sisältöä vasta nyt Kelan sivuilla. En tiennyt, että niistä on oikein kuvatkin! Mun mielestä kaikki vaatteet oli tosi söpöjä ja otan ihan varmasti esikoiselleni äitiyspakkauksen, kun en muuten osaisi hankkia mitään tarvikkeita. Vaatteita saan kaikilta ystäviltä hirveät määrät, joten aluksi en joudu varmaan ostamaan mitään.
 
Me ei oteta myöskään pakkausta, kaks kertaa olen sen ottanut ja moni vaate jäi kokonaan käyttämättä kun koot ei kohdannut sopivaan vuodenaikaan. En myöskään ole oikein tykännyt tyylistä joten otan nyt rahana ja ostelen sillä sitten mieluisia vaatteita. Itse asiassa olen jo alkanut ostelemaan kaikkea ihanaa kun sukupuoli selvisi :) kirppiksiltä olen löytänyt aivan ihania mekkoja ja bodeja ja nyt metsästän jotain toppahaalarin tapaista, lämpöpussi on kuulemma kätevä talvi vauvalle?
 
Mulla kans suunnitelmissa ostella tolla rahalla sitte sellasta just sopivaa ku nuo potkuhaalarit jäi kyllä käyttämättä viimeksi. Sen tän vuoden pakkauksen kestovaipan jo ostin kirpparilta, joten budjetista on 4€ nyt käytetty:) pienen toppahaalarin aattelin hommata kans. Varmaan kirpparilta senki nii ei mee koko loppuraha siihen.
Laitetaanko tähän kuvia sitte mitä kaikkea sillä rahalla on hankkinut?
Vaatteita tykkään ommella itse, joten loppurahalla hankn ehkä kankaita:)

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en oo pitänyt sen kummemmin budjettia, ostelen kaikkea mikä mielyttää silmää :wink vähän tainnu lähteä lapasesta tää shoppailu...kai nyt ku 3 pojan jälkeen pääsee mekko-ostoksille:grin
Ostin tänään sen lämpöpussin jonka voi kiinnittää turvakaukaloon, vaikuttaa aika kätsyltä ja senkin löysin kirppikseltä!
Toki vois kuviakin laittaa hankinnoista, hauska idea!:)
 
Tänään laitoin äitiyspakkaushakemuksen menemään. Toivottavasti pakkaus tulee pian! :smiley-bounce013
Ja on kyllä tuon lisäksi tullut aika paljon shoppailtuakin. Ei paljoa enää vaatetta puutu. Talvivaatteet, haalari ym. pitää kyllä vielä hankkia. :grin
 
Ääh... Jos oon ollut määräaikaisessa työsuhteessa huhtikuusta 2013 -> ja nyt sopimus 12/2015 asti kannattaako hakea viimeisen 6kk perusteella vai sen 13 verotuksen mukaan???! Oon niin uuno näissä ja lomakkeet ahdistaa! :/ :D huhtikuuta 13 edeltävän ajan työttömänä/ äitiyslomalla
 
Mä ehkä hakisin viimeisen puolen vuoden tuloista, varsinkin jos palkka selkeästi isompi kun työttömyys turva.
Haen itsekin puolen vuoden tuloilla koska olen saanut palkankorotuksen ja useita bonuksia tänä vuonna.
 
Viimeisimpien tulojen mukaan, koska kela tarkistaa joka tapauksessa ne verotustulot. Jos viimeisen puolen vuoden tulot ovat väh 20% enemmän, kuin verotustulot, niin äippärahat maksetaan niiden mukaan.
Eli sen mukaan maksetaan, mikä on parempi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Semmonen pulma on et en tiiä otanko pakkauksen vai rahat. Mun mielestä tuo laatikon sisältö oli ehkä hieman enempi pojalle sopiva ja ku tyttöä odoteaan nii... Toisaalta olis kiva ku molemmilla lapsilla olis sitte omat laatikot mihin kerätä muistoja mutta... Nii... Äää... Liian vaikeeta :rolleyes:
 
Voi niitä muistoja kerätä toisenlaisiinkin laatikoihin. Tuo pahviloota on kyllä kauniimpi kuin sisältö... En todella halua pakkausta vaan rahan ostaakseni oman maun mukaista.

Äitiyspakkaus on hieno mahdollisuus ja etuus monille perheille, mutta oon kiitollinen että tukea voi saada rahanakin. Minä kun oon niin ronkeli.

On jotenkin omituista kuinka fanaattisesti osa suhtautuu pakkaukseen. Tyyliin, että olen kiittämätön moukka kun en halua sitä vauvalleni.
 
Mielestäni siinä ei oo mitään kiittämätöntä jos valitsee rahana,jokainen perhe sopii keskenään mikä on juuri heille sopiva vaihtoehto. Ekaa lasta kun odotin halusin ehdottomasti pakkauksen,nyt neljännen kanssa se on aivan turha koska meillä kaapit täynnä kaikkea vauvatavaraa. Pakkaus menisi tavallaan hukkaan. Nyt raha menee sitten tyttöjen juttuihin koska niitä ei vielä oo :-)
 
Takaisin
Top