Äitiyspakkaus

Tarjoilijan työ niin tuntuu jo nyt etten jaksa. Alkaa jalat painaa ja iskias oireita tullu. En kuitenkaan pala 9kk jälkeen vielä töihin vaan jään hoitovapaalle.. mutta vielähän on aikaa miettiä.
Saikkua vaan jos et jaksa!
Mulla yks kaveri on ollut jo muutaman kuukauden saikulla, kun ei jaksa olla töissä (on kokki). Tosin hän odottaa kaksosia ja niiden la on ens kuun lopussa...
 
Pakkauksen valitsin ja odottelen saapuvaksi :) hakemus laitettu viime viikolla eteenpäin ja eilen oli käsitelty ja kuulema viesti tulee kun on paketti noudettavissa! Tulis jo!!
 
Se on kyllä ihana tunne kun käy hakemassa äitiyspakkauksen kotiin. Konkretisoi kyllä kunnolla vauvan tuloa :). Meillä just kun toi hoitopöytä vaan puuttuu niin saadaan sit sillä rahalla semmonen haettua, kun oon kattellut jo ikeasta valmiiksi sellasen mikä muuntuu sitten myöhemmin lapselle pöydäksi. En oikeestaan edes osaa haikailla pakkauksen perään kun niitä kuitenkin jo kaksi olen ottanut ja kaikki oleelliset jemmannut :)
 
Kylläpä mekin siihen pakkaukseen kallistutaan. Vaikkei niin mieleisen näkösiä vaatteita oo, niin onhan siinä silti paljo muuta tarpeellista rojua ja jääpähän muistoksi sitten. :)
 
Mulla on seuraava neuvola vasta 13.11, kun tässä kuussa ei ole käyntiä, koska on ultra. Soitin neuvolaan, ja lupas lähettää raskaustodistuksen, kun on se 22 viikkoa täynnä jotta voin noita hakemuksia tehdä. Muuten olis pitäny odottaa marraskuuhun.
 
Sailamaria, ompa hassua! Mulla on ultra ens viikolla ja sit iha loppu kuusta on se kela-neuvola.. Kai sit on erilaisia juttuja eri paikkakunnilla..
 
No niin on, kun mielelläni olisin neuvolassakin käynyt tässä kuussa. Mutta tosiaan sano, että kun on ultra niin sen takia tässä kuussa ei ole neuvolakäyntiä. Ultra lasketaan yhdeksi käynniksi mikä on kyllä hölmöä. Onneks älysin soittaa ja kysyä siitä raskaustodistuksesta, kun muuten olisin saanut sen vasta marraskuussa ja sitten on viikkoja jo 25+2. Asun pienellä paikkakunnalla ja sama neuvolan täti hoitaa myös lastenneuvolan.
 
Onpa hassua et lasketaan ultrat käynneiks, mut onneks nyt saat sen raskaustodistuksen kuitenki aikaisemmin :)
 
Äitiyspakkausta aamun ihastellut. Alkaa tuon pakkauksen ja liikkeiden myötä tää tilanne tuntumaan paljon aidommalta ja oikeammalta. Nyt kun vaan löytäis itselleen päälle pantavaa viilenevään syksyyn.
 
Ajattelin odottaa, että nään millaiset kuosit uudessa pakkauksessa on, koska meille on tulossa kesävauva, joten saadaan tilata se sitten keväällä. Eihän sillä rahalla läheskään kaikkea pakkauksessa olevaa saa, mutta jos pakkauksen sisältö ei miellytä omaa silmää, niin otan sitten mieluummin rahana. Itse ostan kuitenkin suurimman osan vaatteista kirpparilta, joten tuollakin rahalla saa jo aika paljon vaatteita ostettua. Luultavasti ostetaan vain vaunut uutena, koska mies haluaa Emmaljungan White Leatherettet.

Esikoiselle otin kymmenen vuotta sitten pakkauksen ja olihan se tosi kätevä. Varsinkin teiniäidille, jolla ei ollut varaa ostaa mitään uutena. Meillä taitaa edelleen olla jossain tallessa minun oma -86 vuoden pakkauksen makuupussi ja ajattelinkin sen ottaa käyttöön, jos se vain löytyy.
 
Laitoin maanantaina netissä äippäpakkaushakemuksen meneen, tänään tuli Kelalta kirje että pakkaus myönnetty ja pitäisi parin viikon päästä olla noudettavissa :) samana päivänä olivat tehneet päätöksen, yllättävän nopeaa toimintaa.

Tuntuu aivan uskomattomalta että itse on nyt tässä pisteessä että kohta pääsee omaa pakkausta omalle vauvalle hypistelemään ♡♡♡
 
Vihdoin minäkin pääsin tekemään äitiyspakkaushakemuksen. Oli ongelmia sen todistuksen kanssa, kun siinä oli alunperin väärä laskettu aika. Toivottavasti ei tartte montaa viikkoa odotella :)
 
Vihdoin minäkin pääsin tekemään äitiyspakkaushakemuksen. Oli ongelmia sen todistuksen kanssa, kun siinä oli alunperin väärä laskettu aika. Toivottavasti ei tartte montaa viikkoa odotella :)

tuskin menee kauaa.. :) mulla meni viikko hakemuksen tekemisestä siihen, et tuli noutoilmoitus matkahuollolta. :)
 
Sain viikonloppuna äippäpakkauksen :) vaatteet oli laadukkaamman tuntoiset kuin olin ajatellut. Ihania vaatteita ja vitsit niitä oli paljon! Ja eiköhän ne hyvin käy tytöllekin, kuvien perusteella pelkäsin että tulee niin vahvat poikavibat niistä vaatteista että tuleekohan niitä käytettyä :D mutta varmasti tulee!
 
Takaisin
Top