Äitiyspakkaus

elokuinen

Päivystävä dosentti
Helmikuunmammat 2016
Huhtikuun äidit 2019
Meinasitteko ottaa äitiyspakkauksen vai sen rahan? Milloin on kela-neuvola? Kauanko paketin saapumisessa meni? :)
 
Itse aion ottaa pakkauksen, koska esikoinen tulossa :) kela-neuvola on mulla vasta 26.10
 
Meinaan ottaa pakkauksen ja Kela-neuvola on 19.10. Pitää varmaan ennen pakkauksen tuloa järjestää tenavan tavaroille joku paikka
 
Aion ottaa äitiyspakkauksen. Kela neuvola oli tänään.
 
Meinaan ottaa pakkauksen ja kela-neuvola on 23.10. :)
 
Otan pakkauksen, Kela neuvola oli tänään. Ihan tavallinen neuvolakäynti, kyseli kuulumiset täytin masennus-seulonta lomakkeen ja juteltiin siitä, mitattiin kohdun korkeus ja yritettiin kuunnella sydänäänet, mutta pikkuisella oli niin kova meno päällä ettei saanut kuin muutamaksi sekunniksi kuulumaan :D muuten tuli vaan potkuja doppleriin.
 
Balacenia, mitä siellä tehtiin?

Tehtiin perus-neuvolatutkimukset, eli pissanäyte, hemoglobiini, paino ja verenpaine. Sit mittasi sen SF-mitan ja kuunneltiin sydänäänet.
Kyseli kuulumiset, täytettiin ipana-tietokantaan tietoja (synnytyssairaalaa, eli taysia varten), käytiin läpi sekä äidin että isän kela-jutut (näytti siis paperilomakkeen, jolla haetaan äitiysavustus, äitiysraha, vanhempainraha ja lapsilisä + isä vastaavat) ja antoi sen raskaustodistuksen...
Ei siis mitään ihmeellistä ja kela jutut oli mulle jo aika selvillä, kun olin itekseni lukenut kelan sivuilta samat asiat. :D
 
Mie kans tilasin äsken pakkauksen. Mullakin oli se neuvola tänään. Sain laput ja muuten juteltiin niitä näitä ja tehtiin normi jutut.
 
Otan taas äitiyspakkauksen. On se vain niin näppärä. 12.10 on neuvola että täytellään ilmeisesti lappuja.
 
Otan pakkauksen, 19.10 on aika. Sillä raskaustodistuksellako saa myös virallisesti sen milloin äitiysloma alkaa? Itse meinasin jäädä jo 50 päivästä lähtien. Työnantajalle varten tarvii viralliset päivät.
 
Ööö, ei tossa todistuksessa lue niitä äitiysvapaa päiviä. Kelan laskurilla pystyy laskemaan.

Saako kysyä miksi haluat jäädä jo 50 pv ennen? Sehän on suoraa sieltä toisesta päästä pois... Saikkua kuitenkin saa jos ei jaksa töissä olla...
 
Mäkin otan pakkauksen, kun esikoisesta kyse. Kela-neuvola on muistaakseni 23.10.
 
Minä aion myös pakkauksen ottaa :) neuvola vasta 20.10.. Ei malttais oottaa et pääsee hypistelemään pakkauksen tuotteita! :)
 
Aion ottaa pakkauksen. Kela neuvola on tänään. Ajattelin jo tänään tilata äp. Kuulemma tulee nyt aikalailla viikossa :)
 
Tarjoilijan työ niin tuntuu jo nyt etten jaksa. Alkaa jalat painaa ja iskias oireita tullu. En kuitenkaan pala 9kk jälkeen vielä töihin vaan jään hoitovapaalle.. mutta vielähän on aikaa miettiä.
 
Takaisin
Top